Captur II

zzcbm

Nuorempi jäsen
Edelleen, pitääkö teillä lämmityslaitteen puhallin sirinää tms epämääräistä ääntä, meillä kuuluu ja kaksi kertaa kun puhallin käynnistynyt pakkaskelillä on ohjaamoon tullut hetken aikaa "elektroniikan"-palanut käry?
tästä veisin takuuhuoltoon tai ainakin kysyisin asiaa merkkihuollosta mieluusti s.postilla (jolloin jää itselle jälki)

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Loppusyksystä erään lyhyen ajomatkan ajan lämmityslaitteen moottori piti melkoista hurisevaa ääntä, mutta seuraavalla ajokerralla ääntä ei enää kuulunut. Eikä ole sen koomin toistunut. Liekkö joku roska käväissyt puhaltimen siivillä tms. Muistelen samaa tapahtuneen joskus Kadjarinkin puhaltimen moottorin kanssa.
Nitinöitä ja natinoita oli kesällä enemmän. Välillä ajaminen oli melkoista nitinä-natina-sinfoniaa. Jostain keskikonsolin tai jalkatilan suunnalta kuului. Samoin repsikan turvavyön yläkiinnikkeen suunnalta kuului välillä nitkutusta. Nyt talvella on ollut hiljaista.

peka51

Jäsen
Olen muuttanut kahvan nappiin avaus/sulkutoiminnon, juurikin ettei rämppää edestakaisin kokoajan. Peilien olen antanut kääntyä. Toistaiseksi toiminut ihan hyvin.
Aiemmassa kulkineessa, Kadjarissa peilit temppuilivat talvisin, mutta siinä toimintoa ei saanut kytkettyä pois!! Onneksi rakenne oli suunniteltu fiksusti niin, että peilin ollessa jäätynyt jumiin, moottori pääsi silti pyörimään työliikkeensä särkemättä mitään ja niin varmaan Capturissakin.
Kadjarissa auttoi mekanismin runsas öljyäminen, näin ei ole vielä tarvinnut Capturissa tehdä.
Minulla on eri ajotila jossa peilit kääntyvät ja automaattilukitus on päällä. Tätä käytän silloin kun ollaan "isolla kirkolla" tai muuten reissun päällä. Kotioloissa ja mökillä otan kiltisti avaimen taskusta ja lukitsen ovet jos se on tarpeellista.

krister

Jäsen
Nitinät&natinat .
Olen kaksi kertaa korjauttanut noita juttuja,kyseessä on 2021 captur.
Eka juttu oli mitä melkoisin naputus,tuli vänkärin istuimen alta,haalean keltainen leveä liitin se siellä
naputti.jos oli vähänkin kulunutta/syöpynyttä asfalttia.

-tein siitä äänettömän sanoi asentaja.Se ääni loppui siihen.Tosin olin jo itse kötöstänyt sen aiemmin,mutta hän teki sen paremmin.

Toka juttu se leijuva keskikonsoli. Merkkihuollossa laitettiin kitinän estoteippi koko sen konsolon ja kojelaudan väliseen rakoseen
ja katsos kummaa nitinä helpottui huomattavasti.Homma oli heillä tiedossa koska asentaja kysyi kaverilta.
-sinähän tiedät miten tämä tehdään.kun olet tehnyt aiemminkin.

Asentaja oli niin fiksu että koeajolla huomasi myös siinä konsolin keskellä olevan virta,poppikone ym paneelin nitisevän,niinpä hän teippasi myös sen.

Joo.ne turvavyön yläpäät,eipä juuri autoa jossa ne ei olisi elämöineet.

hyvää alkanutta vuotta 2022

krister

Jäsen
En malta olla puhumatta,kun on ollut juttua tästä jarrujen jäätymisestä koskien capturia.
Kolmisen tuntia sitten odottelin rouvaani kaupasta,kun eteeni kurvasi oudosti auraten kalliimman luokan mersu.
leveät kaksoispakoputket,ja siihen jäi eteen poikittain.

Kuski siinä sitten huudatteli sitä autoa,yritti ees ja taas,ja pääsi kun pääsikin parkkiruutuun.
Se vain että vasen etupyörä ei pyörähtynytkään.niin sanotusti meni nahkoineen.
En tiedä huomasiko ajaja edes mikä auton oudossa käytöksessä oli vikana.

Oli tarkoitus mennä kuskille asiasta sanomaan.mutta se hävisi ihmisvilinään niin nopeasti.

Minulla ei ole capturin enenpi kuin muidenkaan autojen kanssa ole pesun jälkeen ollut ongelmia,vaikka olen pesettänyt myös pakkaskeleillä.
Teen muutaman kilsan lenkin ja painelen reippaasti jarrua,kyllä sieltä kosteudet häipyy.

Purple84

Jäsen
En malta olla puhumatta,kun on ollut juttua tästä jarrujen jäätymisestä koskien capturia.
Kolmisen tuntia sitten odottelin rouvaani kaupasta,kun eteeni kurvasi oudosti auraten kalliimman luokan mersu.
leveät kaksoispakoputket,ja siihen jäi eteen poikittain.

Kuski siinä sitten huudatteli sitä autoa,yritti ees ja taas,ja pääsi kun pääsikin parkkiruutuun.
Se vain että vasen etupyörä ei pyörähtynytkään.niin sanotusti meni nahkoineen.
En tiedä huomasiko ajaja edes mikä auton oudossa käytöksessä oli vikana.

Oli tarkoitus mennä kuskille asiasta sanomaan.mutta se hävisi ihmisvilinään niin nopeasti.

Minulla ei ole capturin enenpi kuin muidenkaan autojen kanssa ole pesun jälkeen ollut ongelmia,vaikka olen pesettänyt myös pakkaskeleillä.
Teen muutaman kilsan lenkin ja painelen reippaasti jarrua,kyllä sieltä kosteudet häipyy.

Olen itsekkin ajanut lenkit ja jarrutellut, että absit huutaa hoosiannaa...ei auta yhtään..Ikinä ennen mikään auto ei ole jäätynyt! Nyt ei uskalla kyllä pestä enää varmaan koko talvena.

Purple84

Jäsen
Nitinät&natinat .
Olen kaksi kertaa korjauttanut noita juttuja,kyseessä on 2021 captur.
Eka juttu oli mitä melkoisin naputus,tuli vänkärin istuimen alta,haalean keltainen leveä liitin se siellä
naputti.jos oli vähänkin kulunutta/syöpynyttä asfalttia.

-tein siitä äänettömän sanoi asentaja.Se ääni loppui siihen.Tosin olin jo itse kötöstänyt sen aiemmin,mutta hän teki sen paremmin.

Toka juttu se leijuva keskikonsoli. Merkkihuollossa laitettiin kitinän estoteippi koko sen konsolon ja kojelaudan väliseen rakoseen
ja katsos kummaa nitinä helpottui huomattavasti.Homma oli heillä tiedossa koska asentaja kysyi kaverilta.
-sinähän tiedät miten tämä tehdään.kun olet tehnyt aiemminkin.

Asentaja oli niin fiksu että koeajolla huomasi myös siinä konsolin keskellä olevan virta,poppikone ym paneelin nitisevän,niinpä hän teippasi myös sen.

Joo.ne turvavyön yläpäät,eipä juuri autoa jossa ne ei olisi elämöineet.

hyvää alkanutta vuotta 2022

Joo, Laiton jo sp postia ko.asiasta , mutta kukaan ei ole vielä ainakaan ottanut kantaa "narinaan". Varmaan merkkarin mielestä normaalia ja muovi "elää" oli kesä taikka talvi. Ja suurin narisija asiakas.

mikro

Jäsen
Onko muille tullut ilmoitusta siihen alanäyttöön: priorisoidaan sisätilalämmitystä. Tuo ainakaan minulle ole aiheuttanut muuta kuin ihmetystä että esim minkä se sitten jättää "kakkostilaan" tai mitä varten tuollainenkin ilmoitus yleensä tulee.? Toistaiseksi olen laskenut tuon noiden muiden tämän auton lottokoneen tuotteisiin.

Purple84

Jäsen
Onko muille tullut ilmoitusta siihen alanäyttöön: priorisoidaan sisätilalämmitystä. Tuo ainakaan minulle ole aiheuttanut muuta kuin ihmetystä että esim minkä se sitten jättää "kakkostilaan" tai mitä varten tuollainenkin ilmoitus yleensä tulee.? Toistaiseksi olen laskenut tuon noiden muiden tämän auton lottokoneen tuotteisiin.

On tullut, liittyskö start ja stop hommiin? Ei tietoa.

mikro

Jäsen
Niinpä, saattaisi liittyäkin, kun lämpötila oli nyt alle -5 niin tuo ei enää kytkeydykään toimimaan? Pitäisi saada kokeiltua josko tuon s&s´n painaa napista pois siltikin niin vaikuttaisiko tuohon ilmoituksen tulemiseen. Mutten siltikään oikein tajua koko asiaa?

krister

Jäsen
Purple84
Tietääkseni sitä keskikonsolia on myöskin kiristetty,ja on myös auttanut.En tosin enempi asiaa tunne.
Kuitenkin minun autooni tehtiin tuo teippihomma,joka auttoi.
Ymmärtääkseni tuo konsoliongelma on huollon tiedossa.Ainakin Lahden seudulla.
katso merkkiliike.

Purple84

Jäsen
Purple84
Tietääkseni sitä keskikonsolia on myöskin kiristetty,ja on myös auttanut.En tosin enempi asiaa tunne.
Kuitenkin minun autooni tehtiin tuo teippihomma,joka auttoi.
Ymmärtääkseni tuo konsoliongelma on huollon tiedossa.Ainakin Lahden seudulla.
katso merkkiliike.

Merkkariin olen ollut yhteydessä..

-Tom-

Jäsen
No niin, Captur kävi toisessa vuosihuollossa eilen. Auto on siis ihan ensimmäisessä kuormassa Suomeen tammikuussa 2020 saapunut 155 Intens, joka vietti ensikuukautensa essarina ja lehdistöautona. Kilometrejä nyt taulussa 29300.
Huolto oli A+B-huolto. Lisäksi uusittiin kaukoavaimen paristo, pyyhijän sulat, liruteltiin pari litraa kusijussin nesteitä ja ajeltiin päivä sijaisautolla.
Huollon hinta yksinään 377 eur, mutta nuo lisähommelit nostivat hinnan summaan 455 eur.
Lisäksi nurisin taas samaa kuin vuosi sitten, eli digimittariston pikkunäyttöjen ja tunnelmavalojen samanaikaisesta kaatumisesta.
Tähän nyt ei taaskaan löytynyt lääkettä, mutta lupasivat ottaa auton sisään sähkärin hoitoon, kunhan vaan varailen ajan. Sinänsä ok, että asiaa ei olankohautuksella sivuutettu, vaan yritetään kuitenkin hoitaa kuntoon. Katsellaan keväämmällä uudestaan.

Vaimo kun tällä ajelee, niin eräs kanssakulkija peruutteli Jumbon parkkihallissa takaoveen, jossa sitten on oikomista ja maalaamista vaativa klommo.
Auto menee viikon päästä peltipajalle, jossa ovi korjataan. Mielenkiinnolla odottelen, miten Flamme Red-väri saadaan muun auton kanssa kohdilleen.
Käyttöpeli tämä kuitenkin on, joten ei siitä sen enempiä.

Muutoin on palvellut oikein hyvin. Kovilla pakkasilla jää auto pesemättä tämän tiedossa olevan takajarrujen jäätymisilmiön takia. Hyvin pysyy näillä omilla ajoillamme paikallaan vaiheiston P-modella.
Vetokoukku tähän laitettiin vuosi sitten, ja 155 Tce on varsin miellyttävä voimanlähde myös silloin kun autossa ja kärryssä on kuormaa enemmänkin.

peka51

Jäsen
Eka Vuosihuolto ei ole vielä ihan ajankohtainen, vasta kesäkuussa tulee vuosi täyteen. Kuitenkin nyt jo alan miettiä tulevaa huoltopaikkaa. Auto ostettu Autosalvasta. Tämä löytyy naapurikaupungista. Meillä lähempänä olisi Mekonomen. Olen aina aikaisemmin auton takuun olessa voimassa huoltanut autoja merkkiliikkeessä. Kuinka paljon säästän, jos teetän nyt ekan huollon paikallisessa Mekonomen -huollossa? Km-määrä huollon ajankohtana tulee olemaan n. 15000.

Tassos

Nuorempi jäsen
Sinuna ottaisin tarjouksen parista kolmesta huoltoliikkeestä varmistaen samalla, että heillä teetetty työ ei aiheuta murheita auton takuuseen.

Tassos

Nuorempi jäsen
Onko kenenkään lajitoverin Capturiin siunaantunut " kierteistä korkkiruuvin kaltaista" öljytikkua ?
Minullapa on, ja olen kokenut sen todella vaikeasti luettavaksi. Tikun alapää alamerkkiin saakka näyttää kuten pitääkin, sitten tulee puhdas alue ylämerkkiin saakka ja merkin jälkeen selkeä öljyinen alue ! Siitä ei ota selvää " Vesanen Mustikaan " Öljyn tarkistus aiheutti paniikin Nesteen huoltsikalla.

Auto on Captur II Intens vm 2020 1.3 koneella, ajeltu n. 10 000 km. En ole saanut aikaiseksi ottaa maahantuojalta selvää asiasta. Edellisessä Capturissa vm 2018 oli tavanomainen puikko.
Muuten auto on ihan käyttökelpoinen, ja kaikki palstalle toisten kirjoittamat murheet tuttuja.( mittarivalot, kitinät, navigointi, jäätyvät jarrut ym )
Mutta mitäpä pienistä !!!

rummukainen

Jäsen
Hei. Sama neron leimaus on 2016 Meganessani, ja ei siitä kyllä ota selvää mitenkään. Ainoa on määrä 4,6 litraa vaihtaa ja siihen luottaa. SIIS SE ON AIVAN MAHDOTON TARKISTETTAVA. Olisi kiva tietä joku kikka jos on, paitsi tikun vaihto,

Tassos

Nuorempi jäsen
Mr. Megane
Mitenkä olisi jos saisi sinistttyä sen puikon alapään ? Öljy näkyisi siinä kun puikon pohja on tumma ! Aseliikkeissä varmaan tietoa prosessista.

Ylös Bottom