Captur II

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 900
Hyvän kokoisen tavaratilan, 536 litraa, ovat tähän loihtineet.
Tuota minäkin ihmettelin koska kilpailijoissa Toyota HR-C, 377L, Opel Mokka 356L, Forf Kuga 456L, VW T-Rock 392L ja VW T-Cross 445L.
Tavaratila on tosiaan jo C segmentin kokoluokkaa, eli pykälää suuremman kokoluokan autosta, posttiivista on myös että takattilat on kasvaneet.
Täytynee käydä kyllä koeajolla heti kun tuo Captur II rantautuu Suomeen.
 

mamipa

Jäsen
Viestejä
97
Tuota minäkin ihmettelin koska kilpailijoissa Toyota HR-C, 377L, Opel Mokka 356L, Forf Kuga 456L, VW T-Rock 392L ja VW T-Cross 445L.
Tavaratila on tosiaan jo C segmentin kokoluokkaa, eli pykälää suuremman kokoluokan autosta, posttiivista on myös että takattilat on kasvaneet.
Täytynee käydä kyllä koeajolla heti kun tuo Captur II rantautuu Suomeen.
Takapenkki näytti liikkuvan pituussuunnassa aika paljon, joten olisiko tuo litramäärä ilmoitettu kun penkki on etuasennossaan?
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 900
Takapenkki näytti liikkuvan pituussuunnassa aika paljon, joten olisiko tuo litramäärä ilmoitettu kun penkki on etuasennossaan?
Niinhän se liikkuu tässä edeltäjässäkin, siinä tavaratilan koko on ilmoitettu penkki takimmaisessa asennossa.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 900
Moottoreistakin on nyt maahantuojalla tarkempaa tietoa ja dieselmalli myös saapuu meidänkin markkinoille, alla lainaus renault.fi sivustolta.

Perusmoottoriksi valittu kolmesylinterinen 1,0-litrainen TCe 100 kehittää 74 kilowattia (100 hv) ja sen suurin vääntömomentti on 160 Nm. Voimaa on 10 hevosvoimaa ja 20 Nm enemmän kuin nykymallissa käytetyssä TCe 90 -moottorissa.

Tehokkaampana vaihtoehtona on TCe 130, jossa on voimaa 96 kW (130 hv) ja vääntömomentti on peräti 240 Nm. Vaihteistoksi sen kanssa voi valita käsivalintaisen (kuusi vaihdetta) tai kaksoiskytkinvaihteiston (seitsemän vaihdetta). Väkevin Capturiin saatava moottori on TCe 155, jonka tärkeät numerot ovat 112 kW (155 hv) ja 270 Nm. Tämän moottorin kanssa tulee aina 7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Moottorivalikoimaan kuuluvat myös 70 kW (95 hv) ja 85 kW (115 hv) tehoiset 1,5-litraiset turbodieselit.

Ensimmäisenä automallina luokassaan Captur tulee myyntiin myös lataushybridinä. Vuoden 2020 puolella saapuu Captur E-TECH plug-in, jossa on 1,6-litrainen bensiinimoottori, kaksi sähkömoottoria ja innovatiivinen vaihteisto. Uuden Clio E-TECHin tapaan myös Captur E-TECH plug-in lähtee aina liikkeelle äänettömästi sähkömoottorin voimalla ja käynnistää sitten tarpeen tullen bensiinimoottorin.

Capturin lataushybridissä ajoakun energiasisältö on 9,8 kWh, joka riittää 45 kilometrin ajoon sähköllä yhdistetyssä ajossa. Kaupunkiajossa toimintamatka on noin 65 km. Ajoakun latausjärjestelmässä on hyödynnetty Renaultin tekemää kehitystyötä Formula 1:ä varten sekä pitkää kokemusta sähköautoista. Näin itselataava järjestelmä saa hyödynnettyä hidastuksien liike-energian mahdollisimman tehokkaasti akun lataamiseen. Akun saa ladattua myös maadoitetusta kotipistokkeesta ja sähköauton latausasemalla.


Jo vanhaan Capturiinhan sai automaattisen taskuparkkeroinninn nyt uuteen lisänä on autonominen ajaminen, alla jälleen lainaus renault.fi sivustolta.

Uuteen Capturiin saa Moottoritie ja ruuhka-avustimen. Sen avulla Captur pysyy automaattisesti kaistallaan ja muun liikenteen mukana nopeuksissa 0 – 160 km/h. Nopeus säätyy etukameran ja -tutkan avulla edellä ajavien mukaan pysähdyksiin asti ja matka jatkuu uudelleen muiden lähtiessä liikkeelle.

Eli toivottavasti ei nähdä liikenteessä nukkuvia rellukuskeja teslan tapaan.. ;)
 

Type R1123

Jäsen
Viestejä
86

kimbe

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 646
Tykkään kyllä pääsääntöisesti renujen ulkoisesta ja sisäisestä muotoilusta, mutta miksi, oi miksi nuo kosketusnäytöt on pitänyt tällätä tuohon kojelaudan eteen roikkumaan. Ihan kuin siihen olisi otettu sisältä lähtiessä mukaan joku irtotabletti ja nakattu johonkin erilliseen telineeseen. Makuasioita, mutta olisi nuo nyt varmaan nätimminkin saanut noihin integroitua. Ei siis pelkästään Capturin ongelma, vaan ihan yleisemminkin näissä.
 

krister

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Moikka
Tilasin muutama päivä sitten captur 1,33 festivalin,jonka pitäisi tulla elokuun
puolenvälin paikkeilla.
Koeajoin vastaavan liikkeessä olevan auton niin moottoritiellä kuin kaupungissakin.

Mitä siitä jäi sitten mieleen?
-vääntävä moottori
-nätisti vaihtava voimalinja
-upeat sisätilat
-ei tarvitse kaitsea koko ajan (kulkee suoraan
-hieno muotoilu

No: entäpä ne miinukset?
Jousitusta pidin kovanlaisena,toisaalta tottuneena civic 5D malliin captur on OK.
 

laira

Jäsen
Viestejä
66
Nyt viikon ollut mulla käytössä ,130 autom. intens, ja suunnilleen samat kokemukset.

-1-malliin ,150 , verrattuna on moottoriäänet saatu aika hyvin hallintaan. Tuosta käytiin kovaa vääntöä onko kyseessä vika vai ominaisuus. En jaksanut enää taistella ja vaihdoin tähän uuteen. (pitkän harkinnan jälkeen). Tuolta osin olen riittävän tyytyväinen toistaiseksi.
-tässä nyt 17" vanteet ja rengasmelu on selkeästi suurempi kuin noilla edellisen 16" renkailla. Eri rengasmerkkikö syynä vai tuo eri koko yksistään?
- tähän digitaalimaailmaan olisi ehkä pitänyt tutustua hiukan paremmin etukäteen ja miettiä onko kaikki sitä mitä haluat. Auto on noilta osin aivan jotain muuta kuin edellinen. Mielenkiintoinen joka tapauksessa ja opeteltavaa on runsaasti (tällaiselle ei-nörtille). Varsinkin kun ohjekirjat on varsin laajat ja käsittävät kaikki eri versiot samaan nippuun josta oman auton toimintojen etsiminen on melkoista tuskaa.
- tuo kaistavahti on myös mielenkiintoinen. Varmasti ihan hyvä juttu paljon pitkiä matkoja varsinkin yöaikaan ajaville. Ensikokemus sen toiminnasta sai tunteen, että autossa on jotain irti eturipustuksessa. No, tälle toiminnalle on kyllä ihan oma painike hyvällä paikalla ja siitä sen saa pois halutessaan (kunhan tuonkin ensin tajusin)
-kunhan seuraavaksi keksin miten tuon ominpäin ääneen tulevan miesäänen (joka ilmoittaa ajoradan olevan päällystämätön vaikka siitä puuttuisikin vaan kaista-ja reunamerkinnät, niinkuin melkein aina on pikkuteillä)) saan hiljaiseksi, niin ehkä tästä autosta vielä voi jopa pitääkin.
 
Viimeksi muokattu:

krister

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Hyvää huomenta arvoisat foorumilaiset.

Niin se on,tuo ohjekirja-asia alkukieli lienee Ranska siitä se on sitten käännetty herraties kuinka
monen kielen kautta suomeksi,ja virheet epäselvyydet tekstissä ei kun lisääntyy.

Pieni asiasta poikkeaminen.Ostin aikoinaan suurehkon perämoottorin veneeseeni.Ohjekirja oli täysin käsittämätön
täynnä asiavirheitä,ja viellä sekin että kaikki mittayksiköt oli näitä amerikkalaisia.Mutta se siitä.

Eiköhän se sieltä easylink multimedia näytöltä löytyne tämä kaistavahdin vaientaminenkin.

Todellakin.Autooni tulevat 17" renkaat 215/60 ne ovat kyllä näinkin pieneen autoon "aikas"isot
ja aiheuttavat melua.Mutta "kokkeillaan,kokkeillaan"

kaunista päivää.
 

laira

Jäsen
Viestejä
66
Sen verran on tippunut uutta tietoa tuosta kaistavahdin hiljentämisestä ettei se onnistunut merkkiliikkeen muihinkaan uusiin autoihin. Kuulemma uudet ohjelmat tulleet ja niiden kokeilujen jälkeen saataneen tämä omanikin kuntoon.?
 
Ylös Bottom