Captur II

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Tuo ohjelmistoversio : 283C31374R ja sarjanumero 000000000ROOEAK .elikä sama lienee?

Tänään taas hiukan uutta: käynnistysvaiheessa tuli hetkiseksi ilmoitus: tarkista autom.valaistus . Niin, mitähän se tämäkin tarkoittaa? Tuo kävi siinä sen hetken, että just ehdin lukea sen kun satuin sillä hetkellä katselemaan tuohon suuntaan.
 
P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Kiitos taas. Sieltähän tuo TEKSTI kyllä löyty muttei muuta selitystä kuin että järjestelmä on kytketty pois toiminnasta (tässä tapauksessa ilmeisesti vaan hetkellisesti) ja että ota yhteys merkkihuoltoon lisäinfoa varten Niinpä.Niinpä.
 
P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Niinpä taas, mutta kun auto on ollut koko ajan katoksessa suojassa. Voipi tietysti jotain kosteutta tai kuuraa olla jossain silti. Koetetaan siivota paremmin.
 

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Viestejä
679
Tuo ohjelmistoversio : 283C31374R ja sarjanumero 000000000ROOEAK .elikä sama lienee?

Tänään taas hiukan uutta: käynnistysvaiheessa tuli hetkiseksi ilmoitus: tarkista autom.valaistus . Niin, mitähän se tämäkin tarkoittaa? Tuo kävi siinä sen hetken, että just ehdin lukea sen kun satuin sillä hetkellä katselemaan tuohon suuntaan.
Joo, ohjelmistoversio on sama, mutta sarjanumero on meidän autossa eri: QD00AVY loppuinen, mitä sitten tarkoittaakin.

Pari kertaa on meilläkin vilahtanut tuo "tarkista autom.valaistus". En muista oliko esim. lunta tuulilasitunnistimien edessä tms. mutta kaikki on toistaiseksi toiminut normaalisti mitä ajovaloihin liittyy.
Matka ja kulutusmittari nollasi taas tänä aamuna itsensä ja hävitti ne mittariston widgetit + heitti mittarivalaistuksen minimille....
Tunnelmavalaistuksen asetus pysyi tänään muistissa käyttäjäprofiilissa, jossa se on aiemmin hukannut sen jatkuvasti. :):):)
 
P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Koetetaan katsella paremmin. Tuo alue jää helposti vähemmälle huomiolle.
 

teme565

Jäsen
Viestejä
338
Itsellä softaversio on 283C38305R. Ei ole temppuillut.
Kummallista, että nuo sarjanumerot ei noudata mitään logiikkaa autojen kesken. Itsellä sarjanumero on 0000000KCJyyyyy, jossa y:t satunnaisia numeroita.

Itse pidän softan kielenä englantia ja sellaisen huomasin, jos muistikuva on oikea, että ihan aluksi myös mittaristossa näkyvät huomautukset olivat englanniksi. Muistelen että siinä jossakin välissä luki "Risk of black ice". Nyt mittariston tekstit tulevat kuitenkin suomeksi, vaikka Easy Linkin näyttökielenä on englanti.
 

teme565

Jäsen
Viestejä
338
Nyt on munat ja kanat sekaisin. Mittaristolla on omat asetuksensa siinä mittariston valikoissa ja Easy Linkillä omansa siinä keskikonsolissa. Olisitko huomaamatta vaihtanut sen kielen vai olisikohan huollossa vaihtunu jonkin päivityksen yhteydessä.
Joku tuossa softassa oli solmussa. Vaihdoin Easy Linkistä kielen pois englannista ja sitten takaisin, niin nyt on taas myös mittariston tekstit englanniksi.

Oman auton Easy Linkiin tuli joulukuun alussa verkon yli softapäivitys. Siinä kohtaa ilmeisesti mennyt joku bitti poikittain tuon kieliasian takia.
 
P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Tuli taas sitä kuuluisaa ohjekirjaa kahlailtua, mutta en löytänyt mitään juttua, joka liittyisi tuohon ilmoitukseen: optimoidaan akun latausta (vai miten se nyt tarkalleen meni). Tuo käy siinä näytöllä satunnaisesti jonkin aikaa silloin tällöin. En ole huomannut missään toiminnoissa tms. mitään oiretta akun huonosta lataustilanteesta. Myöskään mikään pidempi matka-ajo ei tunnu tuohon ilmestymistiheyteen vaikuttavan. Tuo ilmoitus on tullut uudesta lähtien ja olen yrittänyt antaa sen vaan olla häiritsemättä. Ellen väärin muista, niin myyjäkin olisi, ennen kauppoja, maininnut tuosta jotain? Olisko tuohon kellään mitään tarkempaa ?
 

@ntsu

Jäsen
Viestejä
299
Akun latauksen optimointi tarkoittaa, että sitä ei energian säästön takia ladata koko aikaa, vaan esim. moottorijarrutuksessa. Siksi akut eivät nykyään kestäkään kuin max. 5vuotta, mutta maailma pelastuu:rolleyes:
 

-Tom-

Jäsen
Viestejä
43
No niin, Captur kävi ensimmäisessä vuosihuollossa, kilometrejä taulussa 14500.
Auto on siis ihan ensimmäisessä erässä Suomeen saapunut TCe155, joka toimi maahantuojan esittelyautona tammikuusta toukokuun alkuun, jolloin se siirtyi haltuuni.
Auto on toiminut lähes moitteetta, ainoa miinus on hyvin satunnainen info/viihdejärjestelmän kaatuminen, jota nyt on runsaasti raportoitu täälläkin.
Järjestelmään on nyt ajettu jonkinasteinen päivitys, mitä se sitten ikinä pitääkään sisällään. Jää nähtäväksi, auttaako tämä kaatumisvaivaan. Hope so.
Huollossa jäi tekemättä päivitys etututkaan (siihen on kuulemma joku update myös). Auto menee kahden viikon kuluttua uudestaan tuohon maksuttomaan päivitykseen.
Huolto maksoi sijaisautoineen Vantaan Petikon Autoverkkokaupassa 358eur. Huolto on dokumenttien mukaan A+B-huolto.
Ja sainhan minäkin sitten omalla toiminnallani takajarrun jumiin, kun huollon pihasta lähdin. Ei pitäisi konepestä autoja näillä pakkasilla:cool:.
Ystävällinen mekaanikko kävi napauttamassa takarumpua kumivasaralla, ja poks-jarru aukesi. Sitten kuitattiin vielä episodista syntyneet vikakoodit pois.
Sellainen reissu tällä kertaa. Kuva julkaisusta autotalli.com, jossa sama yksilö syynättävänä.
Renault_Captur_2_1579597387897.jpg
 
P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Akun latauksen optimointi tarkoittaa, että sitä ei energian säästön takia ladata koko aikaa, vaan esim. moottorijarrutuksessa. Siksi akut eivät nykyään kestäkään kuin max. 5vuotta, mutta maailma pelastuu:rolleyes:
Tuo kyllä mielestäni selittää tuon ilmotuksen. Kiitos vaan. En silti oikein ymmärrä miksi siitä sitten lisäksi pitää tuo ilmotus antaa kun sille ei noinollen voi itse mitään eikä sillä muutenkaan tuntuisi olevan mitään käytännössä tuntuvaa vaikutusta? Niin, kaipa se jotain vaikuttaa mootttorin kuormaan/päästöihin, mutta tuntuu kyllä turhanpäiväiseltä hifistelyltä ja niinkuin edellä miten tuo akku siitä tykkää.
 

teme565

Jäsen
Viestejä
338
No niin, Captur kävi ensimmäisessä vuosihuollossa, kilometrejä taulussa 14500.
...
Huolto maksoi sijaisautoineen Vantaan Petikon Autoverkkokaupassa 358eur. Huolto on dokumenttien mukaan A+B-huolto.
Onko tuosta mitään erittelyä, että mikä maksoi mitäkin. Kuulostaa aika kalliilta. Mitä tuossa huollossa tehtiin muuta kuin vaihdettiin öljyt?

Kokeilinpa tänään, kuinka nopeasti Capturin kone lämpenee. Pakkasta 20 astetta eikä ollut johdon päässä. Auto kävi viitisen minuuttia paikallaan kun puhdistelin lumet pois ja sitten lähdin ajamaan. Noin yhden kilometrin päässä tuli lämpömittariin ensimmäinen viiva ja toinen viiva kahdessa kilometrissä. Nämä viidenkympin rajoitusalueella. Kolmas viiva tuli näkyviin kuuden kilometrin kohdalla kuudenkympin rajoitusalueen jälkeen ja neljäs kahdeksassa kilometrissä satasen alueella.
 

Purple84

Jäsen
Viestejä
339
No niin, Captur kävi ensimmäisessä vuosihuollossa, kilometrejä taulussa 14500.
Auto on siis ihan ensimmäisessä erässä Suomeen saapunut TCe155, joka toimi maahantuojan esittelyautona tammikuusta toukokuun alkuun, jolloin se siirtyi haltuuni.
Auto on toiminut lähes moitteetta, ainoa miinus on hyvin satunnainen info/viihdejärjestelmän kaatuminen, jota nyt on runsaasti raportoitu täälläkin.
Järjestelmään on nyt ajettu jonkinasteinen päivitys, mitä se sitten ikinä pitääkään sisällään. Jää nähtäväksi, auttaako tämä kaatumisvaivaan. Hope so.
Huollossa jäi tekemättä päivitys etututkaan (siihen on kuulemma joku update myös). Auto menee kahden viikon kuluttua uudestaan tuohon maksuttomaan päivitykseen.
Huolto maksoi sijaisautoineen Vantaan Petikon Autoverkkokaupassa 358eur. Huolto on dokumenttien mukaan A+B-huolto.
Ja sainhan minäkin sitten omalla toiminnallani takajarrun jumiin, kun huollon pihasta lähdin. Ei pitäisi konepestä autoja näillä pakkasilla:cool:.
Ystävällinen mekaanikko kävi napauttamassa takarumpua kumivasaralla, ja poks-jarru aukesi. Sitten kuitattiin vielä episodista syntyneet vikakoodit pois.
Sellainen reissu tällä kertaa. Kuva julkaisusta autotalli.com, jossa sama yksilö syynättävänä.
katso liitettä 16525

Komeen värinen...oma Kadjar saman värinen??IMG_20210116_200647.jpg
 

-Tom-

Jäsen
Viestejä
43
Onko tuosta mitään erittelyä, että mikä maksoi mitäkin. Kuulostaa aika kalliilta. Mitä tuossa huollossa tehtiin muuta kuin vaihdettiin öljyt?
On se minunkin mielestä aika tyyris hinta. Kohtahan sitä saadaan varmaan dataa muistakin paikoista, kunhan ensihuoltoja alkaa tippumaan.Huolto1.jpg
Huolto2.jpg
 
P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Onhan sillä vaikutusta. Se kertoo, että nyt ladataan akkua ja tuon latauksen aikana ''ylimääräisiä'' sähköhimmeleitä on hetkellisesti kytketty pois käytöstä.
Jaa. En kyllä ole ennen tuota ilmoitusta enkä sen jälkeen käytännössä huomannut vielä mitään eroa missään. Ehkä sekin päivä sitten vielä tulee.
 

ballantine

Jäsen
Viestejä
129
Ja sainhan minäkin sitten omalla toiminnallani takajarrun jumiin, kun huollon pihasta lähdin. Ei pitäisi konepestä autoja näillä pakkasilla:cool:.
Ystävällinen mekaanikko kävi napauttamassa takarumpua kumivasaralla, ja poks-jarru aukesi. Sitten kuitattiin vielä episodista syntyneet vikakoodit pois.
Sellainen reissu tällä kertaa. Kuva julkaisusta autotalli.com, jossa sama yksilö syynättävänä.
Siis onko tässä uudessakin oikeasti takajarrut vielä rumpujarrut?
 

teme565

Jäsen
Viestejä
338
Luulin että Kian huolto Deltalla on kallista, mutta ei se sit olekaan.
15 000 km huolto vuonna toukokuussa 2018 170 EUR. Öljynvaihto siis ja varmaa ilmansuodatin vaihdettu
30 000 km huolto maaliskuussa 2019 435 EUR. Öljyt, jarrunesteet, suodattimet tms. Määräaikaishuolto.
45 000 km huolto helmikuussa 2020 202 EUR. Öljynvaihto ja ilmansuodatin.

Olenko muuten ainoa, joka ei saa -Tom-in laskussa erittelyjen summaa täsmäämään laskun loppusummaan? Ite saan loppusummaksi 333,64 EUR.
 
Viimeksi muokattu:

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Viestejä
679
Kommentoidaan nyt pakkasten hieman hellitettyä täältäkin.
Vastoin odotuksiani auto toimi menneellä viikon kovissa pakkasissa täysin moitteetta. Elohopea putosi parhaillaan -29 asteeseen. Joka aamu tuli lähdettyä liekan päästä (säteilylämmitin + Defan tehokkain sisätilalämmitin) töihin ilman ongelmia. Auto lähti kuin palmun alta. Myös töissä auto sai olla johdon päässä. Vaihteisto toimi. Elektroniikka toimi. Ovet, luukut ja peilien käännöt pelasivat kuin unelma! Myös polemiikkia aiheuttanut käsijarru aukesi lähdöissä toistuvasti ilman minkäänlaisia ongelmia, joten aikaisempi episodi mennee nyt sitten ainakin omalla kohdalla talvipesun piikkiin. Tämä on jatkossa puhtaanapidossa tiedostettava.

Yhdyn myös yhteen edellisistä kirjoittajista: Moottorin lämpö nousee suht rivakasti ja myös hyttiin riittää lämpöä mainiosti. Kyydissä istuneilta työkavereiltakin tuli kiitosta auton lämpimyydestä päivänä, jolloin näytön yläkulmassa köllötti lukema -28 astetta. Ilmastoinnin pyyntösäädin oli "HI" -asennossa tuolloin. Asetusta olisi voinut huoletta pienentää, mutta tulipa kokeiltua mihin lämppäri parhaimmillaan pystyy.
"Optimoidaan akun latausta" näkyy pysähdyksissä meidänkin autossa etenkin näin kylmillä keleillä lähes jatkuvasti. Ilmeisesti auto haluaa kertoa, ettei S&S ole tuolloin käytössä??? Välillähän auto ilmoittaa myös "Priorisoidaan sisälämpötilaa", kun pitäisi stopata moottori. Kelien lämpiäminenhän jossain vaiheessa sitten näyttää, palautuuko S&S toimintaan. Aikaisemmin S&S heräsi muutamassa miinusasteessakin, toisinaan jopa täysin kylmälläkin moottorilla.

Yksi tuttu, meidän muistakin aikaisemmista Relluista periytyvä kauneusvirhe näkyy olevan myös tässäkin: Takavalojen umpiohin kertyy huurua, joka puolestaan tiivistyy lauhalla kelilla - tai esimerkiksi tänään lämpimässä parkkihallissa vieraillessa vesipisaroiksi. Näin oli Kadjarissa ja näin on myös vaimon nykyisessä Cliossakin. Kosteus häviää kokemukseni mukaan aikanaan, kun kelit muuttuvat suotuisiksi, joten olkoot. Uudet umpuiot tuskin toisivat korjausta tilanteeseen.
 
Ylös Bottom