Kyllähän näissä B-segmentin pohjalevyihin perustuvissa autoissa on vielä jonkun verran takarumpujarruja käytössä, kuten Ford Fiesta/Puma jne. Yllättävintä minusta oli, että VW valitsi uuteen Golfin kokoiseen sähköauto ID.3:seen rumpujarrut taakse. Auton omamassa on n. 1800 kg ja kyseessä kuitenkin eräänlainen hintava hitec - tuote. TM:n kokeen mukaan takarummut eivät näy jarrutustuloksissa mitenkään, mutta mitä käyttäjien kokemuksia ID.3: sista olen foorumeilta lukenut, jäätymistaipumusta tietyissä olosuhteissa tuntuu niissäkin olevan, tosin takavetoisena jarrut irtoavat vähän helpommin. ID.3:ssakin on Capturin tapaan sähköinen käyttömekanismi.Siis onko tässä uudessakin oikeasti takajarrut vielä rumpujarrut?
Sanoivatko Capturin täys-LED-valoista mitään, TM:n nerot?Kyllähän näissä B-segmentin pohjalevyihin perustuvissa autoissa on vielä jonkun verran takarumpujarruja käytössä, kuten Ford Fiesta/Puma jne. Yllättävintä minusta oli, että VW valitsi uuteen Golfin kokoiseen sähköauto ID.3:seen rumpujarrut taakse. Auton omamassa on n. 1800 kg ja kyseessä kuitenkin eräänlainen hintava hitec - tuote. TM:n kokeen mukaan takarummut eivät näy jarrutustuloksissa mitenkään, mutta mitä käyttäjien kokemuksia ID.3: sista olen foorumeilta lukenut, jäätymistaipumusta tietyissä olosuhteissa tuntuu niissäkin olevan, tosin takavetoisena jarrut irtoavat vähän helpommin. ID.3:ssakin on Capturin tapaan sähköinen käyttömekanismi.
Captur sai muuten myös kiitettävän maininnan jarruistaan TM:n viime kesän SUV-vertailussa.
TM:n nerojen mielestä Capturin valot olivat vertailun parhaat ja arvosana kouluasteikolla 8. Valomittauskaavion mukaan kantama etenkin pitkillä oli ylivoimainen muihin verrattuna. Myös puolikkaiden keilan leveyttä - sekä pientareen puolen kantamapiikkiä kehuttiin myös sanallisesti.Sanoivatko Capturin täys-LED-valoista mitään, TM:n nerot?
TM vertailun pienet katumaasturit ylivoimaisetsi vertailun parhaat valot https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/captur-ii.22765/page-4#post-146374Sanoivatko Capturin täys-LED-valoista mitään, TM:n nerot?
ja tuohan taas on silkaa paskapuhetta, mikään akku ei kestä kun vedetään pätkäajoa (alle 30min) ja paljon kylmäkäynnistyksiä ja akkua ei koskaan ladata kunnolla. Pahimpia ovat webastokäyttäjät, webasto huutaa tunnin ja ajoa 30min ja siiten internetin palstoilla haukutaan akkua kun kyykkää kovalla pakkasella.Akun latauksen optimointi tarkoittaa, että sitä ei energian säästön takia ladata koko aikaa, vaan esim. moottorijarrutuksessa. Siksi akut eivät nykyään kestäkään kuin max. 5vuotta, mutta maailma pelastuu
Vastaan itselleni. Sää lauhtui -3 asteen hujakoille ja S&S heräsi jälleen entisenlaiseen herkkään toimintaansa. Sammui tänäänkin käytännössä joka stopissa - myös kylmälläkin moottorilla. Ilmeisesti tuo "optimoidaan akun latausta" ei tarkoita pelkästään akun liian alhaista varaustilaa S&S:n toimimiseksi - vaan myös yleisesti sitä, että esim. ulkolämpötila voi olla liian alhainen S&S:n toimimiseksi.Kelien lämpiäminenhän jossain vaiheessa sitten näyttää, palautuuko S&S toimintaan. Aikaisemmin S&S heräsi muutamassa miinusasteessakin, toisinaan jopa täysin kylmälläkin moottorilla.
On muuten näppärä ominaisuus jos autolla on jäämässä kiinni lumihankeen tai haluaa sotkea hankea edestakaisin ajamalla. Jarruun ei siis tarvitse koskea ollenkaan vaan kun vaihdevivusta naksuttelee niin vaihde ja suunta vaihtuu, riittää kun painaa kaasua.E-Shifterillä voi myös liipaista esim. pysäköidessä tai autoa vekslatessa D:n tai R:n "valmiiksi odottamaan", vaikka liikutaan valintaan nähden päinvastaiseen suuntaan, etukäteen valittu vaihde kytkeytyy kun autoa käy hetkenkin pysähdyksissä. Kätevä ja parkkeerausta nopeuttava ominaisuus.
Oletko kysellyt myyjäliikkeestä tuosta rengaspainevaroittimesta? Minulla ainakin asia tuli kuntoon kun ohjelmoivat abs-yksikön uudelleen. Ymmärsin, että tämä ongelma on ollut näissä kaikissa.Tulipa mieleeni yksi ei ehkä niin pienikään asia.
Tuntuisi monilla herjaavan tämä rengaspainevahti ,niin minullakin.Pikkujuttu. Ehkei kuitenkaan
kun siihen on tottunut että omiaan se höpöttää,ei tartte välittää.Entäpä sitten jos se onkin oikeassa
jokin rengas onkin reilusti alipaineinen,ja siitä syystä sattuu jotain ikävää.
Tuleeko turvalaitteesta joskus turvaton laite?
8 km/h on raja ja vaihteen vaihtaminen pysäyttää auton ja vaihtaa suunnan. Eli ei tarvita jarrulla pysäyttämistä. Tuota juuri torstaina käytin kahdesti kun sotkin jälkiä parissa paikassa, ettei tarvinnut lumihankeen astua matalilla kengillä ja jotta varmasti pääsee parkista poiskin vielä.Tosiaan.E-Shifter toimii tuolla tavalla ,mutta oliko niin ,että <8km/h nopeudella voi vaihteen kytkeä R tai D asentoon ja valittu vaihde
kytkeytyy päälle auton pysähtyessä.Lienenkö ymmärtänyt oikein.
Ei pala kuin toisella puolella. Toisella puolella on heijastin samassa kohdassa.Syttyykö teillä Captur II:n onnelliset(minä olen) omistajat molemmat takasumuvalot? Meillä ei, ohjekirja sanoo "takasumuvalot".