Mégane III

Viestejä
40
Tykkäyksiä
2
Edit. Motonetistä voisi hakea silikonisaumausainetta ja laittaa yläjarruvalon ympärille. Irtoaakohan tuo valo miten jos aukaisisi ja kuivaisi ensin? Vähän haluton viemään enää liikkeeseen, tuskin siellä uskaltavat mitään omasaumauksia tehdä.

Sinne kannattaa laittaa butyylinauhaa, joka on siihen tarkoitukseen parhaiten soveltuva tuote. Itse tilasin Saksasta sitä isomman kiepin, mutta saanee muutamalla eurolla vähemmänkin.
 
Viestejä
483
Tykkäyksiä
18
Sikaflex on siitä ikävä, että se kovettuu ja sitten kun tarviikin saada osat irti niin eipäs onnistukaan. Butyylinauha on parempi vaihtoehto, sillä se ei kuivu vaan pysyy elastisena. Butyylimassaa voi myös käyttää, mutta siinäkin kannattaa huomioida, että sitä on kahta erilaista. Toinen kuivuu ja kovettuu, ja toinen pysyy butyylinauhan tapaan elastisena.
 

möyni

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Tykkäyksiä
0
Hellou!

Täältä varmaan saan rehellistä palautetta idealleni..
Vetoautoa etsiskelen..SportTourer harkinnassa..
Ajatuksena olisi vedellä n1100kg kuormaa ympäri Suomea tulevana kesänä..
Minkälaisien kuormien kanssa te olette ajelleet?
Eli te tiedätte riittääkö Meganessa paukut?
-1.5dCi 110hv/240Nm..kuulostaa vähän vaisulta..auttaisiko edes optimointi?
-1.6dCi 130hv/320Nm..tämä vaikuttaa jo paljon paremmalta..tosin näitä ei ole myynnissä kuin ehkä yksi koko Suomessa..
-1.9dCi 130hv/300Nm..tämäkö sitten?
Automaatti vai manuaali vetohommiin?
Muita huomioita mitä teillä tulee mieleen?

Kiitokset!!
 
Viestejä
122
Tykkäyksiä
0
Sikaflex on siitä ikävä, että se kovettuu ja sitten kun tarviikin saada osat irti niin eipäs onnistukaan. Butyylinauha on parempi vaihtoehto, sillä se ei kuivu vaan pysyy elastisena. Butyylimassaa voi myös käyttää, mutta siinäkin kannattaa huomioida, että sitä on kahta erilaista. Toinen kuivuu ja kovettuu, ja toinen pysyy butyylinauhan tapaan elastisena.

Korjaanpa edelliseen. Täytyi oikein kaivaa tuubi esiin.

Eli ei ollut sikaflexiä vaan tuollaista laitoin.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/602318/Permatex-RTV-silikoni-musta-80ml
 

kurtsi

Renault Talisman Sport Tourer -16
Viestejä
606
Tykkäyksiä
2
1.6 dCi viehättää Grand Scenicissä omaa makua, mutta vetoalue on hivenen rajallinen alkupäästä, kunnes turbo alkaa kunnolla ahtaa. 1.9 dCi taas on ajoltaan pienempää letkeämpi, 1.5 dCi:stä ei kokemusta. Kovin harvassa ilmeisesti 1.6 dCi automaattivaihteistolla, vaikka toiminee hienosti.
 
Viestejä
51
Tykkäyksiä
0
Onko kenelläkään kokemusta vaihdeaskin öljyjen hikoilusta? Ei tiputtele vielä parkkiruutuun, mutta kuulemma on hieman kosteutta laatikon/kytkinakselin nurkilla. Joku stefa varmaankin kaipaa tulevaisuudessa huomiota? Vaihteisto toimii kyllä moitteettomasti ja ajo maistuu :cool:

Edit: Kilsoja vähän päälle 100k
 
Viestejä
215
Tykkäyksiä
5
Hellou!

Täältä varmaan saan rehellistä palautetta idealleni..
Vetoautoa etsiskelen..SportTourer harkinnassa..
Ajatuksena olisi vedellä n1100kg kuormaa ympäri Suomea tulevana kesänä..
Minkälaisien kuormien kanssa te olette ajelleet?
Eli te tiedätte riittääkö Meganessa paukut?
-1.5dCi 110hv/240Nm..kuulostaa vähän vaisulta..auttaisiko edes optimointi?
-1.6dCi 130hv/320Nm..tämä vaikuttaa jo paljon paremmalta..tosin näitä ei ole myynnissä kuin ehkä yksi koko Suomessa..
-1.9dCi 130hv/300Nm..tämäkö sitten?
Automaatti vai manuaali vetohommiin?
Muita huomioita mitä teillä tulee mieleen?

Kiitokset!!
Kyl mä sanoisin et ilman muuta 1.9dCi Jos kaikki kunnossa mukavasti woimaa ettei jalkoihin jää ja kulutus kumminkin kohtuullinen myös raskaammalla jalalla. Ja pelkillä perushuolloilla ajaa pitkälle. Kaikin puolin oiva voimanlähde josta lastentaudit karsiutuneet.
 
Viestejä
26
Tykkäyksiä
0
Mistähän voisi johtua että 1.4 tce koneen tyhjäkäynti alkaa joskus täristää vaikka kierrokset pysyy lähes normaalina n. 900? Lisäksi välillä täristää oikein kunnolla ja kierrokset tippuu 500 paikkeille. Kaasulla saa nostettua kierroksia ja ajossa tuntuu tehot olevan tallella. Meganella ajettu 130 tkm. Oireet vähän samoja kuin 1-Meganella kun puola hajosi mutta yleensä se hajosi kerralla eikä paljoa varoitellut etukäteen.

Toinen vika minkä huomasin nyt keväällä on ettei ilmastointi toimi. Vuosi sitten oli täyttöhuollossa kun ei jäähdyttänyt vaikka kompura lähti käyntiin. Kylmäaineet oli melkein lopussa mutta eivät löytäneet vuotoa. Viime kesän toimi mutta talven aikana varmaan aineet taas kadonneet. Nyt ei lähde kompura käyntiin. Olisin tarkastanut sulakkeen mutta huoltokirjasta en löytänyt mainintaa ilmastoinnin/lämmityslaitteen sulakkeesta. Mistähän tuo löytyy?
 
Viestejä
483
Tykkäyksiä
18
Toinen vika minkä huomasin nyt keväällä on ettei ilmastointi toimi. Vuosi sitten oli täyttöhuollossa kun ei jäähdyttänyt vaikka kompura lähti käyntiin. Kylmäaineet oli melkein lopussa mutta eivät löytäneet vuotoa. Viime kesän toimi mutta talven aikana varmaan aineet taas kadonneet. Nyt ei lähde kompura käyntiin. Olisin tarkastanut sulakkeen mutta huoltokirjasta en löytänyt mainintaa ilmastoinnin/lämmityslaitteen sulakkeesta. Mistähän tuo löytyy?
Näyttääkö sulla ulkolämpötilamittari oikein? Joskus lämpöanturi vikaantuu ja näyttää pakkasella olevia lukemia, vaikka ulkona olisi hellettä. Silloinhan ilmastointi ei käynnisty.

Mutta todennäköisempää on, että kylmäaineet on karanneet ja kompressori ei käynnisty sen takia kun järjestelmä on tyhjä.
 
Viestejä
31
Tykkäyksiä
1
Näyttääkö sulla ulkolämpötilamittari oikein? Joskus lämpöanturi vikaantuu ja näyttää pakkasella olevia lukemia, vaikka ulkona olisi hellettä. Silloinhan ilmastointi ei käynnisty.

Mutta todennäköisempää on, että kylmäaineet on karanneet ja kompressori ei käynnisty sen takia kun järjestelmä on tyhjä.
Täyttöliitännän (jompaa kumpaa) venttiiliä voisi tökkiä tikulla jotta näkisi onko painetta ollenkaan . Muuten on turha tehdä vianetsintää jos ei ole kaasusta varmuutta.
 

Smake75

Nuorempi jäsen
Viestejä
12
Tykkäyksiä
0
Hellou!

Täältä varmaan saan rehellistä palautetta idealleni..
Vetoautoa etsiskelen..SportTourer harkinnassa..
Ajatuksena olisi vedellä n1100kg kuormaa ympäri Suomea tulevana kesänä..
Minkälaisien kuormien kanssa te olette ajelleet?
Eli te tiedätte riittääkö Meganessa paukut?
-1.5dCi 110hv/240Nm..kuulostaa vähän vaisulta..auttaisiko edes optimointi?
-1.6dCi 130hv/320Nm..tämä vaikuttaa jo paljon paremmalta..tosin näitä ei ole myynnissä kuin ehkä yksi koko Suomessa..
-1.9dCi 130hv/300Nm..tämäkö sitten?
Automaatti vai manuaali vetohommiin?
Muita huomioita mitä teillä tulee mieleen?

Kiitokset!!
Itse vedin viime kesänä matkaaja 9004 mallin asuntovaunua yli 1500km. Mulla on vm. 2010 farkku Megane 1,9dci ja täytyy sanoa erinomainen oli vetoautona.
 
Viestejä
51
Tykkäyksiä
0
Onko kenelläkään kokemusta takaluukun ruostumisesta/maalien irtoamisesta? Kaksi sormenpään kokoista aluetta, joista maali on halkeillut ja pientä pintaruostetta niissä. Ensimmäinen "Megane" tekstin alapuolella, toinen "TCe"n alapuolella. Kohdat ovat pellin ja muovikotelo-osan yhtymäkohdissa, ilmeisesti hiekkaa jäänyt tuohon välikköön ja luukun sulkeminen hiertänyt? Vai onkohan lisäjarruvalokotelon vuodoista peräisin? Rekkarivalon kannat ainakin olivat umpiruosteessa pari kesää sitten.

Mietin että onko maalipintatakuuseen kuuluva juttu, vai puhkiruostumattomuuteen liittyvä? Maalaukseen tuo menee kait joka tapauksessa..:rolleyes:
 
Ylös Bottom