Olen kyllä rakentanut noita autoja useamman ja ilmaus on kyllä hoitunut ongelmitta, ootko nyt varma, että sulla on pääsylinterin tappi oikeassa säädössä, eli se tappi joka menee polkimelta sylinteriin.
Kumma juttu, oli pääsylinterin karakin pois paikoiltaan ja sama homma, jää silti laahaamaan.
Kun paineet on palautunut seuraavana päivänä niin jarruissa on ensi polkaisulla löysää ja toisella kerralla kerralla paine jää makaamaan.
Taitaa olla ilmalukko tiukassa tuolla pääsylinterissä tällä kertaa.. tai jotain.
Jarrut ilmattiin ylipaineella, laiteltiin 1.0 bar jatkuvaa painetta säiliöön ja käytiin linjat läpi edestä taakse päin. No johan saatiin reilusti
ilmaa pois varsinkin takaoikealta jarrulta. Pieni pito viive on viellä mutta jarrut vapautuu muuten melko normaalisti.
Samalla lisäiltiin puuttuvat vetojouset jarruihin.
Tämäpä on ollut työläs tapaus. Outoa on, mikäli jarrujen päälle jäänti on ilmasta johtunut. Kokeilitko avata ilmaruuvia tilanteessa jossa jarrut olivat päällä ja oliko järjestelmässä paine / vapautuiko jarrut? Minä epäilin myös tätä polkimen tapin "säätöä" tai sitten pääsylinteri ei palaudu muusta syystä (sisäisestä) lepotilaan eli nesteen paine ei purkaudu takaisin säiliöön päin kun poljin vapautetaan. Tiedä sitten. Hieman pieni tuotoltaanhan se pääsylinteri tuntuu olevan, että aina toisella polkaisulla poljin tuntuu ottavan ylempänä. Ainakin omakohtainen kokemus on tällainen.
Totta, melkosta puserrusta noitten jarrujen kanssa.
Taka oikea on vielläkin kovemman vasteen alla kun ilmailee sitä puolta, taitaa olla linjassa jotakin mosoa joka ahdistaa ilmausta ja
osa ilmakuplasta menee matkalla kasaan eikä tule järjestelmästä kerralla ulos.
Täytyy viellä availla paikkoja takajarrulla.
Maalailtiin osia kasausta varten ja ruvetaan lyömään konehuonetta nippuun.
Koitellaan pelastaa etuvakaajan koiranluut ja valaa holkit uudesttaan, porailaan vanhat kumit terällä irti sekä valetaan uudet
Sikaflex 221:sellä. Saas nähdä miten kestää käytössä.
Hyvää jälkeä näkyy tulevan. Mielenkiinnolla odottelen millaiseksi kokonaisuus osoittautuu kunhan saat sen siihen kuntoon, että pääset kokeilemaan auton ajettavutta ja toimintaa. Kuinka se "pikkulohko" puhisee.
Joo, samaa odotellaan.
On viellä pukeilla, odotellaan uusia etupulkkia tulevaksi..
Ollaan kyllä käytetty konetta pukeilla ja ajettu koneeseen RVS käsittely, pitäisi varmaan laittaa samat liemet viellä vaihdelaatikkoon.
Joo hyvin pörisee, kunhan kuuntelee Subbarin läpi.
Pakoäänet on kyllä toiselta planeetalta, kun vertaa vakioon.
Mites paljon noissa etujousissa on varaa lyhentää ettei ohjaus rupea kärsimää.
Näyttää siltä että noilla 13 tuuman vanteilla saisi pudotella etupäätä viellä reippaasti.
70mm madallus noilla 13mm etujousilla ei oikeastaan tuottanut mitään tulosta ja kun noita jousia lyhentää viellä vaikka 50mm.
Niin ripustus jää varmasti roikkumaan iskunvaimentajan varaan ja jousi jää vaajaaksi roikkumaan tukivarteen.
Taitaa vaatia näillä jousen halkaisialla lyhemmät iskunvaimentajat jotta pitäisi paketin kasassa uloslyönnissä.
Tai etujouset joutuu vaihtamaan löysempiin / ohkaisempiin jousiin.
Pistäkääs kokemuksia madalluksen tiimoilta.
Bensapumppu meni uusiksi, rupes hikoilemaan polttoaineet pihalle. Uuden sai melkein varaosien hinnalla tilalle.
Kesän odottetut etupulkat saatiin vihdoinkin tallille ja testailtua niitä paikoillaan, täytyy vain saada sähköt tämän päivän
kuntoon ennen penkkien asennusta. Vanhoissa sähköissä on vain 2 kpl. sulakkeita suojaamassa oikosulkuja.
Kyllä kelpaa sivuttaisia G voimia ottaa vastaan.
Löysitkö jo niihin jarruihin ratkaisun? Jossain oli maininta pääsylinteristä, joka vaihtuu vm -64. Lieneekö syynä rumpujen vaihtuminen levyihin. Pitäisi löytää sylinterien mitat vertausta varten. Alattelin, että olisiko sylinteri vaihtunut jossain vaiheessa.