gordini R1095 projekti

Viestejä
67
Pitää paikkansa, pääsylinteri tilailtiin .franzose.de sivuilta ja suurimmalla 22.2 mm männän mitoilla.
Ei kyllä tullut tarkastettua mänän halkaisiaa.. Vika tuntuu olevan jarrunesteen paluuventtiilissä joka ei
kunnolla vapauta nopeasti nestepainetta takaisin säiliöön päin, voihan siellä venttiilissä olla joku roska
tai sitten ko. venttiili on jo tehtaan jäljiltä epäkurantti.
Helpompi tilailla uusi sylinteri tilalle kun touhuta ton kanssa, irroitus ja vaihtotyössä on muutenkin
päivän homma. On meinaan melko veivaamista ton Dauphinen pääsylinterin vaihto.
 

renuse

Jäsen
Viestejä
53
No joo. Ei sylinterin irr/asennus mikään sukupuolinautinto ole:rolleyes:
Pitää paikkansa, pääsylinteri tilailtiin .franzose.de sivuilta ja suurimmalla 22.2 mm männän mitoilla.
Ei kyllä tullut tarkastettua mänän halkaisiaa.. Vika tuntuu olevan jarrunesteen paluuventtiilissä joka ei
kunnolla vapauta nopeasti nestepainetta takaisin säiliöön päin, voihan siellä venttiilissä olla joku roska
tai sitten ko. venttiili on jo tehtaan jäljiltä epäkurantti.
Helpompi tilailla uusi sylinteri tilalle kun touhuta ton kanssa, irroitus ja vaihtotyössä on muutenkin
päivän homma. On meinaan melko veivaamista ton Dauphinen pääsylinterin vaihto.
 
Viestejä
67
Ennen sisustuksen asennusta päiviteltiin Rellun sähköt tähän päivään ja laiteltiin uudet sulaketaulut ja rele ohjaukset
sytytykselle sekä polttoainepumpulle. Myös akun sähköt uusittiin.

IMG_2832.jpgIMG_2828.jpgIMG_2830.jpgIMG_2813.jpg
 
Viestejä
67
Äh. irroiteltiin vanha polttoainesäiliö ja hylättiin se käytöstä, tilailaan etee uusi alumiininen vaahdolla täytetty säiliö.
Laitellaan sähköpumppu tilalle joten jää yksi mekaaninen uusi pumppu jos joku uutta kaipailee.
 
Viestejä
67
Äänieristettä asennetaan ohjaamon lattiaan ja aloitellaan vaihdekepin ja käsijarrun siirtoa taaksepäin.
Ei oikein ylety näihin uusien penkkien asennuksessa ja on muutenkin alunperin melko eteen asennettu.

IMG_2869.jpgIMG_2870.jpgIMG_2873.jpg
 
Viestejä
67
Lähteekö vaihdekepin nuppi vääntämällä paikoiltaan vai onko nupin kannen alla lukitusmutteri, pitäis saada
nuppi irti ja uusi kepin ala kumihaitari paikoileen.
Nyt leivotaan Dauphinesta virallisesti kaksipaikkainen ja poistetaan takapenkki käytöstä, uusien
takamattojen himmausta paikoilleen.

IMG_2896.jpgIMG_2897.jpgIMG_2899.jpg
 
Viestejä
67
Pohjalle astellaan alkuperäistä vastaavat kumimatot ja päälle eteen tehdään uudet matot siirtyneen
vaihdekepin vuoksi. Käsijarruksi on nyt kaavailtu hydraulista mallia, vaikka alkuperäisen käsijarrun
vuoksi ollaan kyllä jumpattu tarpeeksi. Toimintavarmuus kyllä parantuu paljon.

IMG_2913.jpgIMG_2914.jpgIMG_2916.jpg
 
Ylös Bottom