gordini R1095 projekti

Viestejä
69
Pitää paikkansa, pääsylinteri tilailtiin .franzose.de sivuilta ja suurimmalla 22.2 mm männän mitoilla.
Ei kyllä tullut tarkastettua mänän halkaisiaa.. Vika tuntuu olevan jarrunesteen paluuventtiilissä joka ei
kunnolla vapauta nopeasti nestepainetta takaisin säiliöön päin, voihan siellä venttiilissä olla joku roska
tai sitten ko. venttiili on jo tehtaan jäljiltä epäkurantti.
Helpompi tilailla uusi sylinteri tilalle kun touhuta ton kanssa, irroitus ja vaihtotyössä on muutenkin
päivän homma. On meinaan melko veivaamista ton Dauphinen pääsylinterin vaihto.
 

renuse

Jäsen
Viestejä
53
No joo. Ei sylinterin irr/asennus mikään sukupuolinautinto ole:rolleyes:
Pitää paikkansa, pääsylinteri tilailtiin .franzose.de sivuilta ja suurimmalla 22.2 mm männän mitoilla.
Ei kyllä tullut tarkastettua mänän halkaisiaa.. Vika tuntuu olevan jarrunesteen paluuventtiilissä joka ei
kunnolla vapauta nopeasti nestepainetta takaisin säiliöön päin, voihan siellä venttiilissä olla joku roska
tai sitten ko. venttiili on jo tehtaan jäljiltä epäkurantti.
Helpompi tilailla uusi sylinteri tilalle kun touhuta ton kanssa, irroitus ja vaihtotyössä on muutenkin
päivän homma. On meinaan melko veivaamista ton Dauphinen pääsylinterin vaihto.
 
Viestejä
69
Ennen sisustuksen asennusta päiviteltiin Rellun sähköt tähän päivään ja laiteltiin uudet sulaketaulut ja rele ohjaukset
sytytykselle sekä polttoainepumpulle. Myös akun sähköt uusittiin.

IMG_2832.jpgIMG_2828.jpgIMG_2830.jpgIMG_2813.jpg
 
Viestejä
69
Äh. irroiteltiin vanha polttoainesäiliö ja hylättiin se käytöstä, tilailaan etee uusi alumiininen vaahdolla täytetty säiliö.
Laitellaan sähköpumppu tilalle joten jää yksi mekaaninen uusi pumppu jos joku uutta kaipailee.
 
Viestejä
69
Äänieristettä asennetaan ohjaamon lattiaan ja aloitellaan vaihdekepin ja käsijarrun siirtoa taaksepäin.
Ei oikein ylety näihin uusien penkkien asennuksessa ja on muutenkin alunperin melko eteen asennettu.

IMG_2869.jpgIMG_2870.jpgIMG_2873.jpg
 
Viestejä
69
Lähteekö vaihdekepin nuppi vääntämällä paikoiltaan vai onko nupin kannen alla lukitusmutteri, pitäis saada
nuppi irti ja uusi kepin ala kumihaitari paikoileen.
Nyt leivotaan Dauphinesta virallisesti kaksipaikkainen ja poistetaan takapenkki käytöstä, uusien
takamattojen himmausta paikoilleen.

IMG_2896.jpgIMG_2897.jpgIMG_2899.jpg
 
Viestejä
69
Pohjalle astellaan alkuperäistä vastaavat kumimatot ja päälle eteen tehdään uudet matot siirtyneen
vaihdekepin vuoksi. Käsijarruksi on nyt kaavailtu hydraulista mallia, vaikka alkuperäisen käsijarrun
vuoksi ollaan kyllä jumpattu tarpeeksi. Toimintavarmuus kyllä parantuu paljon.

IMG_2913.jpgIMG_2914.jpgIMG_2916.jpg
 

sämpylä

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Onko autossa nopea ohjaus? Hitaalla hammastangolla ohjauspyörässä on kierroksia muistaakseni 4,5 kierrosta. Ennen sai vanhaan hammastangon kuoreen uuden hammasrattaaan, jolla kierrokset putosi noin kolmeen kierrokseen. Teki eetvarttia esimerkiksi jääradalla ajamiseen, kun ei tarvinnut veivata kärppänä rattia. Myös siviiliajossa nopeudesta oli hyötyä kun ohjaustuntuma parani huomattavasti. Ohjaus pysyi myös melko kevyenä.
Kyllä on tulossa nätti Gordini.
 

jyri.h

Jäsen
Viestejä
114
Kyllä tulee hienoa jälkeä
Euroopasta saanee edelleen muutossarjan ainakin Kasin ohjausvaihteeseen, hammastanko siirretään epäkeskopuslilla rungossaan hiukan alaspäin ja pinioniratas suurenee jolloin kierroksia on 2,5 lock-to-lock. Minulla Superissa sellainen, erittäin hyvä parannus alkuperäiseen eikä ole liian raskas.
 
Viestejä
69
Kiitos! Ohjaus on kyllä armottoman hidas ja vaatii jossain vaiheessa huomiota.
Aihetta on tullut syksyllä kahlattua, jossain oli myynnissä valmista hammastangoa myös myynissä ja
myös asennus Kit sarja löytyyy ainakin Simon sivustolta.


Onkohan täällä sorvaillut ko.sarjaa paikoileen, olis mukava kuulla miten toimii.
Yksi vaihtoehto olisi ohjausakselin väliin laitettava ohjauksenlyhennin.
Nyt on lyhennelty vaihdelaatikon vaihtajan tankoa noin 15cm. ja vaihekepin alavipua pidennetty 2cm sekä sorvauksessa
vaihdekepin korotuspala 2cm. Saadaan vaihdekepin liikkeet hieman lyhemmiksi.
Ja muutenkin himmailaan ohjaamon varusteita paikoileen.

IMG_3096.jpgIMG_3105.jpgIMG_3108.jpgIMG_3110.jpgIMG_3103.jpg
 

jukkak7

Jäsen
Viestejä
57
Tervehdys. Mulla oli tuo kyseinen sarja käytössä, radalla hyvä, siviiliajossa huono, aivan liian nopea normi ajoon varsinkin kovassa vauhdissa.
Makuasioita, itse poistin ja palasin vanhaan. R8G hammastanko olis hyvä, siinä on hyvä välitys.
 
Viestejä
69
Moro,
Näinhän se yleensä menee, mikä toimii kunnolla Radalla toimii harvoin hyvin kadulla ja päinvastoin
Noi R8G hammastangot taitaa vain olla harvinaisia näinä päivinä, no koitetaan saada toi ensin nippuun.
 
Ylös Bottom