gordini R1095 projekti

Viestejä
86
Saatiin taas välillä Rellulla hommaa eteenpäin.
Polttoainetankin kiinnitykset osu melko hyvin tyyliin ja polttoainelinja valmiiksi sekä uudelle
pumpulle sähköt. Tämän jälkeen katsellaan käsijarru hässäkkä uusiksi.

IMG_3229.jpgIMG_3236.jpgIMG_3233.jpgIMG_32108.jpg
 
Viestejä
86
Saatiin lopulta ohjaamon sisusta nippuun, matot valmiiksi ja muu tarpeelinen paikoileen.
Lyhennetyt vaihteet tuntuu toimivan hyvin, nyt keskitytään jarruihin. Uusi jarrujen
Päsylinteri on jo vaihdettu ja käsijarru liitetty linjaan.

IMG_3392.jpgIMG_3382.jpgIMG_3396.jpgIMG_3385.jpgIMG_3378.jpg
 

renuse

Jäsen
Viestejä
54
Kyllä, kyllä on tullut hyvännäköistä jälkeä. Eihän se tarvitse kohta kun asfalttia ja aurinkoa:cool:
 
Viestejä
86
Jep, Kesää odotellaan!
Saatiin takatukivarret mallia Alpine, tai jotain. Ei alkuperäiset.
Hämmästellään viellä noiden kanssa, saadaanko noita paikoileen ennen katsastusta.
Jarrut toimii, mutta tunttuu että järestelmässä on viellä ilmaa..
No ei ainakaan ei jää enää makaamaan jarrut päälle, pääsylinterin vaiho autoi murheessa.
Hyvää terapiaa Koronan keskelle!
 
Viestejä
86
Etujouset saatiin työn alle, hankittiin MB:n jouset 14mm tilalle. Näissä oli alkuperäistä pituutta 400mm ja loputa päädyttiin 160 mm mittaan
Rellun keulassa. Lyhennetyt iskarit meni tilaukseen Rally Racelle, tulee parin kuun jälkeen.

IMG_3424.jpgIMG_3423.jpgIMG_3421.jpgIMG_3419.jpg
 

otto

tipan tuntija.
Viestejä
630
muista, kun jarruja ilmaat, varsinkin takana, venttiilillä varustettu letku on hyvä, näkee, mitä liikkuu, mutta takajarrusylinterin pitäisi olla vaakatasossa, että kaikki ilma tulee varmasti ulos! ei se ilmausruuvi ole aina siinä ideaalipaikassa. ja pakkoko sen satulan/sylinterin on oltava paikoillaan ilmaushetkellä, satulaan puupalikkaa väliin tms keinoja käyttäen saa hommelin toimii niinkuin pitää.
 
Viestejä
86
Pitää paikkansa, omassa aapparin takajarrun ilmauksessa on juuri tuota murhetta. Muutenkin siinä samassa nipassa nesteen virtaus on paljon ahtaampaa
kuin muissa nipoissa, otettiin jo kertaalleen satula auki ja tsekattiin männä asento mutta kaikki näytti olevan kunnossa. Jarrut vapautta nyt hyvin tuon
pääjarrusylinterin vaihdon jälkeen. Ilmailaan, ilmailaan.
 

otto

tipan tuntija.
Viestejä
630
ja muista, kuskin silmät, perstuntuma ja luotto autoon pitää vähänniinkuin ansaita, sitten voi lataa 2sataa jos perse kestää, sain juuri kaveriltani tiedon, että meni tippa kovaa ohi, ja olikin meikäläisen vehe, ainoo varma tieto tosta.
 
Viestejä
86
Alkuperäisen kaasupedaali liukupinta on saanut hieman kulumaa matkan varrella ja tilalle halutiin jotain muuta.
Löydettiin EMP:n valmistama malli josta tehtiin oma versio Alumiinista.

IMG_3438.jpgIMG_3439.jpgIMG_3440.jpgIMG_3445.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
86
Mites näissä Dauphineissa saadaan asennennettua 3-pistevyöt, B-pilarissa olis kyllä valmiit aihiot, mutta vastamutterit näistä kylläkin puuttuu.
Pelkän vetomutterin asennus ei taida riittää. Onko kokemuksia.
 

jukkak7

Jäsen
Viestejä
64
B-pilarissa on sisällä reilu n.13cm pitkä lattarauta vahvikkeena jossa on kierteet jos on ollut turvavyö, jos ei niin pelkät reiät. Itse toteuttanut B-pilari pistehitsauksista pieneltä matkalta auki ja uusi vastaava kierteillä oleva palikka sisään joka pistehitsauksilla pilariin kiinni. Vetomutterilla kyllä saa vyön kiinni mutta ei kyllä varmasti kestä tosipaikan tullen.
 

otto

tipan tuntija.
Viestejä
630
se lattarauta pitäis olla laadultaan jousi terästä, ja joissain vanhoissa tipoissa se oli koko b-tolpan mittainen. eli lehtijousi olis ok, se kierre M12-14. oliko vielä hienokierre.
 
Viestejä
86
Hieman vaikealta vaikuttaa noiden 3-pistevöiden jälkiasennus, vaikka onkin paras asennus tapa.
Taitaa mennä 4-piste asennukseksi, automaattikelauksella.
 
Viestejä
86
Mikäs on tuon öljynsuodattimen kierteen tyyppi, pitäisi varmaan laittaa cooleri järjestelmään. Kun
on tuon öljyn määrä melko pieni. Ryöstölaippa ja jäähdytin päähän niini saadaan samalla lisättyä
öljyn tilavuutta.
 
Viestejä
86
Tuota ohjausta on tuossa selvitelty ja Renault 5 Alpinen hammastanko näyttää hyvin saman laiselta
kuin Gordinin vastaava. Mahtaako tietäjillä olla näistä hammastangoista kokemusta sekä mahdolliseta
vaihdosta Dauphineen.
 
Ylös Bottom