• Kerhon vuosikokous pidetään 25.7. Scandic Siuntiossa kesätapahtuman yhteydessä.

gordini R1095 projekti

jukkak7

Jäsen
Viestejä
54
Olen kyllä rakentanut noita autoja useamman ja ilmaus on kyllä hoitunut ongelmitta, ootko nyt varma, että sulla on pääsylinterin tappi oikeassa säädössä, eli se tappi joka menee polkimelta sylinteriin.
 
Viestejä
51
Kumma juttu, oli pääsylinterin karakin pois paikoiltaan ja sama homma, jää silti laahaamaan.
Kun paineet on palautunut seuraavana päivänä niin jarruissa on ensi polkaisulla löysää ja toisella kerralla kerralla paine jää makaamaan.
Taitaa olla ilmalukko tiukassa tuolla pääsylinterissä tällä kertaa.. tai jotain.
 
Viestejä
51
Jarrut ilmattiin ylipaineella, laiteltiin 1.0 bar jatkuvaa painetta säiliöön ja käytiin linjat läpi edestä taakse päin. No johan saatiin reilusti
ilmaa pois varsinkin takaoikealta jarrulta. Pieni pito viive on viellä mutta jarrut vapautuu muuten melko normaalisti.
Samalla lisäiltiin puuttuvat vetojouset jarruihin.IMG_25092.jpgIMG_2512.jpgIMG_25152.jpgIMG_2510.jpg
 

renuse

Jäsen
Viestejä
45
Tämäpä on ollut työläs tapaus. Outoa on, mikäli jarrujen päälle jäänti on ilmasta johtunut. Kokeilitko avata ilmaruuvia tilanteessa jossa jarrut olivat päällä ja oliko järjestelmässä paine / vapautuiko jarrut? Minä epäilin myös tätä polkimen tapin "säätöä" tai sitten pääsylinteri ei palaudu muusta syystä (sisäisestä) lepotilaan eli nesteen paine ei purkaudu takaisin säiliöön päin kun poljin vapautetaan. Tiedä sitten. Hieman pieni tuotoltaanhan se pääsylinteri tuntuu olevan, että aina toisella polkaisulla poljin tuntuu ottavan ylempänä. Ainakin omakohtainen kokemus on tällainen.
 
Viestejä
51
Totta, melkosta puserrusta noitten jarrujen kanssa.
Taka oikea on vielläkin kovemman vasteen alla kun ilmailee sitä puolta, taitaa olla linjassa jotakin mosoa joka ahdistaa ilmausta ja
osa ilmakuplasta menee matkalla kasaan eikä tule järjestelmästä kerralla ulos.
Täytyy viellä availla paikkoja takajarrulla.
Maalailtiin osia kasausta varten ja ruvetaan lyömään konehuonetta nippuun.

IMG_25462.jpgIMG_2545.jpgIMG_2544.jpg
 

renuse

Jäsen
Viestejä
45
Jep, jonkilainen tukoshan kyllä selittäisi jarrujen ongelman. Muutenhan tuo projekti on ihan mukavassa vaiheessa.
 
Viestejä
51
Koitellaan pelastaa etuvakaajan koiranluut ja valaa holkit uudesttaan, porailaan vanhat kumit terällä irti sekä valetaan uudet
Sikaflex 221:sellä. Saas nähdä miten kestää käytössä.

IMG_25563.jpgIMG_2557.jpg
 
Ylös Bottom