• Kerhon vuosikokous pidetään 25.7. Scandic Siuntiossa kesätapahtuman yhteydessä.

Clio-V

Jysky

Megane GT EDC BOSE
Viestejä
61
Kyllä sillä hallitunkillakin voi nostaa alkuperäisestä nosto kohdasta ja vieläpä turvallisemmin....
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
35
Toki voi, oon vaan nähny paljon ruttusia helmoja kun on nostettu mistä milloinki ja ei viittis uutta autoo tärvellä.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 878
Kattelin Ebaystä alkuperäistä tunkki/rengasavain-settiä muttei löytynyt kuin neloskoppaseen.
Auton mukana tulevat tunkit on tarkoitettu vain hätätapauksia varten eikä niitä saisi käyttää normaaliin renkaanvaihtoon.
Ne ei ole riittävän tukevia eikä niitä ei ole mitoitettu kestämään jatkuvaa käyttöä..
 

Akseli

Jäsen
Viestejä
35
Vähän erilainen on nostokohta ja tunkin yläpää.

Screenshot_2020-04-13 Clio_V_kayttoopas_88169 pdf.png

Laguna 2 omaa tunkkia käytin renkaanvaihtoon 11 vuotta kunnes se hajos, korjauksiin toki aina hallitunkkia ja joku pölkky tai rengas vielä helman alla varmistamassa.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 878
Vähän erilainen on nostokohta ja tunkin yläpää.

katso liitettä 15508

Laguna 2 omaa tunkkia käytin renkaanvaihtoon 11 vuotta kunnes se hajos, korjauksiin toki aina hallitunkkia ja joku pölkky tai rengas vielä helman alla varmistamassa.
Tuo nostetaan näköjään helman saumasta, siihen löytyy mm ebaysta parilla kolmella eurolla osittain halkaistuja jackpad tyynyjä..
Voi toki itsekin tehdä vaikka jääkiekosta sahaamalla siihen sopiva ura.
 

eeroolli

Jäsen
Viestejä
58
Tuollainen normi jackpad nostotyyny käy hallitunkin kera.
1586899039959.png
Mutta kuten hhelminen totesi niin kumilätkänkin voi urittaa sovivaksi.
Tai sitten Ebaystä, Amazonista yms. 1586898872456.png
 

Tonppa

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Kirjoittelin tänne aiemmin Calixin letkulämmittimen aiheuttamasta käynnistysongelmasta, eli autoa joutui lämmityksen jälkeen pari-kolme kertaa starttamaan ennenkuin jäi käyntiin (kierrosluku vaellellen). Nyt viime viikolla siirsivät huollossa lämmittimen toiseen paikkaan ja tämän jälkeen käynnistymisessä ei ole ollut lämmityksen jälkeen ongelmia. En ole viitsinyt nokkapeliä avata, niin tarkkaa sijaintia en tiedä :rolleyes:Hyvä ettei tarvinnut heikkotehoiseen Defan sätelylämmitimeen siirtyä. Nyt on jo yksi palkki lämpömittarissa aamulla valmiina kun starttaa, tuntuu että lämpeneekin nyt paremmin, kun on uudessa paikassa lämmitin.

Takaluukun narinat jäivät korjaamatta, väittivät että renkaanpaikkaussarjan laatikon kansi oli huonosti kiinni! Tarkistin ennen vientiä juuri, että se oli kiinni kunnolla. Muutenkin resonanssiääniä tuntuisi olevan enemmän kuin aikaisemmassa vuoden 2015 mallissa, vaikka kyllä siinäkin niitä oli. Rengaspaineet ovat kyllä hieman liian korkeat 2,5, voi tuoda hieman pintakovuutta ja värinöitä ja sitä kautta noita kitinöitä ajoon.

Kerran on SOS-puhelu-järjestelmä ilmoittanut viasta, korjautui itsekseen. Jarrut tuntuvat tietyillä keleillä puoltavan tai ottavan epätasaisesti, onko samoja kokemuksia muilla, kuivalla kelillä ilmiötä ei niin huomaa?

Alussa oli etenkin pintakaasulla teräviä nykäyksiä, ne ovat hieman harvenneet, mutta silloin tällöin kuitenkin edelleen nykii (yleensä alle 2000 kierroksella pintakaasulla/höllätessä).

Moni kakku päältä kaunis...
Moi! Missä liikkeessä tuon calix ongelman ratkaisivat? Jyväskylän rellu huollossa väittivät ettei calixin paikkaa voi muuttaa... mites nykiikö muilla kun kylmänä lähtee liikkeelle? itsellä näin kesä aikaakin nypyttää ensimmäiset sadat metrit. Tänään huollossa laittoivat uudet ohjelmat sisään ja huomen aamulla nähdään auttoiko mitään
 

Nicoh

Nuorempi jäsen
Viestejä
4
Moi! Missä liikkeessä tuon calix ongelman ratkaisivat? Jyväskylän rellu huollossa väittivät ettei calixin paikkaa voi muuttaa... mites nykiikö muilla kun kylmänä lähtee liikkeelle? itsellä näin kesä aikaakin nypyttää ensimmäiset sadat metrit. Tänään huollossa laittoivat uudet ohjelmat sisään ja huomen aamulla nähdään auttoiko mitään
Itsellä neloskorinen ja nykii kylmänä ensinmäisen 500m mutta jos käyttää 1-2min ennen lähtöä niin nykimistä ei ole.
 

eeroolli

Jäsen
Viestejä
58
Kyllä tosiaan nykii ennen kaikkea kylmänä tuo uusi V-Clio, ja on tosiaan hieman tehnyt sitä alusta asti. Pari minuuttia kun käyttää ennen liikkeelle lähtöä niin ei nikottele, lienee päästöjen takia tuollainen säätö tehty rellun tehtaalla.
Mahtaisiko sitten ohjelmistopäivitys huollossa auttaa? Toivottavasti "Tonppa" kertoo auttoiko softan päivitys :)

Asiasta kolmanteen, kun tuo koronapandemia muutti työjuttuja etätöihin, niin ei ole tullut paljoa ajettu omalla Cliolla.
Eli oma ongelma oli tuo ikävä pienoinen tärinä ajossa joka omaa Cliota vaivasi noilla Contin CVC7+Clion 16" oem-alujen kanssa. Renkaat oli maaliskuussa painotettavana Best Drivessa, mutta pienoinen tärinä ajossa ei vain poistunut. No eipä ole auton ajoille ollut tarvetta, niin meni kesärenkaiden vaihtokin nyt näin myöhäiseen.

Ratkaisu kai löytyi: Tärinät poistuivat (milteipä) täysin kun kerkesin vaihtaa viime viikolla nuo Clion kesärenkaat alle (Bridgestone T005+16" oem-alut).
Eli tuossa liikkeestä samassani talvirengaskierroksessa ja/tai oem-aluissa lienee siis jotain feelua (joko Contin renkaat on "ns. paskana" uudesta lähtien tai rellun omat oem-aluvanne (tai useampi vanne) on epämuotovalio pyöreydeltään jo uutena ollessaan).
Tarvinnee varmaan siis infota jälleenmyyjää tai sen huoltoa asiasta, kunhan vain rauhoittuu moisesta, ettei tule myyjälle turhan rankasti manattua :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom