Clio-V

Viestejä
292
Tykkäyksiä
3
#3
Aikamoisen hyppäyksen tuleva Clio ottaa etenkin sisustan laatuvaikutelmassa. Digimittaristo, ratti ja keskikonsoli muistuttaa hyvinkin paljon Renaultin isompia malleja. Niissähän on jo aikaisemmin päädytty hyvin yhtenäiseen tyyliin, mm. digimittaristo, ratti, viikset ja monet muut yksityiskohdat ovat täysin samoja Meganesta "ylöspäin" aina Talismaniin asti. Clio V tullaan selvästi liittämään sisätilojen yksityiskohdissa samaan perheeseen. Aika näyttää, miltä materiaalit sitten tuntuvat käteen ja näyttävät luonnossa...kuvat näyttävät kyllä erittäin houkuttavilta.
Eri asia sitten on, mitä kaikkea nämä "Suomi-Zenit" tulevat sisältämään, kun Clion viimeaikojen selvä myyntivaltti on ollut edullinen hinta.

Sen sijaan ulkonäkö tulee ainakin ensikuvien perusteella muuttumaan huomattavasti vähemmän. Äkkivilkaisulla joku voisi puhua vain isommasta face-liftistä. Sivuprofiili on melkein 1:1 nykymallin kanssa. Toisaalta, poistuva Cliokin on edelleen ulkonäöltään moderni ja varsin hyvännäköinen pikkuauto vielä lähes 7 vuodenkin jälkeen. Mitäpä sitä sitten hyviksi havaittuja linjoja muuttamaan vrt. esim. VW Golf.
Mitenkähän tuo ilmeisesti pois tippuva Sport Tourer on myynnillisesti menestynyt verrattuna HB-malliin? Suomessahan ST on ollut Clio asiakkaiden keskuudessa varsin suosittu korimalli. Näin ainakin omin silmin liikenteessä nähtynä.
Entä onko sisarauto, Captur II jo suunnittelupöydällä?

https://www.netcarshow.com/renault/2020-clio/
 
Viimeksi muokattu:
Tykkäyksiä: Tmex
Viestejä
392
Tykkäyksiä
2
#5
Vaimon Cliolla kurvaillessa yksi on selvää,tämä vaihtuu aikanaan uudempaan Clioon. On ollu huoletonta menoa ja kohtuu mukavaakin. Tuleekohan kyynärnojat etupenkkeihin?
 
Viestejä
392
Tykkäyksiä
2
#7
Uudistuvaan Micraan saa 100 heppasen imusarjaan suihkuttavan moottorin. Siihen tulee myös bensa moottori suorasuihkutuksella. Olettaisin että samat moottorit tulevat uuteen Clioon. Oma valinta uuteen Clioon olisi imusarjaan suihkuttava, en luota siihen etteikö suorasuihkutus karstottaisi ja aiheuttaisi erinäisiä ongelmia karstan takia.
 
Viestejä
292
Tykkäyksiä
3
#8
Oma valinta uuteen Clioon olisi imusarjaan suihkuttava, en luota siihen etteikö suorasuihkutus karstottaisi ja aiheuttaisi erinäisiä ongelmia karstan takia.
Yleisestiottaen tuosta Clio IV:stä on jalostunut vuosien varrella melkein pomminvarma ajopeli. Toivottavasti mallisukupolven vaihdos jatkaa tätä perinnettä.
Mielenkiintoinen ilmiö tuossa 3-pyttyisessä turbokoneessa on myös, että siinä tuntuisi olevan huomattavasti vähemmän jakoketjuongelmia ja ilmeisesti jäätäminenkään ei ole ollut läheskään niin suuri ongelma kuin 1,2-litraisessa sisarmoottorissa. Myös öljynsyöntiongelmat ovat olleet enemmän tuon yhtä pyttyä suuremman koneen heiniä.
Lisäksi kulutus on minusta paremmin linjassaan tuossa pikkukoneessa, kuin 1,2 -litraisessa, joka tuntuu suhteessa huomattavasti janoisemmalta. Tosin 1,2 -litrainen on pykälää isompien (lue painavampien) mallienkin perusmoottorina.
Suorasuihkutuksen mukana tekniikka monimutkaistuu, uusimpana innovaationa hiukkassuodattimet, joita on alettu asentamaan myös suorasuihku bensakoneisiin.
Aika näyttää millainen mylly on sitten tuo 1,2 -litraisen korvannut 1,3 -litrainen Daimler-yhteistyömoottori. H-sarjaa sekin edelleen on, ja päällisin puolin näyttää hyvin samalta kuin edeltäjänsä, joten suunnittelu ei varmaankaan ole lähtenyt aivan puhtaalta pöydältä.
 
Viimeksi muokattu:

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 649
Tykkäyksiä
4
#9
Aika näyttää millainen mylly on sitten tuo 1,2 -litraisen korvannut 1,3 -litrainen Daimler-yhteistyömoottori. H-sarjaa sekin edelleen on, ja päällisin puolin näyttää hyvin samalta kuin edeltäjänsä, joten suunnittelu ei varmaankaan ole lähtenyt aivan puhtaalta pöydältä.
Jostain luin että alakerta on yhteistyön tulos ja kansi on sitten jokaisen valmistajan omaa tuotantoa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
292
Tykkäyksiä
3
#13
Tuolla kojelaudan päällysmateriaalilla on muuten yllättävän iso vaikutus laatuvaikutelmaan. Meidän aiemmassa Life -varustetason Cliossa kojelauta oli ns. kovaa "ämpärimuovia", eli sellaista mikä kopisee ontosti, kun rystyset osuu siihen. Tässä nykyisessä Zen-tason Cliossa kojelauta on pehmeäpintainen ja tuntuu huomattavasti laadukkaammalta kuin edellämainittu, vaikka jopa pintatekstuuri on sama. Tuossa uutuudessahan näyttää tosiaankin olevan jopa jotain tikattua kangasta. Ainakin jossain varustetasossa.... Lanseerauskuviin ruukataan kyllä valitsemaan kalleimmat versiot hienoimmilla vanteilla, parhaalla sisustuksella ja erikoisvärillä....Rattikin on muuten tuossa uutuudessa nyt samanlainen kuin Kadjarissa, Meganessa, Talismanissa jne...
Käynnistysnappi on myös näköjään siirretty isosisariensa tapaan luontevampaan paikkaan. Taitaa kuvassa olla kessy-versio.
Keskikonsolin näytön koko on jo Teslamaista liioittelua. Näyttää kuin tilakin jo olisi loppunut tyystin kesken.
 
Viimeksi muokattu:

arson

Clio 1.4i RN -97
Viestejä
624
Tykkäyksiä
1
#14
Imusarjaruiskutteinen turbo-moottori vaikuttaa ihan raikkaalta vaihtelulta. Hyvällä tuurilla se on Euro 6c-pätevä ilman hiukkasloukkua, eli dieselin murheita ei tarvitse välttämättä murehtia bensakoneella. Farmarin pois jääminen on oikeasti aika iso menetys. Niitä on myyty Suomessa todella paljon ja se on mielestäni yksi sopusuhtaisimman näköisistä farkuista mitä ylipäätään myydään. Nykyisistä Clioista ostaisin nimenomaan farkun pelkästään ulkonäkösyistä.
 
Ylös Bottom