Liikkeelle lähtiessä minullakin. Tällä viikolla menee autoverkkokauppaan tutkittavaksi, mutta ilmeisesti ei kannata liikoja odotella...?Nollaantuuko noi mittaristot ym ajon aikana vai liikkeelle lähtiessä?
Teki minulla ihan samaa liikkeelle lähtiessä ja sit se nykiminen kylmänä. Nykyisin annan auton käydä minuutin verran kylmänä eli niinkauan kun peilin yläpuolelta sammuu airbagin valo, ei ole nykinyt eikä nollannut mittaria yms yli vuoteen.Liikkeelle lähtiessä minullakin. Tällä viikolla menee autoverkkokauppaan tutkittavaksi, mutta ilmeisesti ei kannata liikoja odotella...?
Oma auto on otettu käyttöön 12/20, niin en tiedä mikä ohjelma siellä on sisällä. Ne tunnelmavalotkin on muutaman kerran nollaantuneet itsekseen. Katsotaan mitä huollossa keksivät, mutta onneksi nuo ei mitään älyttömiä ongelmia oleMulle ajettiin huollossa reilusti yli vuosi sitten mittaristoon tuolloin saatavissa oleva päivitys... Silti nollas widgetit/tripin pari kertaa miltei heti tuon päivityksen jälkeen. Sen jälkeen onkin sitten toiminut, eikä ole yli vuoteen nollannut mittaristoa kertaakaan. Mullahan tuohon taudin kuvaan kuului myös mittariston valaistuksen meneminen hämärimmälle asetukselle.
Ihme kyllä, sittemmin myös tunnelmavalojen asetus on alkanut pysymään ihan hyvin asetetussa arvossa. Joskus satunnaisesti - mutta erittäin harvoin - nollaa esim. ajotilaa muuttamalla niidenkin kirkkausasetuksen.
Muuten auto on nyt pelittänyt hyvin. Toistaiseksi turvatyynyvalokin on pysynyt kevään sivuanturin vaihdon jälkeen pimeänä.
12/20 on meidänkin yksilö rekisteröity. Päivitys tehtiin keväällä 21. Ennen päivitystä mittariston itsenollaantuminen oli melko tiheää. Tuolloin pyörittelin Capturilla jonkin verran työajoakin ja tripin satunnainen nollaantuminen hankaloitti kilometrilaskujen kirjoittamista.Tänään nollaantui nuo ovien tunnelmavalot myös. Katotaan olisiko tuoreempaa päivi
Oma auto on otettu käyttöön 12/20, niin en tiedä mikä ohjelma siellä on sisällä. Ne tunnelmavalotkin on muutaman kerran nollaantuneet itsekseen. Katsotaan mitä huollossa keksivät, mutta onneksi nuo ei mitään älyttömiä ongelmia ole![]()
Minä pidän rengaspainevalvontaa hyvänä varusteena. Pari päivää sitten rengas tyhjeni aika äkillisesti keskellä ei mitään Valko-Venäjällä eikä missään taajamassa vaan isommalla tiellä. Ei mennyt rengas pilalle kun heti valon syttyessä ajoin tien sivuun ja huoltoauto saatiin paikalle. Sunnuntaina kun ei välttämättä helpolla saa sopivaa uutta rengasta ainakaan tästä maasta .Tämäkin menee ehkä pahasti ohi, mutta on se helpotus kun yhdessäkään autoitani ei ole rengaspaineita valvovia laitteita vaan paineita täytyy seurailla ihan itse. No, olenkin jo vanha jäärä ja juntti joka ei edes hyväksy liiempiä avustimia (esim. automaattivaihteistoja). Tässä ei ole tarkoitus piikitellä automatiikan kanssa painivia autoilijoita.

Eikö lähde tähän malliin? Itsellä viikonloppuna oli tällainen tilanne että edellä ajoi kolme autoa alle nopeusrajoituksen. Tuossakin kohtaa ensin odotin, lähteekö edelläajava ohittamaan ja kun ei lähtenyt, niin lähdin itse. Tuohon en itse edes valmistautunut mitenkään, ajotila normaalilla ja isoin vaihde päällä. Kaasun kun polkaisi pohjaan niin laatikko vaihtoi kolmoselle ja hyvin lähti vetämään tyhjällä autolla.Kiitos vinkistä. Ohjekirjan lukeminen on joskus ylivoimainen tehtävä
Itse ajelen rellulla melkein ja ainoastaan via balticaa, ja sitä ajaneet tietävät raskaan liikenteen kalustomäärät. Jatkuvat rekkajonot aiheuttaa harmaita hiuksia ja ainakin minulle ohittamistarvetta. Monesti voimalinja arpoo ja kyykkää kun pitäisi lähteä ripeästi ohittamaan. Tästä syystä ohituspaikkaa kytätessäni manuaalimoodi olisi ehkä mukavin. Autossa on kuitenkin aika rajalliset voimavarat.