Captur II

jk_single

Jäsen
Ensimmäinen vuosihuolto Jyväskylässä 312 EUR. Pelkkä huolto + öljyt + suodattimet. Ajokilometrit 19tkm.
Turbon ääntelyä ei pidetty epänormaalina. Kuulemma kylmillä keleillä voi jotain vuotoa tms. olla, joka saattaa väliakaisesti pitää ääntä. ABS yksikön ohjelmisto päivitettiin pyynnöstäni ja ainakin ensimmäiset startit selvitiiin ilman rengaspaineilmoitusta.
Minulla on 1.4 TCe Megane (nyt 105tkm ajettu) ja konehuoneesta on aina kuulunut aika kovaa astmaattista kuorsausta, mitä enemmän pakkasta sitä kovempi ääni. Ääni kuuluu enimmäkseen kun ajaa taajamanopeutta ja vaihtelevalla vedolla. Liittynee turbon "blow-off" venttiilin toimintaan. Jostain syystä ääntä ei oikeastaan kuulu enää tänä talvena, vaikka nyt onkin kitkat alla.

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Katselin tänään kosketusnäytön "lasia" kun sattui auringon kirkkaat säteet takaapäin siihen osumaan ja bongasin, että sepä on lähtenyt naarmuuntumisen alkuun. Pienen pieniä hiusnaarmuja siihen on jo ilmestynyt ja erottuvat sopivassa suoraan paistavassa valossa. Pari - kolme kertaa olen siitä varovasti pyyhkinyt sormenjälkiä ohjeen mukaan auton mukana tulleella mikrokuituliinalla ilman pesuainetta, kuten ohjeessa suositellaan.
Aika pehmeää ainetta tuntuu olevan. Minkähän näköinen tuo näyttö on parin vuoden päästä??
Kuivana tuota ei sitten varmaankaan kannata enää pyyhkiä, vaikka ohje suosittelisi??

Viimeksi muokattu:

krister

Jäsen
Kosketusnäytön lasi:
Olisiko niin ,että odottelee vaikkapa rouvaa kaupasta,istuen autossa,sivulasi auki.
Sitä hiekkapölyä tulee sisäänTai muuten vain pitää ikunaa auki,varsinkin keväällä,niin
kyllä hiekkamyrskyä piisaa..
Tietenkään tämä ei ole mikään neuvo Petsku79 huolenaiheeseen.
Ehkä??? Kuitenkin kannattaisiko käyttää,vain nihkeää liinaa näytön pyyhkimiseen.
ja ravistaa tai huuhtoa liina.
Ettei pienet hiovat partikkelit vioittaisi näyttöä.

krister

Jäsen
Forumilla myös kirjotettiin ,tästä "leijuvan"konsolin nitinästä.Minä komppaan häntä
Myös minn autosani on sitä vikaa aikamoisesti.
Solumuovia-kaksipuolista teippiä olen sinne tunkenut,ja hiukan olen natinoita saanut poistettua.

Vain kerroppa onko siinä asiassa todellakin kiristysmahdollisuus.(leijuva konsoli)

krister

Jäsen
Tuli äsken hieman arvosteltua capturia negatiivisesti,mutta on siinä paljon
myönteistäkin.
Meilläpäin on ollut tositalvi.Ei captur ollut moksiskaan kun se herätettiin liki
-30c ,ei olleet ovet,ei takaluukku jäässä.Ei myöskään käsijarru,tai takajarrut.
Ja lämpöä,sitä piisasi.

Tohtisin tällä käyttökokemuksella pitää capturia aivan talveen sopivana autona.
Voipi niitä olla parempiakin.Minusta vain tässä on hinta/laatusuhde kohdallaan.

-Tom-

Jäsen
Koukkupaja Vantaa Airport asenteli kiinteän vetokoukun Capturiin. Hintaa koko hoidolle asennuksineen 590eur.

teme565

Jäsen
Koukkupaja Vantaa Airport asenteli kiinteän vetokoukun Capturiin. Hintaa koko hoidolle asennuksineen 590eur.
Eipä ollut paha hinta. hyvä tietää jos koukkua joskus itse alkaa tarvitsemaan.

Käytin itse auton pesussa ennen pakkasia, jotta on ainakin pari päivää puhdas auto. Enpä muistanut tuota lämmittimen pistoketta kuivata niin se on taas jäässä. Noh, sain meisselillä sen verran kaivettua jäätä pois että pistoke ottaa kontaktin.

Joka Capturin ostaa ja asentaa siihen lämmittimen, pyytäkää että laittavat pistokkeen ihan puskurin alareunaan, jotta vesi valuu pistokkeesta pois.

Pebe

Nuorempi jäsen
Forumilla myös kirjotettiin ,tästä "leijuvan"konsolin nitinästä.Minä komppaan häntä
Myös minn autosani on sitä vikaa aikamoisesti.
Solumuovia-kaksipuolista teippiä olen sinne tunkenut,ja hiukan olen natinoita saanut poistettua.

Vain kerroppa onko siinä asiassa todellakin kiristysmahdollisuus.(leijuva konsoli)
Takuuna ovat kiinnityksiä kiristelleet pariinkin otteeseen. Joka kerta on äänet hävinneet ja palautuneet takaisin. Nyt viimeisimmästä kiristelystä on reilu kuukausi aika ja äänet vielä poissa. Toivottavasti pysyy näin myös kun kelit lämpiää.

Pebe

Nuorempi jäsen
Katselin tänään kosketusnäytön "lasia" kun sattui auringon kirkkaat säteet takaapäin siihen osumaan ja bongasin, että sepä on lähtenyt naarmuuntumisen alkuun. Pienen pieniä hiusnaarmuja siihen on jo ilmestynyt ja erottuvat sopivassa suoraan paistavassa valossa. Pari - kolme kertaa olen siitä varovasti pyyhkinyt sormenjälkiä ohjeen mukaan auton mukana tulleella mikrokuituliinalla ilman pesuainetta, kuten ohjeessa suositellaan.
Aika pehmeää ainetta tuntuu olevan. Minkähän näköinen tuo näyttö on parin vuoden päästä??
Kuivana tuota ei sitten varmaankaan kannata enää pyyhkiä, vaikka ohje suosittelisi??
Huomasin saman omassa näytössä ja hieman huolestuttavaa kehitystä tämän osalta havaittavissa.

teme565

Jäsen
Eipä ollut paha hinta. hyvä tietää jos koukkua joskus itse alkaa tarvitsemaan.

Käytin itse auton pesussa ennen pakkasia, jotta on ainakin pari päivää puhdas auto. Enpä muistanut tuota lämmittimen pistoketta kuivata niin se on taas jäässä. Noh, sain meisselillä sen verran kaivettua jäätä pois että pistoke ottaa kontaktin.

Joka Capturin ostaa ja asentaa siihen lämmittimen, pyytäkää että laittavat pistokkeen ihan puskurin alareunaan, jotta vesi valuu pistokkeesta pois.
Ilmeisesti huonolla kontaktilla ollut pistoke lämpeni itsessään sen verran että vaihe ja maaliitin saivat vedestä riittävästi kontaktia kun vikavirtasuoja oli lauennut. Aamulla odotti auto tämännäköisellä tuulilasilla.

Illalla satoi loppuun asti vettä ja sitten lämpötila tipahti äkkiä sen kymmenisen astetta pakkaselle niin kaikki jäätyi laakista. Kolmas kuva on seitsemän minuuttia ensimmäisen jälkeen. Tuossa kohtaa alkoi olla jäät jo harjattavissa pois. Omassa autossa on siis lämmitettävä tuulilasi.

Onneksi vasemman puolen sivulasit oli puhtaat ja oikean puolen etusivulasiin ilmavirta hönki sisäpuolelta niin että siitäkin jää lähti lohkeilemaan pois. Tuulilasia olisi kyllä saanut aika kauan sulatella pelkällä puhaltimella.

Kävin lainaamassa naapurilta hiustenkuivaajaa, jotta sain nyt tuon pistokkeen sulatettua ja kuivattua. Kertoi että tulivat eilen pohjoisesta päin kotiin ja lasi veti jäähän jatkuvasti vaikka puhallus tuulilasille käännettynä ja niin kuumalla kuin mahdollista, kun vettä satoi ja pakkasti oli 5-6 astetta,

Viimeksi muokattu:

Herbus

Nuorempi jäsen
Kunhan seuraavaksi keksin miten tuon ominpäin ääneen tulevan miesäänen (joka ilmoittaa ajoradan olevan päällystämätön vaikka siitä puuttuisikin vaan kaista-ja reunamerkinnät, niinkuin melkein aina on pikkuteillä)) saan hiljaiseksi, niin ehkä tästä autosta vielä voi jopa pitääkin.

Koitin seuraavaa: kun miesääni kuului, niin vaiensin sen ohjauspyörän äänensäädöllä eli kaksi nappia pohjaan. Sen jälkeen ei tuota "suloääntä" ole kuulunut, vaikka olen käynnistänyt auton muutaman kerran.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Täytyykin kokeilla tuotakin. Ja radion säädöt toimii normaalisti silti? Mulla on ollut nyt monta kuukautta tuo pois vain navigaattorin puheohjaus poiskytkettynä.

pellehermanni

Nuorempi jäsen
Minäkin olen pelleillyt tuon äänen kanssa, hiljaseksi se menee kun laittaa navikoinnin päälle siellä sitten oikeasta alalaidasta mykistää navikoinnin, näin ainakin minulla toimii, ensin tais olla että pitää painaa vasemmalta ylhäältä äänipainiketta jolloin se alalaidan painike tulee näkyviin.

Liitteet

teme565

Jäsen
Tulipa tarkastettua tankkaamalla kulutus. 6,13 l/100 km. Kitkarenkaat. Keskinopeus 44,5 km/h

Ajotietokone näyttää 5,9 l/100 km, että ei nyt ihan mahdoton heitto.

Bensamittari ei ole kovin lineaarinen alku- eikä loppupäästä. Ensimmäinen viiva tipahti pois alle 10 km ajon jälkeen. Range näytti 60 km kun tankkasin ja tankkiin meni kerta kiellon päälle -napsautuksella 38,93 litraa. Capturin tankki on speksien mukaan 48 litraa.

EDIT: Täyteen tankattuna näytti rangeksi 780 km, joka tankin tilavuuden mukaan tekee 6,15 l/100 km

Viimeksi muokattu:

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Tänään asentui myös meidän autoon OTA:na tuo uusin Easy-Linkin järjestelmäpäivitys 283C34892R, minkä pitäisi päivytyksessä näkyneen selitteen mukaan poistaa pikku bugeja ja "parantaa suorituskykyä". Aika näyttää toimivuuden, ainakaan tunnelmavalot eivät tänään enää nollautuneet itsestään... Ensituntuma olisi, että Easy-Link pelaisi päivityksen jälkeen muutenkin liukkaammin. Aika pitkä prosessi tämä oli lataamisen alusta asennuksen valmistumiseen. Tiimalasi näkyi näytöllä eräänkin tovin. Tulipa sekin todistettua, että auton voi välillä sammuttaa, jolloin järjestelmä kysyy jatketaanko päivittämistä myöhemmin. Näin tein ja homma hoitui muutaman eri ajokerran yhteydessä, ilmoittaen lopulta päivityksen onnistumisesta!

Eilen käväisin pajalla ja autoon ladattiin myös päivitys, jonka pitäisi ehkäistä trippien ja ajotietokoneen ärsyttävää itsestään nollautumista. Tämänkin toimivuuden varmaan aika sitten näyttääpi. Hauskana yksityiskohtana päivityksessä muutama mittariston "widgetti" (kuten tehoa ja vääntöä ilmoittavat palkit) muuttuivat graafisesti hieman toisen näköiseksi.

teme565

Jäsen
Itsellä päivitys meni nopeasti läpi. Valikosta kun painoin check for updates, päivitys latautui noin 10 minuutissa. Latauksen jälkeen päivitys näytti heti alkavan, kun latausikkunaan vaihtui downloading --> updating. Olin tuossa kohtaa pesujonossa ja sammutin auton, niin näkymä hyppäsi aloitusruutuun. En tuossa tehnyt mitään, mutta muutaman minuutin päästä tuli ilmoitus että päivityksen lataus on valmis, asennetaanko. Valitsin tuosta myöhemmin ja muutaman eri ajokerran jälkeen, kun sammutin auton, tuli sama kysymys uudestaan ja päivitys alkoi. Jätin varmuuden vuoksi avaimen autoon. Vartin verran meni tuossa päivityksessä.

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Mukava kuulla, että noita päivityksiä tulee. Itse en niistä tiedä kun koko datayhteys ei ole toiminut syyskuun jälkeen. Toivottavasti eka huollossa ensi kesänä tuokin hoituu? Kun näitä kaikkia juttuja tällä sivustolla lueskelee ja omia kokemuksia vertailee, niin tullut vaan mieleen josko löytyisi kiinnostusta luoda luettelo kaikesta mitä näiden kanssa on tullut vastaan? Tuo tuli vaan mieleen, kun lueskelin uutta Tuulilasi-lehteä ja kannessa komeilee kuva uudesta Citroen e-c4 sähköautosta ja alla teksti RAAKILE sekä sisäsivuilla KESKENERÄINEN.. Tuskin tästä Capturista nyt voi ihan noin sanoa, mutta jotain ajatuksia kyllä tulee. Esim se, ettei koskaan kannattaisi olla ensimmäisenä ostamassa täysin uutta autoversiota oli se mikä tahansa.

Akseli

Aktiivinen jäsen
^Kannattaa käyttää päivityksessä nyt jo että saat datayhteyden toimimaan.
3 vuotta kuuluu toimia ilmaiseksi.
Itellä viime heinäkuun OTA-päivityksessä meni joku bitti poikittain kun ei toiminut datayhteys sen jälkeen. Viime kuussa kun käytin päivitysten takia huollossa niin saatiin toimimaan taas.
Myös moottorin ohjaukseen asennettiin joku päivitys mutta ei poistanut satunnaista vedon katkomista(oli tiedossa tehtaalla).

P

Poistunut käyttäjä 13505

Vieras
Juu, niin ajattelinkin, että pitäisi kun syksyllä vein auton myyjäliikkeeseen. Jotain päivityksiä yritettiin ilman tulosta. Tiedot lähti jonnekkin eteenpäin lisäohjeita varten. Luvattiin ottaa yhteyttä kun on parempaa tietoa. Asia selvästi unohtui kun kävin kyselemässä. Ehkä ne heinäkuuhun mennessä jo tietävät mitä tehdä ja samalla saavat katsoa kaiken muunkin.

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Pesasin auton pitkästä aikaa viime perjantaina, iltapäivällä, kun lämpötila oli auringossa nollan tienoilla. Vielä eilen ajelin muutaman asteen pakkaskelissä asioilla ja pientä napsumista oli takajarruissa, mutta aina aukesi kuitenkin. Yritin mahdollisuuksien mukaan hieman jarrutellakkin.
Tänään kun piti kotipihasta lähteä, ei sitten enää liikkunut mihinkään suuntaan. Sain auton liikkeelle ämpärillisellä tulikuumaa vettä. Tämän jälkeen kävin vartavasten jarruttelemassa niin, että jarrut haisivat.

Sisätunnelmavalot näköjään jatkavat käyttäjäprofiilien vaihdoksissa satunnaista kirkkauden nollailua isosta Easy-Link päivityksestä huolimatta, että se siitä bugikorjauksesta sitten.

S&S sammutti tänään auton -5 asteen pakkasessa, mikä on allekirjoittaneella kyseisen toiminnon pakkasennätys.

Ylös Bottom