Captur II

Petsku76

Jäsen
Viestejä
466
Tuossa vapun kunniaksi pesin auton. Katselin ilta-auringossa, että aika lohduttoman näköiseksi ovat talven jäljiltä menneet nuo "pianolakatut" B-pilarit. Lumiharjan tekemiä pyörrejälkiä on melkoisesti, vaikka tietoisesti yritin varoa niitä hankaamasta. Myös helmojen mustat muovipaneelit ovat jo saaneet hittiä sieltä täältä kiveniskuista ja takapyörän edestä muovikaari on alaosastaan jo kämmenen kokoiselta alueelta harmaantunutkin. Johan tällä on jo reilut 4 thkm ajettu asfaltilla. Mahtavat nämä olla melkoisia nukkavieruja 50 thkm ajettuna??
Tässä Capturissa on kunnon kertakäyttöfiilis: Kaikki mihin hipaisetkin, jää heti jälki. Toisaalta, käyttöönhän nämä ovat ja vanha sanonta: kun ajat auton liikkeestä ulos - se ei enää ole uusi - saa todellisen merkityksen.
Täytyy yrittää fixailla kerkeissään kuntoon.
 

Purple84

Jäsen
Viestejä
168
Tuossa vapun kunniaksi pesin auton. Katselin ilta-auringossa, että aika lohduttoman näköiseksi ovat talven jäljiltä menneet nuo "pianolakatut" B-pilarit. Lumiharjan tekemiä pyörrejälkiä on melkoisesti, vaikka tietoisesti yritin varoa niitä hankaamasta. Myös helmojen mustat muovipaneelit ovat jo saaneet hittiä sieltä täältä kiveniskuista ja takapyörän edestä muovikaari on alaosastaan jo kämmenen kokoiselta alueelta harmaantunutkin. Johan tällä on jo reilut 4 thkm ajettu asfaltilla. Mahtavat nämä olla melkoisia nukkavieruja 50 thkm ajettuna??
Tässä Capturissa on kunnon kertakäyttöfiilis: Kaikki mihin hipaisetkin, jää heti jälki. Toisaalta, käyttöönhän nämä ovat ja vanha sanonta: kun ajat auton liikkeestä ulos - se ei enää ole uusi - saa todellisen merkityksen.
Täytyy yrittää fixailla kerkeissään kuntoon.

Höh, voihan prkele..Oisko kuvia laittaa vahingoista? Itse vien fixarille auton ensi viikolla, laittaa keraamisen pinnoitteen pintaan...
 

Petsku76

Jäsen
Viestejä
466
No, en nyt puhuis varsinaisesti "vahingoista" vaan "esteettisestä ennenaikaisesta kulumisesta"..:) Kiertelin kokeeksi mustat muoviosat 303 Aerospace Protenctantilla ja kyllähän ne kivisuihkuja saaneet harmaantuneet kohdat ihan siedettäviksi palautui, mutta kun tähän leikkiin ryhtyy, käsittelyn joutuu toistamaan aika-ajoin. B-pilareihin testasin ihan vain Colliniten vahaa, mikä fillasi suuremmat pyörrejäljet piiloon. Katselin youtubesta, että oikein hienolla tahnalla ovat myllyttäneet käsipelillä noita takaisin peilikirkkaiksi. Saattaa olla, että samat jäljet ovat taas näkyvissä, kun auton pesee tai taas viimeistään talven lumiharjan jäljiltä. Mattateippi toimii noissa ulko-osissa paremmin.
 

jmt

Nuorempi jäsen
Viestejä
16
Kauhulla odotan itsekkin lähestyvää mittariston pyyhintää... Edellisten autojeni kokemuksella tuosta operaatiosta ei hevillä tahdo selviytyä ilman, etteikö aurinkoa vasten tule joitakin hiusnaarmuja. Varovainen saa olla, mutta Temen ohjeilla onnistunee. A ja O on olla hieromatta pölyä lasia vasten.... Tuo muovinen mittariston lasi on vielä monta kertaluokkaa pehmeämpää materiaalia kuin Easylinkin näytön lasi.


Kytkin luistaa kylmänä tosiaan aivan kuin momentinmuunninlaatikolla lähtisi. Lämmetessään toiminta tosiaan terävöityy. Navin turhat hiekkatievaroitukset ovat tuttua Captur-hölmöilyä, johon ei näytä olevan vielä(kään) mitään muuta keinoa kuin ottaa ääniopastus pois käytöstä. Eipä tuo hirveästi häiritse, lähinnä huvittaa kun Big Brother -ääni varoittelee hiekkatiestä keskellä kaupungin asfalttikatua. Kartta on ainakin itselläni päivittynyt pari kertaa automaattisesti OTA:na. Yksi pienempi ja yksi isompi päivitys on tullut datayhteyden kautta naviin tässä muutamien omistuskuukausien aikana. Myös yksi iso yleinen järjestelmäpäivitys.



Vajaa 5 kk ollut alla ja 4300 km. Ei mitään uusia riesoja. Matkamittarikin on ollut nollautumatta pitkän tovin, näyttö ei ole kaatunut jne. Pari kertaa ei ole tunnistanut avainta taskusta, kun on yrittänyt käynnistää.
Ai niin, jotain sirinää/räpinää on välillä ruvennut kuulumaan jostain kojetaulun alaosan suunnalta. Kenties leijuva keskikonsoli?? Täytynee tutkia. Hälyäänistä tulee aina vähän sellainen romufiilis.
Meillä myös kuuluu ärsyttävä resonointiääni n.1500-1600 kierrosalueella, ehkä kojetaulun keskiosasta, en ole saanut lähdettä paikallistettua. Tänne viestiä heti jos joku paikallistaa, ottaa hermoon muuten suht hiljaisessa autossa ylimääräinen ääni.
Nyt löytyi yksi epäilty resonanssiäänen aiheuttaja, apukuljettajan jalkatilan tuloilma"ritilä", täytyy tutkia tarkemmin kun joutaa.
 
Ylös Bottom