Petsku76
Aktiivinen jäsen
Vs: Renault Captur
Tuo ajoittainen pienen pieni nyykähdys vaihdon hetkellä pienillä vaihteilla jossain tietyssä käyntilämpötilassa on havaittu myös tässä vaparikoneisessa Cliossa. Eiköhän se ole moottorin ohjaukseen liittyvä ominaisuus.
Kytkin ottaa uudessa Cliossakin tottumattomalla aika ylhäältä ja paikaltaan lähtö voi tuottaa alussa yllätyksen. Sama ominaisuus on monissa samaa tekniikkaa käyttävissä Rellu-konsernin pikkuautoissa mm. Dacia Sanderoissa. Itse sammutin auton muutaman kerran kun se talouteen tuli. Etenkin automaatilla ajelun jälkeen lähtöihin saa hivenen keskittyä. Cliossa sähköinen kaasupoljin elää omaa elämäänsä lähdön hetkellä juuri kun kytkin on tarraamassa ja se tuo usein omien toimien ohella pomppaavan lähdön. Auto päättelee paikalta lähtiessä, että kaasua pitää lisätä ja kuski tekee saman, jolloin lähdöstä voi tulla aika kulmikas. Jo vaihdekepin siirto ykköselle nostaa valmiiksi hieman tyhjäkäyntikierroksia. Samantyylinen totuttelua vaativa käytös on kuulemma ainakin bensakoneisissa kakkosmallin Meganeissa.Whee sanoi:Voisiko tuo viive olla ihan sellainen, että liikkeellelähdössä koneena on tuo 0.9 litrainen ja vasta kierrosten noustessa ahdin alkaa avittamaan kulkua. Ja vähän sama homma ykköseltä kakkoselle vaihdossa. Jos vaihtaa vaihteen liian aikaisin, kierrokset putoavat liiaksi ja siitä tulee taas hetkeksi tuo limppapullo. Kokeile vaihtaa vaihteita vähän reilummilla kierroksilla.farao63 sanoi:olen ehtinyt ajaamaan Captur Tce 0.9 noin 4000 km puolessa vuodessa , alussa pieni kone vähän askarrutti mutta on pakko sanoa että se on ollut positiivinen yllätys varsinkin maantiellä , kaupunkiajossa ei niin mukava kuin kuvittelin , kytkin irrottaa aivan liian ylhäältä ( maahantuoja sanoi että tämä on normaali uusissa autoissa :| ) sitten toinen ongelma joka korostuu kaupunkiajossa on viive kaasupolkimessa varsinkin liikeellelähdössä ja kun vaihtaa ykkösestä kakkosvaihteeseen . en tiedä ehkä olen vainoharhainen .
Tuo ajoittainen pienen pieni nyykähdys vaihdon hetkellä pienillä vaihteilla jossain tietyssä käyntilämpötilassa on havaittu myös tässä vaparikoneisessa Cliossa. Eiköhän se ole moottorin ohjaukseen liittyvä ominaisuus.