Petsku76
Aktiivinen jäsen
Vs: Renault Captur
Jos vain jäljempänä mainitun käsittää oikeaksi huolloksi, on huoltoväli sitten varmaan jollain markkinamiesten opilla se kaksi vuotta.
Mutta käytännössähän autoa on käytettävä pajalla joka vuosi..... Koska itse en ainakaan halua pikkuturbolla ajaa kahta vuotta samoillla litkuilla. Huoltomuistutinkin on Suomen olosuhteita silmällä pitäen säädetty muistuttamaan vuosittain myös nuo "väliöljynvaihdot".
Ja aivan sama sykli näyttää pätevän myös meidän vm. 2017 Clio IV:ssä
Mielenkiintoista. Meidän Capturissa huoltoväliksi on neuvottu 1 vuosi tai 30 thkm, määräävänä, kumpi täyttyy ensin. Ajotietokoneen huoltomuistutinkin elää juuri tällä syklillä. Mutta sitten kun tarkemmin syynää auton mukana tulleita papereita, niistä selviää, että joka toinen huolto on käytännössä vain pelkkä öljynvaihtohuolto ja joka toinen vuosi on sitten laajempi operaatio, joka käsittää enemmän kohteita.jovensu sanoi:Pari tuntia sitten minullakin on esiintyi sama teksti ! Eli "Service due in 30 days". Ajettua 11 kk ja 15500 km... Sattumalta olin silloin lähellä Rellun valtuutettua huoltoa ja kysyin sieltä.Magilla sanoi:Aloitanpa hieman "tyhmällä" kysymyksellä. Capturin huoltovälin pitäisi käsittääkseni olla 2v / 30 tkm mutta sattumoisin eilen pöllähti näyttöön teksti "Service due in 30 days" joka aiheutti lievää hämmennystä. Lunttasin autoa seuranneista papereista että tosiaan vuoden päästä rekisteröinnistä pitäisi tehdä joku huolto johon vaihdetaan raitisilmasuodatin ja lisäksi tehdään tajuton määrä naurettavia toimenpiteitä kuten konepellin salvan voitelu, saranoiden voitelu ja venttiilihattujen tarkistus (!) ja muuta pelleilyä.
Vastaus oli, että muka se on 2v/30tkm varoitus, jonka "suositellaan Suomen olosuhteissa tehdään 1v. välein". Eli ilmeisesti oli väärässä. Saako tämä "service... " varoitus poistaa jollakin tavalla ?
Jos vain jäljempänä mainitun käsittää oikeaksi huolloksi, on huoltoväli sitten varmaan jollain markkinamiesten opilla se kaksi vuotta.
Mutta käytännössähän autoa on käytettävä pajalla joka vuosi..... Koska itse en ainakaan halua pikkuturbolla ajaa kahta vuotta samoillla litkuilla. Huoltomuistutinkin on Suomen olosuhteita silmällä pitäen säädetty muistuttamaan vuosittain myös nuo "väliöljynvaihdot".
Ja aivan sama sykli näyttää pätevän myös meidän vm. 2017 Clio IV:ssä