Renault Captur

Chefile

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Tykkäyksiä
0
#1
Hei,

Se on ensimmäisen viestini tänne ja tarkoitus on nostaa nyt kissa pöydälle: Captur. Isännät olette olleet mallista erikoisen vaitonaisia, joten oletan että ette kenties pidä mallista.

Olen käynyt koeajaa Opel Mokkaa, Hyundai ix35:sta, Qashqaita ja lopulta Capturia. Luulin jo ettei ole Opelin voittanutta mutta kattia kanssa; Renault on erinomainen ajettava kaupungilla ja motarillakin! Sähäkkä 1.2 turbo ja maukas automaattiaski tekevät ajamisesta leppoisaa. Myös Renaultin hiljaisuus yllätti minut..? Kyynärnojaa olisi kaivannut, mutta sen uupumiseen tottunee.

Onhan sitä meitäkin yhteensä kolme, pieni lapsi mukaanlukien, mutta esim. takapenkin liikuteltavuus antaa takakonttiin säilytystilaa ja minusta tuo oli yllättävän tilava. Eihän se farmari 850 Volvoa voita mutta silti! Tarvitsen myös paljon työssäni autoa, joten uskoisin että Captur on myös pitkälle matkalle uskollinen työjuhta, vai mitä luulette? Tärkeää on myös tuo ettei bensa maistu liikaa. Tässäpä oli ajatuksia ja tunteita. Kertokaa te nyt mitä olette huomanneet Capturissa. Olen hyvin lähellä päätöstä ostaa sen. Isällä on ollut vuodesta 2000 Megane-farkku, nyt mittarissa yli 350 tkm, mutta ei tunnu ajossa. Eikös Renaultin koneet ole nykyään aika kehittyneitä?

Onko Relluissa jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Mikä erilaista kuin muissa? Auttakaa miestä mäessä, kiitos!
 
Viestejä
426
Tykkäyksiä
1
#2
Vs: Renault Captur

Capturia kävin minäkin vuosi sitten katsomassa. Pidin kovasti autosta ja asia eteni ostotarjoukseen ja tinkimiseen asti. Hieman harmitti se, ettei autoa saanut hyvällä 1,5 dieselillä ja kun kohdalle sattui vähän ajettu lyhyt Scenic tällä mainiolla moottorilla, tuli tehtyä siitä kaupat. Hyvä tämäkin on ollut.

Renaultien tekniikkaan ja etenkin moottoreihin voi nykyisin suhtautua suurella luottamuksella. Tiedossani on Scenic, jolla on ajettu 580000 kilometriä ilman koneremonttia. Totuuden nimessä on sanottava, että omistaja kertoi koneen olevan nyt jumissa.
 

Chefile

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Tykkäyksiä
0
#3
Vs: Renault Captur

Prairie sanoi:
Capturia kävin minäkin vuosi sitten katsomassa. Pidin kovasti autosta ja asia eteni ostotarjoukseen ja tinkimiseen asti. Hieman harmitti se, ettei autoa saanut hyvällä 1,5 dieselillä ja kun kohdalle sattui vähän ajettu lyhyt Scenic tällä mainiolla moottorilla, tuli tehtyä siitä kaupat. Hyvä tämäkin on ollut.

Renaultien tekniikkaan ja etenkin moottoreihin voi nykyisin suhtautua suurella luottamuksella. Tiedossani on Scenic, jolla on ajettu 580000 kilometriä ilman koneremonttia. Totuuden nimessä on sanottava, että omistaja kertoi koneen olevan nyt jumissa.
Totta turiset, jos Capturiin vaihtoehto olisi diesel, olisi se varmasti myös itselläni valintana. Liekö Capturia myyty paljon, että onkohan tullut jäädäkseen? Rellun edellinen maasturi-kokeilu ei tainnut olla menestys. Onko tämä Captur käytännössä Clio? Eri kuoret vaan.

Sitä tosiaan mietin eniten ehkä, kun työn vuoksi ajelen ympäri lääniä, että onko tuo auto ja etenkin kone sopiva siihen käyttöön. Mutta miksikäs ei, 4.7 litraa/100km kuulostaa kohtuulliselta tahkota kilometrejä. Kyllähän nuo kollegat ajelee Bemareilla ja Audeilla, mutta se on mistä kukin pitää. Minulle auton hankinta pitää olla myös järkevä.

Tämän käsityksen itsekin olen saanut, että Relluissa tuo Lagunan aikoinaan tuoma maine on ajat sitten korjattu.
 

Chefile

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Tykkäyksiä
0
#4
Vs: Renault Captur

Niin ja todettakoon vielä, että erehdyin koeajaa myös 3-pyttyistä 0.9 Capturia.. Eipä ollut minkään tekijäksi tuosta ykspisteäkäisestä. Lieneekö se tarkoitettu vaan kaupunkiajeluille.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
814
Tykkäyksiä
0
#5
Vs: Renault Captur

Pirteän näköinen pelihän tuo Captur on. Ei täällä tosiaan taida juuri juttua ko. autosta olla, vaikka onhan noita sentään katukuvassa joitakin näkynyt. Joku lienee sellaisen ihan ostanutkin. ;)

Niin, tässä nyt näkyy taas se ongelma, mikä Rellulla Suomessa on. Eli suomeksi sanottuna varuste- ja moottorivaihtoehtojen vähyys. :( Ostajat kääntyvät kannoillaan kun ei mieluista vaihtoehtoa löydy, vaikka auto sinäänsä kiinnostaisikin.

Sen verran ehkä laittaisin jäitä hattuun, että 1.2TCe:llä ei ehkä ihan sitä puolta miljoonaa kilometriä tahkota kuten jollakin tässä ketjussakin mainitulla vanhemman koulukunnan Renault-moottorilla. Mutta se tuskin Chefilellä oli tarkoituksenakaan. ;) Osta auto pois, niin saadaan foorumille käyttökokemuksiakin.
 

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013
Viestejä
555
Tykkäyksiä
0
#6
Vs: Renault Captur

Tässä orkkis-kyynärnoja. (Osanumero 8201367091)

http://renaultpartsdirect.co.uk/products/Renault-Captur-Armrest.html

http://www.ebay.co.uk/itm/Armrest-GENUINE-Renault-Captur-Dark-Carbon-8201367091-Brand-New-/151258089639
 

Chefile

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Tykkäyksiä
0
#7
Vs: Renault Captur

3Gee sanoi:
Sen verran ehkä laittaisin jäitä hattuun, että 1.2TCe:llä ei ehkä ihan sitä puolta miljoonaa kilometriä tahkota kuten jollakin tässä ketjussakin mainitulla vanhemman koulukunnan Renault-moottorilla. Mutta se tuskin Chefilellä oli tarkoituksenakaan. ;) Osta auto pois, niin saadaan foorumille käyttökokemuksiakin.
Joo, tämä Captur lienee auto, josta joko tykkää tai ei tykkää noin ulkonäöllisesti. Ajoltaan on erinomainen, ihan yllätti tämän ranskalaisen hiljaisuus. On siinä se haittapuolikin, että kuulee rouvan niksit ja neuvot paremmasta ajosta, mutta plussa se on kokonaisuudessaan.

Joo, tarkoitus on varmasti ajella se 200 tkm ja laittaa se sitten aikanaan vaihtoon. Ehkä tosiaan olisi aika antaa Ranskan ihmeelle vuoronsa! ps. Osaako joku kertoa, onko sillä mitään väliä matka-ajossa, että löytyykö sieltä hoodin alta 2,5 litrainen rivi-6 vai 1,2 turbo? Opel Mokassa olisi 1,4 turbo, mutta enpä huomannut ihmeempiä eroja ranskalaisen kanssa.

Erityiskiitos Jallmarille! Teit miehen työn, kun toit tuon kyynärnojan esille tänne! Liekö miten vaikea itse asennella? Se varmaan tulee kiinni takapenkkiläisten käytössä olevaan (etupenkkien välissä siis) pikkulaatikkoon?
 
Viestejä
481
Tykkäyksiä
0
#8
Vs: Renault Captur

Onhan sillä eroa kuin yöllä ja päivällä jos vertaa jotain 1.2t. ja v6:sta.Itse en noihin mehumoottoreihin enää koske pitkällä kepilläkään. TUSKAA ;D
 
Viestejä
187
Tykkäyksiä
0
#9
Vs: Renault Captur

Joo, varmaan hyvä peli mutta on kyllä käsittämätöntä, että Capturia ei saa Suomessa dieselmoottorilla - onpa ollut varsinainen aivopieru maahantuojalta!
 

Chefile

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Tykkäyksiä
0
#10
Vs: Renault Captur

bugenhagen sanoi:
Onhan sillä eroa kuin yöllä ja päivällä jos vertaa jotain 1.2t. ja v6:sta.Itse en noihin mehumoottoreihin enää koske pitkällä kepilläkään. TUSKAA ;D
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta huomaatko sen kuinka? Tietysti isompi vääntö ja ohitukset kevyempiä. Mutta mulla on iso kone nyt ja esim. Captur 115 km/h vauhdissa nosti VÄHEMMÄN kierroksia kuin nykyinen autoni. Erikoista, eikö totta?

Kiitos tähänastisista mielipiteistä! Ne jotka ovat koeajaneet auton, huomasitteko tämän jonkun lanseeraaman "ohjauksen tunnottomuuden"? Minä kun en huomannut mitään sellaista, joten ihmettelen.
 
Viestejä
481
Tykkäyksiä
0
#11
Vs: Renault Captur

Chefile sanoi:
bugenhagen sanoi:
Onhan sillä eroa kuin yöllä ja päivällä jos vertaa jotain 1.2t. ja v6:sta.Itse en noihin mehumoottoreihin enää koske pitkällä kepilläkään. TUSKAA ;D
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta huomaatko sen kuinka? Tietysti isompi vääntö ja ohitukset kevyempiä. Mutta mulla on iso kone nyt ja esim. Captur 115 km/h vauhdissa nosti VÄHEMMÄN kierroksia kuin nykyinen autoni. Erikoista, eikö totta?

Kiitos tähänastisista mielipiteistä! Ne jotka ovat koeajaneet auton, huomasitteko tämän jonkun lanseeraaman "ohjauksen tunnottomuuden"? Minä kun en huomannut mitään sellaista, joten ihmettelen.
Autojakin on erilaisia. Onhan se makeeta ajella kun 140 vauhdeis on 1400 kierrosta ja lyö lutkun lattiaan ohituksessa niin märällä tiellä luistoesto vilkkuu ja sitten mennään ;D Jollekkin nuo "mehumoottorit "uppoaa, mutta minä en niihin kuulu. Nimenomaan matka-ajossa tuo suurempi moottori tuo etunsa esiin.
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 753
Tykkäyksiä
4
#12
Vs: Renault Captur

Chefile sanoi:
bugenhagen sanoi:
Onhan sillä eroa kuin yöllä ja päivällä jos vertaa jotain 1.2t. ja v6:sta.Itse en noihin mehumoottoreihin enää koske pitkällä kepilläkään. TUSKAA ;D
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta huomaatko sen kuinka? Tietysti isompi vääntö ja ohitukset kevyempiä. Mutta mulla on iso kone nyt ja esim. Captur 115 km/h vauhdissa nosti VÄHEMMÄN kierroksia kuin nykyinen autoni. Erikoista, eikö totta?

Kiitos tähänastisista mielipiteistä! Ne jotka ovat koeajaneet auton, huomasitteko tämän jonkun lanseeraaman "ohjauksen tunnottomuuden"? Minä kun en huomannut mitään sellaista, joten ihmettelen.
Oliskohan ollut koeajoautossa ilmat karkuteillä kumipyöristä.. Se muuttaa ajotuntumaa aika rajusti autossa kuin autossa.
 

Jorma

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Viestejä
310
Tykkäyksiä
2
#13
Vs: Renault Captur

Itselläni on nyt ollut Captur 10 kuukautta ja enimmäkseen sillä on ajeltu kaupunkiajoa mutta kesällä tuli tehtyä keski-euroopan kierros ja mukavasti auto kulki myös Saksan motarilla, eikä mielestäni kuluttanut edes pahasti. En allekirjoita tunnotonta ohjausta vaikka se ei ole ihan herkin mahdollinen.

Autossa on hyvin tilaa kahden ihmisen matkatavaroille ja reissussa mukaan mahtui tuliaisiksi ihan riittävä "madallussarja". Kuorma ei vaikuttanut mitenkään auton käyttäytymiseen.

Jos jotain parannettavaa haluaisi, niin valot eivät ole mitenkään parhaasta päästä ja pissapoika on varsin onneton, mutta kyllä noiden kanssa elää.

Aina kannattaa myös muistaa, että kyse on pikkuautoluokan edustajasta ja sellaista on turha verrata muun kokoluokan malleihin. Minusta luokassaan ihan asiallinen ja ehdottomasti erottuu edukseen (toki makukysymys). Mitä olen ajanut lomamatkoilla Opelilla ja Polo/Golfilla, niin täytyy todeta, että ajan mielummin rellulla (saatan toki olla hieman urautunut :)
 

makis

Nuorempi jäsen
Viestejä
7
Tykkäyksiä
0
#14
Vs: Renault Captur

Löytyykö lisää kokemuksia Capturista? Meni tinkiminen läpi ja nyt olisi tarkoitus ottaa auto kunnolliseen koeajoon. Olen ajanut autolla vasta pienen testilenkin ja ihastuin varsinkin moottorin ja vaihteiston toimintaan. Kyseessä on malli TCe 120 EDC-aut. Jos ei mitään "show stopperia" koeajossa tule vastaan, niin todennäköisesti saatte Renault kerhoon uuden jäsenen! :D Aikasempina autoina on ollut lähes kaikki Volvon eri mallit väliltä 240 -> v50 ja nyt viimeisenä VW Golf Variant TSI-koneella. Aivan uuteen maailmaan ollaan siis tulossa!
 
Viestejä
80
Tykkäyksiä
0
#15
Vs: Renault Captur

Taidanpa kantaa korteni kekoon ja osallistua Captur keskusteluun. Meillä on ollut TCe 120 EDC malli nyt 15 kuukautta ja kilometrejä on kertynyt 19 000. Olemme edelleen ihastuneita siihen vekottimeen, syitä on montakin. Auton hieman normaalia korkeammille penkeille on todella helppo mennä eikä ulostulokaan aiheuta ylimääräisiä puhinoita. Capturin automaattilaatikko hoitaa vaihtamisen melkein huomaamatta ja nyt ihmettelemme miksi meille ei ole ennen ollut tälläistä näppärää kuljetinta.
Tosin kaupunkiajossa saa olla tarkkana kun vauhti nousee salakavalasti yli sallitun, siellä kun on kaikenlaisia nopeudentarkkailuvälineitä.
120 heppaa riittää meille vallan mainiosti, cruiseriin kun naputtaa motarilla 124 km/h (todellinen nopeus 120) niin matkanteko on sillä on aika joutuisaa, Suomessa kun ei saa ajaa lujempaa.
Eihän se ohituksissa mikään raketti ole, muuta normaalikäytössä riittävä. Jä löytyyhän sieltä laatikosta myös manuaailivaihteet jos kiiruumpi on.
Tämän auton kanssa ajaminen on yksinkertaisesti helppoa ja vaivatonta.
Kuormattuna auto tulee vain vakaammaksi ja paremmaksi ajaa. Mielestäni Captur on tässä hintaluokassa todella hiljainen.
Ajovalojen polttimot kannattaa vaihtaa heti uusiin, noin 15-20 euroa maksaviin "parempiin" lamppuihin. Alkuperäiset kun ovat todella surkeat.
Eturoiskeläpät ovat myös kannattava ja edullinen sijoitus.

Joku tuolla aiemmin kyseli että onko kerholaisilla ollenkaan Captureita kun ei mitään kuulu.
Kyllä niitä on myös kerholaisilla, tietääkseni ainakin neljä kipaletta. Kaikista löytyy kuvia kerhon pääsivulta eri tapahtumien yhteyksissä. Kolme bensalla käyvää ja yksi diisseli.
Ulkonäkö on tietysti makuasia, mutta Captur on parhaimmillaan kaksivärisenä, esim. oranssi vaalealla katolla. Sen ainakin löytää marketin parkkipaikalta.

Automaatista vielä sen verran että nyt vaimon autoiluinnostus on noussut aivan uusiin lukemiin ja väittää vielä että automaatista hän ei enää luovu....
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 620
Tykkäyksiä
4
#16
Vs: Renault Captur

Mikäköhän malli Tampereen käyttöautossa sisällä näytteillä oli kun kävin istumassa niin ohjauspyörässä ei ollut pituus säätöä, ylös alas ohjauspyörä kyllä liikkui....
Pituus säädön puute häiritsi erittäin pahasti näin 190cm pitkää kuljettajaa. ;)
 
Viestejä
80
Tykkäyksiä
0
#17
Vs: Renault Captur

Mikäs se sellainen malli tosiaan on, käsittääkseni kaikissa Suomeen tuotavissa Captureissa pituussäätö on vakiona.
Ainakin meidän Raision Keskusautohallista ostetusta autossa ratti liikkuu noin 8-10 senttiä pituussuunnassa ja tälläinen 187 cm pitkä äijä löytää mukavan asennon.

Vielä lisää automaatti-Capturin hyviä puolia. Koska siitä puuttuu kytkinpoljin niin siihen tyhjään tilaan saa pitkän ajomatkan aikana mukavasti oikaistua jalkansa aivan suoraksi, toki yksi koipi kerrallaan ja suoralla tiellä:)
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 620
Tykkäyksiä
4
#18
Vs: Renault Captur

Type R1123 sanoi:
Mikäs se sellainen malli tosiaan on, käsittääkseni kaikissa Suomeen tuotavissa Captureissa pituussäätö on vakiona.
Samaa minäkin ihmettelin kun lukituksen avasin, vedin ja työnisn kyllä ohjauspyörästä kohtuuvoimalla ilman että ohjauspyörä inahtikaan kumpaankaan pituus suuntaan.
Seuraavaksi istuin vieressä olleeseen Meganeen ja siinä ohjaupyörä kyllä liikkui pituus suunnassa, ihmettelinkin että onko Megane ensimmäinen malli jossa ko säätö on..
No hyvä tietää koska todennäköisesti jonkun vuoden päästä varmaan itsekin hankin Capturin....
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 620
Tykkäyksiä
4
#19
Vs: Renault Captur

Itseäni on kovasti kiinnostanut myös tuo Captur 120 TCe koneella, hintoja tuossa kun vertailin niin Captur ehkäpä kannattaisi hakea liikkeestä eestin pojilta.
Virossa liikkeissä myyntihinnta on jopa pienemmät kuin meillä ilmoitettu veroton hinta
Ja kun tuosta Dieselistä kyseltiin niin virossa 1,5 dCi Energy S&S malli maksaa 15 590€, eli 1 603€ enemmän kuin meillä ilmoitettu Energy TCe 90 S&S Authentique 13 987,56 € veroton hinta.
Vielä kun tuon 1,5 dCi Energy Co2 päästöt on vain 95 grammaa niin autoverotuskin on kevyempi ja näin hintaero vain kutistuu bensamalliin.
EDIT
Suomen hinnat http://www.renault.fi/documents/10331/35861/Hinnasto+Captur.pdf
Estin hinnat http://www.abcmotors.ee/upload/11_PDF_hinnakirjad/Captur_19.01.15.pdf
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 620
Tykkäyksiä
4
#20
Vs: Renault Captur

Nyt on tullut kyseltyä tarjouksia liikkeistä noista käytetyistä vuoden vanhoista 120TCe konella olevista Captureista.
Ei ole ollut mitään järkeä ole noissa tarjouksissa mitä olen saanut, uuden tosiaan saisi samaan hintaan, osa käytetyistä on ollut jopa kalliipia kuin uusi (siksi vain että on talvipyörät mukana).
Taitanee olla parempi hakea uusi viron puolelta jos vaikka "vanhan" kangooni koittaisi myydä suoraan, autovero jää alle 4000€ tuossa parhaalla Helly Hansen erikoisvarustetasolla olevassa Capturissa (veroineen 22490€). http://www.abcmotors.ee/upload/12_brozuurid/Captur_Helly_Hansen_2014.pdf
Tosin dieselkin kiinnostaisi, mutta kun on vain 90Hp....
 
Ylös Bottom