RE85-polttoainetta Relluun?

Tykkäyksiä
0
Vs: RE85-polttoainetta Relluun?

Mites nää rellut onko ne tarkoitettu 85 käyttöön meinaan eihän se toimivuus tarkoita sitä että ne pitkässä juoksussa sitä kestää.Sitten ne myydään eteenpäin ja uus omistaja voi joutua ongelmiin.Ei tietenkään muuten kuin moraalisesti kyseenalaista.Asiaa tuntematta tuli vaan mieleen tietävät kommentoinevat

maanma

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
7

Käytettyä pinta-alaa olennaisempi kysymys etanolin tms tuotannossa on tarvittavan kasteluveden ja lannoitteen määrä.

zeikki90

Kyllä se kuumaliimalla pysyy
Tykkäyksiä
0

ainakin st1:sen pyssyssä lukee ''Suomalaisesta Jätteestä'' eli eikö se ole meidän kahvi puruista ja banaanin kuorista tyyliin tehty? :D.

Tykkäyksiä
2

Tänään otin kokeiluun Megane 2 1.4 2006 Re85 polttoaineen ilman muunnoksia. Koneessa iridium tulpat.
Nyt etanolia tankissa noin 20-25% kokonais määrästä, loput bensaa.
Toimii todella hyvin. Käynnistyy normaalisti ja ei millään tavalla oireile ajossa.
Kulutus hieman nousi noin 0,1-0,2l/100km. Kiihtyvyys ennallaan. Testi jatkuu ja tulevaisuudessa asennutan laadukkaan Re85 muunnossarjan. :p

zeikki90

Tykkäyksiä
0

Nonniin kyllä se toimii ilman muutoksia :), itse alotin tankkaa Renault 2.0 GS:sään parisen viikkoa sitten , toimii ongelmitta kuten edeltäjä Megane II 1.6. Huo mannut tosin nyt kun kylmä ollut niin joutuu sahaa hieman, tosiaan abc aseman re85 on huonompaa kun st1:sen, st1:sen re85:sella ei tarvitse sahaa kylmällä olleskaan, kuulemma parantavat jatkuvasti kylmäkäynnistystä lisäämällä jtn ainetta sekaan.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tykkäyksiä
9

Mm.. 1.6 GS:ään sopiikin. Mutta ilmeisesti vakio ruiskujen kapasiteetti loppuu kesken. Mutta voishan tuohon RS Meganen ruiskut laittaa, koska virtaavat enemmän kuin vakiot. Tai tässä käsityksessä olen että virtaavat enemmän koska on eri varaosanumerolla noi kappaleet.

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
11

Laguna00 sanoi:
Mutta voishan tuohon RS Meganen ruiskut laittaa, koska virtaavat enemmän kuin vakiot. Tai tässä käsityksessä olen että virtaavat enemmän koska on eri varaosanumerolla noi kappaleet.
Ruiskusuuttimien vaihtoa paremmin virtaaviin harrastetaan ihan yleisstikin kun turboja viritellään, miksei voisi sinunkin tapauksessa jos vain paikalleen sopivat (voisi sitenkin vaihtaa koko tukin).
Suuttimien valmistajilta yleensä löytyy teknisistä tiedoista nuo virtausmäärät.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Tykkäyksiä
9

Juu, se tuohon mun pulkkaan pitäis tehdä kyllä, että reilummat suuttimet vaihtaa.
Menevät samaan polttoainetukkiin kiinni kuin RS:n ruiskut ja sama bensapumppu/paine noilla RS ruiskuilla on takana (3.5bar jos oikein muistan). Olis fiksumpaa sijoittaa määräaikaishuoltoihin ensin ennen kuin virittämiseen (omassa tapauksessa).

Tykkäyksiä
2

Tuo eFlexFuel muunnos ei näytä listan mukaan toimivan 1.4 2006 meganessa. Pitää varmaan vielä pirautella asiasta tarkemmin. Tietääkö ukot mitään muuta muunnossarjaa joka kävisi? Laadukas sellainen, ei kiinalaista.
Voihan sitä ajaa ilman muunnosta, mutta ei saa täyttä hyötyä. Pitää ajaa seoksella, kun itse haluaisin ajaa puhtaalla Re85.
Eikös tuo 1.4 (98hv) pata ole pääasiassa sama kun 1.6, mutta vaan sylinteriputkilla pienennetty?

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
11

Jonitsi sanoi:
Eikös tuo 1.4 (98hv) pata ole pääasiassa sama kun 1.6, mutta vaan sylinteriputkilla pienennetty?
Sama kone kuin 1.6, luulisi tosiaan että muunnossarja käy suoraan.
Mitä itse olen noita RE85 muunnossarjoja katsonut niin tuo eflexfuelin sarja on siitä parempi kuin muut etä siinä on reaaliaikainen polttoaineen (bensiini/RE85) seoksen tunnistus.

Tykkäyksiä
2

Tuli viestiä tänään tuolta Eflexfuel puljulta, että eFlexFuel E85-muutossarja on yhteensopiva autoosi. Polttoaineen syöttölaitteiden virtaus riittää turvallisesti etanolilla koko moottorin tehoalueella. Hinta asennustarvikkeineen 329e.
Eli pitäisi pelittää siis 1.4 koneessakin ongelmitta. Jos tuossa ensi kevään aikana saisi tuon hommattua. Aikaa miettiä asennanko itse, vai asennutan ja käytän muutoskatsastuksessa. Juuri tuohon 2006 vuotiseen asti saa muutoskatsastaa bensiinistä->e85/bensiini käyttöiseksi.

maanma

Aktiivinen jäsen
Tykkäyksiä
7

Jos muutoskatsastaa ennen 2001 vuotta käyttöönotetun auton RE85 käyttövarustein, niin tuleeko autoon silloin virallinen CO2 päästöraja?

zeikki90

Tykkäyksiä
0

Kyllä täällä kestää re85 ajelua, edellisellä megane 2 1.6 ajelin joka päiväsesti re85sella, nyt gs ja silläkin pääsee tosin nyt olen alkanut 98:sia takaisin tankkaamaan.ei ongelmia täällä päin tuosta viinasta :).

M4ketech

Nuorempi jäsen
Tykkäyksiä
0

Nyt kun koko keskustelun lähes luin läpi, niin pakko kommentoida omat huomiot.

90-luvun fordilla voi ajaa 100% RE85:lla ilman muutoksia, kunhan tulpat, ilmanputsari ja bensasuodatin on kunnossa.

90-luvun rellulla voi ajaa 100% RE85:lla ilman muutoksia, toisessa testiyksilössä vaati öljynvaihdon, bensansuodattimen vaihdon ja tulppien vaihdon.

Toinen yksilö taas lahosi bensalinjasta ennen kun kerettiin tankkaamaan edes :D

Ainoa huomattava ero on ABC:n E85 ja ST1:n RE85, ABC:n aine aiheutti kaikissa epätasaisuuksia joutokäyntiin sekä kiihtyvyys oli välillä huonompaa. ST1:n RE taas toimi loistavasti kaikissa. Fordin kone sekosi lopulta ABC:n litkusta, mutta toimi ST1:n litkulla.

Kaikki autot lähti eteenpäin pihasta toimivana.

Tykkäyksiä
0

M4ketech sanoi:
Nyt kun koko keskustelun lähes luin läpi, niin pakko kommentoida omat huomiot.

90-luvun fordilla voi ajaa 100% RE85:lla ilman muutoksia, kunhan tulpat, ilmanputsari ja bensasuodatin on kunnossa.

90-luvun rellulla voi ajaa 100% RE85:lla ilman muutoksia, toisessa testiyksilössä vaati öljynvaihdon, bensansuodattimen vaihdon ja tulppien vaihdon.

Toinen yksilö taas lahosi bensalinjasta ennen kun kerettiin tankkaamaan edes :D

Ainoa huomattava ero on ABC:n E85 ja ST1:n RE85, ABC:n aine aiheutti kaikissa epätasaisuuksia joutokäyntiin sekä kiihtyvyys oli välillä huonompaa. ST1:n RE taas toimi loistavasti kaikissa. Fordin kone sekosi lopulta ABC:n litkusta, mutta toimi ST1:n litkulla.

Kaikki autot lähti eteenpäin pihasta toimivana.
Voisiko johtua suuttimiin kertyvästä "tervasta"?

Miksi ST1/ABC E85:ssä voi olla jopa 5 kertaa enemmän hartsia verrattuna bensaan??

Tykkäyksiä
0

Vanha rellu meni pakettiin joten piti saada nopeesti uusi RELLU käyttöön ;D Ilman koeajoa uskalsin ostaa 1.8l v8 98'' lagunan. 7- vuotta lähti iästä, kun pääsin taas upean kaunottaren rattiin. Paskan puhumiset sikseen. Oli pakko ostaa eflexFluel sarja motonetistä harrastemielessä. Kilsojahan tarvitsee varmaan ajaa 100tkm ennekuin boxi maksaa itsensä takaisin...

1-2h vei sähkäriltä asennus ja hyvin pelittää. Kauan tuntui, että kylmäkäynnistykset kävivät huomattavasti liian rikkaalla, mutta nyt käynnistyy, kuin bensalla. Ilmeisesti boxi oppii ajan kanssa. Kylmiä kelejä odotellessa. Bensan kulutuksesta en ehtinyt kirjaa pitämään, mutta arviolta 9,5l/100km vei minun ajossa.

Re85 kulutukset mistä pitänyt kirjaa nyt:

10,41l/100km re85 63 prosenttia
11,15l/100km re85 75 prosenttia
10l/100km re85 76 prosenttia (tästä suurin osa maantie ja motari ajoa)

Ylös Bottom