Clio-V

pequ

Jäsen
Jos pätkäajoa, niin kannattaa hommata laturi ja ladata ajoittain täyteen.
Olisiko tavallinen akkulaturi järkevämpi kuin ylläpitolaturi kiinteällä asennuksella? Jälkimmäinen tietysti helppokäyttöinen, mutta tavallisella laturilla voisi ladata milloin vain, ja moottoria samalla lämmittämättä lohkolämmittimellä. Kokemuksia?

hhelminen

Tunnettu jäsen
Olisiko tavallinen akkulaturi järkevämpi kuin ylläpitolaturi kiinteällä asennuksella? Jälkimmäinen tietysti helppokäyttöinen, mutta tavallisella laturilla voisi ladata milloin vain, ja moottoria samalla lämmittämättä lohkolämmittimellä. Kokemuksia?
Calixilla on ainakin kesä / talvikytkin ja termostaatti joiden avulla onnistuu kesällä pelkkä akun lataaminen.

LP

Jäsen
Minulla on tavallinen laturi. Sillä olen lataillut aika ajoin akkuja täyteen, jos ei ole pitempää matkaa tullut ajeltua. Helppo ja halpa, kun on paljon akkuja joita pitää ladata.

Relluu

Jäsen
Ensimmäinen pikku koeajolenkki tehty Cliolla. Ensivaikutelma todella positiivinen, auto tuntuu ajossa kokoistaan paljon isommalta. Suorituskykyä minulle enemmän kuin tarpeeksi, vauhti lipsahtaa helposti ylinopeuden puolelle . Kolmisylinterisen koneen ääni kuuluu jonkin verran sisään, ja rengasmelua karkealla pinnalla on näillä 17" 205:lla Continaleilla hieman. Talvivanteilla on 16" 195 Hakkapeliitta R5:t, ne ovat varmaan hiljaisemmat. Auto kulkee suoraan ja on kiva ajaa, kytkin ja manuaalilaatikkokin mielestäni kevytkäyttöiset.

Huoltokirjassa ihmetytti kun ensimmäinen huolto oli tehty 12/2025 3500km:n kohdalla niin se oli merkitty A+B huolloksi. Itse tulkitsin huoltotaulukkoa niin että joka toinen huolto olisi A ja joka toinen B?
Tavaratilassa hämmästytti myös vararenkaan ja työkalujen puuttuminen, ainoastaan hinaussilmukka ja renkaan täyttökompressori oli laatikossaan .

Kaiken kaikkiaan auto oli paljon parempi kuin osasin odottaakaan! Ostin sen sokkona etäkaupalla ilman aikaisempaa kokemusta mistään Renaultista. Autossa on 14 vrk:n palautusoikeus, mutta epäilen että sitä ei tarvitse käyttää .

Paljon on uutta opiskeltavaa noissa kaikissa ajoavustimissa, infotainmenteissä ym. nykyajan härpäkkeissä, mutta eiköhän ne ajan kanssa tule tutuksi. Raportoin lisää, kun saan kokemusta kartutettua.
katso liitettä 21698

Upea Clio parhaalla värillä, onnea uuden karheasta autosta, nyt kelpaa ajella.

Ylös Bottom