Joo totta tuokin on. Mutta Corolla se on... Mulla Relluissa ( Clio 1.9D-02) eikä takajarrut jäädy, rohisee vaan. On näissä ollut näitä vikoja, mutta aina silloin tällöin huoltajalla toimii. Jos huolta ei pidetä,niin hitsatakkin saa. Olen sen verran ajellut 1.6 Corolla farkulla,että hakee urissa ja vikuroi ja bensaa palaa. Sen verran paremmin Rellut kulkee,että jarruja reippaan mielelläni kuin ajelen corillalla.Hei. Poitsun Toyota Corolla vm 2001(osti 2008)nyt mittarissa 250000km ja ei kyllä ole takarumpuja vieläkään avattu eikä jäädy, samoin iskarit ja alapallonivelet alkuperäiset(ei tarvitse uskoa, mutta tosi se vaan on). Sitä tässä on välillä mietiskellyt, että missä se syy oikein on?Ei Corolla mikään premium auto ole, mutta vaan ko osat tehty kunnolla. Onkohan tästä vedettävä johtopäätös, että Rellu vaan paljon paljon ahneempi?Huomattavasti huonompi vaihtoauto olisi, että ei osaa.
Joku sentään samaa mieltä.1. Ensin kokemus tuohon jarrurumpu ongelmaan.
Meillä oli Clio 2018 ja sen takajarrut "ruostuivat" kiinni pesun jälkeen (kesällä). Ei auttanut peruuttelut tai eteenpäin yritykset. Onneksi olin kotona, rengas irti ja muutaman kerran puuvasaralla rumpuun niin jumi aukesi. Sittemmin puuvasara matkusti tavaratilassa mukana.
Sitten tuohon toisen henkilön aiheuttamaan jälkeen rummussaMinäkään en hyväksy tuollaista, ruostuu se sitten huomenna tai ei. Katson toiminnan olleen epäammattimaista. Miksei saisi pahoittaa mieltään jos toinen vioittaa omaisuuttani?
No, Clio meni sittemmin lunastukseen. Tuli vastaantulija suoraan kohti. katso liitettä 17541
2. Uusi kulkuneuvo on Captur E-Tech. Olen myös yrittänyt ymmärtää kuinka tuo auto toimii ja kuinka sen saisi"säädettyä" niinkuin kuuluisi olla. Tällä hetkellä olen tyytynyt tilanteeseen, että kotiintultaessa auto lataukseen ja se riittää sitten ajeltaessa sen minkä riittää. Moottori käynnistyy kun se käynnistyy, en oikein jaksa enää välittää. Ehkä joskus vielä yritän uudelleen selvittää kuinka auto toimii/tulisi toimia. Ajoa ei tällä hetkellä tule kovinkaan paljon kun parantelen vielä murtunutta rintalastaa.
Näin varmaankin yleisestiottaen, mutta aiemman Kadjarin kanssa ei ollut ikinä mitään ongelmia takalevyjarrujen kanssa. Toki pakkaspesun jälkeen sekin vaati pienen jarrujen lämmittelyn, mutta ei muuten. Kaikki talvipelleilyt on ainakin itselläni keskittynyt näiden rumpujarrullisten Renujen yhteyteen ja temppuilu on alkanut miltei siitä päivästä kun uusi auto on ajettu pihaan.Rumpujarrut toimii silti paremmin kuin levyjarrut, kun jäätyy tai palat jää kiinni levyihin.
Muuten ihan hyvä idea, mutta kun uudessa Capturissa ei ole mitään vaijereita ja linkkuja, kun siinä on sähköinen käsijarru, joka kääntelee kenkiä jarrukilpien yhteydessä olevilla suorilla toimilaitteilla...Itse olen käyttänyt puuvasaraa ja jotain rasvaa aina silloin tällöin, voidellut käsijarrun linkut/jouset ja nuijinut linkut auki asentoon. Pieni voitelu käsijarrun vaijereihin molempiin päihin on auttanut. Tämä systeemi on Traficissa ja se toimii...
Noita erilaisia juttuja, mitä tapahtuu autoon saavuttaessa/poistuttaessa saa valikosta muutettua kyllä.En ole tutkinut miten, mutta kyllä noita varmasti saa muutettua.