hhelminen
Tunnettu jäsen
Nuo S+S malleissa olevat akut ovat myös isompikapasiteettisia (noin x2) ja AGM rakenteensa takia paljon kalliimpia kuin tavalliset akut, mutta silti otettu reippaaman puoleisesti merkkihuolto lisää..Ohhoh!
Nuo S+S malleissa olevat akut ovat myös isompikapasiteettisia (noin x2) ja AGM rakenteensa takia paljon kalliimpia kuin tavalliset akut, mutta silti otettu reippaaman puoleisesti merkkihuolto lisää..Ohhoh!
Tai siis Käyttöauto ei myy, kun maahantuoja on tiputtanut maahantuontiohjelmistosta Twingon,Scenikin,Talismanin,Koleoksen ja Espacen. Hyvä juttu. Rellusta tulee marginaalimerkki. Tai sitä se on jo. Ei yksin Cliot,Capturit ja sähkö/hybridit pelasta.Laitanpa kokemuksiani Talismanista minäkin... Runsaat kolme vuotta ajoa takana ja kilometrejä vain runsaat 41000km. Tyytyväinen olen ajoon ja menoon ollut. Tilavaa ja tyylikästä menoa. Samoja takuukorjauksia ollut minullakin kuin muillakin Talisman kuskeilla:
- akku vaihdettu takuuseen 33000 km kohdalla
- avainkortit koodattu uudelleen (toinen vaihdettu uuteen) 41000 km kohdalla takuutyönä
- vaihteiston öljypohjan tiiviste vaihdettu takuuna 27000 km kohdalla
- jakopään laippa vaihdettu ja tiivistetty 40000 km kohdalla
- aurauskulmia korjattu niin ikään 40000 km kohdalla < kesärenkaat kuluneet oudosti sisäreunastaan
Määräaikaishuoltojen yhteydessä em. viat huomattu, paitsi akkuongelma. Tampereen Käyttöautossa huollettu ja tyytyväinen olen palveluun ollut.
Kuulin myös, ettei Käyttöauto enää maahantuo Talismaneja Suomeen tammikuusta lukien. Kauppa ei kaiketi ole käynyt, tai sitten keskittyvät pienempiin malleihin.
Siis molemmat vaihdettuna 400.tänään vaihdettiin takaiskarit kun toinen kuulemma vuoti (400 e)
Varmaan tuo on omasta aktiivisuudesta ja periksiantamattomuudestakin kiinni, että paljonko tuosta on halua alkaa vääntämään. Takuun päättyminenhän ei sinänsä tarkoita sitä, että vastuu tuotteen virheestä samalla päättyisi. Kuluttajansuojalain nojalla tavaran virheeseen voi vedota, jos tuotteen kestoikä normaalikäytössä jää lyhyemmäksi, kuin mitä yleisesti voidaan olettaa. Näistä tietenkin saa hankalan riidan aikaiseksi, jos myyjäpuoli niin haluaa, mutta 36tkm/2v ainakin itsestä tuntuu kyllä auton penkillekin reilusti lyhyemmältä kestoiältä, kuin mitä yleisesti voisi olettaa. Varsinkin, kun se on jo kertaalleen korjattu, niin voiko olettaa, että itse nyt maksamalla saisi edelleenkään tuon pidemmäksi ajaksi rahoilleen vastinetta.Ja sitten vetoja pystyyn, minkä hintaiseksi tulee penkin korjaus minulle, nyt kun 4v-takuun päättymisestä on kulunut tasan kuukausi?
Siis molemmat vaihdettuna 400.
Nyt on jossakin tullut pilkkuvirhe jos noin halvalla pääsee.![]()
Varmaan tuo on omasta aktiivisuudesta ja periksiantamattomuudestakin kiinni, että paljonko tuosta on halua alkaa vääntämään. Takuun päättyminenhän ei sinänsä tarkoita sitä, että vastuu tuotteen virheestä samalla päättyisi. Kuluttajansuojalain nojalla tavaran virheeseen voi vedota, jos tuotteen kestoikä normaalikäytössä jää lyhyemmäksi, kuin mitä yleisesti voidaan olettaa. Näistä tietenkin saa hankalan riidan aikaiseksi, jos myyjäpuoli niin haluaa, mutta 36tkm/2v ainakin itsestä tuntuu kyllä auton penkillekin reilusti lyhyemmältä kestoiältä, kuin mitä yleisesti voisi olettaa. Varsinkin, kun se on jo kertaalleen korjattu, niin voiko olettaa, että itse nyt maksamalla saisi edelleenkään tuon pidemmäksi ajaksi rahoilleen vastinetta.