Renault Scenic Electric / Vision Concept

Kojuvi

Jäsen
Minulla tuo ilmeni heti uutena reilu vuosi sitten. Herja kesti vuorokauden verran ja hävisi itsestään eikä ole sen koommin kummitellut.

ZowieHomie

Nuorempi jäsen
Mullon Zoe -20. Siinä kun tulee "lataus mahdotonta", niin auto parkkiin ja olikohan 6min odottelua avaimen rangen ulkopuolella (ite oon pitäny parisataa metriä). Silloin auto menee syvätilaan ja nollaa akkukoodit. Takaisin autolle ja kaikki toimii niinkuin ei olisi mitään vikaa ollutkaan. Tämän bongasin jostakin brittifoorumilta ja nuo lukemat voi olla hatusta muistettu mutta näin omani saa ainakin nollattua ja laturit pelittämään. Zoessahan tuo tulee aika usein jos kytkee väärässä järjestyksessä piuhoja. Ensin "tarkista lataus-asema", sitten "akun lataus mahdotonta" 5 minuutin päästä.

Toinen jippo minkä pulassa keksin ihan ite enkä ole tätä vinkkiä missään nähnyt enkä kuullut, lieko toimii vielä uudemmissa relluissa? Kun auton käynnistää pitämällä starttia pohjassa 3-5s, tulee näyttöön teksti "pakotettu lataus" tms, ja auto ottaa virtaa vastaan vaikka mikä on. En tiedä kuinka hyvää tämä tekee autolle, kerran olen joutunut käyttämään pakasella palellessa laturilla joku 3% akkua ja ei ota latausta. En muista toimiiko tämä jippo jos herjaa "akun lataus mahdotonta", luultavasti.

markkul

Jäsen
Onko kukaan saanut Seniciin one pedal driving päivitystä ladattavaksi?
Noniin, nyt kävi Scenic ensimmäisessä huollossaan eli 1v (mittarissa 22k). Selvityslistaan huolto kirjoitti OPD-päivityspyyntööni:

"Päivitystä ei vielä saatavilla, myöhästynyt useaan otteeseen. Pitäisi tulla OTA (Over-the-air) -päivityksenä autoon kun saatavilla."

Eli computer says no.

Pyysin myös "IVI- ja IVC-päivitykset", kuten Rellun asiakaspalvelu keväällä kehotti ratkaisuksi yksityisyysasetusten unohtamisongelmaan, siihen vastaukset olivat:

"Multimedialaite päivitetty maahantuojan ohjeiden mukaisesti. Telematiikka ei suostu päivittymään. Seurattava, jatkuuko vielä [viitannee kuvattuun ongelmaan]"

Käyn autosta hakemassa tarkat tämänhetkiset versiotiedot myöhemmin tänään, päivitän ne sitten tuonne autoni ketjuun muistiin:

KaitsuK

Nuorempi jäsen
Onko teillä toiminut ilmastoinnin kytkeminen sovelluksesta viime päivinä? Minulle ei ainakaan eilen ja tänään onnistunut.

relluttelija

Jaa mitä että?
Onko teillä toiminut ilmastoinnin kytkeminen sovelluksesta viime päivinä? Minulle ei ainakaan eilen ja tänään onnistunut.
Ei oo toiminut moneen päivään. Oon käyny "herättämässä" auton, eli käyttänyt oven auki mutta ei mene viesti perille. Ei MyRenaultilla eikä Kelecillä.

relluttelija

Jaa mitä että?
Tilasin Ranskasta irrotettavan vetokoukun ja liittimillä olevan johtosarjan. Yhteensä 464,90€ toimituskuluineen. Saas nähdä onko hyvä. Aika paljon jää edullisemmaksi kuin Koukkupajan koukku, ja huomattavan paljon edullisemmaksi kuin alkuperäinen.

markkul

Jäsen
Ei oo toiminut moneen päivään. Oon käyny "herättämässä" auton, eli käyttänyt oven auki mutta ei mene viesti perille. Ei MyRenaultilla eikä Kelecillä.
En tiedä vaikuttaako, mutta eilen aamulla auto oletettavasti oli kotiwifissäni kiinni, kun viimeksi käytin lämmitystä. ("Oletettavasti" siksi, että joskus olen valikkoa katsoessani huomannut, että auto ei olekaan ollut kotiwifissä tuossa pihalla, syystä tai toisesta)

Flamme

Jäsen
Lapin reissu heitetty. Kulutus oli 21,7 kWh/100 km mennen tullen. Mittarinopeus 86 tai 100, lämpö sisällä 20,5. Ulkolämpötila +3 - -10. Ei eco- moodeja käytössä. Sukset mahtui sisälle, joten ei ollut jarruja katolla. Ainakin noissa oloissa pitemmän matkan taitto on vaivatonta, taukoja ei tarvinnut yhtään venyttää latauksen takia, kunhan vain katsoi sellaiset taukopaikat, joissa on pikalataus.

Ainoa, mikä tökki (kirjaimellisesti) olivat haamujarrutukset vakkarilla ajaessa. Niitä ilmeni silloin tällöin autojonon tullessa vastaan. Muutaman kerran tuli myös törmäysvaara- hälytys rekan tullessa vastaan. Näitä tuli yleensä loivasti oikealle kaarrettaessa, jolloin vastaantulijat ovat suoraan edessä. Ilmeisesti tutka ei osaa laskea vastaantulijoiden liikerataa oikein. Onko muilla ilmennyt vastaavaa?
Tähän aiheesee palaten:

Jossain autoissa haamujarrutus tapahtuu jos ei molemmat kädet ole ratissa kiinni.
Täytyy testata.
Itsellä useimmiten on ollut auringonpaiste ja suora maantie. Liekö joku auringon heijastus aiheuttanut.

markkul

Jäsen
Itsellä useimmiten on ollut auringonpaiste ja suora maantie. Liekö joku auringon heijastus aiheuttanut.
Haamujarrutukset ovat mielestäni alkuajoista vähentyneet, mutta tämä tietty fiilispohjalta, 22000 km jälkeen. Lapinreissullani tapahtui muutaman kerran, kaikki oli kyllä kirkkaalla säällä hyvinkin.

markkul

Jäsen
My Renault -sovellus tiesi tänään ensimmäistä kertaa kertoa, että autoon on kohta tulossa päivitys: OpenR link 3.5.0. Itselläni on tällä hetkellä sisässä versio 3.2.0, joka tuli toukokuussa.

Mitään Connectivity-päivitykseen liittyvää siinä tiedotteessa ei puhuttu, sen asennus meni Autoklinikalla viime viikolla pieleen, eikä maahantuoja tai huoltoliike itse osaa sille tehdä mitään, katellaan miten joskus hoituu.

macao

Nuorempi jäsen
Joo niinpä näytti ilmoittavan. Katsotaan paraneeko My Ranault -sovelluksen yhteydenpito autoon ja tuleeko appiinkin joitakin uusia ominaisuuksia. Vertailin kaverin vastaavaan appiin Audissa ja kyllä on vielä Rellulla matkaa siihen! Lisäksi olisi hyvä saada myös Scenic ns. älylatauksen piiriin.

juakoppi

Jäsen
Minulle ei sovellus ilmoitellut uusista päivityksistä vielä. Tullutkin lämmiteltyä auto tuolla Kelecin sovelluksella. Siihen oli tullut ominaisuus johon voi syöttää leasing-ajan ja kilometrit, niin ohjelma näyttää onko kuinka paljon edellä/perässä sopimuksen kilsoja...

Mutta niimpä oli Renault-sovellukseenkin tullut päivitys viikko takaperin. Android versio 6.7.5 tuntui käynnistyvän huomattavasti aiempaa nopeammin ja löysi auton heti. Lataus/lämmitysohjelman sivu oli selkeämpi ja näytti mm.latausajastuksen erillisenä valintana kaikille ohjelmille yhteisenä asetuksena. Jospa tuostakin sovelluksesta tulisi käyttökelpoinen...

markkul

Jäsen
Tänään tuli itselleni "Sähkömoottori 3.1.1" -päivitys (ei siis vielä OpenR Link 3.5.0):

"Virheellisten havaintojen korjaaminen, jotka aiemmin johtivat virheilmoitukseen 'akun lataaminen mahdotonta'.
UUTUUS: pikalatausnopeuden näyttö auton sisällä (vain autoissa, joissa ei vielä ole Sähkömoottori 2.1.0 -päivitystä)"

markkul

Jäsen
Ja nyt tuli My Renault -sovellukseen ilmoitus, että Sähkömoottori 3.1.1 -päivitys on saatavilla lähipäivinä:

IMG_0588.jpeg

markkul

Jäsen
Nyt täytyy sanoa, että eipä ole toiminut etälämmitys juurikaan viime aikoina. Ihan sama, vaikka rämppää ovia auki ja lukkoon, ja auto on wifissä kiinni, ei vaan mene komennot perille. Melkeinpä sanoisin, että edellinen luotettava havainto etälämmityksen toimimisesta on siltä aamulta, kun auto lähti määräaikaishuoltoon, jossa Connectivity-päivitys meni pieleen.

Ylös Bottom