Renault Scenic Electric / Vision Concept

Kojuvi

Jäsen
Minulla tuo ilmeni heti uutena reilu vuosi sitten. Herja kesti vuorokauden verran ja hävisi itsestään eikä ole sen koommin kummitellut.

ZowieHomie

Nuorempi jäsen
Mullon Zoe -20. Siinä kun tulee "lataus mahdotonta", niin auto parkkiin ja olikohan 6min odottelua avaimen rangen ulkopuolella (ite oon pitäny parisataa metriä). Silloin auto menee syvätilaan ja nollaa akkukoodit. Takaisin autolle ja kaikki toimii niinkuin ei olisi mitään vikaa ollutkaan. Tämän bongasin jostakin brittifoorumilta ja nuo lukemat voi olla hatusta muistettu mutta näin omani saa ainakin nollattua ja laturit pelittämään. Zoessahan tuo tulee aika usein jos kytkee väärässä järjestyksessä piuhoja. Ensin "tarkista lataus-asema", sitten "akun lataus mahdotonta" 5 minuutin päästä.

Toinen jippo minkä pulassa keksin ihan ite enkä ole tätä vinkkiä missään nähnyt enkä kuullut, lieko toimii vielä uudemmissa relluissa? Kun auton käynnistää pitämällä starttia pohjassa 3-5s, tulee näyttöön teksti "pakotettu lataus" tms, ja auto ottaa virtaa vastaan vaikka mikä on. En tiedä kuinka hyvää tämä tekee autolle, kerran olen joutunut käyttämään pakasella palellessa laturilla joku 3% akkua ja ei ota latausta. En muista toimiiko tämä jippo jos herjaa "akun lataus mahdotonta", luultavasti.

markkul

Jäsen
Onko kukaan saanut Seniciin one pedal driving päivitystä ladattavaksi?
Noniin, nyt kävi Scenic ensimmäisessä huollossaan eli 1v (mittarissa 22k). Selvityslistaan huolto kirjoitti OPD-päivityspyyntööni:

"Päivitystä ei vielä saatavilla, myöhästynyt useaan otteeseen. Pitäisi tulla OTA (Over-the-air) -päivityksenä autoon kun saatavilla."

Eli computer says no.

Pyysin myös "IVI- ja IVC-päivitykset", kuten Rellun asiakaspalvelu keväällä kehotti ratkaisuksi yksityisyysasetusten unohtamisongelmaan, siihen vastaukset olivat:

"Multimedialaite päivitetty maahantuojan ohjeiden mukaisesti. Telematiikka ei suostu päivittymään. Seurattava, jatkuuko vielä [viitannee kuvattuun ongelmaan]"

Käyn autosta hakemassa tarkat tämänhetkiset versiotiedot myöhemmin tänään, päivitän ne sitten tuonne autoni ketjuun muistiin:

Ylös Bottom