Renault Captur

Type R1123

Jäsen
Vs: Renault Captur

Gudnautille teippikatosta, taitaa olla jo vuosi aikaa kun kirjoitin täällä toisaalle Capturin katon teippauksesta.
Kyllä se onnistuu jos vaan löytää teippifirman joka suostuu sellaisen laittamaan, minä löysin turkulaisen firman nimeltä XL-mainos jossa homma onnistui mielestäni loistavasti. Peilit ja katon mustat pitkittäislistat kannattaa suosiolla jättää tekemättä.
Teippi oli 3M ja värejä löytyy jos jonkinlaista.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Tässä vielä linkki tuohon yllä mainittuun "teippaus postiin":
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=16481.msg104212#msg104212

Gudnault

Nuorempi jäsen

Kiitos paljon vinkeistä, kyllä tuo teippaus menee vakavaan harkintaan. Varsinkin, jos voi olettaa että se teippi pysyy sen 2-3 vuotta vähintään hyvin siellä katolla.
Toisaalta mietin, että ottaisko mieluummin 17" vanteet vai mustan katon, molemmissa aika lailla sama kustannus. Toki näillä 16" tuumaisilla ois varmaan mukavampi ajella, joten se ehkä se katto ois sittenkin pop. =) Täytyy pohtia.

Tummennetut lasit tuli jo autoon laitettua, siis 35% kaikki lasit takana ja 50% edessä.

iko

Nuorempi jäsen

Se nettotarjoushinta on 14590. Siihen sitten lisätään kaikki varusteet, mitä kukin tarvitsee. Ja minä tiputin tuon Limited-mallin pois harkinnasta, koska siihen ei saanut noita, mitä luettelin. Peruutustutka ja navigaattori/monitoiminäyttö oli tärkeimmät. Tottakai olis saanut halvemmalla haalimalla ebaysta tms, mutta kun otin rahoituksen (1,99%), niin siihen ne uppos.....

Gudnault

Nuorempi jäsen

Rotta sanoi:
Tarjousauto maksaa 13900~14000 sun ~21000€ mun matikan mukaan ero on 7000€ ei 3000€ korjaa jos olen väärässä.
Olet kyllä hieman väärässä, sillä tässä oikea ero on noin 5000e. Kun 14.500 päälle huomioi tosiaan nuo moottorilämmittimet ja talvirenkaat yms. Ei se 14.000 eurolla sieltä kaupasta ulos tule kuitenkaan. 16.000 on halvimmillaan lähempänä totuutta. Toki tuolla lisähinnalla saa sitten parempia varusteita, ja mieleistään väriä yms., joten ei se 5000e (16-21) missään nimessä tuhkana tuuleen mene.

hhelminen

Tunnettu jäsen

eBaysta löytyi velourimatot (kangasmatot) Capturiin 20€ hintaan, oli myös sinisellä värityksellä niin tilattavahan ne oli.. ;) http://www.ebay.de/sch/sis.html?_nkw=MP+Velours+Fusmatten+Edition+4+teilig+fur+Renault+Captur+ab+Bj+06+2013+sw&_trksid=p2047675.m4100
Kuljettajan matto on vieläpä nepparikiinnikkeilla (niin kuin myös alkuperäiset) ja pikkusen halvemmat kuin originaali kangasmatot..
Juuri samaisesta lähteestä tilasin omani. Vaikuttavat laadukkailta ainakin hyllyssä ;D

Autoa odotellessa..

hhelminen

Tunnettu jäsen

Onkos kukaan käyttänyt Capturiaan merkkiliikeessä vuosihuollossa Tampereella tai Jyväskylässä ja mitä maksoi?
Omaani kun pitäisi noin kuukauden päästä käyttää..

Petsku76

Aktiivinen jäsen

hhelminen sanoi:
Onkos kukaan käyttänyt Capturiaan merkkiliikeessä vuosihuollossa Tampereella tai Jyväskylässä ja mitä maksoi?
Omaani kun pitäisi noin kuukauden päästä käyttää..
Meillä tehtiin keväällä perusvuosihuolto n. 12 thkm kohdilla Jyväskylän Hämiksessä. Kustansi raikkarin vaihdon kera 250 euroa. Öljyksi tuli Mobilin New Life.

Rotta

Nuorempi jäsen

Tuli ostettua captur limited, nyt 1300km mittarissa ja tyytyväinen olen. Onko porukat vaihdellut öljyjä 1000-3000tkm kohdilla? Vai ajellu ensimmäiseen viralliseen huoltoon?. Käytättekö ECO toimintoa? Onko oikeesti hyötyä? Itse ajelen ja olen ajanut 95% ajasta. Auto on vaan helvetisti hauskempi ajaa täys "tehoisena". Kumimatot tuli tilattua oston yhteydessä (99€ naurettavaa) mutta en saanut niitä luovutuksen yhteydessä, onko matot kumi vai kangas matot? Jos jollain muulla on orkkis kumimatot.

Petsku76

Aktiivinen jäsen

Rotta sanoi:
Tuli ostettua captur limited, nyt 1300km mittarissa ja tyytyväinen olen. Onko porukat vaihdellut öljyjä 1000-3000tkm kohdilla? Vai ajellu ensimmäiseen viralliseen huoltoon?. Käytättekö ECO toimintoa? Onko oikeesti hyötyä? Itse ajelen ja olen ajanut 95% ajasta. Auto on vaan helvetisti hauskempi ajaa täys "tehoisena". Kumimatot tuli tilattua oston yhteydessä (99€ naurettavaa) mutta en saanut niitä luovutuksen yhteydessä, onko matot kumi vai kangas matot? Jos jollain muulla on orkkis kumimatot.
Onnea uudelle autolle. Empä itse ole huomannut juurikaan kulutuseroa tuon eco-moodin ja tavallisen välillä. Näin olen kuullut myös itseni lisäksi hyvin monen muun eri Renault -ja Dacia malleilla ajavien kuskien suusta. Jotkut puhuvat pitkäaikaisten kokeilujensa perusteella desistä parista. Ja niinkuin sanoit, eco-moodilla auton reagointi muuttuu tyyliin: "mummo suossa".
Tästä huolimatta olen alkanut pitämään sitä päällä rauhallisessa kaupunkiajossa. Tämän EDC-automaatilla varustetun version ylöspäin vaihdot aikaistuvat ja yleinen ajofiilis muuttuu pehmeämmäksi tuolla moodilla ja se sopii taajama-ajoon mainiosti.
Sitten kun tarvitaan woimaa, terävempää reagointia ja ripeämpää suorituskykyä, olen napsauttanut sen pois päältä. Itse ajattelenkin tuota nappia lähinnä vanhankansan sport/winter valintana, enkä niinkään taloudellisuus-asetuksena.

Kesällä pidän alkuperäisiä Captur-tikkauksella olevia tekstiilimattoja ja talvisin kumimattoja. Itsellenikin oli yllätys, miten helppohoitoisia tekstiilimatot ovat. Kesällä riittää pelkkä puistelu ja matot ovat jälleen puhtaat. Kumimatot ovat aina likaisen näköiset ja puhdistuvat vain vedellä pesemällä.
Tekstiilimatot luovat tiettyä tyylikkyyttä sisätiloihin, mutta lattialle sulavan lumen kaudella kumimatot ovat puolestaan kätevämmät.

vanja

Nuorempi jäsen

Hei capturilaiset.

Autoni (TCe 120 aut) tuli kuukausi sitten ja ajettu jo yli 1000 km. Sellainen bugi/outo oimisnaisuus oli huomattu, että kun nopeus on suht. vähäinen (alle 30-40 km/t), niin jos ei paina kaasua, nopeus putoaa hyvin nopeasti, ja jos moottori on kylmä, edes nykii. Saksalaisessa captur -foorumissa (josta käyttäjä hhelminen tässä jo kirjoitti) löysin vastaavia tapauksia, lääkittiin "firmiksen" päivittämällä Renault huollossa.

Nyt on Capturilla noin viikko ja 700 km takana. Hauskalta tuntuu ajaa ja voimaa on moottorissa ihan riittävästi.

Ilmojen kylmetessä aloin miettimään keulan ritilöiden tukkimista perinteisin menetelmin, mutta mieleeni putkahti esitteessä mainittu ilmanottoaukkojen sulkuläppä -systeemi. Esitteessä toiminto on merkitty tähdellä eli maininnalla "moottorityypistä riippuen". Missään ei käsittääkseni tarkemmin määritellä miten riippuminen tapahtuu. Eikä myöskään sitä, miten systeemi toimii.

Omastani tarkistin että läpät löytyvät keulasta.
Onkohan pakkaskaudella jollain keinoa mahdollista saada läpät kiinni "pysyvästi"? Ei tarvis makuualustaa sovittaa keulaan..

Onko foorumisteilla tarkempaa näkemystä läppäsysteemin sielunelämästä tai toisaalta lämmön riittävyydestä?
(Tarkoitan lämmön riittävyydellä moottorin toiminnalle hyviä olosuhteita. Kabiinin lämpö on eri asia.)

hhelminen

Tunnettu jäsen

jovensu sanoi:
Hei capturilaiset.

Autoni (TCe 120 aut) tuli kuukausi sitten ja ajettu jo yli 1000 km. Sellainen bugi/outo oimisnaisuus oli huomattu, että kun nopeus on suht. vähäinen (alle 30-40 km/t), niin jos ei paina kaasua, nopeus putoaa hyvin nopeasti, ja jos moottori on kylmä, edes nykii. Saksalaisessa captur -foorumissa (josta käyttäjä hhelminen tässä jo kirjoitti) löysin vastaavia tapauksia, lääkittiin "firmiksen" päivittämällä Renault huollossa.
Tuo suuri hidastuvuus johtuu käsittääkseni stop/start toiminnosta ja älykkäästä latauksesta, eli Captur pyrkii lataamaan akkua moottorijarrutuksissa enemmän kuin normaalisti.
Ottaa niinsanotusti hukkaenergian talteen, toiminnon omassa huomaa monasti varsinkin kun hipaisee jarrua ennen pysähdystä (hidastuvuus kasvaa tuolloin huomattavasti).

Jambon Remontti sanoi:
Nyt on Capturilla noin viikko ja 700 km takana. Hauskalta tuntuu ajaa ja voimaa on moottorissa ihan riittävästi.

Ilmojen kylmetessä aloin miettimään keulan ritilöiden tukkimista perinteisin menetelmin, mutta mieleeni putkahti esitteessä mainittu ilmanottoaukkojen sulkuläppä -systeemi. Esitteessä toiminto on merkitty tähdellä eli maininnalla "moottorityypistä riippuen". Missään ei käsittääkseni tarkemmin määritellä miten riippuminen tapahtuu. Eikä myöskään sitä, miten systeemi toimii.

Omastani tarkistin että läpät löytyvät keulasta.
Onkohan pakkaskaudella jollain keinoa mahdollista saada läpät kiinni "pysyvästi"? Ei tarvis makuualustaa sovittaa keulaan..

Onko foorumisteilla tarkempaa näkemystä läppäsysteemin sielunelämästä tai toisaalta lämmön riittävyydestä?
(Tarkoitan lämmön riittävyydellä moottorin toiminnalle hyviä olosuhteita. Kabiinin lämpö on eri asia.)
Älä hyvämies mene sanomaan että voimaa on riittävästä 0.9 TCe koneessa, saat kyllä eräältä foorumilaiselta heti vastalauseen vaikkei hän Capturia omistakkaan.. ;)
Mutta niistä läpistä, omassani 0.9 TCe koneisessa on myös ja kun kyselin niiden toiminnasta ei niihin ja niiden toimintaan voi vaikuttaa (ovat automaattiset).
Jos ei ole lämmittimessä ja lisäksi sisätilanlämmitintä kovinkaan lämpöiseksi Capturia ei voi sanoa, saa ajaa -25c pakkasessa parikymmentä kilsaa jotta talvitakin viitsii ottaa pois.
Itse olen harkinnut maskisuojaa, sen saisi noin 50€ hintaa valmiina mutta aika suolainen hinta vaahtomuovin palasesta.. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/13676/renault/maskisuoja-renault-captur-2014

Liitteet

bugenhagen

Jäsen

hhelminen sanoi:
Älä hyvämies mene sanomaan että voimaa on riittävästä 0.9 TCe koneessa, saat kyllä eräältä foorumilaiselta heti vastalauseen vaikkei hän Capturia omistakkaan.. ;)
No jos tanssiin kutsutaan, niin tanssiin lähdetään ;D
Pitääkö auto omistaa että tietää onko voimaa riittävästi. Itse väitit tuota mopoa pirteäksi. ;D ;D
Voimaa on varmaan ihan riittävästi tuota koirankoppia kiikuttamaan, mutta lyöppä tuohon tunkkikeulaan kärry perähän ;D ;D

hhelminen

Tunnettu jäsen

bugenhagen sanoi:
hhelminen sanoi:
jovensu sanoi:
Hei capturilaiset.
No jos tanssiin kutsutaan, niin tanssiin lähdetään ;D
Pitääkö auto omistaa että tietää onko voimaa riittävästi. Itse väitit tuota mopoa pirteäksi. ;D ;D
Voimaa on varmaan ihan riittävästi tuota koirankoppia kiikuttamaan, mutta lyöppä tuohon tunkkikeulaan kärry perähän ;D ;D
No etkös ole huomannut ne jotka omistaa on tyytyväisiä, eli ilmeiseti pitää omistaa..
Olen viimeaikoina ajanut paljon laiskemmillakin ja jopa aivan uusilla kulkineilla.
Pikkukoneisessa Capturissa täytyy vain osata vähän vaihteita käyttää niin ei jää missään normaalitapauksessa liikenteessä jalkoihin, kaahalu ja näyttäminen maantiellä on eri juttu.
Ymmärrän kyllä bugenhagen jos olet tottunut isokoneisiin isolla väännöllä että niissä ei tarviste vaihdekeppiin koskea, olet ilmeisesti jopa unohtanut mitä varten se keppi siellä keskikonsolissa sojottaa. ;D
Käytännössä kun pitää kierrokset tuolla 2200 kohdilla ei normaaliajossa tarvitse edes keppiin koskea muuta kuin ylöspäin vaihtaessa.
Ja kuka hullu nyt Capturilla asuntovaunua lähtisi kiskomaan, vaikka 1200Kg jarrullista kärryä saakin vetää, normi jarruton kärry rajoitusten puitteissa ei tuota ongelmaa (590Kg max paino 0.9 TCe Capturilla).
Ja on niitä muitakin kuin relluja perheessä ollut http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=80.msg109839#msg109839

Petsku76

Aktiivinen jäsen

Tuo automaattisesti sulkeutuva etusäleikkö näkyy olevan myös tämän "isolohko"-1,2 tCe:n yhteydessä, ainakin omassani on sellainen. Se milloin, se läpsähtää kiinni on mysteeri. Ne kerrat kun olen itse sitä kurkannut, sen kaihtimet ovat aina olleet auki-asennossa. Kenties sen sulkeutuminen tapahtuu vain auton liikkuessa tiettyä nopeutta? Jotkut valmistajathan perustelevat tuon olemassaoloa lähinnä aerodynamiikalla, eikä niinkään lämpiämistä edistävänä tekijänä. Miten lie Rellulla?

hhelminen

Tunnettu jäsen

Petsku76 sanoi:
Jotkut valmistajathan perustelevat tuon olemassaoloa lähinnä aerodynamiikalla, eikä niinkään lämpiämistä edistävänä tekijänä. Miten lie Rellulla?
Englannin malleissa kaihdinta ei ilmeisesti ole, ainakaan esitteessä ei ole mitään mainitaa https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/UK/brand-and-editorial/Brochures/Vehicles/captur-brochure-oct.pdf
Suomalaisessa esitteessa on selkeä maininta kaihtimista (ilmanoton sulkuläpät) http://www.renault.fi/wp-content/uploads/2015/03/Renault_Captur_FI_1609_LR.pdf
Vaikka Suomalaisessa esitteessa puhutaankin myös polttoaineen säästöstä saattanee olla kuitenkin skandinaavinen kylmän ilmaston varuste..

Eipä löydy engalanniksi (Captur air intake shutters) googlettamallakaan ensimmäistäkään mainintaa noiden olemassaolosta..

EDIT Löytyi aika makeat kromilistat Capturiin https://www.aliexpress.com/item/Stainless-steel-Car-window-decoration-article-Chorme-Car-Accessories-For-Renault-Captur-2014-2015/32710239604.html?spm=2114.40010308.4.7.EH8Tcp

vanja

Nuorempi jäsen

Jambon Remontti sanoi:
Esitteessä toiminto on merkitty tähdellä eli maininnalla "moottorityypistä riippuen". Missään ei käsittääkseni tarkemmin määritellä miten riippuminen tapahtuu. Eikä myöskään sitä, miten systeemi toimii.
Eli minkä kaltaisessa moottorissa nuo "ilmanoton sulkuläpät" asennettu, saako joku selville ?

hhelminen sanoi:
Itse olen harkinnut maskisuojaa, sen saisi noin 50€ hintaa valmiina mutta aika suolainen hinta vaahtomuovin palasesta.. http://www.tarvikkeet.fi/tuote/13676/renault/maskisuoja-renault-captur-2014
Venäläiset alkoi tehdä omille "Kapturille" samantyyppiset maskisuojat, maksaa n. 20€
http://strelka11.ru/images/stories/virtuemart/product/raneult_kaptur_2016_w5.jpg

hhelminen

Tunnettu jäsen

jovensu sanoi:
Eli minkä kaltaisessa moottorissa nuo "ilmanoton sulkuläpät" asennettu, saako joku selville ?

Venäläiset alkoi tehdä omille "Kapturille" samantyyppiset maskisuojat, maksaa n. 20€
http://strelka11.ru/images/stories/virtuemart/product/raneult_kaptur_2016_w5.jpg
No tulihan se jo täälläkin selville, 0.9 TCe ja 1.2 TCe koneiden yhteydessä, dieseliähän kun ei edes tuoda Suomeen.
Perhanan venäläiset, yli puolet halvemmat ja huomattavasti viimeistellymmän näköiset..

Ylös Bottom