Megane IV

Viestejä
75
Tykkäyksiä
0
Vs: Megane IV

rummukainen sanoi:
Autosalvan toiminta:lievä nykiminen(kuuluisi takuun piiriin ei mitään reagointia, ilmeisesti moottoripäivitys)TPMS:n poisto ei onnistu, R link päivitys kysymykseen vastaus miksi, Peruutuskameran asennuksessa tehty jälki(luvattiin maalata sen jälkeen ei kuulu mitään kohta kaksi viikkoa?)Kytkimen liikerata mielestäni tosi suuri, ei mitään reagointia. Vähän kyllä ihmetyttää. Öljynvaihto sujui hyvin(hienoa). ONko niin että volvo vaan kiinnostaa hoitaa kunnolla ns bättre folkets bil!!!!!!Paikka ei ole Porvoo kuitenkaan. Ilmeisesti alkaa olla kohdallani johtopäätösten aika.
Näissä pitää asiakkaan olla määrätietoinen, eli vika selkeästi esille ja samantien sopii korjausajan sen hoitamiseen - ei saa jättää asiaa auki ja ilmaan roikkumaan, liike ei kyllä palaa asiaan.
R-link päivityksetkin hoituu kunhan sillä korjataan jotain vikaa, esim. se että uusimmat kartat ei asennu muuten, tai iphone ei toimi. Päivitys kestää yllättävän kauan, varmaan siksi eivät tee kaikkiin automaattisesti.
 
Viestejä
35
Tykkäyksiä
0
Vs: Megane IV

Koukun merkkiä en valitettavasti tiedä, ei lue missään helposti havaittavasti eikä mitään lappujakaan ole, Hangossa laitettiin aikanaan. Ainakaan keväällä '17 ei saanut kuin tuon irroitettavan jälleenmyyntiorganisaation kautta mutta kyllä sekin jo muuttuu hyvää vauhtia kiinteäksi. Puskuria ei ole leikattu näkyviltä osin, ainoastaan pohjan puolelta eli koukku irroitettuna ei satu silmiin.
 
Viestejä
39
Tykkäyksiä
2
Vs: Megane IV

rummukainen sanoi:
Autosalvan toiminta:lievä nykiminen(kuuluisi takuun piiriin ei mitään reagointia, ilmeisesti moottoripäivitys)TPMS:n poisto ei onnistu, R link päivitys kysymykseen vastaus miksi, Peruutuskameran asennuksessa tehty jälki(luvattiin maalata sen jälkeen ei kuulu mitään kohta kaksi viikkoa?)Kytkimen liikerata mielestäni tosi suuri, ei mitään reagointia. Vähän kyllä ihmetyttää. Öljynvaihto sujui hyvin(hienoa). ONko niin että volvo vaan kiinnostaa hoitaa kunnolla ns bättre folkets bil!!!!!!Paikka ei ole Porvoo kuitenkaan. Ilmeisesti alkaa olla kohdallani johtopäätösten aika.
Kytkimen liikerata poikkeuksellisen pitkä ja hankalakäyttöinen myös vanhemmissa malleissa. Varsinkin jos oot tottunut sakemannien kytkimeen. Oisko nyt sitten enempi ominaisuus rellulla,pösöllä,citikalla. Häiritsee huomattavasti vähemmän dieselissä kun vääntöä enemmän näin omien kokemusten perusteella.
 

-Tom-

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Tykkäyksiä
0
Vs: Megane IV

Oikein hyvää iltaa....ensimmäinen postaus ja ensimmäinen salmiakkikeula ikuna.

Mukaani tarttui viikko sitten Autoverkkokaupasta tasan vuoden vanha Megane ST.
Tämä lienee #uusivuodeksi-kampanjan palautusauto, mittarissa tasan 15000 ja ensimmäinen huolto tehty pari päivää ennekuin iskin kiinni.

Oikein siisti peli ja selkeästi huolella pidetty, vaikka onkin ollut vuoden ns."lainassa".
Tykkään kyllä lähes kaikin puolin, hyvä ajettava ja miellyttävä interiööri, ja tilaakin justiinsa sopivasti.

Näpertelin tilin tuonne brittien R-link-storeen, kun totesin auton navikarttojen olevan jostain menneisyydestä.
R-link versio tässä oli 2.2+jotain. Netistä löytyi mukavasti ohjeistusta tuota päivitystä silmälläpitäen, eikä homma kyllä olisi onnistunutkaan ilman ohjeistusta, sen verran kryptiseksi ovat asian saaneet leivottua.
Sekä järjestelmäpäivitys että karttapäivitys asentuivatkin sitten ilman dramatiikkaa, kunhan oikeat taikasanat autolle oli lausuttu.
Hiukan harmittaa se tosiasia, että tähän 2.2xx-versioon ei saa millään ilveellä päivitettyä edellisessä kulkupelissäni ollutta Android-autoa.
Tässä versiossa ei kuulemma rautataso taivu tuohon puhelimen peilaukseen, vaan vaatii toimiakseen version 2.3, jota tähän ei siis mitenkään saa kikkailtua..

Noh, eipä tuo nyt mahdottomasti haittaa, autossa nyt viimeisimmät kartat sisällä, ja ilmaisia päivityksiä tiedossa vielä kaksi vuotta eteenpäin. Mahdottoman tarpeellinen Spotifykin toimii BT:n yli moitteetta ja kauko-ohjattuna, joten kyllä tällä nyt pärjätään.

Mutta sitten: nuo alkuperäiskaiuttimet ovat kyllä jotain niin kammottavaa, että en ihan vähään aikaan ole uudessa autossa tuollaista kääkätystä kuullut. Pakko vaihtaa jotkut säädyllisemmät kaakattimet ainakin eteen, että pystyy ns. olemaan.

Ja toinen kammotus: FM-radio on ihan järkyttävän huono! Kuuntelen pääasiassa Ylen radiokanavia, ja kone arpoo koko ajan Digitan eri asemien välillä, ja lukkiutuu yleensä siihen kauimpana olevaan hirveällä rätinällä.
Tähän ilmiöön arvelen syynä olevan sen, että näiden FM-radiopuoleen ei ole panostettu sitten yhtään, koska muu Eurooppa luisuu vauhdilla DAB-aikaan. DAB-vastaanotin tästäkin löytyy, tosin meillä koto-Suomessa tarpeettomana varusteena.
Ajattelin nyt ensihätään kokeilla jotain toista antennia tuonne katolle. Katsotaan, saako tuohon mitään tolkkua...

Ja vielä pari huomiota tästä vankkurimallista: taakse näkee hyvin rajoitetusti, ja peruuttaminen on vähän "meennään käsikopelolla"-hommaa, tutkaa kun ei tässä Zen-versiossa vakiona ole. Tämä helpottaa tietysti ajan kanssa, kun mittoihin saa lisää tuntumaa.

Mutta muuten olen kyllä ihan tyytyväinen. Auto istuu itselleni ajettavuudeltaan, alustaltaan, tiloiltaan ja yleiseltä olemukseltaan oikein mainiosti!
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 656
Tykkäyksiä
7
Vs: Megane IV

-Tom- sanoi:
Mutta sitten: nuo alkuperäiskaiuttimet ovat kyllä jotain niin kammottavaa, että en ihan vähään aikaan ole uudessa autossa tuollaista kääkätystä kuullut. Pakko vaihtaa jotkut säädyllisemmät kaakattimet ainakin eteen, että pystyy ns. olemaan.
Helpoin vaihtoehto on hankkia vaikkapa Focalin mallikohtainen sarja https://www.focal-inside.com/renault/en/en_megane-4-sedan/
Tuotekoodit löytyy esim täältä Saksankieleisen Renaultin lisävarustelistan lopusta http://www.stadelbauer.de/upload/2073473_Megane%20Zubeh~c3~b6r%20Preisliste.pdf
Esim LZParts myy eBayssa joitakin relluihin ja dacioihin sopivia Focalin sarjoja https://www.lzparts.de/focal
 
Viestejä
75
Tykkäyksiä
0
Vs: Megane IV

-Tom- sanoi:
Mutta sitten: nuo alkuperäiskaiuttimet ovat kyllä jotain niin kammottavaa, että en ihan vähään aikaan ole uudessa autossa tuollaista kääkätystä kuullut. Pakko vaihtaa jotkut säädyllisemmät kaakattimet ainakin eteen, että pystyy ns. olemaan.
Ja toinen kammotus: FM-radio on ihan järkyttävän huono! Kuuntelen pääasiassa Ylen radiokanavia, ja kone arpoo koko ajan Digitan eri asemien välillä, ja lukkiutuu yleensä siihen kauimpana olevaan hirveällä rätinällä.
Radion kanssa en ole itse huomannut ongelmia.
Kaiuttimet on kyllä heikot, tuo Focalin setti varmasti helpoin tapa kun tulee kauluksetkin mukana.

Ja vielä pari huomiota tästä vankkurimallista: taakse näkee hyvin rajoitetusti, ja peruuttaminen on vähän "meennään käsikopelolla"-hommaa, tutkaa kun ei tässä Zen-versiossa vakiona ole.
Tätä itsekin tuskailin hankinnan jälkeen, vaihtoehdoista juttua täällä;
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=20489.0
 
Viestejä
35
Tykkäyksiä
0
Farmarin osalta on ilmestynyt uudet hinnastot uusilla bensakoneilla.

GT saatavilla euroopassa vain ”wanhaa” mallia, Talisman näkyy esim. Saksassa olevan tarjolla jo TCe225 joten ehkä tuo ilmeisesti 1,8-litrainen kone tulee myös GT:n pellin alle seuraavaksi.

Onko jollain jo tietoa näistä muutoksista? Maahantuojan tiedotus näyttää olevan hieman vajavaista -ainakin kotisivujen perusteella.
 
Viestejä
75
Tykkäyksiä
0
Pari kertaa R-Linkin navi kadottanut asetuksensa.. eli ne opastus/hälytys/kamera-asetukset ja kursorikuvat palanneet oletuksiin. Radio ja muut asetukset säilyneet. himmeli ärsykeo_O
 

Jontte5001

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Tykkäyksiä
0
Tervehdys täältä tuoreelta keskustelijalta! Meganen (farkku, bose vm.-17, tce 130 manuali) väljät etukallistuksenvakaajat "koiranluut" vaihdettiin tuoreeltaan, reilu kolme kuukautta vaivannut kolina korjaantui. Varaosatilaus kesti n. 2 kk. Alustasta ilmeni jo uutena esim. liikennehidasteista ajettaessa ääniä, mutta varsinainen jatkuva oireilu alkoi vajaan 30 tkm kohdalla.

Saksalaiselta megane4-forumilta löytyy muuten huomattava määrä keskustelua aiheeseen liittyen. Jos omassa yksilössäsi on siis jotain tämän suuntaista oireilua, ei muuta kuin pajalle tsekkauttamaan asia, takuujuttu.
 

Jysky

Megane GT EDC BOSE
Viestejä
58
Tykkäyksiä
0
Moi,
meni diesel Kadjar vaihtoon ja GT Megane tilalle.
Muutama asia on aiheuttanut ihmetystä....onko ollut muilla saman moisia ongelmia?
Muutaman kerran automaatti ovien lukitus on kyllä avannut takaovet mutta ei etusia, on täytynyt sisä kautta aukaista etuset.
Lisäjarruvalo ei pala kirkkaana ja rekisterikilven valo "sykkii"
Ja auto on menossa ensi viikolla autosalpaan laitettavaksi, saavat noitakin tutkia, takuu kun on voimassa.
 
Viestejä
197
Tykkäyksiä
3
Radio on ollut Megane III lähtien surkea kuuluvuudeltaan; pari jippoa on joilla voi yritää parantaa kuuluvuutta; putsaa antenninjalan ja antennin liitoksen ja vetäsee kuparitahnaa siihen ja vaihtaa aavistuksen pidemmän antennin... (joka tosin saattaa ulvoa tietyillä nopeuksilla). Olettaen tietysti että piuha ehjä ja radion päässä liitos kiinni ja puhdas/tiukka sekä antennijalan maadoitus kunnossa.
 
Viestejä
75
Tykkäyksiä
0
Pimeällä ajaessa tuli taas mieleen että etuvaloja pitäisi hieman säätää, näyttävät tosi alas yläasennossakin. Onko näissä (halogen) säätöruuvi suoraan näkösällä vai jossain pahassa paikassa? Täytyy valosalla käydä etsimässä.
 
Viestejä
75
Tykkäyksiä
0
Pimeällä ajaessa tuli taas mieleen että etuvaloja pitäisi hieman säätää, näyttävät tosi alas yläasennossakin. Onko näissä (halogen) säätöruuvi suoraan näkösällä vai jossain pahassa paikassa? Täytyy valosalla käydä etsimässä.
Joo, eli umpion takana harmaa muovinen ruuvi mistä säädetään, kuusiokoloavain, olikohan 6.
 
Viestejä
266
Tykkäyksiä
0
Vs: Megane IV
- vakkarin on/off kytkimen sijainti omituinen
"Huulilasi" -lehdessäkin aikanaan voivoteltiin kovaan ääneen kun on hankalassa paikassa. En käsitä. Onko sillä kauheasti väliä missä tuo katkaisija on... Kun se voi olla AINA päällä asennossa. Toisin kuin monissa muissa merkeissä joissa vakkari pitää aina ennen käyttöä laittaa päälle. Meganessa voi olla aina päällä ja riittää kun painaa vaan plussaa nopeuden asettamiseksi. Helppoa! Itse kolmos Meganessa olen koskenut ko kytkimeen ehkä kymmenen kertaa kuuteen vuoteen. Yleensä tarve on sen jälkeen kun emäntä on käsilaukullaan tai itse autoa imuroidessa sen vahingossa pois päältä laittanut.
 

Oleino

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Tykkäyksiä
0
Onko eri varustetasojen "historiatietoa" jossain kätevästi kirjattuna? Näitä on kait myyty jossain välissä NaviStyle ja mahdollisesti jollain muilla kampanjahenkisillä varustelutasoilla. Pari yksilöä on nyt tullut koeajettua ja kovasti tykästyin älyavaimeen, ja parkkitutkat on myös kivat olla molemmissa päissä autoa. Helpottaisi vähän sopivien yksilöiden bongailua kun osaisi suunnata katseen oikeisiin versioihin. Nyt kiikarissa ollut käytetyt 130 TCe farkut eikä niissä taida kaikissa edellä mainittuja varusteita olla.

Entä miten farkkuversioon mahtuu lastenvaunut konttiin, ja paljonko sen jälkeen jää vielä tilaa? Onko kukaan hyödyntänyt kontin välipohjan alla olevaa tilaa? Jos on, niin miten? Zen-versioissa välipohjan alla näyttää olevan aika paljon tyhjää tilaa, etenkin jos auto on varustettu paikkapullolla vararenkaan sijasta.
 
Viestejä
75
Tykkäyksiä
0
Navistyle oli hetken myynnissä, käytännössä Zen missä lisänä just toi älyavain.
Itse kun olin ostamassa niin aika monesta Zen mallista löytyi älyavain, mutta parkkitutkia ei kyllä ollut juuri missään :-( Ne löytyy sitten Bose malleista.
Omaan laitoin sit orkkiskameran jälkikäteen.
 

Oleino

Nuorempi jäsen
Viestejä
11
Tykkäyksiä
0
Olin jotenkin unohtanut ihan tyystin orkkiskameran jälkiasentamisen, vaikka luin tämän ketjun jo aiemmin alusta loppuun. Kustannuksetkin näyttää olevan sen verran edukkaat että parkkitutkat putosivat nice-to-have listalta pois. Älyavaimen yleisyys oli myös hyvä tieto. Kohtahan tässä on jäljellä vain värin valitseminen :) Saa nähdä alkaako käytettyjä ilmaantua kiihtyvää vauhtia markkinoille kun ekojen rekisteröinnistä alkaa olla se kolme vuotta. Ainakin kesään verrattuna tarjontaa on jo nyt aika mukavasti.
 
Ylös Bottom