Megane IV

Viestejä
163
Tykkäyksiä
0
#2
Vs: Megane IV

Toivottavasti tähän saa vanhanaikaisen analogisen mittariston ja kosketusnäyttökonsolin sijaan ihan nappeja. Kyljen alaosa näytti onnistunelta. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu Megane III:en hinnoille, parikin faceliftia jo takana jne.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 944
Tykkäyksiä
12
#3
Vs: Megane IV

Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tuskin saa analogista enää. Niitä oli 90-luvun Relluista. Ai niin niitä ei enää ole kun ne on romutettu...kun oli niin paljon "vikoja". Hinnoilla käy kuten rotan hännille.. Vioista sen verran,että 80/90-luvun Rellun pystyy korjaan,mutta ei 2010-lukusta enää siinä vaiheessa kun Mennään 20 vuotta eteenpäin.
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
814
Tykkäyksiä
0
#4
Vs: Megane IV

Ei huono! 8) Ensimmäinen ajatus oli, että tämähän näyttää pikemminkin faceliftiltä kuin ihan uudelta mallilta sen verran samaa näköä on Megane III:seen. Siis kun nyt puhutaan Meganesta, eikä Golfista. ;) Renaulthan on tähän asti laittanut sukupolvenvaihdoksessa Megsun ihan täysin uusiksi. Mutta hyvältähän tämä näyttää. Etuvalot vaativat vähän totuttelua mutta eipähän ole tylsät.
 
Viestejä
187
Tykkäyksiä
0
#6
Vs: Megane IV

Sisäkuvat ( kojetaulu esim.) muistuttaa meikäläisen mielestä jonkin verran VW Golfin sisämaisemaa.... mutta kaikkiaan mun mielestä oniistuneen näköinen kokonaisuus noin niinkuin visuaalisesti. Ajo-ominaisuudet kyllä kiinnostaa eli minkälainen mahtaa olla jousitus ja ohjaustehostin...sähköinen ohjaustehtostin tietysti mutta onko vastetta
 

3Gee

Aktiivinen jäsen
Viestejä
814
Tykkäyksiä
0
#7
Vs: Megane IV

Eniten tässä taas kiinnostaa se, millä moottorivaihtoehdoilla kyseistä kippoa Suomeen tuodaan. Jos vaihtoehdot ovat samat kuin tällä hetkellä, niin jää Megane omalta osaltani kauppaan. :( Tuo sininen GT näyttää kyllä aika makealta. :-*

Gofin sisämaisema kuulostaa kamalalta. :eek: Ei tuo onneksi ihan siltä näyttänyt, vaikka on siinä kojetaulussa jotain samaa kulmikkuutta, kieltämättä.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 491
Tykkäyksiä
1
#8
Vs: Megane IV

:eek: Kyllä muuten silmä tykkää! :)

No juu, nuo kuvathan on tietty sieltä maliston huipulta, kaikkine herkkuineen, mutta ei tuo pahan näköinen ollut ne 2 vimostakaan kuvaa harmaasta "perusmallista". Tokihan tuossakin oli vielä LED-valot, tutkat molemmissa päissä, jne. ja sisäkuvatkin automaatista, mutta katsoo nyt miten nuo "kansanmallit" tuosta muokkautuvat ja ennen kaikkea millainen farkku tulee olemaan. Mutta siis Megu II säväytti aikanaan, kuinka nätisti se oli muuttunut edeltäjästään ja nyt on vähän samaa kipunaa tässä muutoksessa. Hyvä, hyvä 8)
 
Viestejä
145
Tykkäyksiä
1
#9
Vs: Megane IV

Todella nätin näköinen peli. Omaan silmään ulkoisesti on vähän samaa muotokieltä ja tyyliä kuin Seat Leonissa (joka sekin on varsin näyttävä mielestäni), mutta kyllähän tämä on selkeästi paremman näköinen. Sekä keula että perä ovat molemmat onnistuneen näköiset, samoin sisältä, mikä itselleni on myöskin tärkeä juttu.

Eikun odottelemaan - nythän on Rellulta tulossa paljon uusia mielenkiintoisia malleja ja uudistuksia.
 
Viestejä
392
Tykkäyksiä
2
#10
Vs: Megane IV

Hyvältä näyttää. Iso kosketuspaneli oli pultattu ohjaamoon. Ei minusta Golfilta vaikuta ohjaamo, Volvo minusta käyttää samantyylistä mittaristoa.
 
Viestejä
187
Tykkäyksiä
0
#11
Vs: Megane IV

Onkos arvausta siitä koska tullaan näkemään Suomessa? Siis varmasti vasta ensi vuonna mutta tulisko myyntiin vielä ennen ensi juhannusta?

Nyt varmaan alkaa saamaan sikahalvalla uusia III Meganeja - siis niitä mitä maahantuojalla on Hangossa jemmassa....
 
Viestejä
187
Tykkäyksiä
0
#12
Vs: Megane IV

Jaaha, vastaus siihen koska Suomessa aloitetaan uuden Megane IV:n myynti löytyykin sitten sivulta Renault.fi.

Seuraavaksi jännitämme tulevaa hinnoittelua; itseäni tietysti kiinnostaa nuo diesel versioiden hinnat.
 
Viestejä
57
Tykkäyksiä
0
#13
Vs: Megane IV

http://news.cision.com/fi/renault/r/frankfurtin-autonayttely--uusi-renault-megane,c9829112

Tuossa on Rellun lehdistötiedote. Eli saapuu liikkeisiin ensi vuoden alkupuolella ja myös GT on tuontiohjelmassa.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 491
Tykkäyksiä
1
#14
Vs: Megane IV

Joitain poimintoja tuolta tiedotteesta:

Takavaloyksiköissä – niin ikään täys-LEDit – valot palavat jatkuvasti. Tämä uudenlainen horisontaalinen tunnusmerkki korostaa auton leveyttä. Uuden Edge Light -teknologian ansiosta se antaa kapean, 3D-pyyhkäisyvaikutuksen, joka lähettää punaisen, syvän violetin sävyisen valon.
Onko tämä Suomessa kovasti kaivattu ominaisuus kantautunut jopa Renault-päättäjien korviin? ???

Autossa on sisäänrakennettuna tietoliikenneyhteydet, jotka sisältävät mm. 12 kuukauden TomTom-liikennetietopalvelun sekä pääsyn R-Link Storeen, josta asiakas voi halutessaan hankkia järjestelmään lisää sovelluksia.*

*R-Link 2 -järjestelmä ja navigointi ovat suomenkieliset. Puheohjauksessa ei ole tällä hetkellä suomenkielen tukea. R-Link Storesta ladattavat sovellukset, niiden sisältö, toiminnot ja kielivalinnat ovat markkina-aluekohtaisia.
Tarkoittanee myös SIM-korttia ja siten myös liittymän datamaksuja. Pelkän WLAN varassa kun yhteys on enempi nimellinen ::)

Uudessa Méganessa, kuten uusissa Espacessa ja Talismanissa, käytössä oleva Multi-Sense-teknologia mahdollistaa käyttäjän muuttaa ajoasetuksia henkilökohtaisen makunsa mukaan. Tämän teknologoan avulla voi muuttaa kaasupolkimen toimintaa ja moottorin reaktiota, säätämällä vaihteiston nopeutta automaattisella EDC-vaihteistolla ja kontrolloimalla istuinten hierontatoimintoa sekä ohjaamon valaistusta.
Tätä olenkin jo odotellut, auton voi "nahkottaa" haluamakseen, tai edes tietyissä rajoissa poimia valikoista mielestään parhaan kombinaation 8)

Alkuvuonna 2017 mukaan tulee Hybrid Assist Diesel. Tämän moottorin tavoitteena on päästä kulutuksessa alle 3 litraa/100 km sekä CO2-päästöissä 76 g/km*, mikä asemoi uuden Méganen markkinajohtajaksi, kun puhutaan matalasta polttoaineen kulutuksesta ja CO2-päästöistä. Järjestelmä saavuttaa tämän varastoimalla moottorijarrutuksien ja jarrutuksien hukkaenergian, joka valjastetaan käyttöön tehostamaan kiihdytyksiä erityisesti matalilla kierrosluvuilla, näin yhdistetään ajomukavuus ja poikkeuksellinen taloudellisuus.
No jopas on säätöpossu jos tuon meinaa aidosti saavuttaa! :eek:

Vaan missä on farkku? Siitä ei tuossa tiedotteessa ole halaistua sanaa :-\
 
Viestejä
57
Tykkäyksiä
0
#15
Vs: Megane IV

Jossain, en muista missä, luki että farkku tulee myöhemmin ensi vuonna. Coupe ja avo jää pois mallistosta eli RS tulee olemaan viisiovinen.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 491
Tykkäyksiä
1
#16
Vs: Megane IV

HiTec sanoi:
No jopas on säätöpossu jos tuon meinaa aidosti saavuttaa! :eek:
Ja tuo moottorihan siis tulee 2017 alussa, jolloin tulee myös uusi CO2-päätöjen mittaustapa WLTP, mutta tuskin tuo 76g nyt kuitenkaan tuolla uudella tavalla on vielä mitattu ::)

http://www.iltalehti.fi/autot/2015043019601853_au.shtml
YK haluaa uusia CO2-päästöt määrittelevän NEDC-kulutusmittauksen vuoteen 2017 mennessä. Uusi WLTP World Light Vehicle Test Procedure -niminen testi tehdään edelleen laboratorio-oloissa, mutta sitä säädetään enemmän tosielämää vastaavaksi. Testiä ovat olleet kehittämässä mm. EU:n asiantuntijat.

Nimenomaan WLTP-testi määrittelee siis jatkossa ne autojen viralliset CO2-päästöt, jotka määrittelevät Suomessa autoveron suuruuden.

Lisäksi Euroopan komission Todellisen ajamisen päästöt -niminen hanke on kehittänyt uuden RDE-nimisen testin, joka otetaan käyttöön WLTP-testin rinnalle.

RDE-testi mittaa erityisesti typen oksideja. Siinä otetaan huomioon mm. pakkanen, autossa kuljetettava kuorma, nopeat kiihdytykset, ylämäet ja nykyistä pidempi osuus yli 120 km/h nopeudella. RDE-testi ajetaan tavallisilla teillä autoon tai pieneen peräkärryyn kiinnitetyn mittauslaitteiston avulla. Testissä typen oksidi -päästöt mitataan suoraan pakoputken päästä.

YK ja Euroopan komissio haluavat uudet normit ja mittaustavat voimaan vuonna 2017, siis erittäin nopeasti.
 
Viestejä
392
Tykkäyksiä
2
#17
Vs: Megane IV

Uudesta meganesta positiivinen jutska Moottori II/2016. Ajofiilis on kuulemma ok, vaihteisto pelittää hyvin (manuaali) ja ohjaus on tunnokas.
 
Viestejä
392
Tykkäyksiä
2
#19
Vs: Megane IV

Missä on DCi 130 pollea? Renun hieno diesel kone ei ole päässyt uuden Meganen keulalle.Tuösuhdeautoksi firmassa moni hakee 130-150 heppasena dieseliä, diesel on meillä pakollinen. Se on se tuon tehoinen Golffi just passeli firman pykäliin. Tehojen perusteella jos autovalintaa tekee niin suosittu keskitehoinen diesel puuttuu.205 pollea on taas sellainen määrä että hintaa tulee nuuemmalle työsuhdeautoilijalle liiaksi.
 
Ylös Bottom