Megane E-Tech Electric

Vastarakki

Jäsen
Ei ole kuulunut järjestelmäpäivitystä, Evolution ER saatu ajoon 9/22. Mikä varusteversio on Vastarakilla ja milloin toimitettu?
Techno 60 kWh ilman lisäherkkuja, rekisteröity 6/2021. Mullakaan se ei tarjonnut sitä, mutta valikoista kysymällä löytyi.

Mulle sanoi huolto puhelimessa, että huolto-ohjelma on 1 vuosi ilman kilometrirajaa. Äppi taas sanoi joskus, että 1 vuosi/60 tkm. Mene ja tiedä. Täytyy kysyä vielä uudelleen kun pitää olla huoltoon yhteydessä muutenkin. Mulla menee takapään kolinan takia iskarit vaihtoon. Osien toimitusaika 2 viikkoa, pajalle tammikuun alussa työreissujen takia.

Vastarakki

Jäsen
Minkälaisia talvikulutuksia teillä on ollut? Tänään oli sellaiset lukemat, että epäilen jonkin olevan pielessä. 85 km/h keskinopeudella 26 kWh satasella keskikulutus. Lähdin piuhan päästä ja pidin lämmityksen pienellä (18 c ja manuaalipuhallus). Pakkasta oli 15-20 astetta. Auto lämmittää akkua aktiivisesti, mutta akun lämmitys pumppaa päälle-pois muutaman sekunnin intervalleilla. Sain tuon videolle onneksi pitkässä alamäessä, kun hetkellinen kulutus heilahteli tasakaasulla 12-18-12-18.

MikaTH

Nuorempi jäsen
Minkälaisia talvikulutuksia teillä on ollut? Tänään oli sellaiset lukemat, että epäilen jonkin olevan pielessä. 85 km/h keskinopeudella 26 kWh satasella keskikulutus. Lähdin piuhan päästä ja pidin lämmityksen pienellä (18 c ja manuaalipuhallus). Pakkasta oli 15-20 astetta. Auto lämmittää akkua aktiivisesti, mutta akun lämmitys pumppaa päälle-pois muutaman sekunnin intervalleilla. Sain tuon videolle onneksi pitkässä alamäessä, kun hetkellinen kulutus heilahteli tasakaasulla 12-18-12-18.
Itse huomasin viikonloppuna aivan samanlaista käyttäytymistä kulutuksen suhteen. ER60:ssä. Johtuneeko nyt vähän kovemmasta pakkasesta sitten vain..alle -10 asteen lukemilla en tuollaista ole havainnut.
Mika

Viimeksi muokattu:

Vastarakki

Jäsen
Tuo on kyllä huono homma jos se noin typerästi toimii. Pysyy kulutus korkealla mutta akku ei oikeasti lämpene. Pitää tänään testata vielä vähän kun on melkein parikymmentä pakkasta. Omani menee iskarien vaihtoon pajalle niin pistän tän asian sinne listan jatkoksi.

Vastarakki

Jäsen
Mulla teki joskus saman yhdelle kumille jumalattomien helteiden. Palauttaminen tuosta näkymästä auttoi. Mitkä renkaat sulla on ja missä koossa? Mun talvirenkaat (Continentalin nastat 18") on ihan karseat ajaa noilla peruspaineilla. 2,7 eteen ja 2,6 taakse niin avot.

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Onpa tosi hyvä päivitys tullut eilen MyRenault sovellukseen iPhonessa, kun hävisi etälämmitys kokonaan koko appista. Hienosti!

Vastarakki

Jäsen
Siellä on jotkut isot muutokset käynnissä, mulla äppi on ollut enemmän tai vähemmän poissa käytöstä viime viikon perjantaista asti. Välillä löytyy toiminnot ja välillä ei, välillä auton tiedot on päivän vanhat ja välillä reaaliaikaiset.

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Tuli ihan uudet Logot ja kaikki. Iso päivitys oli, ja oikein innolla ootin että tuleeko nyt joku merkittäväkin parannus käyttökokemukseen niin päinvastoin. Yllättävän hyvin kylläkin itsellä toiminut tuo appi ja kaikki muutenkin, että sen puoleen ei pysty näin reilun vuoden jälkeen valittamaan.

Aashoul

Nuorempi jäsen
Täällä joutui laittamaan renault-tilin auton päässä uusiks jotta sai takas tiedot ja esim. etälämmityksen tuon appi-päivityksen jälkeen.

Mutta mikäs tämä homma on? Joku peli missä mulla jäi joku kohta pelaamatta oikein? Vai onko tämä nyt viimeisin päivitys ja jäi odttelemaan jo seuraavaa?

20231129_151937.jpg

Vastarakki

Jäsen
Kun auto on parkissa, vaihde D pois päältä, verkkoyhteys pelaa, mitähän muita niitä ehtoja olikaan. Kun nämä täyttyy niin pääset hyväksymään tuon asennuksen. Sitten se miettii sitä yön yli tai voit resetoida infonäytön painamalla infonäytön virtanappia pitkään --> asennus on valmis.

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Täällä joutui laittamaan renault-tilin auton päässä uusiks jotta sai takas tiedot ja esim. etälämmityksen tuon appi-päivityksen jälkeen.

Mutta mikäs tämä homma on? Joku peli missä mulla jäi joku kohta pelaamatta oikein? Vai onko tämä nyt viimeisin päivitys ja jäi odttelemaan jo seuraavaa?

katso liitettä 19383
Kun parkkeeraat auton, painat P-asentoon, LAITA KÄSIJARRU PÄÄLLE, ja sitten virrat pois niin se kysyy että asennetaanko. Sitten vaan antaa mennä. Nuo ovat ne "taustaehdot", mitä ei kerrota kyllä missään. Olisihan ne voinut tuohon näyttöön minusta samalla kirjoittaa. Itse vahingossa löysin tuon kun vedin mäkiparkissa käkkärin päälle ja alkoi kysellä. Siitä sitten päättelin ja kokeilin muutaman kerran kotipihassa ennenkuin asensin.

Aashoul

Nuorempi jäsen
Kun parkkeeraat auton, painat P-asentoon, LAITA KÄSIJARRU PÄÄLLE, ja sitten virrat pois niin se kysyy että asennetaanko. Sitten vaan antaa mennä. Nuo ovat ne "taustaehdot", mitä ei kerrota kyllä missään. Olisihan ne voinut tuohon näyttöön minusta samalla kirjoittaa. Itse vahingossa löysin tuon kun vedin mäkiparkissa käkkärin päälle ja alkoi kysellä. Siitä sitten päättelin ja kokeilin muutaman kerran kotipihassa ennenkuin asensin.
Tämähän se ratkaisu oli. Suuret kiitokset!

Kojuvi

Jäsen
Tänään oli 300 km ajolla kulutus 21 kWh/100km. Pakkasta 10-12, koko matka 80 km/h tietä, sisälämpö 20,5 auto, eco. Kyllähän tuo yli 30 % emmän kuin kesällä. Mikä enemmän ihmetyttää, että jäännösvarauksen arvio laski 150 km matkalla 51%:sta 41%:iin. Nykyään myös auton seisoessa tuntuu varausta katoavan lähes 5%/päivä!

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Nykyään myös auton seisoessa tuntuu varausta katoavan lähes 5%/päivä!
Se varmaan pitää akkua lämpimänä koska akusta ei kai paljon voi ottaa virtaa jos se ei ole vähintään jossain lämpötilassa jolloin sillä ei voi lähteä ajamaan ennen akun lämmittämistä.

Muuttohaukka

Nuorempi jäsen
Maanantaina ulkona -21C ja autossa sisällä +19,5C. Tällä yhdistelmällä tietokoneen mukaan 210km toimintamatka, jossa yksi kylmäkäynnistys ilman esilämmitystä. Ajoa tuli tuolloin 160 km ja rangea jäi se 50km. Riittävän hyvä toimintamatka itselle.

juakoppi

Jäsen
Piti rekisteröityä uutena sähkömeganekuskina ihmettelemään ihan samoja kulutus/virrankäyttöjuttuja, joista aiemmin on kirjoiteltu.

Moottoritiellä 110km/h nopeudessa näytti n.5sek välein semmosia 30:n kulutuspiikkejä... muuten kulutus pysytteli siinä 20 nurkilla. Pakkasta n.8 astetta.

Samoin kotilaturissa (pakkasta -7) auto on ladannut tavoitteeseen, niin senkin jälkeen auto näyttää imevän jatkuvasti 0,7kw teholla virtaa. Lataako tuo sitten pikkuakkua vai lämmittää ajoakkua... tiiä häntä. Onko tästä parempaa tietoa? Voiko tuota muokata jostain asetuksista? Toisaalta hyvähän tuo on jos tuolla säästää akun kapasiteettia pidemmässä juoksussa.

Minulla Hyundai vaihtui Meganeen ja on tämä kyllä mukava auto ajaa, sekä hiljainen. Ei varsinkaan näillä 20" renkailla pääse lähellekään hyundain kulutuslukemiin, mutta range kasvoi kuitenkin suuremman akun myötä...

MikaTH

Nuorempi jäsen
Aamulla oli puhelimessa ilmoitus My Renaultilta: VirtualKey, your smartphone is your key. Onko muille tullut vastaavaa vai tuleeko mulle vasta myöhässä?

Ylös Bottom