Mégane III

Renuko

Nuorempi jäsen
Vs: Mégane III

essentia- sanoi:
Hellurei!

Jonkin aikaa keskustelua sivusta seuranneena ajattelin pistää lusikkani tähänkin soppaan...
Viiden Opelin jälkeen ajattelin vaihtaa johonkin muuhun ja mukaan tarttui allekirjoituksen mukainen Rellu.
"Leidi" oli liikkeessä näyttelyautona joten sain sen mukaan suhteellisen nopeasti.
Tuntumat ovat olleet 95% hyvät, mutta muutama miinus joukkoon toki mahtuu...

Tammikuun lopussa olleen Luovutuksen jälkeen kovilla (-30) pakkasilla turbon säätöventtiili tilttasi ja tilalle asennettiin uusi. Tämän jälkeen ei mitään probleemaa sillä saralla. Vettä oli jäätynyt venttiiliin ja se aiheutti häiriön, huono alihankintaosa kuulemma...

Mutta sitten: täällä on paljon kehuttu tuota bluetooth-systeemiä, mutta mulla se ei tunnu pelaavan. Sekä puhelimeen (Nokian E52) että autoon on ajettu uusimmat softat mitä löytyy, mutta silti bt pätkäisee yhteyden aika ajoin (esim. 3km ajolla noin 3 kertaa) eikä aina palauta sitä uudestaan vaan puhelimesta pitää kytkeä bt pois ja takaisin päälle jonka jälkeen auto löytää yhteyden. Tätä on testattu parillakin Nokialaisella. Voiko vika olla Nokian päässä vai onko autossa joku feelu mitä ei yksinkertaisesti ole tajunnut ajatella? Vika ei ole iso, mutta sitäkin ärsyttävämpi. Välillä yhteys katkeaa puhelun aikana ja välillä muuten vaan. Olen myös pakottanut puhelimen käyttämään vain gsm-verkkoa huollon ohjeen mukaisesti, mutta sama pätkiminen jatkuu aina vaan. Onko täällä viisaammilla ideoita ongelman ratkaisuun?

Ajossa auto on mukava ja automaatti pelaa kuin unelma. 4000km ajon jälkeen kulutus on vielä vähän korkea luvattuun vähden (6l/100) mutta eiköhän se siitä hiljalleen tipu...

Samsung myös toimii moitteitta. Nokialaisenkin joskus omistaneena veikkaisin vikaa puhelimessa...

eevert

Nuorempi jäsen

Nokia E71 toimii ainakin moitteetta , ainakin vielä ja samoin Nokia 5200 express music . Muita puhelimia en ole kokeillut .

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!

Jallmari sanoi:
Itse veikkaisin päivähuomioajovalot. Mitä voitin? ;D

Heh. Mulla tulee "huomiovaloista" aina mielikuva 70-luvun Talmun keltaset rääpäleet.

Itse asiassa, jos olen oikein ymmärtänyt, niin jotenkin nykyäänkin on eroa valoilla jotka saavat palaa yksinään ilman parkki- & takavaloja (päiväajovalot?) ja ne jotka vaativat nuo taas kanssaan palamaan (huomiovalot?).

tuomas-82

Jäsen

essentia- sanoi:
Mutta sitten: täällä on paljon kehuttu tuota bluetooth-systeemiä, mutta mulla se ei tunnu pelaavan. Sekä puhelimeen (Nokian E52) että autoon on ajettu uusimmat softat mitä löytyy, mutta silti bt pätkäisee yhteyden aika ajoin (esim. 3km ajolla noin 3 kertaa) eikä aina palauta sitä uudestaan vaan puhelimesta pitää kytkeä bt pois ja takaisin päälle jonka jälkeen auto löytää yhteyden. Tätä on testattu parillakin Nokialaisella. Voiko vika olla Nokian päässä vai onko autossa joku feelu mitä ei yksinkertaisesti ole tajunnut ajatella? Vika ei ole iso, mutta sitäkin ärsyttävämpi. Välillä yhteys katkeaa puhelun aikana ja välillä muuten vaan. Olen myös pakottanut puhelimen käyttämään vain gsm-verkkoa huollon ohjeen mukaisesti, mutta sama pätkiminen jatkuu aina vaan. Onko täällä viisaammilla ideoita ongelman ratkaisuun?

Ajossa auto on mukava ja automaatti pelaa kuin unelma. 4000km ajon jälkeen kulutus on vielä vähän korkea luvattuun vähden (6l/100) mutta eiköhän se siitä hiljalleen tipu...

Veikkaisin myös, että ongelma johtuu tuosta Nokialaisesta. Käytän itse ko. järjestelmää iPhone4:sen kanssa ja se on toiminut mitä parhaiten, kerran on mennyt koko navi/audio systeemi täysin jumiin, mutta lähti taas toimimaan kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan. Sekä puhelutoiminnot että musiikinkuuntelu bluetoothin yli toimii tosi hyvin, eli ei moittimista vaikka muuten autossa kyllä remontti riittää...

Pappa

Jäsen

RemuGS sanoi:
Heh. Mulla tulee "huomiovaloista" aina mielikuva 70-luvun Talmun keltaset rääpäleet.

Itse asiassa, jos olen oikein ymmärtänyt, niin jotenkin nykyäänkin on eroa valoilla jotka saavat palaa yksinään ilman parkki- & takavaloja (päiväajovalot?) ja ne jotka vaativat nuo taas kanssaan palamaan (huomiovalot?).

No, mussutetaan nyt vielä tästä nimitysasiasta. Esim. Trafi ja muu viranomaistaho käyttävät huomiovalotermiä, koska ilmeisesti eivät ole halunneet ottaa käyttöön uutta termiä jo olemassa olevalle. Jonka pitäisi kai oikeasti olla "päiväajanajeluvalo", jos käännöstä halutaan suoraan käyttää. Minusta huomiovalo on hyvä termi, sillä sitähän ne valot tekevät - auton huomatuksi. Näkemistä ajaessa ne eivät auta pätkääkään.

emanuel gretan

Nuorempi jäsen

Vihdoinkin myös täällä Lounais-Suomessa onnistuu päivänajeluvalojen kytkentä ;D
Ja autoon olen edelleenkin erittäin tyytyväinen :D ...onneksi uskalsin hypätä uudelleen Renaultin kelkkaan.

mamipa

Jäsen

Moi,

Piti laittaa kesäkumit alle, mutta viimeinen rengas tai vanne teki tepposet, ei irtoa sitten millään. Toisenkin etuvanteen kanssa oli vähän jumia, mutta se irtosi kun muutaman kerran ravisti kunnolla rengasta. Toinen eturengas on edelleen paikallaan.
Poika on tulossa kylään ja kävi ostamassa crc:tä, pitää kokeilla sitä kunhan saan sen. Onko muita ehdotuksia? Ei viitsisi kovin väkivaltaisesti yrittää, ettei joku paikka hajoa. Eipä ole edellisen meganen eikä muidenkaan kärryjen kanssa tällaista ongelmaa ollut.

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!

En ota vastuuta tästä neuvosta mut olen nähnyt toimivan.:

pultit hivenen löysälle ja hitaasti liikkeelle ja pikanen jarrutus, mut ehdottomasti suoraan ajaen.

mamipa

Jäsen

RemuGS sanoi:
En ota vastuuta tästä neuvosta mut olen nähnyt toimivan.:

pultit hivenen löysälle ja hitaasti liikkeelle ja pikanen jarrutus, mut ehdottomasti suoraan ajaen.

Kyllähän se viimein irtosi, kun suihkautti crc:tä pulttien rei'istä ja vanteen navasta ja antoi vaikuttaa jonkin aikaa, mutta kunnolla piti potkia rengasta ennen kuin alkoi irrota. Pitää jatkossa laittaa jotain kuparitahnaa tms., oli sen verran ikävä kokemus.

essentia-

Nuorempi jäsen

jeps, kokeilin vielä vanhalla Sony Ericssonilla mikä on Rellun omalla listalla "hyväksyttyjen" puhelimien joukossa, eikä bt-yhteys ole pätkinyt. Pitänee katsella uutta luuria josko se siitä alkais pelaamaan...

osaisko joku vääntää mulle rautalangasta tämän päivä/huomioajovaloasetuksen mistä täälläkin on veivattu: mitä se käytännössä tarkoittaa ja mitä sillä saavutetaan, jos tällainen toiminto autoon kytketään, miten se toimii yms.??

3Gee

Aktiivinen jäsen

Vaihtelin tuossa pyhinä kitkat kesärenkaisiin ja vilkaisin samalla mitä vararenkaalle kuuluu. Katselin siinä sitten, että vararenkaan pinta oli hieman kostea ja ajattelin, että sinne on kondensoitunut talvella kosteutta. Otin sitten renkaan aurinkoon kuivahtamaan. Renkaan alta löytyikin sitten isompi ylläri eli vararenkaan "kaukalossa" oli arviolta n. 3 litraa vettä tai jotain muuta nestettä. :o Ilmeisesti siis alustasta tulee jostain vettä läpi tuohon muovikaukaloon vai onko muita veikkauksia? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Täytyy nyt seurata kertyykö sinne kosteutta kuivaamisen jälkeen lisää. Tavaratilan matot olivat kuivat, joten veden täytyy tulla jostain alakautta. :-\ Mulla on kontissa muovinen tavaratilan suoja, jonka alta ei kyllä kosteus pääse juurikaan haihtumaan. En silti usko, että kondensoitumalla voi tulla litrakaupalla vettä.

tuomas-82

Jäsen

3Gee sanoi:
Vaihtelin tuossa pyhinä kitkat kesärenkaisiin ja vilkaisin samalla mitä vararenkaalle kuuluu. Katselin siinä sitten, että vararenkaan pinta oli hieman kostea ja ajattelin, että sinne on kondensoitunut talvella kosteutta. Otin sitten renkaan aurinkoon kuivahtamaan. Renkaan alta löytyikin sitten isompi ylläri eli vararenkaan "kaukalossa" oli arviolta n. 3 litraa vettä tai jotain muuta nestettä. :o Ilmeisesti siis alustasta tulee jostain vettä läpi tuohon muovikaukaloon vai onko muita veikkauksia? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Täytyy nyt seurata kertyykö sinne kosteutta kuivaamisen jälkeen lisää. Tavaratilan matot olivat kuivat, joten veden täytyy tulla jostain alakautta. :-\ Mulla on kontissa muovinen tavaratilan suoja, jonka alta ei kyllä kosteus pääse juurikaan haihtumaan. En silti usko, että kondensoitumalla voi tulla litrakaupalla vettä.

On tietysti mahdollista, että vesi tulee alakauttakin, mutta silti veikkaisin sen valuvan jostain takaluukun tai takavalojen tiivistyksien välistä. Kondensoitunutta vettä ei voi olla noin paljon, eli kyllä se jostain vuotaa. Muistelisin, että Megane II:sen kanssa on ollut joillakin samaa ongelmaa, löytypä nopeasti googlella joku suomi24:sen keskustelunpätkäkin asiasta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/4284720

Kannattaa ehkä kysästä huollosta josko tietäisivät (mitä epäilen kyllä) ihan suoraan mahdollisen ongelmakohdan, josta vesi vuotaa.

tuomas-82

Jäsen

Millasiin kulutuslukemiin olette päässeet 1.5dci 110 Megane ST:llä? Oon itse varsin pettynyt kärryn kulutukseen, ei meinaa mennä alle 5 litran / 100km oikeen millään minkäänlaisessa ajossa. Ajotietokone näyttää sellasta viiden pintaan lukemaa ja tankkaus.com:n kautta pidetty seuranta vähän reilut 5 litraa, mikä on kyllä tänkokoselle autolle ja koneelle kyllä melko reilu lukema oma ajotyyli ja ajo-olosuhteet huomioiden. Ajo on suurimmaksi osaksi juuri kulutuksen kannalta edullisinta 60-80km/h maantieajoa, jossa näillä keleillä keskikulutuksen pitäisi olla ehdottomasti 4:lla alkava. Mutta toisin on, viimeinen tankkauksesta laskettu kulutus oli 5,08 L/100km.
Ajotaidoista en usko tämän johtuvan, koska kaikilla edellisillä autoilla olen päässyt oikein yrittämällä helpostikin tehtaan ilmoittamiin lukuihin, joillakin jopa allekin, mutta tän Rellun kanssa ei ole toivoakaan.

Pidän tarkkaa kulutusseurantaa ja katselin juuri tuossa edellistä 1.4d4d Aurista, jolla ajoin 102tkm ja koko pitoajan keskikulutus on 4,88 litraa/100km, sisältäen 2,5 vuoden ajalta kaikki vuodenajat. Sinänsä jännä, että paperilla Meganen lukemat ovat todella reilusti Aurista pienemmät, mutta käytännössä tilanne on kyllä ihan päinvastainen. Liekö sitten Rellu fuskannut ilmoittaessaan kulutuslukemia, vai onko autossa jotain vikaa tai onko syy vain se etten osaa ajaa...

tluaner

Jäsen

Moi. Minulla meni talvella nastarenkailla lähes joka tankkauksella alle viiden litran satasella, parhaimmillaan 4,7 l/100 km. Lukemat todellisia tankatun disumäärän perusteella laskettu. Nyt kesärenkailla (Contin PremiumContact 2) menee kyllä enemmän. Tosin viimeaikainen ajo on ollut lähes kaupunkiajoa, tempoilevaa sellaista. Katsotaan nyt. Odottelen alle viiden litran lukemia seuraavalla pidemmällä maantiereissulla. Tosin nuo Contit lisännevät syöntiä jonkun verran, samoin kesänopeudet ja ja no...aika reipas ja säästelemätön ajotyyli ;) Ja autohan oli 1,5 dCi ST manuaalilootalla.

Jänkäjäärä

Nuorempi jäsen

Moro! Muutaman tankkauksen perusteella alla oleva EDC automaatti kulutti alkukeväästä kaupunkiajossa 6,5 -6,9 l/100 km, nyt kesärenkailla enemmän maantieajoa. Kahden tankkauksen kulutukset 4,5 ja 5,4. Oletan että lukemat laskevat vielä, kun kiesi vähän "hioutuu", mittarissa vasta 3000 km.

essentia-

Nuorempi jäsen

mulla 4500km keskiarvo on 6,3l/100km, talvella lohkon puute nosti lukemaa ja nyt kesärajoitukset. Viime tankkaus oli jo 5,8 ja melkein kaupunkiajoa koko tankki, mitä nyt motaria silloin tällöin. Tyytyväinen oon jos omalla ajolla jää alle kuuteen, kuitenkin ajan sen verran paljon kaupunkiajoa. Kyseessä siis ST + EDC.

ps. tänään kävin ohjelmoimassa päivävalot paikallisessa huollossa. kustannus 40e ja näyttäis toimivan hyvin. kun ajoin autokatokseen niin heti välähti lähivalot päälle ja mittarivalot himmeni 8)

ripa

Jäsen

tuomas-82 sanoi:
Millasiin kulutuslukemiin olette päässeet 1.5dci 110 Megane ST:llä? Oon itse varsin pettynyt kärryn kulutukseen, ei meinaa mennä alle 5 litran / 100km oikeen millään minkäänlaisessa ajossa. Ajotietokone näyttää sellasta viiden pintaan lukemaa ja tankkaus.com:n kautta pidetty seuranta vähän reilut 5 litraa, mikä on kyllä tänkokoselle autolle ja koneelle kyllä melko reilu lukema oma ajotyyli ja ajo-olosuhteet huomioiden. Ajo on suurimmaksi osaksi juuri kulutuksen kannalta edullisinta 60-80km/h maantieajoa, jossa näillä keleillä keskikulutuksen pitäisi olla ehdottomasti 4:lla alkava. Mutta toisin on, viimeinen tankkauksesta laskettu kulutus oli 5,08 L/100km.
Ajotaidoista en usko tämän johtuvan, koska kaikilla edellisillä autoilla olen päässyt oikein yrittämällä helpostikin tehtaan ilmoittamiin lukuihin, joillakin jopa allekin, mutta tän Rellun kanssa ei ole toivoakaan.

Pidän tarkkaa kulutusseurantaa ja katselin juuri tuossa edellistä 1.4d4d Aurista, jolla ajoin 102tkm ja koko pitoajan keskikulutus on 4,88 litraa/100km, sisältäen 2,5 vuoden ajalta kaikki vuodenajat. Sinänsä jännä, että paperilla Meganen lukemat ovat todella reilusti Aurista pienemmät, mutta käytännössä tilanne on kyllä ihan päinvastainen. Liekö sitten Rellu fuskannut ilmoittaessaan kulutuslukemia, vai onko autossa jotain vikaa tai onko syy vain se etten osaa ajaa...

Olen taipuvainen ajattelemaan, että Renu on fuskannu ilmoittamissaan kulutusarvoissa omien intressiensä mukaisesti. Itselläni oli keskikulutus 5,9 litran luokkaa satasella, vain pitkällä kesälomareissulla pääsin maantienopeuksilla viiden tuntumaan. Talvella jopa yli kuuden. Paljon enemmän kuin "on luvattu". Tämä siis 1,9 litraisella dci-mallilla. Mutta voi pojat, kunpa tietäisitte, mitä Volvo kuluttaa! ??? :(

Ylös Bottom