Mégane III

Pappa

Jäsen
Vs: Mégane III

tluaner sanoi:
Pyyhkimet toimineen hyvin ja hyvin pyyhkivät lasin. Mutta yksi juttu, pitääkö sinne takalasille tulla vettä myös, ei ole näkynyt :o

Pyyhkimet toimivat kyllä hyvin, mutta vesi tulee vaan lasille liian myöhään ja näihin pohjoismaisiin keväisiin rapakeleihin aika heikkona norona. Kumma ettei vesipumpun ja pyyhkijöiden ajoitusta ole säädetty järkeväksi: ensin vesi lasille ja vasta sitten pyyhkijät viipottamaan. Ajovalojen pesupaine vaikuttaa myös aika heikolta. Ilmeisesti pumpun teho on vaatimaton, koska ruikkii ensin vasemman lampun ja sitten oikean. No saapihan ainakin lamput märiksi, että voi sitten itse pyyhkiä ne puhtaaksi. Ja nykyään kun pitää tuota veden kulutustakin tarkkailla, niin onhan sitten tämäkin asia tehtaan puolesta hoidettu. ;)
Jäikös manuaalin opiskelu alkuinnostuksessa vähän vajaaksi? :) Tökippä sitä oikean puoleista viikseä sinne koelautaan päin, niin eiköhän ala vettä tulla takalasillekin. Otin muuten itse ajotietokoneelta tämän automaattisen takalasin "hionnan" pois peruutettaessa. Pääsääntöisesti mielestäni melko turha toiminto.
Mikään auto ei ole vailla pikku "ominaisuuksia" :), mutta automaatti ST:n kuskin taivas pompsahtaa lähes avaruuteen. :D

RemuGS

KaikkiMerkkinen- niinkuin ruokainenkin!

Sica sanoi:
Ajovalojen pesupaine vaikuttaa myös aika heikolta. Ilmeisesti pumpun teho on vaatimaton, koska ruikkii ensin vasemman lampun ja sitten oikean. No saapihan ainakin lamput märiksi, että voi sitten itse pyyhkiä ne puhtaaksi. Ja nykyään kun pitää tuota veden kulutustakin tarkkailla, niin onhan sitten tämäkin asia tehtaan puolesta hoidettu. ;)

Olen itse eniten pettynyt juuri näihin PISSIpojan tehoihin- niin tuulilasilla, perälasilla kuin lampuissakin. Eikö Ranskassa tosiaankaan kura lennä koskaan?
Melkein tulee jo ikävä VAGgineiden sumuja vaikka nekin todella surkeet Saabin ja Volvon vehkeisiin.

Volvossakin suihki lampun kerrallaan- ohjekirjassa syyksi kerrottiin se ettei valoteho heikkenis kummallakin lampulla yhtäaikaa. Rellussa lienee kyllä kyse jostain muusta!

-x-t-r-

Nuorempi jäsen

Minäkin ihmettelin aluksi noita veden / viisareiden ajoitusta, mutta en ihmettele enää.
Ajettu uudella Megasella kolmosella vajaa vuosi / 30000km, ja lasiin tuli kivi. Vaihtoon menee. Eli ei se haittaa, vaikka vähän kuivana pyyhkii, ei se lasi kerkiä naarmuuntuu, sen verran heittelevät kivillä (kateuttaan) tuolla ajellessa.
Nyt mietin, missä tuon etulasin vaihdan. Mulla on sadetunnistin ja automaattinen ilmastointi, mutta onko "aterminen" tuulilasi. Mistä tuon tiedän, ja missä uskallan lasin vaihdattaa. Olisi kiva, että tuo sadetunnistin toimisi jatkossakin. Mulle tuo "amertinen" tuuliasi on vähän outo juttu.

Jänkäjäärä

Nuorempi jäsen

Minulla pari viikkoa täyttynyt Me ST 1.5 dCi EDC:n kanssa. Suurimmat miikat minäkin annan tehottomalle pissapojalle. Tosi pitkään saa lorottaa, että puhdasta tulee. Ikävästi vielä valuttaa raitoja näkökenttään, vaikka onkin jälkipyyhkäisy. Tässä suhteessä tulee ikävä pösöä - sen suihkuja ja sivuille puuhkäisyjä (ei koskaan valuttanut).

Kiveniskemänkin sain heti 300 kilsan jälkeen. Onneksi oli vain vajaa 2 cm. Teippasin heti ja vein korjattavaksi Espirit-hartsikäsittelyyn (saatiin häivytettyä lähes näkymättömiin, 50 €/2 v takuu).

EDC vaihtaa tosi huomaamattomasti, kun olen ajellut pintakaasulla ja cruisella. Tankkaamassa en ole vielä käynyt , mutta auto näyttää 7 alkavaa keskikulutusta. Ollut toistaiseksi pääasiassa lyhyttä kaupunkisahausta.

tluaner

Jäsen

ripa sanoi:
emanuel gretan sanoi:
Oli pakko rekisteröityä tänne mielenkiinnosta merkkiä kohtaan, vaikka aiemman renuseikkailun jälkeen kuvittelin, etten koskaan tämän merkkistä autoa hanki mutta nyt alla on tuo Megane ST, EDC -vaihteistolla ryyditettynä.
Mutta asiaan. Viime syksynä, kun kauppaa lähdin tekemään, kiinnostuin myös tuosta valoasiasta ja useita keskusteluja ja s.postiviestejä tuli automyyjän kanssa käytyä asiasta ja hän edelleen maahantuojan kanssa. Nyt kun tuo auto minulle vihdoin luovutettiin eilen, on siinä testattu, että päivänvalotoiminto toimii. Ominaisuus on vielä kytketty pois ja maahantuoja tulee suorittamaan tyyppikatsastuksen tuon ominaisuuden osalta Meganeen ja tämän jälkeen toiminto voidaan laillisesti kytkeä. Ajankohdasta ei ole vielä tietoa mutta asia kuitenkin etenee.

No mutta hienoa! 8)

Sain muuten sovittua erään liikkeen kanssa tuon päivänvalotoiminnan kytkemisen. Nyt vain mietityttää: onkos tää vielä ihan laillista hommaa ennen tyyppikatsastusta ja mahtaako vaikuttaa takuuseen? Mitähän kannattaisi tehdä: kytkentä kuntoon vai jäädä odottamaan maahantuojan ohjeita?

liisanpuisto

Jäsen

-x-t-r- sanoi:
Minäkin ihmettelin aluksi noita veden / viisareiden ajoitusta, mutta en ihmettele enää.
Ajettu uudella Megasella kolmosella vajaa vuosi / 30000km, ja lasiin tuli kivi. Vaihtoon menee. Eli ei se haittaa, vaikka vähän kuivana pyyhkii, ei se lasi kerkiä naarmuuntuu, sen verran heittelevät kivillä (kateuttaan) tuolla ajellessa.
Nyt mietin, missä tuon etulasin vaihdan. Mulla on sadetunnistin ja automaattinen ilmastointi, mutta onko "aterminen" tuulilasi. Mistä tuon tiedän, ja missä uskallan lasin vaihdattaa. Olisi kiva, että tuo sadetunnistin toimisi jatkossakin. Mulle tuo "amertinen" tuuliasi on vähän outo juttu.

Itsellä menee tuulilasi vaihtoon myös tuossa kuun vaihteessa. Kivi / nasta lensi kuskinpuolelle n. 3 cm kaiteen reunasta (ei mikään iso jälki...hädin tuskin näkyi edes osumaa) niin seuraavana aamuna kun menen autolle, niin 15 cm halkeama ikkunassa. Itsellä automaatti ilmastointi ja sadetunnistin..kysyivät sitä kun tilasin vaihdon...osaavat tilata oikeanlaisen tuulilasin rikkoutuneen tilalle.

Tuulilasi on nykyään niin iso osa koko korin rakennetta, jännitettä löytyy sen verran, että pienikin osuma voi halkaista lasin. No lasiturva korvaa, mutta 150e omavastuu menee kuitenkin maksuun...korjaavat samalla kärähtäneen etuvastuksen, joka on ollut korjaamatta nyt kevyet 3kk relluhuollon saamattomuuden ansiosta. siitä iso miinus. ME-autossa vaihdetaan tuulilasi.

Toivottavasti tuulilasin vaihdon jälkeen kuskinpuolelle naaman korkeudelle ei enää jää 10cm paskavanaa kun pyyhkii tuulilasinpyyhkijöillä...alkuperäinen sulka tehnyt alusta saakka sitä, nyt bosch:n sulka jatkaa samoilla linjoilla, joten syy ei voi olla muussa kun lasin profiilissa...myös skrabatessa tuulilasia olen huomannut, ettei skrabaa tasaisesti lasista vaikka samalla skraballa lähtee hyvin volkkarista jäät lasista koko terän mitalta????

Jakz

Aktiivinen jäsen

Puutun sen verran kanssa noihin pissapojan tehoihin että luulisi jo näissä uusissa olevan kunnossa kun kautta aikain relluissa ollut onnettoman tehoisia ::) Pyyhkii ensin muutaman kerran kuivana ja sitten saa ruikkia niin maan perkeleesti että saa puhtaaksi ;D Juur näillä kurakeleillä ottaa suunnattomasti pattiin tuo. Varsinkin 80km/h vauhdista eteenpäin aivan onnetonta. Valuu pesuvesi vaan alareunasta pois.

tluaner

Jäsen

No ihan hyvin ne mielestäni pyyhkii, mutta toisaalta eipä taida kokemusta paremmasta...että olen siis vähään tyytyväinen :D

P

PM

Vieras

Laitoin pari viikkoa sitten tilaukseen ST 1.4 TCE Dynamiquen. Tehdaslisävarusteina otin vain kaksoisksenonit ja metallivärin. Paikallisina varusteina tulee talvivarusteiden lisäksi irroitettava vetokoukku ja roiskeläpät eteen. Onko kenelläkään tietoa, minkä näköiset hirvitykset nuo läpät mahtaa olla?

turncoat

Jäsen

Sica sanoi:
Otin muuten itse ajotietokoneelta tämän automaattisen takalasin "hionnan" pois peruutettaessa. Pääsääntöisesti mielestäni melko turha toiminto.

Tuo "hionta"-toiminto ei ihan turha ole, kun eihän se pyyhi sitä takalasia jos ei etulasinpyyhkimetkin eivät ole toiminnassa / sadetunnistin niitä käynnistä.

Olen ihmetellyt myös sitä miksi pyyhkijät pyyhkivät ennen kuin lasinpesuneste tulee lasille. Huomasin ainakin omassa yksilössä sellaisen mielenkiintoisen seikan, että paikallaan ollessa neste tulee ensin ja sitten vasta pyyhkii, mutta vauhdissa pyyhkijät lähtevät heti liikkeelle. Joku turvallisuusjuttu? Varmasti siis tämäkin olisi muutettavissa ohjelmallisesti, aivan kuten ajovalojen automatiikkakin (päiväajovalot), jos vain huollossa edes vähän viitsisivät asiakaspalvelua harrastaa. Mutta turhapa tuota on edes kysyä, eivät kuitenkaan osaa mitään asialle tehdä vaikka olisi 5min homma ammattitaitoiselle Renault CLIPin käyttäjälle...

Jonkun verran olen saanut pesutulosta parannettua kääntelemällä nuppineulalla suuttimia enemmän sivuille ja toista ylemmäs ja toista alemmas. Mutta silti yli 80km/h vauhdissa yläreunaan jää paskaraitaa. Niin ylös ei voi kääntää että vauhdissa lentäisi riittävän ylös, kun sitten se jo osuu konepellin sisäreunaan ja roiskuu minne sattuu prkl.

tuomas-82

Jäsen

tluaner sanoi:
No niin, sisäänajo (1500 km) täynnä Megane ST 1,5 dCi:llä. Kulutus oli edellisen tankkauksen perusteella 5,29 l/100 km. Autoon olen oikein tyytyväinen. Mukavan hiljainen vielä 80:n vauhdissa nastarenkaillakin (Hakkapeliitta 7). Ajettavuus mutkateillä ihan mahtavaa jopa nastarenkailla. Suorilla tuulisilla aukeilla on havaittavissa ihan vähän vaeltelutaipumusta, mutta missäpä autossa ei olisi. Muuten menee junamaisesti eteenpäin. Mahtaapa olla elämä kivaa, kun saan kesärenkaat alle ;D

Kai se sivutuuli vie kaikkia autoja jonkun verran, tuskin mikään on täysin tunteeton sille... Laitoin itse viime vk kesärenkaat alle tätä Ranskan reissua varten ja täytyy kyllä sanoa, että ajettavuus parani ihan uskomattomasti kitkoihin verrattuna, joskin melutaso kyllä lisääntyi melko paljon (Continental Sport contact3 renkailla). Suuntavakaus on kyllä erinomaisen hyvä eikä ajettavuutta voi muutenkaan yhtään moittia kovemmassakaan menossa. Kokeilin eilen huvikseen Saksan puolityhjällä autobaanalla vähän ennen Dusseldorfia miten 1.5dci jaksaa kulkea ja ihan kivastihan se meni, parin kilsan jälkeen sai kerättyä hienot 196km/h mittariin. En tiedä oisko 200 mennyt rikki optimiolosuhteissa, ehkä ei, ja toisaaltaan mitäpä sen on väliä.

Hieno peli kaikenkaikkiaan, mutta itseäkin kuten kaikkia muitakin täällä ärsyttää toi pesunesteen tulon pitkä viive lasille, etenkin kun tietää mitä pyyhkijät tekee lasille kun 2 ekaa pyyhkäsyä tehdään ilman vettä...

tluaner

Jäsen

PM sanoi:
Laitoin pari viikkoa sitten tilaukseen ST 1.4 TCE Dynamiquen. Tehdaslisävarusteina otin vain kaksoisksenonit ja metallivärin. Paikallisina varusteina tulee talvivarusteiden lisäksi irroitettava vetokoukku ja roiskeläpät eteen. Onko kenelläkään tietoa, minkä näköiset hirvitykset nuo läpät mahtaa olla?

Ei ole eturoiskeläpät pahan näköiset. Mullon sellaset.

Pappa

Jäsen

turncoat sanoi:
Tuo "hionta"-toiminto ei ihan turha ole, kun eihän se pyyhi sitä takalasia jos ei etulasinpyyhkimetkin eivät ole toiminnassa / sadetunnistin niitä käynnistä.

Enhän minä kirjoittanut, että pakki-takalasin pyyhin toiminto "ihan turha" olisi. Paljon riippuu siitä onko auto ulkona vai tallissa/katoksessa. Oma biilini on katoksessa. Esimerkki arkitodellisuudesta: Ajosta autokatokseen, sadetunnistin toiminto päällä ja takalasi pesemättä ja äkkiä sisälle vaimoa ja koiraa taputtelemaan. Seuraavan kerran lähtiessä (useimmiten peruuttaen)tuulilasiin on voinut tulla vähän kastetta, vanhoja valumavesiä tai sadetunnistin sekoilee muuten vaan, niin siellähän tuo pyyhin hinkkaa kuivaa rapaista takalasia. Tietysti tämä voidaan välttää muistamalla huolehtia pesut edellisen ajon jälkeen, mutta kun on tuo sama vanha pää kesät talvet. :)

Kyllähän niitä suuttimia saa vähän suuntailtua, mutta perusongelma on kuitenkin ajoitus ja paineen pienuus. Nimittäin, kun vettä halutaan tuulilasille, sitä pitää tulla kunnolla riittävän ylös eikä liruttelemalla pitkiä aikoja tuulilasin alareunaan. Veden kulutus voi näin toimien olla jopa pienempi. Täytynee tätä asiaa selvitellä huollon/maahantuojan kanssa.

tluaner

Jäsen

Sica sanoi:
tluaner sanoi:

Muistatko yhtään paljonko maksoivat? Vai saitko tingittyä samaan hintaan?

Sain tingittyä ne samaan hintaan, joten hinnasta ei mitään hajua. Ja lisäkyssäri: Millä kesärenkailla Megane ST nyt toimitettiinkaan? Hah, itse vein kesärenkaan saman tien rengashotelliin renkaat saatuani, enkä edes vilkaissut merkkiä ja mallia :P

Pappa

Jäsen

tluaner sanoi:
Sain tingittyä ne samaan hintaan, joten hinnasta ei mitään hajua. Ja lisäkyssäri: Millä kesärenkailla Megane ST nyt toimitettiinkaan? Hah, itse vein kesärenkaan saman tien rengashotelliin renkaat saatuani, enkä edes vilkaissut merkkiä ja mallia :P

Piti oikein käydä katsomassa varastossa. Kas, kun huomasin, että suojapussissa siirsin gummit vaan suojaan olettaen, että misukat ne varmaan. Mutta eipäs olleetkaan vaan GY:t. Malli jäi epäselväksi, kun oli vähän hämärää. Saas nähdä minkälaiset ovat. Itsellä ei ole mitään aikaisempaa kokemusta.
Malli tarkennus.
Kävin Goodyearin sivuilla ja sieltähän se löytyi: EfficientGrip. Kehuvat itse omaa rengastaan hyväksi. :)

Pappa

Jäsen

PM sanoi:
Sica sanoi:
tluaner sanoi:

Muistatko yhtään paljonko maksoivat? Vai saitko tingittyä samaan hintaan?

Hinta oli 85 euroa.

Aika paljon. Tuossa edellisessä farkussa en huomannut, että kivisuihkut olisivat jättäneet mitään jälkiä. Mitenkähän lienee tämän uuden kanssa? Täytyy seurata tilannetta.

jp68

Jäsen

Ostin myös roiskeläpät eteen ja täällä ne maksoivat 50e. Asensivat samaan hintaan paikoilleen auton varustelun yhteydessä.
Ihan fiksun näköiset mielestäni.

Ylös Bottom