tluaner sanoi:Miepä kysäisen ensi viikolla, kun käyn hoidattaa päivävalo-ohjelmoinnin kondikseen.
Sica sanoi:- pysyvätkö päivävaloasetukset, kun tehdään seuraava softapäivitys vai häviävätkö bittiavaruuteen kuten maahantuojan edustaja väitti?
RemuGS sanoi:Minulla kesti ainakin yhden EDC-päivityksen, joka oli muuten jo toinen tämän vuoden aikana!
d_a_mage sanoi:No onhan se vaihtelua foorumilla päivittelyyn. Voi, voi, kun päivävalot eivät toimi ;D
Oot itsekin osallistunut tuohon keskusteluun ainakin yhdestä vaivasta: http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=6947.0Sica sanoi:RemuGS sanoi:Minulla kesti ainakin yhden EDC-päivityksen, joka oli muuten jo toinen tämän vuoden aikana!
Mitähän noilla päivityksillä parannettiin? Meneeköhän tämä autoilu tämmöiseksi, että joka toinen kuukausi joutuu käymään päivittelemässä?![]()
Sica sanoi:Mitähän noilla päivityksillä parannettiin?
RemuGS sanoi:Käynti liittyi pakkasilla esiintyneisiin vaihtamisongelmiin.
Sica sanoi:Meneeköhän tämä autoilu tämmöiseksi, että joka toinen kuukausi joutuu käymään päivittelemässä?![]()
relluäijä sanoi:Nyt kun tästä navigaattorista on ollut puhetta, niin kysäisenpä toimiiko muilla tuo automaattinen yö/päivä-asetus?
relluäijä sanoi:Jos laitan sen päälle, niin minulla navigaattoriin tulee yövärit ja ne siinä pysyvät oli sitten päivä tai yö,
turncoat sanoi:Missä on muuten sadetunnistin? Ihan mielenkiinnosta vaan... taustapeilin takana auton sisäpuolellakin on joku silmä, sen peittäminen ei tuntunut tekevän mitään.
Sica sanoi:Sadetunnistin ei reagoi käteen, mutta heitäppä vettä lasille(jostain astiasta ehkä kuitenkin). Jopa lähtee pyyhkijät viuhtomaan. Olen koittanut netistä löytää tästä tunnistintoiminnoista tietoa - huonolla mestyksellä.![]()
Joker-1979 sanoi:Sica sanoi:Sadetunnistin ei reagoi käteen, mutta heitäppä vettä lasille(jostain astiasta ehkä kuitenkin). Jopa lähtee pyyhkijät viuhtomaan. Olen koittanut netistä löytää tästä tunnistintoiminnoista tietoa - huonolla mestyksellä.![]()
Onko tuo tosiaan noin? Muistelisin että aikoinaan omistamassani Citikassa toimi kunhan joku vieras esine tuli tuon tunnistimen eteen. Luulis että periaateeltaan toimis nykyautoissakin samalla tavalla.
Sica sanoi:On se vaan näin. Rellussahan on valon mittaus sadetunnistimen kanssa samassa "silmässä". Eli ei voi reakoida peittämiseen esim. kädellä. Sadetunnistinhan käynnistäisi muutoin pyyhintoiminnon aina pimeällä ajettaessa.
"Silmän" tekniikka on varmaankin aika yksinkertainen, en vaan millään meinaa tajuta sitä. Olisiko täällä foorumilla jollekin tämä tekniikka paremmin hanskassa?
turncoat sanoi:Minä veikkaisin että se infrapunavalo / mittari on se siinä taustapeilin takana sisäpuolella oleva silmä, eihän se ulkopuolella oleva valontunnistin voi mitenkään koko tuulilasia mittailla vaikka olis minkälainen laajakulmalinssi. Tai sitten ne molemmat toimivat yhteistyössä.