Helpompaa olisi ollut ottaa lampunpesurien sulake irti.
Olen googlettanut ja vaikka mitä ja en löytänyt, täältä yritin hakea ja en löytänyt... No hyvä tietää...Olikohan numero 3 sulake siellä konehuoneen rasiassa. Samassa sulakkeessa ei ollu muita toimintoja.
Mä olin toiseen ketjuun keväällä linkittäny meganen sulakkeet. Pistetään sama nyt tännekin https://aijaa.com/IGArxt
Mä olin toiseen ketjuun keväällä linkittäny meganen sulakkeet. Pistetään sama nyt tännekin https://aijaa.com/IGArxt
Loppusummasta taitaa mennä tulppiin ja vaihtoon lähes se 200e. Mitä uudempi auto,sen kalliimpaa se on.
Aika paljon on esim. 10 vuoden aikana nousseet nuo hinnat.Itse olen yrittänyt ymmärtää hinnoittelua järkevästi käyttämällä Motonetin/AD varaosaliikkeitä/korjaamolta, sillä lähes sadan euron tuntihinta ei oikein nappaa. Taannoin erääseen Vivaro kysyttiin Metroautossa tukivartta nivelineen ja puslineen kun eivät edes muuta tarjonneet. Odotusaika olisi ollut noin 2 viikkoa ja hinta asennuksen kanssa lähes sen 400€. Kaveri kysyi,että onko Rellun rimpulat tehty kullasta? Suomalaisesta nettikaupasta tilattiin laadukkaampi tarvike TRW ja asennus Ad korjaamolla. Hintaa tuli se 160€. Ymmärrän kyllä merkkiliikehuollon, mutta miksi niiden marmoritistikien hinnoittelu on niin syvältä. Nykyäänhän hinnoittelu menee osa+ vaihtotyö jolloin hinta tulee vieläkin Suuremmaksi.
Itse käytän auton vain öljynvaihdossa, eli öljyt ja öljynsuodatin, ja leiman saa vihkoon. Turhaa maksaa täydestä huoltopaketista kun se on suurimmaksi osaksi tarkistuksia ja suodattimien vaihtoja, jotka voi tehdä itsekin.
Ei kai ne tulpat vuosien mukaan mene vaan kilometrien. 1.4 litraisessa tulppien vaihtoväliksi on määritetty 120tkm. Luulisi saman olevan 1.2:ssa. NGK ainakin lupailee iridium tulpilleen 120-160tkm vaihtoväliä.
Ei kai ne tulpat vuosien mukaan mene vaan kilometrien.
Eipä juurikaan muuta moitetta kuin käsijarrun jäätyminen kiinni (perus Rellua) ja nykyautojen perusvaiva; liian leveät renkaat vs paino; sopivalla kelillä liitää loskan/lumen päällä.
Niinä muutamina päivinä kun meinaa etulasilla olla ongelmaa käyttää lämppäriä käsisäädöllä ja taas mennään.
Aina on käymään lähtenyt pakkasen määrästä riippumatta eikä pilkkihaalareita ole tarttenut lämpimänä pysyäkseen![]()
Mielenkiintoinen juttu tuo käsijarrun jäätyminen. Itselläni ei ollut kässärin jäätymisen kanssa mitään ongelmia, kunnes huollossa herkistivät/kiristivät sen. Tämän jälkeen on aina ennen liikkeelle lähtemistä olleet jumissa. Ne toimivat siis paremmin vanhoilla "löysemmillä asetuksilla"![]()
Kaksi naksausta pitäisi olla tyhjää ja vasta kolmannella naksulla käsijarrun linkku irtoaa linkun rajoittimesta. Se on rellun virallinen säätö. Omat jarruni kyllä säädin niin että yksi naksu tyhjää ja toisella liikkuu.