Mégane III

Tipaton_Rellu

Jäsen
Vs: Mégane III

Merkkihuollossa kaiken kattava ilmastointiremppa/huolto 150e.

Sisältää järjestelmän purkamisen, kuivauksen, desinfioinnin ja kompuran huolto (öljy+hihna, jos oikein muistan) ja tietty kylmäaineet.

Enää ei tarvitse arvailla, tolla pärjää monta vuotta 8)

Tipaton_Rellu

Jäsen

Whee sanoi:
Ruiskutat sinne kytkimen pääsylinteri haitarikumin alle voiteluainetta.

Jonkun aikaa piti bosailla aika veemäisissä asennoissa, mutta lopulta onnistuin. Ruuvarin kärjellä raotin varovasti kumia ja samalla tuikkasin spraypullon pillin sinne väliin ja suihkutin lubrikantit kohteeseen. Kärkipihdeillä vielä justeerasin kumin oikealle paikelleen ja se oli siinä. Heti hiljeni.

Kiitos vinkistä! :D

tiva55

Rellumies

Nyt on ilmastointi kunnossa. 124€ tuli maksamaan kun vaihtoivat samalla aktiivihiili-raitisilmasuodattimen. Desinfiointi kannatti kun hävisi tunkkainen haju. Kylmäaine oli käytännössä hävinnyt kokonaan, 10% oli vain jäljellä. Ihmeesti se kylmäaine vaan katoaa viidessä vuodessa ilman vuotoakin. Edellisessä I-Meganessa säilyi kylmäaineet sen 10 vuotta mitä sillä itse ajelin.

jk_single

Jäsen

Rellumies1 sanoi:
Nyt on ilmastointi kunnossa. 124€ tuli maksamaan kun vaihtoivat samalla aktiivihiili-raitisilmasuodattimen. Desinfiointi kannatti kun hävisi tunkkainen haju. Kylmäaine oli käytännössä hävinnyt kokonaan, 10% oli vain jäljellä. Ihmeesti se kylmäaine vaan katoaa viidessä vuodessa ilman vuotoakin. Edellisessä I-Meganessa säilyi kylmäaineet sen 10 vuotta mitä sillä itse ajelin.

Kävin viime viikolla täyttämässä 2011 Megane 130 TCe:n ilmastointia. 295g oli jäljellä, noin 500g oli muistaakseni nimellismäärä. En tiedä onko aikaisemmin täytetty.

Tipitce

Jäsen

jk_single sanoi:
Rellumies1 sanoi:

Kävin viime viikolla täyttämässä 2011 Megane 130 TCe:n ilmastointia. 295g oli jäljellä, noin 500g oli muistaakseni nimellismäärä. En tiedä onko aikaisemmin täytetty.

Oman Meganen ilmastointi täytettiin viime keväänä, auto silloin nelivuotias ja ajettu 70tkm aina automaatti-ilmastointi päällä. Järjestelmässä oli 364g ja täyttö 480g. Hinta oli 99€ merkkihuollossa, hinta pitää sisällään myös liudan tarkastuksia.

Tuo mikrobikäsittely tehdään monesti siten että autoon laukaistaan puhdistusaine-aerosoli suhisemaan ilmastointi päällä, puhallus täysillä ja ilmanvaihto sisäkierrolla. Itse tehnyt tuon joka syksy ihan itse, aine taitaa maksaa jotain 15€. Auttaa pitämään hajuja kurissa.

Digip

Jäsen

Ajattelin että hommaan tuohon Meganeen vahvistimen mikä tulee auton omien johtojen väliin jotta saisi edes hieman parannettua äänenlaatua. No vahvistin ja johtosarja löytyi, asennus oli 10min mutta ei sitten tule ääntä kuin puoli sekunttia kunnes menee mykäksi, vahvistin on päällä ja volumea kun nostaa niin suhisee, mutta pihahdustakaan ei alun jälkeen kuulu. Hetken sain soimaan normaalisti kun auto oli käynnissä, mutta toisella yrittämällä ei sitten soinnutkaan ja vaikka mitä koitti ei ääntä tullut kuin se puolisekunttia alussa.

Näin ainakin sitten sellaisen auton kohdalla missä on Tomtom navigaattori integroituna. Sen hetken mitä vahvistin toimi ja säädin linjatasoja kohdilleen niin parannus olisi ollut huomattava.

https://www.hifitalo.fi/macaudio-micro-fit-40---vahvistin-iso-liittimiin

Ei se auta, seuraava vaihtoehto sitten olisi koko alkuperäisen navin ja mankan purku pois ja jälkiasenteista mankkaa tilalle, mutta en jaksa enää ruveta vääntämään, olkoot paska, onneksi palautuksena saa rahat takaisin!

kimbe

Tunnettu jäsen

Digip sanoi:
kimbe sanoi:
Digip sanoi:
Ei se auta, seuraava vaihtoehto sitten olisi koko alkuperäisen navin ja mankan purku pois ja jälkiasenteista mankkaa tilalle
Miksi navi pitäisi pois purkaa?
En tunne navia ja miten se on rakennettu, mutta ainakin se on yhteydessä radioon?
Onhan se joo, mutta niitä can-purkkeja kyllä saa väliin, jolla TomTomin saa pidettyä hengissä (ja rattiohjaimen). Ei tosin ihan halpoja ole nekään, pari sataa kaapeleineen, mutta huomiona kuitenkin, että ei sitä navia välttämättä tappaa tarvitse tuon radion vaihdon takia.

Digip

Jäsen

kimbe sanoi:
Digip sanoi:
kimbe sanoi:
Digip sanoi:
Ei se auta, seuraava vaihtoehto sitten olisi koko alkuperäisen navin ja mankan purku pois ja jälkiasenteista mankkaa tilalle
En tunne navia ja miten se on rakennettu, mutta ainakin se on yhteydessä radioon?
Onhan se joo, mutta niitä can-purkkeja kyllä saa väliin, jolla TomTomin saa pidettyä hengissä (ja rattiohjaimen). Ei tosin ihan halpoja ole nekään, pari sataa kaapeleineen, mutta huomiona kuitenkin, että ei sitä navia välttämättä tappaa tarvitse tuon radion vaihdon takia.

No se juuri että jos mankka maksaa sen 200€ ja johdot ym. hilppeet 200€ niin alkaa menemään ihan älyttömyyksiin yhden mankan takia. Nyt kun olisi tuolla reilulla 200€ selvinnyt niin olisi ajanut asian hyvin, mutta ei tähänkään taas tunnu olevan oikotietä...

Digip

Jäsen

kimbe sanoi:
Digip sanoi:
kimbe sanoi:
Digip sanoi:

Onko antaa linkkiä tuollaiseen adapteriin millä saa Tomtomin säilytettyä? Katsoin muutamia johtoja (hifitalo ja autostudio) ja niissä näytti liittimet erilaisilta kun mun autossa.

kimbe

Tunnettu jäsen

Digip sanoi:
Onko antaa linkkiä tuollaiseen adapteriin millä saa Tomtomin säilytettyä? Katsoin muutamia johtoja (hifitalo ja autostudio) ja niissä näytti liittimet erilaisilta kun mun autossa.
Itellä Cliossa tällaiset Paserin palikat:
2008-2011: http://automotive.paser.it/en/p/89/NaviBack-Renault-Fakra/
2012-2016: http://automotive.paser.it/en/p/415/NaviBack-Renault-OEM/

Ja ainakin InCarTec kauppaa vastaavia:
https://incartec.co.uk/Renault/Megane-III/Stereo-Upgrade-Single-Din
https://incartec.co.uk/Pages/Product.aspx?P=4969

Digip

Jäsen

kimbe sanoi:
Digip sanoi:
Itellä Cliossa tällaiset Paserin palikat:
2008-2011: http://automotive.paser.it/en/p/89/NaviBack-Renault-Fakra/
2012-2016: http://automotive.paser.it/en/p/415/NaviBack-Renault-OEM/

Ja ainakin InCarTec kauppaa vastaavia:
https://incartec.co.uk/Renault/Megane-III/Stereo-Upgrade-Single-Din
https://incartec.co.uk/Pages/Product.aspx?P=4969

Kiitos, molemmat näyttää oikeilta, mutta onko... Huonoja kokemuksia noista johtosarjoista mitkä ei sittenkään sovi...

s1HRsBum.jpg

Tipaton_Rellu

Jäsen

Nyt tarvittas kokemuksia eri merkkisistä pyyhkijänsulista!

Asensin ensin Championin rungottomat, jotka ovat olleet luottomerkkini. Ne toimivat hyvin sen kolme kuukautta ja sitten alkoivat jättää rantuja. Vaihdoin merkin Valeoon ja ihan sama juttu niilläkin, noin kolme kuukautta toimivat ennen kuin alkoi jäädä lasiin viiruja. Motonetistä hankittuja olivat, eli ei pitäisi olla vanhaa tavaraa. Pyyhin kyllä liinalla sulat, mutta se ei vaikuttanut asiaan.

Vaatiiko tuo tuulilasi jonkin muun merkkiset tai malliset sulat? Mitkä sulat teillä pelittää?

maximi

Jäsen

Tipaton_Rellu sanoi:
Nyt tarvittas kokemuksia eri merkkisistä pyyhkijänsulista!

Asensin ensin Championin rungottomat, jotka ovat olleet luottomerkkini. Ne toimivat hyvin sen kolme kuukautta ja sitten alkoivat jättää rantuja. Vaihdoin merkin Valeoon ja ihan sama juttu niilläkin, noin kolme kuukautta toimivat ennen kuin alkoi jäädä lasiin viiruja. Motonetistä hankittuja olivat, eli ei pitäisi olla vanhaa tavaraa. Pyyhin kyllä liinalla sulat, mutta se ei vaikuttanut asiaan.

Vaatiiko tuo tuulilasi jonkin muun merkkiset tai malliset sulat? Mitkä sulat teillä pelittää?
Hieman eri auto (Laguna III) ja varmaan eri pituiset sulat (65 ja 40 cm), mutta kokeiltu on sekä Valeota että Bosch:ia (muita ei oikein löydä tuohon 3-laggeen). Olen saanut sekä hyviä että huonoja yksilöitä molemmilta merkeiltä, joten oman kokemukseni perusteella otan ne mitkä sattuu hyllystä löytymään ja varaudun vaihtamaan hieman useammin niitä sulkia.

Olisin kyllä erittäin kiinnostunut kokeilemaan Championeitakin, mutta niiden saatavuuden kanssa on ollut ongelmia...(="en ole vielä autoon sopivia löytänyt...")

Tmex

Clio IV

Champion sulissa kiinnityspiste sulanvarteen on tehty rumaksi mötikäksi, kun taas Valeollaa se on virtaviivaisempi. Kyseessä Clio IV sulat.

Mr.Blue

Mustat Rellut

Mulla ei Laguna III:ssa ole oikein mitkään sulat viime aikoina kestäneet sen jälkeen kun tuulilasi vaihdettiin. Tuntuu, että kaikki sulat alkavat korkeintaan muutamassa viikossa tekemään rantuja. Olisiko niin, että vaihdettu lasi on jotenkin erilaista materiaalia kuin alkuperäinen ja kun siihen on tullut iskemiä tai muuta vastaavaa kulumaa, niin lasin pintaan tulee teräviä säröjä, joita sulat eivät kestä? Aikaisemmin ei tosiaan samassa laajuudessa ollut ongelmia, vaan sulat kestivät pidempään. Itse käytän pääasiassa Valeon sulkia, ne pyyhkivät sivistyneimmin. Boschin sulkia välttelen eniten.

MTI

Aktiivinen jäsen

Mulla on taas boschin rungottomat kestänyt jo 4 vuotta ja edelleen hyvin pyyhkii 8)

kurtsi

Kia Niro EV

Mr.Blue sanoi:
Mulla ei Laguna III:ssa ole oikein mitkään sulat viime aikoina kestäneet sen jälkeen kun tuulilasi vaihdettiin. Tuntuu, että kaikki sulat alkavat korkeintaan muutamassa viikossa tekemään rantuja. Olisiko niin, että vaihdettu lasi on jotenkin erilaista materiaalia kuin alkuperäinen ja kun siihen on tullut iskemiä tai muuta vastaavaa kulumaa, niin lasin pintaan tulee teräviä säröjä, joita sulat eivät kestä? Aikaisemmin ei tosiaan samassa laajuudessa ollut ongelmia, vaan sulat kestivät pidempään. Itse käytän pääasiassa Valeon sulkia, ne pyyhkivät sivistyneimmin. Boschin sulkia välttelen eniten.

lll Grand Scenickin uusi tuulilasi on todella nihkeä verrattuna alkuperäiseen. Huomaa erityisen hyvin, kun puhdistaa lasin sisäpintaa, ei meinaa rätti liukua lasia pitkin ollenkaan. Olen kokeillut eri puhdistusaine merkkejä ja myös pelkkää mikrokuituliinaa sekä erilaisia kankaita.

Boschin sulat olleet tähän asti parhaat, Valeot hyvänä kakkosena.

Digip

Jäsen

Tällä kun pesee

http://www.autodude.fi/tuote/lasinpesuaine_valetpro_glass_cleaner/

ja tällä pyyhkii niin ei jää raitoja ja lika lähtee heti!

http://www.autodude.fi/tuote/lasinkuivausliina_gtechniq_mf5/

Ei tarvitse tapella lasin pesun kanssa vaan kerralla puhdasta!

Ylös Bottom