Katsastettu 2.4. Hyväksytty, ei huomautettavaa. Seuraava katsastus 10.6.2026 mennessä. Mittarilukema 330000. Eli aika paljon tulee vuodessa kilometrejä.Renault Kadjar, 2016,1,5dsl, 255000km.
Hyväksytty. Ei huomautettavaa. Seuraava katsastus 2025.
Siinä nielee jo rellu kiitettävästi kilometrejä vuoteen, ensi katsastukseen 400tkm raja rikki.Katsastettu 2.4. Hyväksytty, ei huomautettavaa. Seuraava katsastus 10.6.2026 mennessä. Mittarilukema 330000. Eli aika paljon tulee vuodessa kilometrejä.
Mites Juntusen oma suodatin näin viikonlopun jälkeen ?0 kai hiukkassuodattimellisesta pitäis aina tullakin. Yksi katsastusmies joskus sanoi, että jos tulee enemmän, se on mittalaitteen letkuun jäänyttä edellisen auton nokea.
Toki niinkinpäin, että jos hiukkassuodatin pikkuhiljaa tukkeutuu palaneesta moottoriöljystä jäljellejääneellä tuhkalla, niin se suodattaa entistä pienempiä hiukkasia. Varmaan tuon voi arvioida siitä mikä paine-ero on heti polton jälkeen ja verrata sitä uuden suodattimen arvoihin. Pointti siis on, että parantunut K-arvo ei kerro siitä että hiukkassuodatin toimisi paremmin vaan että se on tukkeutunut. Tãstä tuskin nyt kuitenkaan on kysymys jos ECU on sitä mieltä että suodattimen saa poltettua riittävän hyvin läpivirtaavaksi.
C3 öljyllä? Mikä ero Kadjar 1.5dsl moottoriin, jossa pitää käyttää C4 luokiteltua öljyä?Ekalla läpi !
Mittarissa nyt reippaat 345thkm ja K-arvo vaan paranee. Edit. Kone kunnossa ja vieläpä alkuperäisellä hiukkasloukulla & C3 5w/40 öljyilläOn tämä ST 1.5dCi Megane III vaan kova Käyttöauto!
katso liitettä 21030
Kerroppa lisää, miten tukkeutunut suodatin päästää enemmän hiukkasia läpi kuin tukkeutumaton suodatin? Onko siinä jokin ohivirtausventtiili niinkuin öljynsuodattimissa?Mites Juntusen oma suodatin näin viikonlopun jälkeen ?
"Korkea K-arvo (savutusarvo) viittaa tukkeutuneeseen hiukkassuodattimeen, mikä voi aiheuttaa auton hylkäämisen katsastuksessa"
Toim.huom.
Toki tietenkin hylky voi tulla myös edellisen asiakkaan tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta, ainakin "jonkun" katsastusmiehen mukaan![]()
Yleisin syy on se, mitä tukkeutunut hiukkassuodatin tekee ja usein se johtaa siihen, että nokihiukkaset poistuvat pakokaasun mukana suoraan katsastusmiehen haaviin ja K-arvo nousee ja jopa hylky uhkaaKerroppa lisää, miten tukkeutunut suodatin päästää enemmän hiukkasia läpi kuin tukkeutumaton suodatin? Onko siinä jokin ohivirtausventtiili niinkuin öljynsuodattimissa?
Edelleen jää epäselväksi, miten tukkeutunut hiukkassuodatin voi päästää ennemmän hiukkasia läpi. Toki kuka vain voi mitä vain sanoa, mutta kaikki eivät kykene sanomaansa perustelemaan. Tällöin jää epäilys että asia ei olekaan niin kuin asian esittäjä väittää ja antaa kuvan, että hän ei edes tiedä mistä puhuu.Yleisin syy on se, mitä tukkeutunut hiukkassuodatin tekee ja usein se johtaa siihen, että nokihiukkaset poistuvat pakokaasun mukana suoraan katsastusmiehen haaviin ja K-arvo nousee ja jopa hylky uhkaa
Siksi 0 on paras ja kertoo osaltaan myös moottorin jne. hyvästä kunnosta.
Tähän en pysty vastaamaan, ilmeisesti jokin provoyritys, mutta pysyn mieluusti asialinjalla.Mites se Juntusen oman suodattimen kunto on näin nyt uuden viikon alkuun?
0 kai hiukkassuodattimellisesta pitäis aina tullakin. Yksi katsastusmies joskus sanoi, että jos tulee enemmän, se on mittalaitteen letkuun jäänyttä edellisen auton nokea.
Toki niinkinpäin, että jos hiukkassuodatin pikkuhiljaa tukkeutuu palaneesta moottoriöljystä jäljellejääneellä tuhkalla, niin se suodattaa entistä pienempiä hiukkasia. Varmaan tuon voi arvioida siitä mikä paine-ero on heti polton jälkeen ja verrata sitä uuden suodattimen arvoihin. Pointti siis on, että parantunut K-arvo ei kerro siitä että hiukkassuodatin toimisi paremmin vaan että se on tukkeutunut. Tãstä tuskin nyt kuitenkaan on kysymys jos ECU on sitä mieltä että suodattimen saa poltettua riittävän hyvin läpivirtaavaksi.
Toki aina hyvä kun auto menee katsastuksesta läpi.Voivoi, selventäisikö tämä kuva yhtään asiaa, kun en itse osaa selittää
Toki kuvaan voisin lisätä vielä: Huonokuntoinen. Kyllä se noki sieltä tuprahtaa, pakostakin lopulta.
katso liitettä 21038
No enpä ole kuullut että viallisesta hehkusta hylsy tulisi, jo on maailma mallillaan..Dacia stepway 1.5dci 2016 euro6 kävi eilen katsastuksessa ja hylky tuli.
Ei tehty päästömittausta, vaan obd testi, mistä löytyi hehkun koodi => hylky.
Edellisellä kerralla vastaavassa katsastuksessa (2v sitten) tehtiin normi "ryntäytys testi.
Onko tää jossain välissä muuttunut vai kuis?
No ei kait auta ku vaihtaa hehku/hehkuja