Eli noin 1l / 10 000km? Ei toisaalta kuulosta isolta öljynkulutukselta, eikös sallittu määrä ole jotain tyyliin 10x enemmän? Eli 1l / 1000km..Käyttöauton pihassa on auto edelleen . Käyttöauto teki tehtaalle jonkun laisen rekkurin ja sieltä tuli vastaus että tulisivat vastaan moottorissa 50% osalla mutta kun ei ole ollut mitään vikoja ennen hajoamista esim öljyn kulutusta niin eivät tulekkkaan vastaan ollenkaan .
Senjälkeen rupesin muistelemaan asioita .Huollon yhteysessä (9.5.2022 mittari lukema 95015 km )ostin 1litran vara öljyä mukaan.koska edellisen öljyn vaihtovälillä olin joutunut lisäämään öljyä. Seuraava huolto tehtiin 23.11.2023 120257km ja nyt km 127000km tuosssa välissä olin ostanut 4 l kannun öljyä josta olin käyttänyt/lisännyt 2 litraa. Eli yhteensä 3 litraa .
Tämän huomion esitin eteenpäin,ei kelvannut koska ei kuulemma voida mitata moottorista öljyn kulutusta koska moottori ei toimi, ja kun olin aikasemmin sanonut ettei ole ollut autossa vikoja.Jokaisen autoilijan velvollisuus on tarkkailla öljyn mitta tikkua ja lisätä tarvittaessa ja niin olen tehnyt mutta enpä ollut sitä siinä vaiheessa viaksi itse luokitellut.
jatkuu……….
Ei minustakaan kuulosta vialta, omakin entinen 1.2tce söi tasan tarkkaan tuon 1l / 10 000km öljyä.