Kadjar

Viestejä
420
Tykkäyksiä
0
#2
Vs: Kadjar

Mielenkiintoista. Hinnat ovat ihan kohdallaan. Ikävänä puolena on , että nelivetoautomaattia ei ole tarjolla. Jännää muuten, että lyhyt Scenic näyttää puolen vuoden tauon jälkeen palanneen hinnastoon. Tuontimallisto on siis laajempi kuin pitkään aikaan, hyvä!
 

Renaultisti

Volvo S60 2.5T Geartronic -04
Viestejä
565
Tykkäyksiä
0
#4
Vs: Kadjar

Hyvännäköinen peli tuo on. 130 heppainen diesel nelivetona voisi olla se kiinnostavin omalla kohdalla. Vielä kun saisi automaattina.
 
Viestejä
57
Tykkäyksiä
0
#5
Vs: Kadjar

Puolitoista vuotta tullut pidettyä kirjoitustaukoa palstalle, mutta uuden mallin myötä täytyy aktivoitua. :) Ollaan ajeltu tämä aika Audi A3:lla, mutta jostain syystä veri vetää Rellun rattiin takaisin. Toki taloudesta aina yksi Renault löytyy ja vaimo vaihtoikin Megane I:n Megane III:een pari viikkoa sitten.

Mutta asiaan. Kadjar on iskenyt tajuntaan mukavasti. Varustelu on positiivinen yllätys. Oikeastaan ainoat miinukset on bensa- ja nelivetoautomaattien puuttumiset. Espacessahan esiteltiin 160 hv tuplaturbo-diesel edc-vaihteistolla ja tuo olisi oikein makoisa yhdistelmä Kadjariinkin nelivedon yhteyteen. Valitettavasti tuo taitaa olla vain D-segmenttiin suunniteltu voimalinja eikä ilmeisesti nähdä pienemmissä malleissa. Ensiesittely on kesä-heinäkuun vaihteen tienoilla ja ensimmäiset esittelyautot on bensaturboja Zen-varustelulla. Audin takuu (jolla on ollut käyttöä) loppuu marraskuussa, joten kesä menee luultavasti kovasti kuumeillessa. ;D
 
Viestejä
187
Tykkäyksiä
0
#6
Vs: Kadjar

Joopa - tuo "karvalakki" mallin diesel taitaa mennä hankintalistalle - katsotaan antaako rouva budettiesitykseeni sitten puollon vaiko kiellon... ensiesittelyä odotan mielenkiinnolla.
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 730
Tykkäyksiä
0
#7
Vs: Kadjar

Ohhoh. Tästä on sentään neljä mallia tarjolla, mutta mutta.. Vain yksi on neliveto? Kai se on tämä katu"maasturi" aikakausi tätä että maasturissa vetää vain etupyörät.

Energy TCe 130 Energy dCi 110 Eco2 Energy dCi 110 EDC Eco2 Energy dCi 130 4WD

Saas nähdä onko etuvetoiset 4x100 vai 5x1## jaolla. Mainoskuvissa kun tämä auto on näkynyt molemmilla jaoilla. Suomen kuvastossa tosin lisävarusteiden kohdalla on vain 5x pulttijaon vanteita näkyvillä.

Ai että.. Josko ne tarjois vanhasta Lagunasta sopivasti väliä / paalirahaa, vois vaihtuakin. 8) Ei samperi. Saiskohan tähän tehtyä QQ:n seiskapenkit.. hmm.
 
Viestejä
283
Tykkäyksiä
0
#8
Vs: Kadjar

Mää en ymmärrä mikä näistä katu"maastureista" tekee niin suosittuja ::) Paljon mielummin näkisin uudistetun Lagunan mallistossa. No, kaikkea ei pidäkään ymmärtää, mutta onhan noita ilman pärjätty jo aika monta kymmentä vuotta :D

Kadjar itsessään on tyylikkäämmän näköinen kuin vaikka tuo Qashqai, joten siinä mielessä ihan hyvät lähtökohdat pistää kampoihin. Sehän on pelkästään hyvä, että löytyy useammassakin segmentissä muille valmistajille haastaja myös Renaultin leiristä. Kaikkea hyvää Kadjarille, mutta taitaa jäädä koeajot väliin.

Onkos neliveto toteutettu Haldexilla vai millä?
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 602
Tykkäyksiä
0
#9
Vs: Kadjar

Reino88 sanoi:
Mää en ymmärrä mikä näistä katu"maastureista" tekee niin suosittuja ::)
Omalla kohdalla tuo näkyväisyys mm kaupunkiliikenteessä ja istuma-asento, varsinkin kun ikänsä on istunut normi autoissa persus "maassa".
Korkeaa istuinta arvostaa varsinkin ahtaassa parkkiruudussa kun ovea ei tarvitse saada kuin sen verta auki että sopii solahtamaan auton sisään.
Hehkäpä juuri siksi citymaasturi onkin osuva nimi tälle autoluokalle.
Hyvin muuten menee Kadjarin halvimpien ja Capturin kallimpien hinnat ristiin, parin kalleimman Capturin hinnalla voi vaihtoehtoisesti valita parista halvimmasta Kadjarista mielesensä....
Saas nähdä tuleeko siksi Capturiin hinnanleikkauksia Kadjarin myötä....
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 730
Tykkäyksiä
0
#10
Vs: Kadjar

Mikähän muuten mahtaa olla syy, että konehuoneista tehdään näin käsittämättömän näköisiä käärmeenpesiä:



Luulis olevan työläämpi huoltaa kun kaikki on letkujen peitossa.
 

hhelminen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 602
Tykkäyksiä
0
#11
Vs: Kadjar

Laguna00 sanoi:
Mikähän muuten mahtaa olla syy, että konehuoneista tehdään näin käsittämättömän näköisiä käärmeenpesiä:
Taitaa syynä olla vain yksinkertaisesti tilanpuute, mitä nykyautoja katsonut konehuoneeseen.
Pitää olla turbot (jopa tuplana), ilmastoinnit ym ja silti konehuone pienenee ja kabiini kasvaa vuosi vuodelta.
Onhan tuossa kuvassa kuitenkin aika väljä tuo letkujen sijoittelu, väleistä pääsee kyllä kohtuu hyvin käsiksi.
 

arson

Clio 1.4i RN -97
Viestejä
617
Tykkäyksiä
0
#12
Vs: Kadjar

Renaultin maasturit ovat olleet minulle aina aikamoinen kysymysmerkki. Mihin niitä oikein tarvitaan? Sitävastoin uusi Suzuki Vitara on luonut kiinnostusta katumaastureihin noin ylipäätään. Se on mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi brändin kehityskaari, jossa Suzuki on yrittänyt astua Subarun tontille esittelemällä tuollaisen halpis-Forresterin ja myymällä kaikki mallinsa (paitsi Alton) nelivetoisina. Ehkä keski-euroopassa Saksalaisten tyyli täyttää kaikki segmentit ihan millä vaan on toimiva strategia. Suomesta en tiedä. Onko tuo Kadjar nyt siis badge-engineerattu Nissan Qashqai vai mikä?
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 730
Tykkäyksiä
0
#13
Vs: Kadjar

hhelminen sanoi:
Laguna00 sanoi:
Mikähän muuten mahtaa olla syy, että konehuoneista tehdään näin käsittämättömän näköisiä käärmeenpesiä:
Taitaa syynä olla vain yksinkertaisesti tilanpuute, mitä nykyautoja katsonut konehuoneeseen.
Pitää olla turbot (jopa tuplana), ilmastoinnit ym ja silti konehuone pienenee ja kabiini kasvaa vuosi vuodelta.
Onhan tuossa kuvassa kuitenkin aika väljä tuo letkujen sijoittelu, väleistä pääsee kyllä kohtuu hyvin käsiksi.
Totta, onhan noissa letkuissa viljalti liitoskohtia tuossa päällä, että pääsee irrottelemaan isoimmat pois edestä. Silti näyttäisi omaan silmääni kovasti siltä, että joitakin letkuja on tuotu koneen päälle ihan tuomisen vuoksi. Koska letkut tekevät 180' käännöksiä ja palaavat hetken matkaa samaa reittiä takaisin, mitä juuri ovat koneen päälle tulleet. Ehkä kyse on myös koneen asentamisesta ajoneuvoon apurungon kera. Ehkä tällä letkujen sijoittelulla saadaan helposti (?) kiinnitettyä ajoneuvon muista osista tulevat letkut koneeseen jopa teollisuusrobotin taidoilla. Mikä puolestaan on edullisempaa auton valmistamisprosessin kannalta. Työtä vuorotta jne.

Arson, en osaa sanoa paljonko tästä Kadjarista on yhtäläistä QQ:n kanssa, Renoo-Nissan allianssin vois kuvitella tekevän kuiten jaetulle pohjalevykonseptille näitä autoja. Tai ehkä piemmällekin menevää yhteistyötä.
Onkohan Kadjar ja Captur korvaamassa aiemman Renault Koleos mallin.. Sehän on hieman kaupunkimaasturin tapainen ajoneuvo, ehkä enemmän maasturi kuin city -vastaavat.
 
Viestejä
104
Tykkäyksiä
0
#14
Vs: Kadjar

Moi!

KaDjar vaikuttaa ihan soivalta peliltä. On aavistuksen isompi sisältä ja ulkoa kuin Qashqai. Samoin bensiinimoottori on uudempi ja tehokkaampi kehitysversio 1,2 Tceestä.
Ensitestien perusteella on Rellu pykälän tai kaksi laadukkaampi sisätilojen materiaaleilta kuin tunnelmaltaan verrattuna Nissaniin.
Näkymättömät osat ovat varmasti paljolti samoja, tosin Rellua kehuttiin pykälää mukavammaksi.

Vertailin Suomen ja Saksan hintoja juuri tausta uudesta Kadjarista. Perusmallinen versio on Saksassa
Noin 3500€ halvempi, mutta Bose huippumalli kaikilla lisävarusteilla on käytännössä samanhintainen kuin Suomiversio eli 37000€-38000€.

Eli mitä me täällä itkemme autoveron kauheutta. Tosiasiassa meidän tulotaso on surkea verrattuna muihin länsimaihin joka vielä korostuu raskaan tuloverotuksen jälkeen. anteeksi purkausta!


Kadjarissa olisi ainesta omaksi rakkaaksi, jos siitä vain tulisi 4wd ja ehdottomasti automaatilla.
Nyt täytyy vielä fiilistellä omaa Geeässää EDCeellä ja ilman nelivetoa.
Pidän muuten nykyisestä, mutta alusta erityisesti 17" kesäpyörillä on hirvittävän jäykkä ja äänekäs minun makuuni.
Kattoikkunahan on jo auki, koska on kesä!
 
Viestejä
420
Tykkäyksiä
0
#15
Vs: Kadjar

arson sanoi:
Renaultin maasturit ovat olleet minulle aina aikamoinen kysymysmerkki. Mihin niitä oikein tarvitaan? Sitävastoin uusi Suzuki Vitara on luonut kiinnostusta katumaastureihin noin ylipäätään. Se on mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi brändin kehityskaari, jossa Suzuki on yrittänyt astua Subarun tontille esittelemällä tuollaisen halpis-Forresterin ja myymällä kaikki mallinsa (paitsi Alton) nelivetoisina. Ehkä keski-euroopassa Saksalaisten tyyli täyttää kaikki segmentit ihan millä vaan on toimiva strategia. Suomesta en tiedä. Onko tuo Kadjar nyt siis badge-engineerattu Nissan Qashqai vai mikä?
Kadjar on mallina varsin tarpeellinen lisä tähän Vitara, ASX, Gashgai ym. valikoimaan. Se eroaa näistä lähinnä tavaratilansa ansiosta, joka on satakunta litraa suurempi. Esim. Opel Mokan ja Chevrolet Traxin tavaratilat ovat aivan onnettomat ja saivat minut pakenemaan esittelyautojen luota välttömästi. Nyt pitäisi vain saada jostain automaatti nelivedolla. Toivottavasti tätä tarvetta täyttämään ei kehitellä jotakin muunnosta Nissanin CVT: stä, jonka toiminnassa on kokemusten mukaan aikamoista epävarmuutta.
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 814
Tykkäyksiä
0
#16
Vs: Kadjar

Jos olen ymmärtänyt oikein ranskankielisestä nettiversiosta,niin uuden Kadjar-mallin ja Captur-mallin olemassa olo pitäisi korvata "vanhentunut" Koleos markkinoilta. Eihän nämä oikeastaan mitään maastureita ole, lähinnä nykytrendin mukaisia citymaastureita mukulakivikaduilla. Sama vastaus voisi olla mihin näitä tarvitaan? Nykytrendi menee pienempään päin ja aikamoni näitä ostaa. Saman kysymyksen voisi heittää että kuka ostaa sedan Renault-malleja? Ei kukaan, kun niitä ei ole tarjolla...
 

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 814
Tykkäyksiä
0
#17
Vs: Kadjar

Laguna00 sanoi:
Mikähän muuten mahtaa olla syy, että konehuoneista tehdään näin käsittämättömän näköisiä käärmeenpesiä:



Luulis olevan työläämpi huoltaa kun kaikki on letkujen peitossa.
Samanlainen käärmeenpesä on 20 vuotta vanhan diesel espacen ahdas pieni moottoritila..
 
Viestejä
96
Tykkäyksiä
0
#18
Vs: Kadjar

Punainen Kadjar led-valoilla tuli eilen vastaan Pihlajistossa. Erehdyin ensin uudeksi Audiksi, kunnes tajusin keulassa olevan ison Renault-logon.

Hyvännäköinen minusta.
 
Ylös Bottom