Kadjar

ballantine

Jäsen
Onko kukaan päivitellyt noita karttoja R-Link 2:een? Tällä hetkellä sisällä oleva kartta näyttää olevan Map of Europe V2019.06(Release Store 2020.Q2). En löytäny R-Link Storesta koneella mikä olisi karttojen uusin versio. Kartat-välilehdellä tarjoaa vain tuota Map Update Serviceä, joka pitää tilata, että saa päivityksen ladattua. Mutta eipä sitä viitsi tilata, jos ei siellä silti uudempia karttoja ole tarjolla.

Kawamaki

Jäsen
Minulla oli joskus tuo palvelu tilattuna mutta ei sieltä koskaan karttapäivityksiä saanut. Nykyään on käytössä Android auto wireless ja kartat aina kunnossa

ballantine

Jäsen
Minulla oli joskus tuo palvelu tilattuna mutta ei sieltä koskaan karttapäivityksiä saanut. Nykyään on käytössä Android auto wireless ja kartat aina kunnossa
Kyllä sieltä aikaisemmin kerran vuodessa uuden kartan sai. Nyt ei ole muutamaan vuoteen ollut tilattuna kartanpäivityspalvelua, mutta en viitsi tilatakaan, jos sieltä ei silti uutta karttaa saa. Mistähän saisi varmistettua onko niitä tarjolla vai ei, ennen kuin tilaa tuota palvelua?

ballantine

Jäsen
Renaultilta nyt kysytty, niin viimeisin kartta on heinäkuulta 2023 ja ensi heinäkuussa tulossa taas uusi, eli vuosittain tulee uusi kartta. Jos jollain nyt on se päivityspalvelu ollut tilattuna, eikä silti ole uusia tullut, niin ei ne tosiaan autoon automaattisesti päivity eikä navigaattori päivityksistä ilmoita, vaan ne pitää itse ladata R-Link Storesta ja R-Link Toolboxilla ladata tikulle ja tikulta autoon.

Jone

Nuorempi jäsen
1.8.2016 Kadjar 1197 cm3 densiini ajettu 120000 huollot tehty , jätti tielle. Kuljetus hoitui hienosti korjaamoon ,seuraavana päivänä soitettiin . Moottorin pakoventtiilit palaneet ,ottaen huomioon muutkin moottori tyypin ongelmat niin korjaus menetelmä on moottorin vaihto
hinta arvio 10000-13000 €
et silleen
kysymys kuuluu onko tämä kyseinen malli ja vuosi kerta maanantai versio ,onko näin tapahtunut muillekin ja jos on mitä voin tehdä ei oikein kuulosta siltä etttä olis ihan okei moottorin hajota 120000km kohdalla .
mitä voin tehdä .( alimmassa eläke katinkoriin kuuluva eläkeläinen kysyy

kimbe

Tunnettu jäsen
,ottaen huomioon muutkin moottori tyypin ongelmat niin korjaus menetelmä on moottorin vaihto
hinta arvio 10000-13000 €
Eli moottorin vaihtoa suositellaan ihan vaan sen takia, että siihen ehkä-kenties-mahdollisesti-varmaan-luultavasti voi tulla jotain muutakin vikaa, kun joihinkin samanlaisiin on myös tullut. Aikamoista.

Olisi tietenkin hyvä tietää, että mikä on venttiilien palamisen aiheuttanut (karsta?), ja onko tullut samalla jotain muutakin, mutta jos koneessa ei muuta vikaa, niin miksei laiteta niitä venttiileitä vaihtoon ja taas matka jatkuu. Noin niin kuin lähtökohtaisesti.

Jone

Nuorempi jäsen
IMG_6828.png
tuossa on se mitä minulle kerrottiin vaikuttaisi viimeisen ranskalaisen viivan jälkeinen teksti että kyseisessä olisi useampiakin tyyppi vikoja kerännytmoottori

rummukainen

Jäsen
Hei. Mikä korjaamo tällaista suosittelee(ilmeisesti merkkikorjaamo koska moottorinvaihtoa suosittelee). JOs näillä perusteilla moottoreita vaihdellaan, niin savottaa riittää. Kuten Kimbekin totesi, hieman ihmetyttää miksi pakoventtiilit. Varoitteliko etukäteen mitenkään.

Jone

Nuorempi jäsen
Hei. Mikä korjaamo tällaista suosittelee(ilmeisesti merkkikorjaamo koska moottorinvaihtoa suosittelee). JOs näillä perusteilla moottoreita vaihdellaan, niin savottaa riittää. Kuten Kimbekin totesi, hieman ihmetyttää miksi pakoventtiilit. Varoitteliko etukäteen mitenkään.
Rupesi ravistamaan ensiksi luulin oliko jäännyt pultit löysälle kun olin pari päivää aikasemmin vaihtanut kesä renkaat alle sitten ilmestyi merkki valo keltainen moottori ja luki jotain tarkista suihkutus hölläsi kaasun ja huomasin ettei enään tärissyt eli ei rengas vika motaria ajoin ja kohdalle osui poistumis luiska joten pääsin siispä pois motarilta pienemmällä vaihteella viellä pääsin parempaan kohtaan ja siihen hyytyi. Käyttöauton pihaan pyysin viemään .siltä tuo arvio tuli .eli olisko sittenkin mahdollista etten joutuisokaan joukko liikenteen käyttäjäksi

Viimeksi muokattu:

kimbe

Tunnettu jäsen
tuossa on se mitä minulle kerrottiin vaikuttaisi viimeisen ranskalaisen viivan jälkeinen teksti että kyseisessä olisi useampiakin tyyppi vikoja kerännytmoottori
Niin, siinä vimeisessä kohdassa viitataan moottorityypille ominaisiin ongelmiin, ei siihen, että juuri tuossa sinun moottorissasi nyt olisi nekin ongelmat. Onko se moottori syönyt öljyä?

Noilla tiedoilla veisin sen johonkin edullisempaan korjaamoon, jossa ottavat kannen siitä moottorista irti ja tutkivat tilanteen, että menisikö venttiilien vaihdolla. Tai vaikka ensi alkuun endoskoopilla tutkisivat kantta irrottamatta, että näkyykö siellä nelossylinterin venttiileissä se syy ohivuodolle.

Tuo kymppitonni jostain vaihtomoottorista on ihan mottipäinen summa. Toisaalta, uusi on aina uusi ja purkaamon käytetyissä voi sitten olla ihan samat ongelmat tiedossa, kuin mitä noissa käytetyissä nyt ylipäätään voi olla. Joten riski niiden kohdalla on aika paljon suurempi. Mutta jos siinä omasa moottorissasi ei ennen tätä ole ongelmia ollut, niin itse kyllä ensimmäisenä vaihtoehtona selvittäisin hinnan sen kunnostamiselle.

rummukainen

Jäsen
Hei. Itellä sama moottorityyppi maaliskuu 2016. Vuoden 2015/2016 taitteessa muutettiin moottorityypissä jotain, koska siihen asti oli niitä mm.öljynsyöntiongelmaisia ollut paljon. Omassa koneessa ei ole öljynsyöntiongelmaa ilmennyt ainakaan toistaiseksi. JOs ajattelee auton jälleenmyyntihintaa(jos ei pidä itellä), niin moottorinvaihto ei tuntuisi omalla kohdallani ainakaan järkevältä ratkaisulta. Käyttöauto ei kyllä nyt toimi mielestäni asiakasystävällisesti;). Enempää tietämättä kansi kuntoon ja mietintään.

Jone

Nuorempi jäsen
Käyttöauton pihassa on auto edelleen . Käyttöauto teki tehtaalle jonkun laisen rekkurin ja sieltä tuli vastaus että tulisivat vastaan moottorissa 50% osalla mutta kun ei ole ollut mitään vikoja ennen hajoamista esim öljyn kulutusta niin eivät tulekkkaan vastaan ollenkaan .
Senjälkeen rupesin muistelemaan asioita .Huollon yhteysessä (9.5.2022 mittari lukema 95015 km )ostin 1litran vara öljyä mukaan.koska edellisen öljyn vaihtovälillä olin joutunut lisäämään öljyä. Seuraava huolto tehtiin 23.11.2023 120257km ja nyt km 127000km tuosssa välissä olin ostanut 4 l kannun öljyä josta olin käyttänyt/lisännyt 2 litraa. Eli yhteensä 3 litraa .
Tämän huomion esitin eteenpäin,ei kelvannut koska ei kuulemma voida mitata moottorista öljyn kulutusta koska moottori ei toimi, ja kun olin aikasemmin sanonut ettei ole ollut autossa vikoja.Jokaisen autoilijan velvollisuus on tarkkailla öljyn mitta tikkua ja lisätä tarvittaessa ja niin olen tehnyt mutta enpä ollut sitä siinä vaiheessa viaksi itse luokitellut.
jatkuu……….

Ylös Bottom