Entisöinti: Floride S Cabriolet

JaliM

Jäsen
Viestejä
47
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet

Nyt on kuvat vaihdettu linkeiksi. Google+ ei näköjään anna linkata suoraan kuvia IMG-tägeillä.

Tuplaedit: säätöä, säätöä. G+ ei näköjään tuo yksittäisten kuvien linkitystä vaan poistaa ne seuraavana päivänä. Linkit vaihdettu jaetuksi kuva-albumiksi.
 

JaliM

Jäsen
Viestejä
47
Vs: Entisöinti: Floride S Cabriolet

Ei ole suuria tapahtunut tämän suhteen. Caravelle käy ja kukkuu, mutta leiman hakeminen on edelleen tekemättä kun ei ole saanut aikaiseksi vaihtaa vetarin stefaa. Varaosankin saisi tuosta ylimääräisestä laatikosta, mutta kun ei niin ei.

Tuli vielä ostettua Porsche kesäautoksi tässä sivussa ja ylimääräinen aika mennyt sen parantelemisessa ja kruisailussa.

Eli tuskin herää tälle ajokaudelle, mutta onhan sitä kiva katsella pihassa ja tallissa ;D

Laitoin kuitenkin nettiautoonkin tämän, jos joku innokkaampi haluaisi jatkaa. Tähän ei kuitenkaan ole samanlaista tunnesidettä kuin siihen alkuperäiseen Floride S:ään mistä threadi starttasi. Ja ihan liian hyvä purettavaksi varaosiksikin.

http://www.nettiauto.com/renault/caravelle/8146198
 

JaliM

Jäsen
Viestejä
47
Vanha threadi elää vieläkin ja hiljakseen alkaisi olla harmaan talli-Floriden eloonherättäminen ajankohtaisempaa.

NYKYINEN TAVOITE: käyttökunnostus. Luotettava(mpi) tekniikka yhdistettynä koskemattomaan ulkokuoreen. Kuoren alla voi siistiä muutamia osia samalla kun niitä irroittelee.

Syläri ennen:
syyläri_ennen.jpg
Puhdistus, ruosteenpoisto ja maalaus Tikkurila Temacoat RM40:llä.
syyläri_jälkeen.JPG
 
Viimeksi muokattu:

JaliM

Jäsen
Viestejä
47
Seuraavaksi kotitalliin kulkeutui taka-akselisto:
taka_akseli_ennen.jpg

Kaikki osat irroitettiin ja menivät sitruunahappokylpyyn. Yön kylpemisen jälkeen oli näky jo parempi:
ensikylpy.jpg
Tuon jälkeen vielä lisäkylpyä jarrukilville, sekä akselistolle, pieni puhdistus ja Temacoattia päälle:
taka_akseli_jälkeen.jpg
 

JaliM

Jäsen
Viestejä
47
Ihan motivaatiota kasvattaakseni piti koittaa miten kiillotustaidot purevat pölykapseleihin. Niissäkin jo pieni puhtauden vire nähtävissä:
renkaat_jälkeen.jpg
Päällä olevat renkaat on alkuperäiset Michelinit, jotka ihmeekseni pitivät ilmaa, mutta luonnollisesti ovat vaihtolistalla.

Ja kyllä, vanteet ovat vielä likaiset, mutta välttää näin ensimmäiseen käyttökunnostukseen.
 

JaliM

Jäsen
Viestejä
47
Tämän lisäksi moottorikin on hankittu (Kiitoksia Jukalle & Erkille, jos tätä satutte joskus lukemaan). Ptäis naittautua floriden apulaitteisiin kiltisti. Ainakin imu- ja pakosarjat näyttävät sopivan nätisti, sekä vaihteistokin näytti sopivan paikalleen.

moottori.jpg

Sitten kysymys/ongelma:
Em. moottorissa on paikallaan 20-hampainen 180mm kytkinlevy ja floriden lootassa taas 10-hampainen akseli ja 160mm kytkinlevy. Voisin vaihtaa floriden kytkinlevyn tilalle, mutta koneessa paikallaan oleva paine-asetelma on ison oloinen levylle, eikä painaisi noin 1cm osuudelta kytkinlevyä. Floriden paine-asetelma taas ei sovi vauhtipyörään. Ja vauhtipyörän vaihto ei onnistu, koska koneessa oleva vauhtipyörä on kiinni 6-pultilla, kun taas Floriden vauhtis on 5-pulttinen.

Eli olisiko ehdotuksia, millä vauhtipyörä/kytkin/paine-asetelma -kombolla kannattaisi edetä? Löytyisikö jostain rellun mallista 10-hampainen 180mm kytkinlevy...tai olisiko joku takamoottorisiin soveltuva vaihteisto, jossa olisi sopivampi akseli?
 
Viimeksi muokattu:

JaliM

Jäsen
Viestejä
47
Ja oikea vastaus edelliseen ongelmaan on, Renault 5 -vauhtipyörä ja paineasetelma:

IMG_20191105_184613.jpg


Samalla kun yläpuolen osat kävivät sitruunahappo-kylvyssä, sinne päätyi myös (pelti?)pakosarja:

pakosarja.jpg

Melko helppo arvioida, mihin asti pakosarja mahtui uppoamaan sitruunahappoon. Seuraavaksi yöksi sitten toinen pää edellä.

Olikos se niin, että tuo pakosarja kannattaa säästää ja voisi tuoda muutaman lisähevosenkin?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom