Clio-V

jani1977

Jäsen
mielenkiintoinen tuo veen automaattinen ovien lukitus..ei saa laitettua johdon päähän ilman että menee ovet lukkoon jos älyavain on taskussa..auton taakse pääsee kyllä jonkun matkaa..

Mr.Blue

Mustat Rellut
mielenkiintoinen tuo veen automaattinen ovien lukitus..ei saa laitettua johdon päähän ilman että menee ovet lukkoon jos älyavain on taskussa..auton taakse pääsee kyllä jonkun matkaa..

Sama se on Talismanissakin lukituksen suhteen. Oppinut kiertämään auton takakautta :D. Ja oppinut senkin, että esim. tankatessa en sulje ovea perässäni ihan kiinni, vaan jätän "raolleen".

rummukainen

Jäsen
Sama Megane 4:ssa, ovi raolleen konsti toimii aina. Autoa pestäessä olen jättänyt kapulan sisälle, ja pelännyt, että koska kuuluu piip(tietääkö kukaan voiko se tehdä sen? Vähän harmittaisi kävellä sieltä pesupaikasta kotiin hakemaan toista.
Onko Capturissa sama.?

Petsku76

Aktiivinen jäsen

Capturissa voi auton konfigurointi-valikosta valita, aukeaako ovet automaattisesti autoa lähestyttäessa/poistuttaessa. Jos asetuksen laittaa offille, ovet lukittuvat ja avautuvat vain kahvan hipaisunapista, jolloin lukituksen renkkaamista autoa kierrettäessä ei tapahdu. Tervehdysvalot kuitenkin syttyvät edelleen (sekin valittavissa) kun kävelee auton lähelle avain taskussa.

zzcbm

Nuorempi jäsen
Onko Clio-vitosen omistajissa heitä, joilla kaikki on mennyt mukavasti ja auto on toiminut moitteetta?

Kohta nähdään miten käy mun Clion kanssa..

Elokuun lopulla tilattu Clio 130TCe EDC ei oo vielä saapunut, meni tehdastilaukseen ku ollu saatavilla mallia jossa olis varusteet mitkä halusin

eeroolli

Jäsen
Joskus nähtävästi osuu se yksi onnekaskin joukkoon, kannattaa laittaa lottorivi vetämään tuolla tuurilla...
Saisikohan tuosta uudesta Cliosta tuon nykyisen romutuspalkkion :D sen verran on oma arvostus laskenut ko. merkkiin/malliin

deko

Jäsen
Onko Clio-vitosen omistajissa heitä, joilla kaikki on mennyt mukavasti ja auto on toiminut moitteetta?
Lasinpyyhkijän moottori vaihdettu ja takaovi natisi. Oli lukon säätö ja tuo moottoriongelma on näköjään ikuisuuskysymys kun akselitiivisteestä pääsee vesi sisään. Ohjelmat uusiksi kun meni sekaisin jos on molemmat avaimet mukana. Näytti korjaavan itse joitakin vikoja mm. mittarivalon netin kautta suoraan. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen joskin ykkösvaihde saisi olla pitempi. Eli suurempi huoli on kun ei ole ammattitaitoista väkeä takuuhuollossa ja asennekkin vähän mitä sattuu. On kokoluokkaa tai kahta isomman tuntuinen ja mukavat kyydit hintaansa nähden.

Oulussa vuosihuoltohinta on 270e eli mikä on muilla ollut. Ajettu nyt vuodessa 17000 ja tankkauksessa menee valuuttaa noin 20-25e puolivälissä tankkia.

ClioV

Jäsen
Kyllä mä myös oon tyytyväinen kokonaisuudessaan tähän Clioon. Ostaisin edelleen saman auton :) Tietysti mulla oli myös oletuksena, että varmasti jotain pikkuvikaa alussa on ainakin, mutta niistäkin on päästy eroon. Start&Stopin toimimattomuus ainoa ongelma, mutta se nyt on lopulta aika yhdentekevää itselleni.

Digip

Jäsen
Lasinpyyhkijän moottori vaihdettu ja takaovi natisi. Oli lukon säätö ja tuo moottoriongelma on näköjään ikuisuuskysymys kun akselitiivisteestä pääsee vesi sisään. Ohjelmat uusiksi kun meni sekaisin jos on molemmat avaimet mukana. Näytti korjaavan itse joitakin vikoja mm. mittarivalon netin kautta suoraan. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen joskin ykkösvaihde saisi olla pitempi. Eli suurempi huoli on kun ei ole ammattitaitoista väkeä takuuhuollossa ja asennekkin vähän mitä sattuu. On kokoluokkaa tai kahta isomman tuntuinen ja mukavat kyydit hintaansa nähden.

Oulussa vuosihuoltohinta on 270e eli mikä on muilla ollut. Ajettu nyt vuodessa 17000 ja tankkauksessa menee valuuttaa noin 20-25e puolivälissä tankkia.

Miksi ykkösvaihteen pitäisi olla pidempi? Sitähän käytetään vain ensimmäiseen pariin metriin?

ClioV

Jäsen
Oletteko muuten asentaneet lohkolämmittimiä Clioon? Nyt kun on ollut paljon mielipiteitä, että kannattaako uusiin autoihin lohkareita edes asentaa, koska sensorit antavat virhelukemia sen jälkeen monissa autoissa herkästi. Kokemuksia tästä? Ensimmäistä kertaa oli Clio ulkosalla pakkasella muutaman päivän ajamatta ja rumpujarru oli jäätynyt kiinni takana vasemmalla :rolleyes:

Akseli

Aktiivinen jäsen
^Rumpujarrun jäätyminen tuttu harmi tääläkin.
Mun Cliossa on Defan säteilylämmitin. Joskus lämmitintä käyttäessä saa startata pitkään ennen kun käynnistyy, tosin joskus ilman lämmitystä myös, eli en tiiä onko lämmittimellä tekemistä asian kans. Säteilylämmitin on öljypohjan kyljessä ja aika tehoton lohkolämmittimeen verrattuna.

jani1977

Jäsen
^Rumpujarrun jäätyminen tuttu harmi tääläkin.
Mun Cliossa on Defan säteilylämmitin. Joskus lämmitintä käyttäessä saa startata pitkään ennen kun käynnistyy, tosin joskus ilman lämmitystä myös, eli en tiiä onko lämmittimellä tekemistä asian kans. Säteilylämmitin on öljypohjan kyljessä ja aika tehoton lohkolämmittimeen verrattuna.
säteilylämmitintä ja lohko/letkulämmitintä ei voi verrata keskenään niiden erilaisen toimintatavan vuoksi. säteilylämmitin lämmittää vain moottoriöljyä joka sinällään on moottorin kannalta parempi vaihtoehto, mutta matkustamoon se ei tuo lämmintä käynnistyksen jälkeen eli tulee mielenkiintoinen ilmiö kovemmalla pakkasella: sisätilalämmitin on lämmittänyt auton lämpimäksi sisältä ja auton käynnistämisen jälkeen tulee nopeasti kylmä..oikea tapa on käyttää omalla vesipumpulla olevaa letkulämmitintä, täten ei anturit saa väärää tietoa.

Ylös Bottom