Clio-V

ClioV

Nuorempi jäsen
Kyllä mä myös oon tyytyväinen kokonaisuudessaan tähän Clioon. Ostaisin edelleen saman auton :) Tietysti mulla oli myös oletuksena, että varmasti jotain pikkuvikaa alussa on ainakin, mutta niistäkin on päästy eroon. Start&Stopin toimimattomuus ainoa ongelma, mutta se nyt on lopulta aika yhdentekevää itselleni.

Digip

Jäsen
Lasinpyyhkijän moottori vaihdettu ja takaovi natisi. Oli lukon säätö ja tuo moottoriongelma on näköjään ikuisuuskysymys kun akselitiivisteestä pääsee vesi sisään. Ohjelmat uusiksi kun meni sekaisin jos on molemmat avaimet mukana. Näytti korjaavan itse joitakin vikoja mm. mittarivalon netin kautta suoraan. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen joskin ykkösvaihde saisi olla pitempi. Eli suurempi huoli on kun ei ole ammattitaitoista väkeä takuuhuollossa ja asennekkin vähän mitä sattuu. On kokoluokkaa tai kahta isomman tuntuinen ja mukavat kyydit hintaansa nähden.

Oulussa vuosihuoltohinta on 270e eli mikä on muilla ollut. Ajettu nyt vuodessa 17000 ja tankkauksessa menee valuuttaa noin 20-25e puolivälissä tankkia.
Miksi ykkösvaihteen pitäisi olla pidempi? Sitähän käytetään vain ensimmäiseen pariin metriin?

ClioV

Nuorempi jäsen
Oletteko muuten asentaneet lohkolämmittimiä Clioon? Nyt kun on ollut paljon mielipiteitä, että kannattaako uusiin autoihin lohkareita edes asentaa, koska sensorit antavat virhelukemia sen jälkeen monissa autoissa herkästi. Kokemuksia tästä? Ensimmäistä kertaa oli Clio ulkosalla pakkasella muutaman päivän ajamatta ja rumpujarru oli jäätynyt kiinni takana vasemmalla :rolleyes:

Akseli

Jäsen
^Rumpujarrun jäätyminen tuttu harmi tääläkin.
Mun Cliossa on Defan säteilylämmitin. Joskus lämmitintä käyttäessä saa startata pitkään ennen kun käynnistyy, tosin joskus ilman lämmitystä myös, eli en tiiä onko lämmittimellä tekemistä asian kans. Säteilylämmitin on öljypohjan kyljessä ja aika tehoton lohkolämmittimeen verrattuna.

jani1977

Nuorempi jäsen
^Rumpujarrun jäätyminen tuttu harmi tääläkin.
Mun Cliossa on Defan säteilylämmitin. Joskus lämmitintä käyttäessä saa startata pitkään ennen kun käynnistyy, tosin joskus ilman lämmitystä myös, eli en tiiä onko lämmittimellä tekemistä asian kans. Säteilylämmitin on öljypohjan kyljessä ja aika tehoton lohkolämmittimeen verrattuna.
säteilylämmitintä ja lohko/letkulämmitintä ei voi verrata keskenään niiden erilaisen toimintatavan vuoksi. säteilylämmitin lämmittää vain moottoriöljyä joka sinällään on moottorin kannalta parempi vaihtoehto, mutta matkustamoon se ei tuo lämmintä käynnistyksen jälkeen eli tulee mielenkiintoinen ilmiö kovemmalla pakkasella: sisätilalämmitin on lämmittänyt auton lämpimäksi sisältä ja auton käynnistämisen jälkeen tulee nopeasti kylmä..oikea tapa on käyttää omalla vesipumpulla olevaa letkulämmitintä, täten ei anturit saa väärää tietoa.

Digip

Jäsen
mutta matkustamoon se ei tuo lämmintä käynnistyksen jälkeen eli tulee mielenkiintoinen ilmiö kovemmalla pakkasella: sisätilalämmitin on lämmittänyt auton lämpimäksi sisältä ja auton käynnistämisen jälkeen tulee nopeasti kylmä..
Tähän on olemassa ihan yksinkertainen kikka, ei laita puhallusta päälle kun käynnistää auton, vaan ajaa 1-2km ja sitten niin ei tule kylmää ilmaa enää.

Whee

Aktiivinen jäsen
matkustamoon se ei tuo lämmintä käynnistyksen jälkeen eli tulee mielenkiintoinen ilmiö kovemmalla pakkasella: sisätilalämmitin on lämmittänyt auton lämpimäksi sisältä ja auton käynnistämisen jälkeen tulee nopeasti kylmä.
Tuo taitaa olla lähinnä hinnat alkaen mallien manuaalisäätöisten ilmastointien ongelma. Automaattisella ilmastoinnilla varustetuissa puhallin on käynnistyksen jälkeen mykkä ja alkaa puhaltamaan vasta kun moottorin lämmöt nousee. Ei tule turhaan kuuma-kylmä-kuuma ilmiötä.

lemmentalja

Jäsen
Tuo taitaa olla lähinnä hinnat alkaen mallien manuaalisäätöisten ilmastointien ongelma. Automaattisella ilmastoinnilla varustetuissa puhallin on käynnistyksen jälkeen mykkä ja alkaa puhaltamaan vasta kun moottorin lämmöt nousee. Ei tule turhaan kuuma-kylmä-kuuma ilmiötä.
Minä laitan omassa hinnat alkaen mallissani sisäilmankierron hetkeksi päälle, jos on pakkaskelillä käyttänyt sisälämmitintä eikä halua kylmää kabiiniin. :)

Viimeksi muokattu:

jani1977

Nuorempi jäsen
nyt on 6 viikkoa ja 5000km takana uudella cliolla. näköjään noita kilometrejä tulee entiseen tahtiin...mut hyvin tuo toimii, kuten edellinenkin jolle tuli 100tkm/ 2.5v

Akseli

Jäsen
Näköjään tullu tälle vuodelle Clion valikoimaan myös muutoksia.
TCe 90 6-vaihteisena tullut TCe 100 rinnalle moottorivalikoimaan ja SCe 75 vaihtunut SCe 65 moottoriin.

eeroolli

Jäsen
Juurikin näin, uusin Clioihin tehoa laskettu ja vaihteita lisätty :)
PS. Panostaisivat mieluummiin ohueen alavääntöön ja bugien korjauksiin.

Petsku76

Jäsen
65 heppaa yli 1100 kg painavassa uudessa nykyautossa?? Mahtaa olla jo aika nuhainen peli, kun 75- heppaisellakin Sce:llä sataseen pinkominen kestää 16,4 sekunttia....

muski

Jäsen
Mun mielestä nuo SCE-mallit pitäs jättää kokonaan pois ja tehdä sillä karsitulla varustelulla TCE authetique-malli- Tuollainen 16,4 sek ja huonompi pilaa vain auton maineen nykyaikana.

kimbe

Aktiivinen jäsen
Vain köyhillä on kiire.
:D
Mihinkäs tieteelliseen faktaan tai julkaisuun tällainen väite perustuu? Olisiko linkkiä laittaa?
Melko mielenkiintoista, että Tommi Mäkiset, Peter Vesterbackat, Toivo Sukarit, Maarit Toivaset, Anssi Vanjoet, Rasmus Ristolaiset - ja tätä listaa ilmeisen kiireisistä ihmisistä voisi jatkaa melko pitkään - ovat sinun kategoriassa nähtävästi köyhiä.

Toisekseen, miten kiire ja köyhyys liittyy auton hevosvoimamäärän ja sen kiihtyvyyteen?

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
Mun mielestä nuo SCE-mallit pitäs jättää kokonaan pois ja tehdä sillä karsitulla varustelulla TCE authetique-malli- Tuollainen 16,4 sek ja huonompi pilaa vain auton maineen nykyaikana.
Toi on kyllä aivan totta,mutta jos sellaista TCE authentique mallia ei ole mkamas sopivaa Suomen maahantuontiohjelmistoon ja edellinen 75 mallikin olisi tullut kalliiksi ja ylijäämävarastossa sattuu olemaan noita 65 mallia Suomen tarpeisiin,joita varrmasti menee se 20 kpl vuodessa. Aivan ihan oikea tosiasia on se, vaikka omistankin tällähetkellä turbottoman 65 hv Clion, niin en ikinä ostaisi, jos ostaisin uuden Clion, niin en ainakaan hinnat alkaen mallia. Mielummin sitten käytettynä sen 200 hv punaisen paholaisen...

Nicoh

Nuorempi jäsen
:D
Mihinkäs tieteelliseen faktaan tai julkaisuun tällainen väite perustuu? Olisiko linkkiä laittaa?
Melko mielenkiintoista, että Tommi Mäkiset, Peter Vesterbackat, Toivo Sukarit, Maarit Toivaset, Anssi Vanjoet, Rasmus Ristolaiset - ja tätä listaa ilmeisen kiireisistä ihmisistä voisi jatkaa melko pitkään - ovat sinun kategoriassa nähtävästi köyhiä.

Toisekseen, miten kiire ja köyhyys liittyy auton hevosvoimamäärän ja sen kiihtyvyyteen?
No ihan omaan kokemukseen,21v poliisin hommia tehneenä voin kertoa että noin 80% ylinopeussakkojen saajista on palkkatulot alle 20k vuodessa.sitä en tietenkään voi sanoa onko muita tulonlähteitä mutta joo se tästä.onhan 65hp vähän mutta kyllä silläkin pääsee.

Fuego Turbo

Aktiivinen jäsen
No ihan omaan kokemukseen,21v poliisin hommia tehneenä voin kertoa että noin 80% ylinopeussakkojen saajista on palkkatulot alle 20k vuodessa.sitä en tietenkään voi sanoa onko muita tulonlähteitä mutta joo se tästä.onhan 65hp vähän mutta kyllä silläkin pääsee.
Eli olen köyhä kun viime vuonna (koronavuosi 2020) en ole nostanut palkkaa kuin vajaa 16000e. Sen mä kyllä tiedänkin,että köyhiä ollaan kun Rellun romuilla ajetaan. Tosin köyhemmät ajaa vielä esim volkkarilla ja Audeillakin kun niillä ei oo varaa laittaa kuntoon merkkihuollossa esim. Led takavilkkuja tai koko takavalojaan. Ylinopeussakkoja ei ole tullut enää 5 vuoteen kun laitoin navikaattorin kaveriksi ilmoittaan telkänpöntöistä. Mutta kyllähän tuo varmasti paikkaansa pitää, tosin kyllä asenteilla on suuri merkitys, myös liikenteessä ja siellä se myös näkyy.

Pikkuhukka

Jäsen
65 heppaa yli 1100 kg painavassa uudessa nykyautossa?? Mahtaa olla jo aika nuhainen peli, kun 75- heppaisellakin Sce:llä sataseen pinkominen kestää 16,4 sekunttia....
Samaa mieltä. Tuommoisilla tehoilla ajaminen on kaukana hauskuudesta.
ps. köyhyyttä ja kiirettä en lähtisi yhdistämään, en edes 21 vuoden poliisikokemuksella. Mielenkiintoinen väittämä yhden poliisimiehen suusta, ei edustane poliisin virallista kantaa

Ylös Bottom