Clio-V

Digip

Jäsen
mutta matkustamoon se ei tuo lämmintä käynnistyksen jälkeen eli tulee mielenkiintoinen ilmiö kovemmalla pakkasella: sisätilalämmitin on lämmittänyt auton lämpimäksi sisältä ja auton käynnistämisen jälkeen tulee nopeasti kylmä..

Tähän on olemassa ihan yksinkertainen kikka, ei laita puhallusta päälle kun käynnistää auton, vaan ajaa 1-2km ja sitten niin ei tule kylmää ilmaa enää.

lemmentalja

Jäsen
Tuo taitaa olla lähinnä hinnat alkaen mallien manuaalisäätöisten ilmastointien ongelma. Automaattisella ilmastoinnilla varustetuissa puhallin on käynnistyksen jälkeen mykkä ja alkaa puhaltamaan vasta kun moottorin lämmöt nousee. Ei tule turhaan kuuma-kylmä-kuuma ilmiötä.

Minä laitan omassa hinnat alkaen mallissani sisäilmankierron hetkeksi päälle, jos on pakkaskelillä käyttänyt sisälämmitintä eikä halua kylmää kabiiniin. :)

Viimeksi muokattu:

jani1977

Jäsen
nyt on 6 viikkoa ja 5000km takana uudella cliolla. näköjään noita kilometrejä tulee entiseen tahtiin...mut hyvin tuo toimii, kuten edellinenkin jolle tuli 100tkm/ 2.5v

Akseli

Aktiivinen jäsen
Näköjään tullu tälle vuodelle Clion valikoimaan myös muutoksia.
TCe 90 6-vaihteisena tullut TCe 100 rinnalle moottorivalikoimaan ja SCe 75 vaihtunut SCe 65 moottoriin.

eeroolli

Jäsen
Juurikin näin, uusin Clioihin tehoa laskettu ja vaihteita lisätty :)
PS. Panostaisivat mieluummiin ohueen alavääntöön ja bugien korjauksiin.

Petsku76

Aktiivinen jäsen
65 heppaa yli 1100 kg painavassa uudessa nykyautossa?? Mahtaa olla jo aika nuhainen peli, kun 75- heppaisellakin Sce:llä sataseen pinkominen kestää 16,4 sekunttia....

muski

Aktiivinen jäsen
Mun mielestä nuo SCE-mallit pitäs jättää kokonaan pois ja tehdä sillä karsitulla varustelulla TCE authetique-malli- Tuollainen 16,4 sek ja huonompi pilaa vain auton maineen nykyaikana.

kimbe

Tunnettu jäsen
Vain köyhillä on kiire.
:D
Mihinkäs tieteelliseen faktaan tai julkaisuun tällainen väite perustuu? Olisiko linkkiä laittaa?
Melko mielenkiintoista, että Tommi Mäkiset, Peter Vesterbackat, Toivo Sukarit, Maarit Toivaset, Anssi Vanjoet, Rasmus Ristolaiset - ja tätä listaa ilmeisen kiireisistä ihmisistä voisi jatkaa melko pitkään - ovat sinun kategoriassa nähtävästi köyhiä.

Toisekseen, miten kiire ja köyhyys liittyy auton hevosvoimamäärän ja sen kiihtyvyyteen?

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Mun mielestä nuo SCE-mallit pitäs jättää kokonaan pois ja tehdä sillä karsitulla varustelulla TCE authetique-malli- Tuollainen 16,4 sek ja huonompi pilaa vain auton maineen nykyaikana.

Toi on kyllä aivan totta,mutta jos sellaista TCE authentique mallia ei ole mkamas sopivaa Suomen maahantuontiohjelmistoon ja edellinen 75 mallikin olisi tullut kalliiksi ja ylijäämävarastossa sattuu olemaan noita 65 mallia Suomen tarpeisiin,joita varrmasti menee se 20 kpl vuodessa. Aivan ihan oikea tosiasia on se, vaikka omistankin tällähetkellä turbottoman 65 hv Clion, niin en ikinä ostaisi, jos ostaisin uuden Clion, niin en ainakaan hinnat alkaen mallia. Mielummin sitten käytettynä sen 200 hv punaisen paholaisen...

Nicoh

Nuorempi jäsen
:D
Mihinkäs tieteelliseen faktaan tai julkaisuun tällainen väite perustuu? Olisiko linkkiä laittaa?
Melko mielenkiintoista, että Tommi Mäkiset, Peter Vesterbackat, Toivo Sukarit, Maarit Toivaset, Anssi Vanjoet, Rasmus Ristolaiset - ja tätä listaa ilmeisen kiireisistä ihmisistä voisi jatkaa melko pitkään - ovat sinun kategoriassa nähtävästi köyhiä.

Toisekseen, miten kiire ja köyhyys liittyy auton hevosvoimamäärän ja sen kiihtyvyyteen?
No ihan omaan kokemukseen,21v poliisin hommia tehneenä voin kertoa että noin 80% ylinopeussakkojen saajista on palkkatulot alle 20k vuodessa.sitä en tietenkään voi sanoa onko muita tulonlähteitä mutta joo se tästä.onhan 65hp vähän mutta kyllä silläkin pääsee.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
No ihan omaan kokemukseen,21v poliisin hommia tehneenä voin kertoa että noin 80% ylinopeussakkojen saajista on palkkatulot alle 20k vuodessa.sitä en tietenkään voi sanoa onko muita tulonlähteitä mutta joo se tästä.onhan 65hp vähän mutta kyllä silläkin pääsee.

Eli olen köyhä kun viime vuonna (koronavuosi 2020) en ole nostanut palkkaa kuin vajaa 16000e. Sen mä kyllä tiedänkin,että köyhiä ollaan kun Rellun romuilla ajetaan. Tosin köyhemmät ajaa vielä esim volkkarilla ja Audeillakin kun niillä ei oo varaa laittaa kuntoon merkkihuollossa esim. Led takavilkkuja tai koko takavalojaan. Ylinopeussakkoja ei ole tullut enää 5 vuoteen kun laitoin navikaattorin kaveriksi ilmoittaan telkänpöntöistä. Mutta kyllähän tuo varmasti paikkaansa pitää, tosin kyllä asenteilla on suuri merkitys, myös liikenteessä ja siellä se myös näkyy.

Pikkuhukka

Jäsen
65 heppaa yli 1100 kg painavassa uudessa nykyautossa?? Mahtaa olla jo aika nuhainen peli, kun 75- heppaisellakin Sce:llä sataseen pinkominen kestää 16,4 sekunttia....
Samaa mieltä. Tuommoisilla tehoilla ajaminen on kaukana hauskuudesta.
ps. köyhyyttä ja kiirettä en lähtisi yhdistämään, en edes 21 vuoden poliisikokemuksella. Mielenkiintoinen väittämä yhden poliisimiehen suusta, ei edustane poliisin virallista kantaa

Akseli

Aktiivinen jäsen
Muutaman kerran reilun vuoden aikana Clio tehnyt niin että sammuu ajaessa ja käynnistyy saman tien, tapahtuu nopeasti ja joka kerta kakkosvaihteella kaupunkiajossa.
Tänään Sport-asetuksella ajoin ja vaihtui My sense asetus päälle, eli ilmeisesti käy virrat pois ajaessa.

ClioV

Jäsen
Muutaman kerran reilun vuoden aikana Clio tehnyt niin että sammuu ajaessa ja käynnistyy saman tien, tapahtuu nopeasti ja joka kerta kakkosvaihteella kaupunkiajossa.
Tänään Sport-asetuksella ajoin ja vaihtui My sense asetus päälle, eli ilmeisesti käy virrat pois ajaessa.
Mulla on ollut muutaman kerran aivan samaa! Tämä tosin tullut vielä suhteellisen pian liikkellelähdön jälkeen. Nuo sammumiset on siis tapahtuneet niin nopeasti, että olen jälkeenpäin ajatellut että kuvittelinko vain koko homman.

Akseli

Aktiivinen jäsen
Mulla on ollut muutaman kerran aivan samaa! Tämä tosin tullut vielä suhteellisen pian liikkellelähdön jälkeen. Nuo sammumiset on siis tapahtuneet niin nopeasti, että olen jälkeenpäin ajatellut että kuvittelinko vain koko homman.
Joo samoin mulla pian liikkeellelähdön jälkeen.

Tonppa

Jäsen
Joo samoin mulla pian liikkeellelähdön jälkeen.
Mulla mittaristo vaan sammuu ja käynnistyy uudelleen silloin tällöin...pari päivää sit hyyty kokonaan ja mitaristoon kaikki vikailmoitukset ja kehoitus sammuttaa ettei tule moottoririkkoa, hinuria ootettu noin 10min päätin kokeilla käynnistystä ja kääntää auton että saa helpommin hinurin kyytiin niin oli osa vikavaloista sammunu ja auto otti normaalisti kierroksia niin päätin ajaa kotiin koska matkaa oli vain 3km. Matkalla loputkin vikavalot sammui ja peruin hinausauton, seuraavana päivänä soitto huoltoon jossa sanoivat että pitää laittaa maskisuojat muuten tekee tuommosta. Tänään pitäs laittaa maskisuojat paikalleen ja toivoa ettei tuommosta enään tapahdu ja tuo kun tapahtu oli nollakeli, on tää rellu paska auto mut onneksi pihassa pari muun merkkistäkin autoa.

eeroolli

Jäsen
No eipä tuo maski näillä pikkupakkasilla pitäisi olla tarpeen (0-4 astetta miinuksella). Kyllähän auton pitää toimia pienillä pakkasilla normaalisti kun sitä tänne Pohjolan perukoille myydäänkin. Mutta oikeassa olet, tulee välillä mieleen että "onpa melko paska autoksi", ainakin nämä alkusarjan autot aluksi ennen tarvittavia päivityksiä.
Mutta eihän tuollaiset mittariston buuttailut tai varoitusvalorumbat kuulu ilmetä uudenkarheilla autoilla, onhan tuo Clio V ollut jo täällä jälleenmyyntimarkkinoilla reilun vuoden päivät, ja sinä aikana olisi jo kaikissa yksilöissä pitänyt lastentaudit selvittää.
Eli olisikohan parannettavaa maahantuojan - jälleenmyyjäverkoston - huollonkin osalta, jos homma ei pelitä edes kohtuullisessa ajassa?
PS. Multa saa edullisesti ostaa alle 6 tkm ajetun Intensin, jossa kait ohjelmoinnit pitäisi olla nyt ajan tasalla, jos jotakuta kiinnostaa, itsellä kun on suunnitelmissa käyttötarpeiden ja ajojen muuttuessa tarkoitus hankkia hieman isompi AUTO :)

Viimeksi muokattu:

ClioV

Jäsen
Mistä olette löytäneet tiedon jäähdytysnesteen pakkaskestävyydestä? En äkkiseltään löytänyt konepellin alta ainakaan mitään tarraa tai ohjekirjasta mitään mainintaa. Onkohan jotkut vakioaineet mitä kaikkiin näihin uusiin autoihin laitetaan? Reissu Lappiin luvassa ja vähän huolettaa auton kestävyys, jos oikeasti iskee semmoset pakkaset mitä ensi viikolle on sinne luvattu.

kimbe

Tunnettu jäsen
Mistä olette löytäneet tiedon jäähdytysnesteen pakkaskestävyydestä?
Ei muuta kuin mittauttamaan johonkin, niin saat mielenrauhan. Vähän epävarmalla pohjalla muuten on luottaa johonkin -mitä sen kenties pitäisi olla-tietoon.

Ylös Bottom