Juuri kuten purplen viestissä.....Se "osamatkamittari" on samassa tietoruudussa kuin keskinopeus. Valitettavasti ajotietokoneen kulutuslukemat kaikkine tietoineen ja tuo "osamatkamittari" nollaantuvat samalla painalluksellla.Nyt puhutaan paljon trippi-mittarin nollautumisesta. Minulla nollautuu polttoaineen keskikulutus ja ajonaikanen polttoaineen kulutusnäyttö. Trippimittaria en ole Captur II:sta vielä edes löytänyt. Kysyin jo aikaisemmin; onko Capturissa trippimittaria ollenkaan? Mutta vastausta olen joutunut odottamaan. Trippimittarilla ymmärrän km-määrän laskemista pisteestä A pisteeseen B.
Ei tarvitse Capturissa palella, tuli testattua viime talvena melkein -30 asteen pakkasessakin ja lämpöä riitti erinomaisesti. Itse tosin esilämmitän auton tehokkaalla sisätilalämppärillä, mutta ritilöistä tosiaan tulvii suht lyhyenkin ajon jälkeen kunnolla lämmintä ilmaa ja sitä riittää myös takaistujillekkin....testattu varsin rehellisen mielipiteen omaavilla työkavereilla. Moottorilämmitinhän on näissä se säteilylämmitin, mikä ei anna mitään alkupotkua itse jäähdytysnesteelle.Uskon, että autolla tarkenee myös talvella hyvin, koska edestä löytyy aktiiviset kaihtimet jäähdyttimen edestä sekä jonkinlainen lämmitysvastus ilmastointikanavissa. Totesin sen eräs aamu, kun lähdin kylmällä autolla liikkeelle. Noin minuutissa käynnistyksestä suuttimista alkoi tulla jo lämmintä ilmaa eikä jäähdytysnesteen lämpötila ollut kerennyt nousta vielä yhtään.
Auton valoja odotin kovasti ja en pettynyt. Ovat varsin mainiot.
Tämä on hyvä tieto tulevaa talvea ajatellen. Meillä on suhteellisen lyhyttä ajoa talvisaikaan, niin on mukava tietää, että auto lämpenee ripeästi. Tätä tehostaa vielä sisätilalämmitin.Ei tarvitse Capturissa palella, tuli testattua viime talvena melkein -30 asteen pakkasessakin ja lämpöä riitti erinomaisesti. Itse tosin esilämmitän auton tehokkaalla sisätilalämppärillä, mutta ritilöistä tosiaan tulvii suht lyhyenkin ajon jälkeen kunnolla lämmintä ilmaa ja sitä riittää myös takaistujillekkin....testattu varsin rehellisen mielipiteen omaavilla työkavereilla.
Itse viime talven pakkasilla testasin, kuinka nopeasti auto lämpenee ilman esilämmitystä. 20 asteen pakkasella ensin viisi minuuttia tyhjäkäynnillä, sitten ajoon. Ensimmäinen viiva lämpömittariin tuli kilometrin kohdalla ja toinen viiva kahden kilometrin kohdalla. Tuon jälkeen kuudenkympin alueella kolmas viiva nousi kuuden kilometrin kohdalla ja neljäs viiva satasen alueella kahdeksan kilometrin kohdalla.Tämä on hyvä tieto tulevaa talvea ajatellen. Meillä on suhteellisen lyhyttä ajoa talvisaikaan, niin on mukava tietää, että auto lämpenee ripeästi. Tätä tehostaa vielä sisätilalämmitin.
Purple84
Kyllä ne edelliset matkat saa poistettua.
Navigoitivalikko>edelliset määränpäät,seuraavaksi näytön oikeassa alakulmassa näkyy kolme pistettä
klikkaa sitä.tämän jälkeen avautuu alavalikko jossa voit poistaa haluamasi matkan/matkat ruksaamalla
haluamasi matkat.

Juu nuo My Renault ja Minun Renault sivut on kyllä yks vitsi...Ja vielä sitten tuo Ranskan kielinen myr.renault. Eikö nyt millään saisi yhdistettyä noita ja vaikka lisäämällä toimintoja ym. tekemällä niistä käyttökelpoiset?Seuraavalla kerralla pienen hetken jälkeen näytöllä vilahti "Standard update completed successfully" ja näyttää päivittyneen.
Softista ym. puheenollen. Tuolla My Renault -kännykkäapilla ei ainakaan Capturissa tee juuri mitään ja koko tuo My Renault -tilisysteemi on hiukan kummallinen. Netistä löytyy mm. sivut
MyRenault ME | Member Login
Register now to become an exclusive Renault member. It's fast, easy and it's free! Get everything you need to manage your Renault in one placewww.myrenault-me.com
Näistä viimeinen on ainoa, johon pääsee kirjautumaan samoilla tunnuksilla, kuin millä My Renaultiin on rekisteröitynyt. Tuolta näkee huolto-ohjelman, auton speksit ja takuiden ym. sopimusten keston. Hätäpuhelujärjestelmän sopimuksen kesto listattu olevan 360 kk, päättyy 13.11.2050.
Jostain syystä tuota neljän vuoden takuuta ei tuonne ole kirjattu, vaan lukee se vakio kaksi vuotta. Oletteko muuten katsoneet, lukeeko teillä kauppasopimuksessa tai jossain kupongeissa, muissa kuin esitteissä tuo neljän vuoden takuu?
EDIT: Rekisteröidyin tuonne Minun Renaultiin, mutta tuota sivustoa ei ole mitenkään linkitetty My Renaultiin. Tuo hakee ilmeisesti Trafin tietokannasta VIN-numeron perusteella auton mallin, ei muuta.