Captur II

mikro

Jäsen
Kohta 2 vuotta sitten kun tuosta eka kerran kyselin niin uskottelivat korjauksen olevan tulossa keväällä -21. Olen" siirtänyt" tuon ja muut siihen "osastoon" jossa saavat elää omaa elämäänsä kunhan auto vaan tekee perustehtävänsä eikä siinä oikeastaan ole kummempia ongelmia ollutkaan sen jälkeen kun vaihdoin akun agm-tyyppiin vuosi sitten.

JakeS

Jäsen
Jotakin erikoistahan siinä on. Googlen kartta jota käyttää myös Volvoni jossa on tämä uusi Android automotive järjestämä. Bugeja siinä riittää myös mutta kartta ei keksi päästään hiekkateitä ihan minne sattuu. Esimerkiksi tuo meidän "kylän" päätie on ainakin sen ajan kuin muistan ollut asfaltoitu eli -70 luvulta. Lisäksi navi väittää mm. Minskin 8-kaistaista (joka on asuntoni kohdalla 10 - kaistainen) osittain hiekkatieksi.

mikro

Jäsen
Tuo toiminta tuolla "tehtaassa" tuo mieleen tuon erään antiikin diktaattorin toteamuksen: minkä kirjoitin, sen kirjoitin. Se siitä ja pulinat pois.

Rellisti2

Jäsen
Kuulemma itse karttoja ei voi Suomessa ”vielä” päivittää. Se ehkä korjaisi nämä huomiot. Olisi kyllä kiva tietää miten ne saisi hiljaiseksi. Pitänee tutkia autosta.

mikro

Jäsen
Sen puheopastuksen kaikkineen saa kyllä pois. Täälläkin ollut muistaakseni ohjeita joskus. Tuskin sitä pelkkää päällystämättömän tien varoitusta ?

teme565

Jäsen
Luulin silloin jo pari päivitystä sitten että se mittariston widgettien ja kielen vaihtumis/nollaantumisongelma ratkesi, mutta ei ole ratkennut. Eihän se kovin usein tapahdu, mutta edelleen kerran muutamassa kuukaudessa widgetit tyhjenee ja mittariston kieli vaihtuu suomeksi, vaikka infotainmentin kieli pysyy asetetusti englannissa.

peka51

Jäsen
Polttoaineen kulutuksesta on tullut pidettyä kirjaa koko auton ekan vuoden ajalta. Keskikulutuslukema per 100 km on nyt 7,3 ltr. Meillä päivittäiset ajot ovat lyhyitä 2 - 4 km:n pätkiä. Kesäajossa on kodin ja mökin välisiä matkoja, mutta nekin vain hiukan yli 20 km suuntaansa. Kesäaikaan myös joitakin pidempiä kotimaan matkoja. Auto on -21 vuoden TCe 130 EDC7-aut Festival. Kilometrejä nyt yht 10200 km.

mikro

Jäsen
Miettinyt kanssa että kuuluuko noiden huollon ihmisten kertoa asiakkaalle mitä ovat tehneet? Viikko sitten olleessa huollossa huomasin noiden mittariston widgettien sammuneen kokonaan. Kyllä ne siitä sitten taas sai päälle ja on pysyneet nyt tuon viikon. Päivityksiä varmaan tehty? Katsotaan kauanko pysyy nyt.

Vaahteramaki

Jäsen
Itsellekin tullut mieleen "salaliittoteoria" kun autoon ilmestyy uusia varoitusvaloja eikä tietoa löydy mistään. Huolto ei liiemmälti tosiaankaan kerro mitä on tehty tai löydetty ellei osaa itse johdattaa juttua siihen suuntaan eli "olen kulluut että näissä on... tai onko vastaan tullut tällaista vikaa" jne.

peka51

Jäsen
Minulla on tänään edessä 1. vuosihuolto. Nyt mennään merkkikorjaamolle ja siellä pääsen suoraan juttelemaan huoltomiehen kanssa. Häneltä aion ensimmäiseksi kysyä tehdäänkö autoon ohjelmapäivityksiä. Saa nähdä mikä on vastaus.

mikro

Jäsen
Se onkin varmaan parasta jos pääset juttelemaan suoraan asentajan kanssa. Näin se oli ennen täälläkin merkkikorjaamossa joitakin vuosia sitten. Pääsin jopa mukaan viereen seuraamaan mitä tapahtuu. Siinä samalla oppii itsekin aikalailla. Eikä aika tullut pitkäksi odotellessa. Erästäkin hankalampaa vikaa etsittäessä sain suoraan ohjeen, että ajan auton hänelle huollon ovelle kun vika taas ilmenee mitään aikoja tilaamatta.. Näinkin palvelu on pelannut vielä muutama vuosi sitten. Nyt suunnilleen heitetään pihalle kun olet auton tuonut.

teme565

Jäsen
Polttoaineen kulutuksesta on tullut pidettyä kirjaa koko auton ekan vuoden ajalta. Keskikulutuslukema per 100 km on nyt 7,3 ltr. Meillä päivittäiset ajot ovat lyhyitä 2 - 4 km:n pätkiä. Kesäajossa on kodin ja mökin välisiä matkoja, mutta nekin vain hiukan yli 20 km suuntaansa. Kesäaikaan myös joitakin pidempiä kotimaan matkoja. Auto on -21 vuoden TCe 130 EDC7-aut Festival. Kilometrejä nyt yht 10200 km.
Itsellä on TCe155 ja pitkän ajan keskikulutus 5,8 l/100km, tankkaamalla laskettuna. Ajotietokone näyttää kolme desilitraa liian vähän. Ajan päääsääntöisesti aina normaaliajotilalla. Ajot pääkaupunkiseudulla. Joka päivä tulee maantie- ja moottoritieajoa, kaupunkipyörittelyä suhteessa vähemmän. Päivittäin tulee ajettua 50-100 km yksin.

Onneksi on automaattilaatikko. Tuo kone on vähän sen oloinen että käsivaihteistolla ajaessa bensaa varmaan palaisi ja itse en ainakaan jaksaisi millään vaihtaa sitä tahtia, mitä laatikko vaihtaa.

JakeS

Jäsen
Vähällä menee. En meinaa alle kutosen päästä edes matka-ajossa vaikka moottoritiet jättää väliin

mikro

Jäsen
Sain Renaultilta kyselyn viime huoltokäynnin tiimoilta. Ihan mielenkiintoista. Oli vaan erittäin hankalaa pysyä tämän viimereissun arvostelussa kun koko 2-vuotinen monivaiheinen historia tunki väkisin mukaan. No, tuskin tuosta mitään hyötyä on mihinkään, mutta saipa edes hiukan antaa palautetta.

@ntsu

Jäsen
Onkos kukaan muuten saanut vaihdetuksi tuota soratiestä varoittelevaa miesääntä kirkasääniseksi naiseksi? Voisi kuulostaa mukavammalta kuin uhkaava miesääni. Hieman olen hakenut, mutta en ole sellaista asetusta vielä löytänyt.

Petsku76

Aktiivinen jäsen
Sain Renaultilta kyselyn viime huoltokäynnin tiimoilta. Ihan mielenkiintoista. Oli vaan erittäin hankalaa pysyä tämän viimereissun arvostelussa kun koko 2-vuotinen monivaiheinen historia tunki väkisin mukaan. No, tuskin tuosta mitään hyötyä on mihinkään, mutta saipa edes hiukan antaa palautetta.
Näitä palautekyselyjä tulee tosiaan Rellulta huollon jälkeen ja sama systeemi on yleistynyt monien muiden firmojen yhteydessä.. Ei noita kukaan koskaan lue. Taitaa lentää suoraan ö-mappiin noi lomakkeet, turha noihin on kuluttaa aikaa, etenkään runoilla mitään. Viesti lähetetään automaattisesti jonkun asiakastietorekisterin perusteella pian asioinnin jälkeen, jotta asiakkaalle jää olo, että hänen mielipiteestään välitetään.
Joskus olen piruuttani laittanut täpän "haluan, että minuun otetaan yhteyttä" ruutuun, eikä kukaan ole tähän päivään mennessä ollut mistään yhteydessä.

Toisekseen, jos unohtaa skeptisyyden ja noihin kyselyihin erehtyy kirjoittamaan kehuja, huomaakin seuraavana päivänä, ettei homma tullutkaan kuntoon.....;)

mikro

Jäsen
Juu, luulen kanssa samoin. On siihen lomakkeeseen kuitenkin sen verran satsattu että jos yhdessä kohtaa ruksaat kolmosen(muistaakseni) tai huonomman, niin kyselyteksti muuttuu ja taisi pyytää lisäselvitystä. Olisin vielä katsellut noita kysymyksiä, mutta juttu oli jo suljettu kun olin sen lähettänyt.

Rellisti2

Jäsen
Ensin lueskelin mitä ihmeen kulutuslukemia, mutta sitten tajusin olevani eri ketjussa. Oma plug in on tällä hetkellä 0,1l/100 km ja 15,4 kWh/100km

Ylös Bottom