lemmentalja
Jäsen
Okei. No eiköhän ne sitten tuossakin saa bittejä kääntelemällä päälle. Täytyypä ottaa työn alle 
Nyt kun huollon takaisinsoittoa on odoteltu jo kolmatta vuorokautta joka päivä heitä hätyytellen, homma ratkesikin odottamalla ihan itsestään (!?). Yhtäkkiä varoitusvalot eivät enää palakaan![]()
Megane 3 2011 nyt ajettu 105tkm (itse ajanut 60tkm), ainoat viat ollet toinen takajousi poikki ja etuiskareiden haitarit molemmat poikki. Toinen käsijarruvaijeri on vaihdettu. Alusta kolisee pikkaisen talven "nimismieskiharoissa" paha sanoa onko lisääntynyt vuosien varrella. Ei mitään tietoa mitä ensimmäinen omistaja on korjauttanut.Hassua kun omalla Megane 3 on nyt 6v ja 60tkm ajettu ilman yhtää alusta vikaa. Ainoa vika koko autossa on ollut "termostaattikotelo" joka alkoi vuotamaan kun pakkasta oli -25c.
Megane Bose hatchback 2017
Ajettuna 96 tkm.
Takuuseen menneet ongelmat:
Jakoketju vaihdettu.
Kallistuksenvakajaan pusla.
Koiranluut molemmilta puolilta.
Ohjelmisto päivitys (auto ei käynnistynyt ollenkaan) sisälle autoon pääsi, mutta ei suostunut käynnistymään.
Olen ollut tyytyväinen Bosen kaiuttimiin eihän ne huippuhifiä ole mutta paremmat kuin tavalliset.
Itse autossa olen tykännyt muotoilusta, runsaasta varustetasosta, ajettavuudesta, äänettömyydestä (tässä koko luokassa)
Älyavain, jne jne.
Eli lähestulkoon kaikesta!
Renault on mainettaan parempi.
Ja kotiin oli siis päästävä pakottavasta syystä ensi tilassa, joten päätin jatkaa matkaa silläkin uhalla, että se päättyisi kesken, mutta edes lähemmäksi kotia. Lopulta ongelmia ei ilmennyt: ajelin Lapista etelään kolmos- ja nelosvaihteilla riippuen oliko rajoitus 80 vai 100 km/h!
Kannattaa vaihtaa iridium tulpat kun on noin pieni (ja kallis) vaihtoväli noilla tavallisilla kynttilöillä..No huh huh, jo on huollolla hintaa...Tai sitten vaan tuntuu siltä.
Käyttöauto Tampere.
katso liitettä 18634
Eikö kukaan aja Meganella, kun topicci on näin kuollut?
Mitä nykyään tiedetään 1.3 ja 1.6 bensamoottoreista? Siis normi-Megane IV:n peruspata ja GT:n pata.
Entä Renaultin kaksoiskytkinvaihteistot; kuka ne valmistaa ja kestävätkö ne?
Onneksi tuo takuu on 8v tai 160tkm.Ei taida olla edullinen käyttää enää takuun loppumisen jälkeen.