kävisikö tämä fabrics tai jokin muu tältäTervehdys,
Onko kellään tietoa mistä saattaisi löytyä Tipparenun penkinkankaat, kyseessä on erikoinen/yksinkertainen rakenteelta oleva penkki. Netistä ei ole löytynyt juurikaan vastaavaa kuvaakaan tästä, olisiko sitten vanhemmat penkit laitettu 1975 malliseen? edessä ja takana vastaavat penkit.
katso liitettä 14904

Jarru onkelmia joskus ollukki: eikun pääjarru sylinteri irti ja sisustan puhistus. Kerran oli pääkumi ( hatun muotonen) vähä halki reunasta, eikun varaosa jarrusylinteristä käytetty kumi siihen. Ja takajarrurummut on halpoja motonetissä niin sieltä uuet, niin ilmausruuvitkin toimii oikein.
***tarkoitit varmaankin takajarrusylintereitä, mulla toinen on uusi kun ei ollut kuin 1 kpl viimeksi,nyt näyttää olevan taas uusia.
eteenon ongelma kun ne on keskenään erilaiset, takana sama syllky käyp molempii

Mulla vm.75 tippa missä oli putkirunko penkit ja vaidettu pehmeemmät jakkarat DL mallista ja oma tippa L malli....olisiko sitten vanhemmat penkit laitettu 1975 malliseen?
Tuollaisia putkirungolle tehtyjä penkkejä oli vain 60-luvun tipoissa. Uudemmissa ne ovat malliltaan enemmän topattuja. Putkipenkit eivät olleet kovin kestäviä. Varsinkin niiden joustoissa käytetty kumi haurastui. Siksi on erikoista, että uudempaan autoon on hankittu sellaiset.
Teetin kangasta 65-mallisen tippan putkipenkkeihin, koska lähellekään alkuperäisen näköistä ei saanut mistään.
- Otin valokuvan vanhasta kankaasta ja tein siitä kuvakäsittelyllä ison tiedoston kopioimalla ja limittämällä kuvaa. Tuo paino-originaali on minulla tallella, jos joku sattuu tarvitsemaan.
- https://arazzo.fi/interior/ painoi ko. kuvan 120 cm leveälle velour-kankaalle.
- Verhoilijan löytäminen oli haastavaa, koska putkirunkoisen penkin rakenne ja yksityiskohdat poikkeavat niin paljon tavanomaisesta.
- On tärkeää, että kaikki rautalangasta tehdyt kiinnikkeet ovat tarpeeksi jäykkiä ja oikean muotoisia. Vaatekauppojen henkareista saa pätkittyä tarkoitukseen sopivaa galvanoitua lankaa. Älä missään nimessä hukkaa alkuperäisiä koukkuja.
P.S. Minulla on ylimääräiset penkkien putkirungot – nekin siis 60-luvun tipasta, jos joku on entisöimässä vanhempaa autoa.
Ohessa on kuva Renaultin 70-luvun topatuista etupenkeistä. Niissä on käytetty samaa kangasta kuin sinun putkipenkeissäsi.
katso liitettä 15157

Joo, osittain ainakin.joo ei sitä jännitesäätintä tarvi ollenkaa. Mulla oli ennen tasavirta laturi joka oli aivan polonen. Vaihoin 70A vaihtovirtalaturin koneeseen
ja virta on riittäny. Periaate että virta avaimelta menee virta puolalle ja laturista "indikaattori"-johto mittaritaulun latausvalon kautta maadotus.
Selkiskö?
T: Frank![]()