H.Renault
Jäsen
- Viestejä
- 195
Nyt lopulta paloi käpy herkistelyyn ja hain Motonetista uudet käsijarruvaijerit Meganeen.
Kummasti muuttuu käsijarrun teho :
, itse mekanismi tuntuu olevan hyvin pelittävää mallia.
En oikein tuosta vaihtamisesta löytänyt mitään täältä, jotenka ei kai tuo haittaa, vaikka nyt sitten laittaisikin?
1. Kahvan paneeli irti, siinä on istunlämmittimille pari pistoketta, jotka irrotetaan. Muuten paneeli irtoaa yläreunasta nyppäämällä ja pois nostamalla.
2. Itse en koko konsolia irrottanut, vaan takapäästä pari ruuvia sivuista ja nostin konsolia sen verran, että sain vaijerien päät pois hahloistaan. Käsijarrun kahvan säätö on hyvä olla maksimissaan tässä kohtaa, koska kahva nousee ylöspäin konsolin mukana hiukan. Jos on oikein pieni käsi, on ihan mahdollista saada vaijerien päät irti kahvan päästäkin, ei välttämättä tarvi konsoliin kajota sen kummemmin. Kuva 3, näkyy vaijerien päät ja taaempana putkien päät, mutterit molemmin puolin lattiassa kiinni. Vaijerit siis irtoaa sivulle työntämällä muovihärpäkkeen läpi.
3. Rengas irti ja kiinni käsijarrumekanismin päähän. Itse vedin vaijerin päästä niin paljon ulos, että sain vaijerin irti käsijarrumekanismista (kuva 2), ei tarvi työkaluja, paitsi jos on ihan jumissa. Toinen vaihtoehto on puristaa mekanismi tongeilla kiinni ja ottaa sitten vaijerin pää irti.
Sitten vaan pujottaa vaijerin tukivarren koloista auton alle ja vetää pirusti, niin irtoaa pohjasta, ensin lähtee kuori ja sitten tulee se kahvapään mötikkä. Jos ei vetämällä lähde, kuten ei mullakaan toinen puoli, pihassa ei ollut oikein vetovoimaa tarjota, nosturilla olis varmaan onnistunut, niin
pitää kaivaa mattoa auki hiukan ja irrottaa metallinen suojaputki (Kuva 1) takapäästä. Se on äänieristeen alla. Jos putki ei paikaltaan lähde muuten, voi kahvan päästä pidikettä löysätä, on kahdella 13 mutterilla kiinni lattiassa, konsolin takareunassa (kuva 3).
Kun putki on pois paikaltaan, jouduin itse napauttamaan katkaistulla ruuvarilla ja vasaralla siihen huulille vedetyn vaijerin päähän, että suostui syöksymään pohjan läpi.
4. Putken pään voi laittaa takaisin ja työntää uuden vaijerin auton alta kahvalle saakka ja mekanismiin sitten toinen pää päinvastaisessa järjestyksessä, kun vielä muistaa vaijerit laittaa kahvaan kiinni, niin hommahan on bueno.
Takaisin laittaessa kannattaa tehdä niin päin, että laittaa vaijerin ensin "vapaana" tukivarren läpi ja sitten vasta pujottelee sisäpuolelle putkeen, vähentää tähtäilyä tukivarren koloihin, se pää kun on hiukan jäykempää käännellä kuorien takia.
Kummasti muuttuu käsijarrun teho :
En oikein tuosta vaihtamisesta löytänyt mitään täältä, jotenka ei kai tuo haittaa, vaikka nyt sitten laittaisikin?
1. Kahvan paneeli irti, siinä on istunlämmittimille pari pistoketta, jotka irrotetaan. Muuten paneeli irtoaa yläreunasta nyppäämällä ja pois nostamalla.
2. Itse en koko konsolia irrottanut, vaan takapäästä pari ruuvia sivuista ja nostin konsolia sen verran, että sain vaijerien päät pois hahloistaan. Käsijarrun kahvan säätö on hyvä olla maksimissaan tässä kohtaa, koska kahva nousee ylöspäin konsolin mukana hiukan. Jos on oikein pieni käsi, on ihan mahdollista saada vaijerien päät irti kahvan päästäkin, ei välttämättä tarvi konsoliin kajota sen kummemmin. Kuva 3, näkyy vaijerien päät ja taaempana putkien päät, mutterit molemmin puolin lattiassa kiinni. Vaijerit siis irtoaa sivulle työntämällä muovihärpäkkeen läpi.
3. Rengas irti ja kiinni käsijarrumekanismin päähän. Itse vedin vaijerin päästä niin paljon ulos, että sain vaijerin irti käsijarrumekanismista (kuva 2), ei tarvi työkaluja, paitsi jos on ihan jumissa. Toinen vaihtoehto on puristaa mekanismi tongeilla kiinni ja ottaa sitten vaijerin pää irti.
Sitten vaan pujottaa vaijerin tukivarren koloista auton alle ja vetää pirusti, niin irtoaa pohjasta, ensin lähtee kuori ja sitten tulee se kahvapään mötikkä. Jos ei vetämällä lähde, kuten ei mullakaan toinen puoli, pihassa ei ollut oikein vetovoimaa tarjota, nosturilla olis varmaan onnistunut, niin
pitää kaivaa mattoa auki hiukan ja irrottaa metallinen suojaputki (Kuva 1) takapäästä. Se on äänieristeen alla. Jos putki ei paikaltaan lähde muuten, voi kahvan päästä pidikettä löysätä, on kahdella 13 mutterilla kiinni lattiassa, konsolin takareunassa (kuva 3).
Kun putki on pois paikaltaan, jouduin itse napauttamaan katkaistulla ruuvarilla ja vasaralla siihen huulille vedetyn vaijerin päähän, että suostui syöksymään pohjan läpi.
4. Putken pään voi laittaa takaisin ja työntää uuden vaijerin auton alta kahvalle saakka ja mekanismiin sitten toinen pää päinvastaisessa järjestyksessä, kun vielä muistaa vaijerit laittaa kahvaan kiinni, niin hommahan on bueno.
Takaisin laittaessa kannattaa tehdä niin päin, että laittaa vaijerin ensin "vapaana" tukivarren läpi ja sitten vasta pujottelee sisäpuolelle putkeen, vähentää tähtäilyä tukivarren koloihin, se pää kun on hiukan jäykempää käännellä kuorien takia.
Liitteet
-
26,9 KB Katsottu: 174
-
30,1 KB Katsottu: 185
-
70,7 KB Katsottu: 191