Megane II hammastanko

jmmv

Jäsen
Viestejä
371
Vs: Megane II hammastanko

Jallmari sanoi:
HiTec sanoi:
Eli jos hammastangosta (ja vetareista kun ovat finaalissa jo nekin, mutta ei pompannut niistä sentään katsastuksessa ;)) laskua tulee lähemmäs 2.000€ (+työt) niin kyllä tulee nyt iso :'( Meganen kanssa. Onko tuohon olemassa jotain edullista korjaussarjaa, kun kerran tyyppivika on huoltomiehen mukaan kyseessä?

Juu edullinen korjaussarja (sopii myös vetareihin) on ehjä käytetty purkuosa. ;)

Mutta jos on auton tyyppivika(hammastanko) en lähtisi kyllä hajottamolta purkuosaa ostamaan jos 80tkm ajetussa autossa jo oireilee tuo vika.Tosin purkamoilta saa monia hyviä ja halpojakin osia joihinkin korjauksiin.Vetoniveliäkään en kyllä käytettynä ostaisi ;)
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Megane II hammastanko

Jakz sanoi:
OT:na mainitsen vielä että vähän aikaa sitten oli muuan iltapäivälehdessä juttua juuri tosta että esim. tulostinkin ohjelmoidaan tehtaalla kestämään jonkun tietyn ajan/sivumäärän ::) Johonkin koneeseen kiinni ja uudelleen ohjelmointi = taas pelittäis.
Koneesta itsestään en tiedä, mutta väripaukuissa ainakin on koodatut ID:t ja kertakäyttöiset laskurit => laskuri estää uudelleen täytön ja ID tarvike-osat. Ja niinhän sille väripaukkusetille voidaankin sitten nakata hintaa about saman minkä koko kone maksaa kaupassa, 50% "näyte"-väripaukuilla varustettuna >:(

Autoissa vaan sinänsä paha juttu kun kaikki valmistajat ei ainakaan ole vielä tuossa tarkoituksellisessa elinkaaressa mukana => ne jotka on, kärsii kun kilpailijan tuotteet kestää paremmin ja on edullisemmin korjattavissa, pienempinä osakokonaisuuksina. Haa! Oiskohan tässä syy Rellun(kin) maineeseen, vaikka kovasti tuppaa tuo VAG:kin tätä elinkaariajattelua jo harrastavan mm. TSI:n ja DSG:n kanssa ;)
 

katoi

Jäsen
Viestejä
44
Vs: Megane II hammastanko

Miten se sinun Meganen takuu menee. Jos autolla ajettu vain 80 tkm. niin eikö vetaria ja ohjausvaihdetta voisi saada takuuseen ? >:(
Eikö takuulla ole joku kilometrimäärä tai aika. En kyllä jaksa uskoa, että nämä Meganet näin huonoja ovat. Kestihän Ladakin 70- luvulla ajaa 120 tkm ilman remonttia. Meidän Meganessa on vetarit ja ohjausvaihde alkuperäiset ja aj. 240 tkm.
 

jmmv

Jäsen
Viestejä
371
Vs: Megane II hammastanko

katoi sanoi:
Miten se sinun Meganen takuu menee. Jos autolla ajettu vain 80 tkm. niin eikö vetaria ja ohjausvaihdetta voisi saada takuuseen ? >:(
Eikö takuulla ole joku kilometrimäärä tai aika. En kyllä jaksa uskoa, että nämä Meganet näin huonoja ovat. Kestihän Ladakin 70- luvulla ajaa 120 tkm ilman remonttia. Meidän Meganessa on vetarit ja ohjausvaihde alkuperäiset ja aj. 240 tkm.

Meni väriaine jutuiksi ;)

Itse olisin ollut maahantuojaan yhteydessä.Tyyppivika todennäköisesti ja olisivat tulleet vastaan asiassa noilla kilometreillä.Olisit todennäköisesti saanut uuden osan ilmaiseksi ;D nimim. kokemusta on mutta eri merkiltä ;)Kun jaksaa perustella ja keskustella asiasta.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Megane II hammastanko

jmmv sanoi:
Tyyppivika todennäköisesti ja olisivat tulleet vastaan asiassa noilla kilometreillä. Olisit todennäköisesti saanut uuden osan ilmaiseksi ;D
No eka kerta tästä "vastaantulosta" oli ennen muinoin nokka-akselin asentoanturi tuossa Megsussa. Olikos tuo kerennyt "jo" 25tkm kelata kun napsahti :( Biliassa totesivat jotta ei noilla km vielä tuon pitäisi mennä, joten tulivat 50% osan hinnassa vastaan. Vaan kun heidän osahinta oli n. 200e, niin... Ja tuon täsmälleen saman anturin hommasin tässä n. 1/2v sitten taas uudelleen, nyt eBaysta n. 30e postikuluineen kaikkineen :o Ja vaihtokin oli 5min homma, sen verran hyvin tuo anturi on moottorin päällä tyrkyllä - Bilian laskuttaessa sen min. 30min tuosta työstä :-\ Eli jos sen varaosahinnan jo alunperinkin asettaa pilviin, voi siinä ihan hyvin jo tulla asiakastakin vastaan "takuun" nimissä - ja silti riittää katetta maksamaan marmoripalatsin ylläpitokulut + tietty se työ jonka tuntihinnassa ei tulla vastaan >:( Eli tuolta pohjalta eipä tuosta vastaantulosta juuri apuja ole jos loppulasku silti pomppaa pilviin vs. mitä osa maksaa netistä + vaihtotyö nyrkkipajassa tai ei-merkkiliikkeessä 8)
 

katoi

Jäsen
Viestejä
44
Vs: Megane II hammastanko

Meillä on ollut remonttia Meganella. Ostimme sen käytettynä vm. 2004 h. 5500 e ajettuna 150 tkm. pari vuotta sitten. Nyt ajettu 90 tkm. lisää.
Vikoja ollut moottori syö öljyä, vinkkarin vivut ruostui jumiin, vikailmoitus polttoainejärjestelmästä, nyki ajaessa (laitettu väärä polttoainesuodatin ilman veden tunnistinta), ilmastoinnin kuivaimen putket vuoti tiivisteistä, talvella kovalla pakkasella ei käynnisty (vaihdoin hehkut ja näkee korjaantuiko talvella), jarruihin kaikki jarrulevyt, jarrupalat vaihdettu, taakse jarrusatulat vaihdettu, kyljet maalattu,raidetangon sisäpäät vaihdettu, nelipyöräsuuntaus, uusi akku, raitisilma- ja ilmanputsarinsuodatin vaihdettu ja jakopään hihnaremontti.
Itse tehnyt kaikki työt paitsi nelipyöräsuuntaus, ilmastoinnin korjaus ja jakopääremontti.
Ilmastoinnin vikaa kolmesti korjattu merkkihuollossa ja ei ole korjaantunut. Arvio, että kojetaulu purettava ja päivän työ hintaa 1000 - 2000 e (en anna enää korjata). Seuraavassa katsastuksessa ohjausvaihde vaihdettava todennäköisesti >:( Keskuslukitus ei välillä pelaa tankin läpässä.

Vertailun vuoksi ostin S40 Volvon h. 4800 e aj. 260 000 tkm. vm 2001. Ajanut oston jälkeen 100 000 km. Remontit: Uudet jarrupalat, jarrulevyt ja takajarrusatulat, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, polttoainesuodatin ja öljyjen vaihdot. Kaikki pelaa, myös ilmastointi ja katsatus eka kerralla läpi.

On näissä autoissa ero kuin yöllä ja päivällä. Molemmat diesel autoja ja molemmat Renaultin commonrail moottoreilla.
 

JPE

Megane II 1,6 2004
Viestejä
573
Vs: Megane II hammastanko

HiTec sanoi:
Ja vaihtokin oli 5min homma, sen verran hyvin tuo anturi on moottorin päällä tyrkyllä - Bilian laskuttaessa sen min. 30min tuosta työstä :-\
Tuohon voisin sanoa sen verran, että noissa tapauksissa täytyy tottakai tarkistaa onko vikakoodeja ja nollata ne ja siinä sitä aikaa sitten meneekin riippuen testeristä. En ole Bilialla töissä.
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Megane II hammastanko

JPE sanoi:
Tuohon voisin sanoa sen verran, että noissa tapauksissa täytyy tottakai tarkistaa onko vikakoodeja ja nollata ne ja siinä sitä aikaa sitten meneekin riippuen testeristä. En ole Bilialla töissä.
Ja höh! Omasta kokemuksesta, omalla lukijallani OBD-luenta ja nollaus Meganestakaan ei kestä edes tuota 5min. Joten se siitä "perusteesta" ;D Vika onkin varsinaisesti noissa Bilian oheiskuluissa => laskutusjärjestelmään ei kannata kirjata pienempää laskua kuin 30min => sama 30min laskua siis asiakkaalle kesti homma 5min tai 25min. Eikä Bilia suinkaan ole ainoa tälläinen "jokaiselta alkavalta X minuutilta" -tyyppinen huoltotyön laskuttaja. Näitä löytyy joka alalta, tuo X vain vaihtelee, jollain se on 5min, toisella 30min 8)
 

Luukkonen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
627
Vs: Megane II hammastanko

HiTec sanoi:
jmmv sanoi:
Tyyppivika todennäköisesti ja olisivat tulleet vastaan asiassa noilla kilometreillä. Olisit todennäköisesti saanut uuden osan ilmaiseksi ;D
No eka kerta tästä "vastaantulosta" oli ennen muinoin nokka-akselin asentoanturi tuossa Megsussa. Olikos tuo kerennyt "jo" 25tkm kelata kun napsahti :( Biliassa totesivat jotta ei noilla km vielä tuon pitäisi mennä, joten tulivat 50% osan hinnassa vastaan. Vaan kun heidän osahinta oli n. 200e, niin... Ja tuon täsmälleen saman anturin hommasin tässä n. 1/2v sitten taas uudelleen, nyt eBaysta n. 30e postikuluineen kaikkineen :o Ja vaihtokin oli 5min homma, sen verran hyvin tuo anturi on moottorin päällä tyrkyllä - Bilian laskuttaessa sen min. 30min tuosta työstä :-\ Eli jos sen varaosahinnan jo alunperinkin asettaa pilviin, voi siinä ihan hyvin jo tulla asiakastakin vastaan "takuun" nimissä - ja silti riittää katetta maksamaan marmoripalatsin ylläpitokulut + tietty se työ jonka tuntihinnassa ei tulla vastaan >:( Eli tuolta pohjalta eipä tuosta vastaantulosta juuri apuja ole jos loppulasku silti pomppaa pilviin vs. mitä osa maksaa netistä + vaihtotyö nyrkkipajassa tai ei-merkkiliikkeessä 8)

Mitä uutta?

Asiakas maksaa aina vaikka olis kuinka hyvä diili!

Sama kun kysyin aikanaan tarjousta kierrejohdon vaihdosta, sieltä alko tulemaan kuinka vaarallinen työ ja vaikea tehdä ja radion koodi pitää tilata ranskasta tehtaalta ja että menee monta tuntia ja osakin maksaa yli 200€ ja oliko loppu summa joku 400-500€!?

Vaihdoin itse, osa maksoi 80€, aikaa meni 30min ja tähän kuuluu akun irroitus ja hetken odottelu, työkalujen haku ja takaisin vieminen, radion koodin asettaminen ja koeajo! Eikä se nyt niin vaarallinenkaan ollut...

Radion koodin sain netistä 2minuutissa!
 

JPE

Megane II 1,6 2004
Viestejä
573
Vs: Megane II hammastanko

HiTec sanoi:
JPE sanoi:
Tuohon voisin sanoa sen verran, että noissa tapauksissa täytyy tottakai tarkistaa onko vikakoodeja ja nollata ne ja siinä sitä aikaa sitten meneekin riippuen testeristä. En ole Bilialla töissä.
Ja höh! Omasta kokemuksesta, omalla lukijallani OBD-luenta ja nollaus Meganestakaan ei kestä edes tuota 5min. Joten se siitä "perusteesta" ;D Vika onkin varsinaisesti noissa Bilian oheiskuluissa => laskutusjärjestelmään ei kannata kirjata pienempää laskua kuin 30min => sama 30min laskua siis asiakkaalle kesti homma 5min tai 25min. Eikä Bilia suinkaan ole ainoa tälläinen "jokaiselta alkavalta X minuutilta" -tyyppinen huoltotyön laskuttaja. Näitä löytyy joka alalta, tuo X vain vaihtelee, jollain se on 5min, toisella 30min 8)
Niinku sanoin, riippuu testeristä. Pelkistetyt testerit on yleensä nopeampia. Useammasta järjestelmätesteristä on kokemusta, tiedän mistä puhun. Mitä yksinkertaisempi testeri (kuten ebay löydöt yleensä) sitä nopeampi se on. Ja sehän on selvä, että veloitusta ei tehdä esim. 24 minuutista, vaan samantien puolesta tunnista.
 

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 788
Vs: Megane II hammastanko

Luukkonen sanoi:
HiTec sanoi:
jmmv sanoi:
Tyyppivika todennäköisesti ja olisivat tulleet vastaan asiassa noilla kilometreillä. Olisit todennäköisesti saanut uuden osan ilmaiseksi ;D
No eka kerta tästä "vastaantulosta" oli ennen muinoin nokka-akselin asentoanturi tuossa Megsussa. Olikos tuo kerennyt "jo" 25tkm kelata kun napsahti :( Biliassa totesivat jotta ei noilla km vielä tuon pitäisi mennä, joten tulivat 50% osan hinnassa vastaan. Vaan kun heidän osahinta oli n. 200e, niin... Ja tuon täsmälleen saman anturin hommasin tässä n. 1/2v sitten taas uudelleen, nyt eBaysta n. 30e postikuluineen kaikkineen :o Ja vaihtokin oli 5min homma, sen verran hyvin tuo anturi on moottorin päällä tyrkyllä - Bilian laskuttaessa sen min. 30min tuosta työstä :-\ Eli jos sen varaosahinnan jo alunperinkin asettaa pilviin, voi siinä ihan hyvin jo tulla asiakastakin vastaan "takuun" nimissä - ja silti riittää katetta maksamaan marmoripalatsin ylläpitokulut + tietty se työ jonka tuntihinnassa ei tulla vastaan >:( Eli tuolta pohjalta eipä tuosta vastaantulosta juuri apuja ole jos loppulasku silti pomppaa pilviin vs. mitä osa maksaa netistä + vaihtotyö nyrkkipajassa tai ei-merkkiliikkeessä 8)

Mitä uutta?

Asiakas maksaa aina vaikka olis kuinka hyvä diili!

Sama kun kysyin aikanaan tarjousta kierrejohdon vaihdosta, sieltä alko tulemaan kuinka vaarallinen työ ja vaikea tehdä ja radion koodi pitää tilata ranskasta tehtaalta ja että menee monta tuntia ja osakin maksaa yli 200€ ja oliko loppu summa joku 400-500€!?

Vaihdoin itse, osa maksoi 80€, aikaa meni 30min ja tähän kuuluu akun irroitus ja hetken odottelu, työkalujen haku ja takaisin vieminen, radion koodin asettaminen ja koeajo! Eikä se nyt niin vaarallinenkaan ollut...

Radion koodin sain netistä 2minuutissa!

ilmeisesti se asiakaspalvelu on niin vierasta ja katkeraa käsitettä joillekin että pitää rajusti saada rahaa jotta noin yksinkertaisen homman saa tehtyä.

Mutta Hitecin autoon sanoakseni :o Käsittämätöntä. Minen meganeen koske tikullakaan :O
 

T_White

Aktiivinen jäsen
Viestejä
955
Vs: Megane II hammastanko

Laguna00 sanoi:
Mutta Hitecin autoon sanoakseni :o Käsittämätöntä. Minen meganeen koske tikullakaan :O

Korjataanpa vielä, tarkoitat varmaan ettet Megane II -versioon koske sillä tikullakaan, vaikkakin, eipä taida kaikilla samoja ongelmia olla Meganen II:s versiossakaan? mutta tiedä häntä ;) vaik eipä meitäkään ole koskaan kiinnostanut tuo versio renuista, makunsa kullakin...

Meganen I -version Dti riisseli pelaa ainakin noilla muilla perheenjäsenillä ihan mallikkaasti, ilman mitään ihme ongelmia, ja alkaa siinäkin jo olla reippaat 370tkm ajettuna :)
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Megane II hammastanko

Laguna00 sanoi:
Mutta Hitecin autoon sanoakseni :o Käsittämätöntä. Minen meganeen koske tikullakaan :O
Pieni taustaseikka tuosta yksilöstäni: Se on Bilian esittelyauto, 1V / 10tkm kun sen ostimme -05 :-[ Oletan että nuo veto- ja nivelosat lienevät saaneet "hieman" kipeää tuona aikana kun aika suruttahan noita koeajoautoja tunnutaan polkevan - ja nyt nuo vauriot sitten vain tulee esiin ennen aikojaan :-\ Mutta siltikin omasta mielestäni hieman turhankin aikaisin, tuo taustakin huomioiden. Jos auton suunniteltu kestoikä on esim. 500tkm, niin huonolla käytöllä luulisi siitä saavan -50...-75% pois => vasta 125tkm kohdalla noita voisi olettaa aikaisintaan esiintyvän. Mutta ei sitten näköjään :'(
 

Luukkonen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
627
Vs: Megane II hammastanko

HiTec sanoi:
Laguna00 sanoi:
Mutta Hitecin autoon sanoakseni :o Käsittämätöntä. Minen meganeen koske tikullakaan :O
Pieni taustaseikka tuosta yksilöstäni: Se on Bilian esittelyauto, 1V / 10tkm kun sen ostimme -05 :-[ Oletan että nuo veto- ja nivelosat lienevät saaneet "hieman" kipeää tuona aikana kun aika suruttahan noita koeajoautoja tunnutaan polkevan - ja nyt nuo vauriot sitten vain tulee esiin ennen aikojaan :-\ Mutta siltikin omasta mielestäni hieman turhankin aikaisin, tuo taustakin huomioiden. Jos auton suunniteltu kestoikä on esim. 500tkm, niin huonolla käytöllä luulisi siitä saavan -50...-75% pois => vasta 125tkm kohdalla noita voisi olettaa aikaisintaan esiintyvän. Mutta ei sitten näköjään :'(

Hammastanko kuuluu kestää koko auton iän! Eikä vetoniveliäkään alle 300tkm tarttis vaihtaa!

Tuli tässä mieleen että oisko poika ajanut hieman huolimattomasti kanttareita ylös alas ja siitä saannut paikat kipeää tms? ;)

Muistan kun itse ekana talvena omalla autolla ajoin risteykseen joka oli alamäessä ja eihän se auto pysähtynyt vaan liuku jarrut lukossa ehkä max 5km/h kanttaria päin niin ratti jäi vinoon ja korjaamolla totesivat raidetangon vääntyneen aavistuksen. Ei ois varmaan kovinkaan paljon kovempaa tarvinnut ajaa kun olis oikeasti mennyt jotain rikki kunnolla ja tuossakin käänsin renkaat kanttaria kohden ja vapautin jarrun ennen kuin osu, mutta silti oli aika paukku mennä 20cm korkean kanttarin päälle tuolla vauhdilla! Nii ja menihän siinä renkaasta kudokset ja vanne väänty...
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Megane II hammastanko

Luukkonen sanoi:
Tuli tässä mieleen että oisko poika ajanut hieman huolimattomasti kanttareita ylös alas ja siitä saannut paikat kipeää tms? ;)
No juuri kortin saanut poika tuolla kyllä on viimeaikoina pääasiassa ajellutkin ??? Pitäisiköhän tässä verrata aikanaan moposkootteria kun itse päästelin sillä ensin 20tkm, jossa vaiheessa hihna, painot ja takarengas uusittiin ekan kerran kautta aikain. Mopo siirtyi pojalle ja seuraava uusinta oli edessä jo 2.500km jälkeen ;D Ajotietokone ei Megsussa kyllä kuitenkaan näytä kuin 7.4 sadalle pidemmälläkään ajojaksolla, joten ihan hirveää polkemista tuo ei kuitenkaan liene saanut osakseen. Tietty kanttarit, renkaat lintassa liikkeellelähdöt yms. ovat jo asia erikseen ::) Aikanaan omassa käytössä tuo Megsun kompuutteri kyllä näytti lähes litran vähempi, joten hieman on poijjaalla vielä ecoilussaan opettelemista ;)
 

T_White

Aktiivinen jäsen
Viestejä
955
Vs: Megane II hammastanko

HiTec sanoi:
Renkaat lintassa liikkeellelähdöt yms. ovat jo asia erikseen ::)

Tuosta tulikin mieleen se ainut kerta kun oon saanut minkään rellun vetonivelen/aksilan poikimaan vaihtokuntoon. Silloin "poikana" oli tapana lähteä juurikin renkaat linkussa sillä R16TS:llä risteyksestä tai ihan mistä vain, sillä kun sai ne kivasti- ja helposti sutimaan ;) Ja kun koko suojakumi oli kokonaan ihan päreinä ja kuivanakin kun tuota vielä teki, niin mitäpä siitä seurasi: Totaali poikiminen ihan kunnon paukahduksen kera, ja veto loppui siihen paikkaan. Tässä ainakin oikein hyvä esimerkki malliikkaasta nuorisoajelusta ;)
 

Luukkonen

Aktiivinen jäsen
Viestejä
627
Vs: Megane II hammastanko

HiTec sanoi:
Luukkonen sanoi:
Tuli tässä mieleen että oisko poika ajanut hieman huolimattomasti kanttareita ylös alas ja siitä saannut paikat kipeää tms? ;)
No juuri kortin saanut poika tuolla kyllä on viimeaikoina pääasiassa ajellutkin ??? Pitäisiköhän tässä verrata aikanaan moposkootteria kun itse päästelin sillä ensin 20tkm, jossa vaiheessa hihna, painot ja takarengas uusittiin ekan kerran kautta aikain. Mopo siirtyi pojalle ja seuraava uusinta oli edessä jo 2.500km jälkeen ;D Ajotietokone ei Megsussa kyllä kuitenkaan näytä kuin 7.4 sadalle pidemmälläkään ajojaksolla, joten ihan hirveää polkemista tuo ei kuitenkaan liene saanut osakseen. Tietty kanttarit, renkaat lintassa liikkeellelähdöt yms. ovat jo asia erikseen ::) Aikanaan omassa käytössä tuo Megsun kompuutteri kyllä näytti lähes litran vähempi, joten hieman on poijjaalla vielä ecoilussaan opettelemista ;)

No mitä mä muistelen mun kulutus lukemia meganessa niin raskaalla kaasujalalla meni se 7.5l/100km... ::) Kyllähän sen enempiki sai viemään mutta sitten se oli jo säälimätöntä vinguttamista, mutta tuo mun kulutus tuli oikeastaan niin että ykkösellä ripeästi vauhtia, kakkosella sitten loput ja kaasu melkeimpä pohjassa ja sitten kun se nopeus oli oikea niin vitonen päälle... Itse kylläkin käytän paljon ennakointia ja moottori jarrutusta, mutta niin käytän kaasuakin! ;D
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Megane II hammastanko

Itsellä hermo petti tuon kanssa totaalisesti => eikun vaihtoon ja tuli Pökö tilalle :)

Eli siitä hyvä Megsu-projekti seuraavalle innokkaalle: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32016981 ;D
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Viestejä
3 616
Vs: Megane II hammastanko

Ja sitten putsataan tallia vuosien aikana sinne kertyneistä Megane-osista ;D
- VVT-pyörä 200e http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1269838
- kattotelineet 100e http://www.nettivaraosa.com/ajoneuvon-lisavarusteet/1269840
 

kinnkisa

Jäsen
Viestejä
51
Vs: Megane II hammastanko

HiTec sanoi:
80tkm ajettu ja pomppasi sitten katsatuksessa raidetangon päistä :( Oletin että ulkopäät, joten ne hommasin, mutta huollossa sanottiinkin jotta kuskin puoleinen sisäpää ja se vaihdettiin. Apparin puoleisessa raidetangon sisäpäässä ei huoltomiehen mukaan ollut välystä, vaan epäili hammastankoa = KALLIS :'( No kokeiltiin kuitenkin uudelleen - ja hylsy uudelleen ::) Nyt kokeilin tuota inssin kanssa itsekin niin auto sammutettuna kuin auto käynnissä (jossain oli juttua että käynnissä pitäisi joku välys jostain kuulemma poistua ::)) mutta ei niin ei. Samalla tavalla se ohjaus klappaa apparin puolella molemmissa tapauksissa, kuskin puoleinen on nyt tiukka = OK.

Eli jos hammastangosta (ja vetareista kun ovat finaalissa jo nekin, mutta ei pompannut niistä sentään katsastuksessa ;)) laskua tulee lähemmäs 2.000€ (+työt) niin kyllä tulee nyt iso :'( Meganen kanssa. Onko tuohon olemassa jotain edullista korjaussarjaa, kun kerran tyyppivika on huoltomiehen mukaan kyseessä? Tai onko jotain muuta kikka3:sta? Vai onko tosiaan se ainut vaihtoehto uusia koko hammastanko? Romikselta tietty voisi arvalla yrittää, mutta itselläni on yleensä aika huono tuuri näissä arpajaisissa :(
Käytiin omaani 341tkm ajettua leimalla, kuinkas ollakkaan - taas muka raidetangon sisäpäissä ja molemmilla puolin välystä! Tälläkin kertaa positiivista oli se että ei tarvinnut tulla näyttämään uudestaan vaan sain suusanallisen kehoituksen vaihtaa sisemmät raidetangon päät. Hammastangon olen kertaalleen uusinut (romikselta ostin 70 tkm ajetun ja siitäkin sain ekat moitteet kun sillä osalla tuli n. 150 tkm täyteen). Oman kokemukseni ja asiantuntevan huoltomiehen mukaan hammastangon päässä oleva reiät "väljistyvät" n. 150 tkm jälkeen jolloin kokeillessa sisemmässä raidetangon päässä tuntuu välystä vaikka todellisuudessa tanko pääsee liikkumaan ylös, alas ja sivulle siinä reiässä. Kahdella viime katsastuskerralla on todettu väljyyttä mutta leima on tullut molemmilla kerroilla vaikka mitään en ole raidetangon sisäpäille tehnyt - olis luullut että tilanne olisi pahentunut katsastusten välillä sillä ajokilometrejä mulla on tullut katsastusten välillä 61 tkm??
 
Ylös Bottom