Megane E-Tech Electric

Flamme

Jäsen
Ei varsinainen liisari, vaan 1 v sitten maahantuoja tarjosi mahdollisuutta tehdä osamaksusopimus, joka sisälsi takaisinostosopimuksen. Eli maahantuoja lupautui lunastamaan auton takaisin 1 v/max 15 000 km, ja osamaksusopimus loppui eli maksut olivat ns. 1 v. vuokra.
Nythän on näitä uusi auto vuodeksi muillakin merkeillä.

Vastarakki

Jäsen
Joku kolisee, ratlattaa tai kalkattaa vasemmalla edessä tilanteesta riippuen. Kaikki kääntäessä ja veto päällä eteen päin vähän ääntä, kovahkossa jarrutuksessa vähän enemmän, pakilta jarruttaessa kaikki käännettynä kaikkein eniten meteliä. Jarrusatula on kiinni, kiviä en ole vielä etsinyt. Onko muilla ollut tällaista? Olisko vetari menossa? 47 000 ajettu.

Vastarakki

Jäsen
Meinaatko ääneen tajuutta hertzeinä vai äänen esiintymisen tiheyttä? Se on sellainen klassinen kalkahta alustanosien soundi, kumipäällysteinen vasarankahva isoa jakaria vasten :D esiintyy poikkeuksetta noissa tilanteissa. Nyt kun asiaa mietin niin ohjauksessakin on viimeisen parin viikon aikana alkanut esiintyä pientä epämääräisyyttä. Voisi siis viitata raidetangon päiden välykseen.

Harmiton

Nuorempi jäsen
Jostakin syystä auton manuaalissa ei anneta mitään ohjeita renkaiden vaihtoon. Tietääkö joku, mistä kohtaa ja minkälaisella tunkilla e-techiä voi nostaa? Löysin tämmöisen kuvan, mutta senkään avulla ja auton alle kurkkimalla en ole ihan varma, miten sitä uskaltaisi nostaa.

IMG_2858.jpeg

juakoppi

Jäsen
Noista 5 ja 6 nostopisteistä minä olen nostanut hallitunkilla. Jääkiekosta tehty nostotuki tunkin ja auton välissä. Tässä kääntyy muovihelmakin siihen metallin viereen, niin hieman piti kiekkoa sahailla, ettei ota kiinni siihen muoviin.

Alusta on niin jäykkä että nostin kyllä kahdella tunkilla yhtä aikaa koko kyljen, kun muutenkin meinaa koko kylki nousta yhdestä pisteestä nostaessakin. Mitä olen muiden sähkärikuskien kanssa jutellut, niin moni nostaa normaalisti yhdelläkin tunkilla.

Vastarakki

Jäsen
Siellä on melko selvät vahvistetut palat nostokohdissa. Olen nostanut nyt yhdellä tunkilla kaksi vaihtoa onnistuneesti. Käytän hallitunkkia, jossa on maastopyörän renkaasta tehty nostotyyny.

Esme23

Jäsen
Meillä on Flamme värinen Megane e-Tech. Talven jäljiltä korissa on lukuisia kiveniskemiä. Onko kellään kokemuksia netistä (esim ebay) saatavilla olevista korjauspuikoista vai onko viisainta ostaa puikot marmorilta (jos niillä on)?

Auto oli eilen huollossa ja samalla kysyin varaosatiskiltä maalipinnan korjauspuikkoa. Pitkään selaili tietokonetta ja hajanaisia paperiarkkeja kunnes sanoi, ettei Renault tee maalipuikkoja ko. värille :oops:

No, tilasin sitten netistä. Ainakin kuvan perusteella pakkauksessa on Renaultin logot joten väri on ainakin sinnepäin. Lakka kuuluu pakettiin.

juakoppi

Jäsen
Tuli ajeltua navigoinnin kanssa pikalaturille. 20 minuutissa akku nousi 24% -> 67%, 27kWh näytti kempower ladanneen ja auto 25,5kWh...
Lataushäviötäkö sitte tuo 1,5? Ihan mukava ~81kW keskilatausteho, siinä saa pistellä jo ruuan vauhdilla naamaan...

On tämä kyllä kaikin puolin mainio auto!

Vastarakki

Jäsen
Voipi olla näillä keleillä jo jäähdytystä, joka näkyy toki häviönä. ID saattoi kuumilla keleillä jäähdyttää laturissa 5 kilowatin teholla. Laturi näyttää 105 kW maksimitehoa vaikka auto ottaa vain 100 kW.

Aashoul

Nuorempi jäsen
Olin jossain facen ryhmässä lukevinani että nämä Meganet olis jotenkin nirsoja tarvikelatauskaapeleille. Tuo mukana tuleva asiointikaapeli on ihan järkyttävän kankea ja painava, joten tekis mieli kokeilla sellaista kierteellä olevaa. Mitäs näissä pitää ottaa huomioon? Oiskos suosituksia? Edullinenkin pitäis vielä olla.

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Olin jossain facen ryhmässä lukevinani että nämä Meganet olis jotenkin nirsoja tarvikelatauskaapeleille. Tuo mukana tuleva asiointikaapeli on ihan järkyttävän kankea ja painava, joten tekis mieli kokeilla sellaista kierteellä olevaa. Mitäs näissä pitää ottaa huomioon? Oiskos suosituksia? Edullinenkin pitäis vielä olla.
Se kankeus johtuu siitä, että se asiointikaapeli on 3-vaihekaapeli. Ja sen takia saat sen 22kW siitä "hidaslatauksesta" sellaisesta tolpasta josta on mahdollista se 22kW saada. Eli tuskin löytyy notkeampaa ilman että annat periksi lataustehossa, ja niitä hintoja kun katselee niin nuo 3-vaiheiset kaapelit on myös kalleimpia.

jhelen

Jäsen
22kW kaapeli taitaa olla paljon paksumpaa kuin 11kW kaapelit. Ihan vaan sen vuoksi että niin pitää olla fysiikan lakien mukaan. 11kW riittää 2,5mm mutta 22kW vaatii 4mm johdon / vaihe. Eli 22kW kaapelissa on yli 50% enemmän kuparia. Ja kun 5 johdinta niin painoahan siitä vaan tulee.

Viimeksi muokattu:

Pilhanteri

Nuorempi jäsen
Joku kolisee, ratlattaa tai kalkattaa vasemmalla edessä tilanteesta riippuen. Kaikki kääntäessä ja veto päällä eteen päin vähän ääntä, kovahkossa jarrutuksessa vähän enemmän, pakilta jarruttaessa kaikki käännettynä kaikkein eniten meteliä. Jarrusatula on kiinni, kiviä en ole vielä etsinyt. Onko muilla ollut tällaista? Olisko vetari menossa? 47 000 ajettu.

34,000km ajettu. Kolina edessä molemmin puolin hiljaa ajaessa ja vain kääntäessä. Ei kolise montuissa. Aamulla jos kylmä kolinaa ei juuri ole, tuntuu että helle tekee kolinasta selkeästi kovempaa..

Vastarakki

Jäsen
Mulla huollossa eivät kuulleet kolinaa. Siellä se edelleen on. Meneekin jännäksi kun takuu loppuu, mutta olen valittanut asiasta kaksi kertaa ennen takuun loppumista. Sulla kuulostaa väljältä raidetangonpäältä tai koiranluulta. Mulla kolajaa vain veto päällä.

Pilhanteri

Nuorempi jäsen
Mulla huollossa eivät kuulleet kolinaa. Siellä se edelleen on. Meneekin jännäksi kun takuu loppuu, mutta olen valittanut asiasta kaksi kertaa ennen takuun loppumista. Sulla kuulostaa väljältä raidetangonpäältä tai koiranluulta. Mulla kolajaa vain veto päällä.
Tänään vein pajalle. Tosiaan aamulla ei kolinaa kuullut, nyt kun 25 astetta kolina kuului paikallaan ollessa, kun rattia käänteli. Molemmin puolin. Pyydä ajamaan auto aurinkoon vähäksi aikaa..

Pilhanteri

Nuorempi jäsen
Tänään vein pajalle. Tosiaan aamulla ei kolinaa kuullut, nyt kun 25 astetta kolina kuului paikallaan ollessa, kun rattia käänteli. Molemmin puolin. Pyydä ajamaan auto aurinkoon vähäksi aikaa..
22-vuosimalli 34500km ajettu. Uusiksi menee etupään iskareiden yläpään laakerit ja etupään jouset.

Aashoul

Nuorempi jäsen
Harrastamisen riemusta tähänkin piti sitten tunkea ovet täyteen erinäisiä vaimennusmattoja alkuun. Ihan perussettiä, musiikki kuulostaa hivenen paremmalta (enemmän bassoa), rengasmelun taajuus muuttui vähemmän häiritseväksi. Oven sulkemisääni muuttui varmaan eniten. Ei enää sellaisen räminäntapainen mekkala kun oven paiskaa kiinni vaan kuulostaa jo ihan auton ovelta. Liitteenä kuva takaoven sisuksista. Kait se tuon on ollut tarkoitus peltiä hieman jäykistää. Etuoven pelleissä ei ollut edes tuota.

Tuohon ikkunoiden suhinaan kovemmassa vauhdissa olis kiva löytää joku fiksi. Röökimuoveja en välttämättä haluais edes kokeilla. Sen verran hirveän näköiset.

Takaovi.jpg

Ylös Bottom