Megane E-Tech Electric

Muuttohaukka

Nuorempi jäsen
Kiitos vastauksista. Ei johdu sisätilasta, sillä ne olen tarkistanut jo kymmeniä kertoja. Kuuluu auton alta jostain. Käynyt jo neljästi huollossa ja kahdesti vaihdettu kumit. Olen vaatinut korjaamaan kunnolla, mutta kuuroille korville meni päälliköilläkin. Lähimpään toiseen merkkihuoltopaikkaan on yli 200km. Pitänee olla taas myyjään yhteydessä.

Kupajii__

Nuorempi jäsen
Laitan linkin tännekin jos joku ei seuraa tuota Myynti-osiota. Eli Megane E-Techin alkuperäiset 18" kesäkumit kaupan jos jollain tarvetta. Ei ole hinnalla pilattu.

Jamvais

Nuorempi jäsen
Te kenellä on perinteisempi tikkuantenni, otatteko antennin irti mennessänne automaattiautopesuun?

Mietin tätä, koska antennin ollessa irti liittimet ovat paljaana ja näin nopeasti ajateltuna ei ole hyvä juttu, että sinne liitoksiin menee saippuavettä. Itse tikkuhan on lyhyt ja melko taipuisa, niin mietin, että kestääköhän se autopesun harjat.

Juha Hellsten

Renault kuski
Terve
Lööpissä luki, että sähköautojen käyttöveroa nostetaan. Aloin tutkia asiaa. MeganEssani (220hv, 0g CO2, 1711kg) vero on 238,71€/v. Laskin Traficomin kaavan mukaan Porsche Cayenne turbo E-hybrid ( 739hv, 39g CO2, 2645kg) veron, päästö 67,52€+ paino 49,275€= 116,795€. Öljynvaihdot, jotka saastuttaa ja paino, joka kuluttaa tiet.
Milläköhän systeemillä nostavat?

Vastarakki

Jäsen
Ja kuinkahan moni Porschekuski ajaa Cayennella kulutustaan optimoiden? Lienee keskikulutus siellä 7-9 litran tietämillä helposti. Nää on näitä ideologisia valintoja :)

juakoppi

Jäsen
Onko kukaan asentanut, tai kellään tietoa sopivista roiskeläpistä sähkömeganeen?
Vaikka Megane electricillä hakee, niin tahtoo Megane IV:n olla sitte kuvissa...

Helmassa kun on tuo musta alaosa, niin uskoisin että aika siististi saa läpän tuohon istumaan. Ei varmaan pomppaa silmään. Kyljet jos saisi pysymään läpillä puhtaampana, niin tämähän olisi lähes täydellinen auto! (Pieniä on murheet paukkupakkasten jälkeen)

Hakkapeliitta

Jäsen
Ostin omaani (nyt jo ex-)autooni Megane IV:n roiskeläpät ja leikkasin sopivaksi, vaikkei oikeaa sabluunaa mukana ollutkaan.
Varaosanumero antoi Megane IV:n läpät niin pakko oli laittaa sopimaan. Ihan hyvin ne upposi pyöräkotelon ja rungon väliin kun sovitteli.
Siinä saa itse askarrella vähäsen mutta ei ole paha homma.

Vastarakki

Jäsen
Käsittääkseni niitä saa myös marmorilta ihan suoraan sopivilta. Helkkarin kallista muovia, mutta saa.

Mulla antautui latausluukun lukko. Painui sisään koko höskä, mutta onneksi luukku menee melko tiiviisti kiinni ilman sitäkin (ei esim. sadekelillä ajaessa stöpselinreikä kastu). Hassua, että tuo on oikeastaan kätevämpi noin. Täytyy käyttää huollossa korjattavana se jossain vaiheessa. Oikea takaovi näköjään myös pikkuisen hiertää maalia takakaaren yläpuolelta pois, siitäkin täytyy reklamoida.

Hakkapeliitta

Jäsen
Käsittääkseni niitä saa myös marmorilta ihan suoraan sopivilta. Helkkarin kallista muovia, mutta saa.

1712316954738.png

Tuosta näkyy Ranskan renun sivuilta kaapattu varaosanumero, jos joku haluaa tilailla.
Mutta muistaakseni nuokin oli ihan bensameganen läpät, joista voi sitten askarrella omanlaisensa leikkelemällä sabluunoilla.

Tuolta löytyy paljon muutakin roinaa, mitä ei suomalaisilta sivuilta kaikkia löydä.

Esme23

Jäsen
Miten tärkeä on akun esivalmistelu. Ilmeisesti Equilibressa ei akun lämmitystä ole?
Esimerkki viikonlopulta, kun kävimme Savossa, molemmat Kempowerin suurteholatureita:
- menomatkalla lämmittämättä, lataus max 30kW, latausasema ilmoitti että auto rajoittaa
- paluumatkalla lämmityksellä, lataus heti alkuun 100kW

Auton varustelutaso on Techno

Viimeksi muokattu:

Esme23

Jäsen
Pystyykö autolle jollain tempulla kertomaan, että kotona on latausasema? Saisi tuon akun esilämmityksen käyttöön myös kotilatauksella. Joskaan en tiedä onko sillä käytännössä mitään erityistä merkitystä, mutta uteliaisuudesta jäin pohtimaan.

Kojuvi

Jäsen
Pystyykö autolle jollain tempulla kertomaan, että kotona on latausasema? Saisi tuon akun esilämmityksen käyttöön myös kotilatauksella. Joskaan en tiedä onko sillä käytännössä mitään erityistä merkitystä, mutta uteliaisuudesta jäin pohtimaan.

Sivulla 13 on tämä asia jo käyty läpi: ei tarvetta, ellei sinulla ole tasavirtalaturia, joita ei tietääkseni ole kuluttajamyynnissä.

Vastarakki

Jäsen
Miten tärkeä on akun esivalmistelu. Ilmeisesti Equilibressa ei akun lämmitystä ole?
Talvikelissä eli käytännössä jo jostain pikkupakkasista alkaen lämmittämättömän akun lataaminen pikalaturilla kestää noin tuplasti sen aikaa, mitä lämmitetyn akun. Jos ei ikinä pikalataa tai aja talvella pitkää matkaa, ei akun lämmitystä välttämättä tarvitse. Minä ajelin ID3:lla suht tyytyväisenä kolme talvea pohjoiseenkin. Ensimmäinen pikalataus on aina tikkuinen, mutta lataaminen lämmittää akkua sen verran, että latausvauhti kiihtyy matkan edetessä.

Meikä

Jäsen
katso liitettä 19746

Tuosta näkyy Ranskan renun sivuilta kaapattu varaosanumero, jos joku haluaa tilailla.
Mutta muistaakseni nuokin oli ihan bensameganen läpät, joista voi sitten askarrella omanlaisensa leikkelemällä sabluunoilla.

Tuolta löytyy paljon muutakin roinaa, mitä ei suomalaisilta sivuilta kaikkia löydä.
Minulla on kahdessa Twingo I juuri tuollaiset yleismallin Relluläpät. Ostin maahantuojaliikkeestä. Maksoivat muistaakseni 35e neljä kpl. Tosin ostosta on nyt kulunut n. 4 vuotta. Läppien mukana tuli ohjeet ja sapluunat sovitettavaksi eri malleihin. Voin tosin muistaa hinnan väärin.

Olen asentanut tuollaiset jokaiseen nurkkaan kummassakin autossa. En jaksa kaivella kuvia tähän ainakaan nyt.

Jysky

Megane Electric
Mulla on 2 kpl megane 4 sopivia läppiä, en meinaa tuohon etechiin niitä sovittaa, jos jotain kiinnostaa ni 20 ja saa hakea

Liitteet

• Screenshot_20240411_225656_eBay.jpg
    Screenshot_20240411_225656_eBay.jpg
    100,2 KB · Katsottu: 21

Flamme

Jäsen
No nih, Megane palautettu 1 vuoden jälkeen, eli maahantuojan takaisonostosopimus käytetty.
Vajaa 14t km tuli ajettua. Positiivinen kokemus Meganesta ja nyt on tuntumaa käytännön sähköautoiluun kaikkina vuodenaikoina.
Katotaan syksyllä, olisko intoa uuteen vuoden sähkösoppariin johonkin merkkiin.

Ylös Bottom