Pakkaset täräytti a-eston päälle eikä millään meinaa saada pois oon kaikennäköstä koittanu. Ajon eston poisto vois olla paikallaan nyt niin sais toisenkin avaimen käyttöö, eikä tekis kiusaa enää sit.
Alla oleva video kertoo ensiavusta, jolla ajoneston saa kikkailtua pois päältä ennen ajoon lähtöä. Monet ovat sanoneet sen tepsivän.
Se video pätee myös Meganeen, vaikka onkin Cliosta tehty. Kannattaa kokeilla:
nuo eivät viittaa mitenkään ajonestoon, vaan päävirransyöttöön ja automaattilaatikon ohjaukseen.
Eli oisko ihan perinteisesti virtalukon pohja vaan paskana? Miksi porukka aina olettaa ajonestoa ekana?
Mulla on ollut yli 70 renua, melkein kaikki olen ostanut rikkinäisinä ja vain yhdestä on ollut ajonesto rikki, siitäkin sen itse rikoin.
Minulla samanlaisia kokemuksia , meillä pojan kanssa ollut ainakin 25 rellua eikä niissä ole yhtään ajonestovikaa. Joskus ostin semmoisen korjaamon pihasta mutta siinäkin oli vain takalasin pyhkijän sulake vika. Tosin noista vanhemmista 96-98 relluista poistetaans ajonesto kun niistä tehdään jokkisautoja. Lagunoissa joskus kortin tai enempikin kortinlukijan vikoja.
Ajo on estynyt. Myös polttoaineen puute aiheuttaa ajon estymistä kuin myös hylkäys katsastuksessa tai kuljettajan nauttimien nesteiden vahvuudet. Ajon eston poisto vaatii kulloiseenkin tilanteeseen sopivia toimenpiteitä. Joskus voidaan selvitä seuraavaan päivään odottelulla.