Megane 2000 1.9tdi ajon-eston poisto

Marko T

Nuorempi jäsen
Pakkaset täräytti a-eston päälle eikä millään meinaa saada pois oon kaikennäköstä koittanu. Ajon eston poisto vois olla paikallaan nyt niin sais toisenkin avaimen käyttöö, eikä tekis kiusaa enää sit.

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Tällä palstalla oleva nimimerkki Renumään tekee tietokoneella ajoneston poistoja sekä muita vastaavia asioita.
Alla linkki nimimerkki Renumään ilmoitukseen, josta löytyy hänen Gmail osoite, johon pitää lähettää asiasi:
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/renault-avainkortit-ja-avaimet.13941/

Alla oleva video kertoo ensiavusta, jolla ajoneston saa kikkailtua pois päältä ennen ajoon lähtöä. Monet ovat sanoneet sen tepsivän.
Se video pätee myös Meganeen, vaikka onkin Cliosta tehty. Kannattaa kokeilla:

Marko T

Nuorempi jäsen
Itse asiassa ei syty ollenkaan ajonesto valo vaan vilkuttaa hehkua ja sen yläpuolella olevaa kuvaketta

Mustis v6

Aktiivinen jäsen
Onko vika varmasti ajonestossa?
Miten ajonestovalon pitäisi näissä toimia?
Olikos näissä ensiapu ajonesto vaivoihin kattovalon lämmitys?

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Eikös se ollut takalasin pyyhkimen sulake, joka näissä alkupään Meksuissa oli yhteydessä jotenkin ajonestoon? Oliko se noin?

jakeri

Jäsen
DF 015 ja 443301 sekä 054
nuo eivät viittaa mitenkään ajonestoon, vaan päävirransyöttöön ja automaattilaatikon ohjaukseen.

Eli oisko ihan perinteisesti virtalukon pohja vaan paskana? Miksi porukka aina olettaa ajonestoa ekana?
Mulla on ollut yli 70 renua, melkein kaikki olen ostanut rikkinäisinä ja vain yhdestä on ollut ajonesto rikki, siitäkin sen itse rikoin.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Minulla samanlaisia kokemuksia , meillä pojan kanssa ollut ainakin 25 rellua eikä niissä ole yhtään ajonestovikaa. Joskus ostin semmoisen korjaamon pihasta mutta siinäkin oli vain takalasin pyhkijän sulake vika. Tosin noista vanhemmista 96-98 relluista poistetaans ajonesto kun niistä tehdään jokkisautoja. Lagunoissa joskus kortin tai enempikin kortinlukijan vikoja.

rellullapääsee

Aktiivinen jäsen
Ajo on estynyt. Myös polttoaineen puute aiheuttaa ajon estymistä kuin myös hylkäys katsastuksessa tai kuljettajan nauttimien nesteiden vahvuudet. Ajon eston poisto vaatii kulloiseenkin tilanteeseen sopivia toimenpiteitä. Joskus voidaan selvitä seuraavaan päivään odottelulla. :cool:

Ylös Bottom